Voetbaltijdschriften

Gestart door AthleticHolanda, mrt 30, 2009, 13:57:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shepherd

Citaat van: Jampot op nov 29, 2014, 15:36:51
Elk woord gezegd over de snor is er een teveel!

En voor de rest, welk blad je hier ook openslaat. Overal staan fouten in. Factchecking schijnt niet meer voor te komen in de journalistiek.
Derksen is nog maar op 1 moment te pruimen.
Zaterdagmorgen tussen 09:00 en 12:00 op Radio Rijnmond.

spons

Citaat van: Shepherd op jul 14, 2015, 18:06:17
Derksen is nog maar op 1 moment te pruimen.
Zaterdagmorgen tussen 09:00 en 12:00 op Radio Rijnmond.

En bij de herhaling op zondagavond :-)
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

mike_t

Citaat van: TonyS op jul 06, 2015, 19:19:43
Leuke magazines in het Duitse taalgebied, ook te volgen op Twitter:
stadionwelt.de
transparent-magazin.de
ballesterer.at
zeitspiel-magazin.de

En natuurlijk de bekendste en grootste: 11freunde.de

Stadionwelt : ken ik alleen de faszination fankurve boeken, die heb ik wel. Hoe is het magazine? Alleen feitjes en foto's van stadions? Als ik online kijk geeft het me een minder belevings georienteerde indruk, meer feiten gerelateerd.

transparent-magazin.de :  ziet er interessant uit, ga ik eens bestellen.

ballesterer.at : kan ik niet zo beoordelen op de site. Lijken me leuke artikelen in staan, maar ook minder boeiende zaken. Is het Oostenrijk gericht?

zeitspiel-magazin.de : Kan niet meer dan het premiere nummer vinden? Is het daarbij gebleven?

11freunde.de : misschien ook eens bekijken.

Ik lees zelf vooral minder fancy zines zoals Beziehungskiste,  Blick über den Lahmannhügel ,  Hajopei en de bekendere BlickFangUltra en ErlebnissFussball

TonyS

Citaat van: mike_t op aug 14, 2015, 14:48:38
Stadionwelt : ken ik alleen de faszination fankurve boeken, die heb ik wel. Hoe is het magazine? Alleen feitjes en foto's van stadions? Als ik online kijk geeft het me een minder belevings georienteerde indruk, meer feiten gerelateerd.

transparent-magazin.de :  ziet er interessant uit, ga ik eens bestellen.

Ken ik beide ook hoofdzakelijk van de websites

Citaat van: mike_t op aug 14, 2015, 14:48:38
ballesterer.at : kan ik niet zo beoordelen op de site. Lijken me leuke artikelen in staan, maar ook minder boeiende zaken. Is het Oostenrijk gericht?
Is te zien dat het uit Oostenrijk is, maar internationale/algemene artikelen, Mooi blad.

Citaat van: mike_t op aug 14, 2015, 14:48:38
zeitspiel-magazin.de : Kan niet meer dan het premiere nummer vinden? Is het daarbij gebleven?
Is net nieuw dus logisch. Diepgravende artikelen. Behoorlijk wat leeswerk. Verschijnt meen ik maar paar keer per jaar, werken samen met Panenka magazine (Tom Bodde e.a.)

Citaat van: mike_t op aug 14, 2015, 14:48:38
11freunde.de : misschien ook eens bekijken.
Bestaat al heel lang. Zeer de moeite waard. Zowel verhalen over de top als achtergrondartikelen over minder bekende verschijnselen. Zeer actief op facebook.



Berend11

Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuk tijdschrift om mij op te abonneren. Wat raden jullie aan? Tegenwoordig heb je zo veel voetbalbladen/tijdschriften dat ik niet meer weet welke ik moet nemen. Ik zoek een abonnement wat niet al te duur is, en minimaal 1 maal per maand uit komt. Ik spreek mijn talen en heb een hekel aan Belgisch voetbal, dus Belgische bladen vallen af.
Het eerste wat in mij op kwam was (natuurlijk) VI a 65 euro per jaar, echt een koopje trouwens!

spons

Citaat van: Berend11 op nov 16, 2015, 16:43:34
Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuk tijdschrift om mij op te abonneren. Wat raden jullie aan? Tegenwoordig heb je zo veel voetbalbladen/tijdschriften dat ik niet meer weet welke ik moet nemen. Ik zoek een abonnement wat niet al te duur is, en minimaal 1 maal per maand uit komt. Ik spreek mijn talen en heb een hekel aan Belgisch voetbal, dus Belgische bladen vallen af.
Het eerste wat in mij op kwam was (natuurlijk) VI a 65 euro per jaar, echt een koopje trouwens!

VI is een stuk duurder hoor dan 65 euro per jaar, volgens mij uit mijn hoofd rond de 120
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

wormonline

Citaat van: spons op nov 16, 2015, 16:54:17
VI is een stuk duurder hoor dan 65 euro per jaar, volgens mij uit mijn hoofd rond de 120
Hij is in de aanbieding nu, een jaar voor 65 euro. Normaal kost het het dubbele

geraldando

Citaat van: Berend11 op nov 16, 2015, 16:43:34
Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuk tijdschrift om mij op te abonneren. Wat raden jullie aan? Tegenwoordig heb je zo veel voetbalbladen/tijdschriften dat ik niet meer weet welke ik moet nemen. Ik zoek een abonnement wat niet al te duur is, en minimaal 1 maal per maand uit komt. Ik spreek mijn talen en heb een hekel aan Belgisch voetbal, dus Belgische bladen vallen af.
Het eerste wat in mij op kwam was (natuurlijk) VI a 65 euro per jaar, echt een koopje trouwens!

Ik vind je opmerking over het voetbal in België wel opmerkelijk. Waarom heb je een hekel aan het voetbal daar?

Terugkerend op jouw vraag, er zijn tegenwoordig in Nederland genoeg tijdschriften over voetbal te vinden. Staantribune, Panenka, Santos en ga zo nog maar door. Ligt er alleen heel erg aan of je puur het laatste nieuws wil volgen of juist op zoek bent naar mooie verhalen over stadions en clubs.
Favoriete ground: Bosuilstadion

Jehoentelaar

Een blad met 'mooie verhalen' dat niet de obvious dingen vertelt zou ik ook wel kunnen waarderen. Wageningse Berg, Veendam, dat kennen we nu wel een keer, maar de minder bekende dingen uit het rijke (prof)voetbalverleden van Nederland (en het buitenland, al boeit Engeland mij dan weer geen zier) zijn leuk om te lezen wat mij betreft.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Berend11

Citaat van: geraldando op nov 16, 2015, 23:24:30


Ik vind je opmerking over het voetbal in België wel opmerkelijk. Waarom heb je een hekel aan het voetbal daar?

Ik weet niet waar het vandaan komt, maar ik heb een enorme aversie tegen België (en Belgisch voetbal). Het hele systeem omtrent kampioen worden, het lage niveau (al maakt dat me in andere landen dan weer niks uit), de saaie stadions, de dode sfeer en het Franstalige. Daarbij wil ik bij een buitenlandse trip het gevoel hebben dat ik weg ben, bij België heb ik altijd het gevoel alsof het een soort mislukte versie van Nederland is.

Joost

Citaat van: Berend11 op nov 17, 2015, 14:15:31
Ik weet niet waar het vandaan komt, maar ik heb een enorme aversie tegen België (en Belgisch voetbal). Het hele systeem omtrent kampioen worden, het lage niveau (al maakt dat me in andere landen dan weer niks uit), de saaie stadions, de dode sfeer en het Franstalige. Daarbij wil ik bij een buitenlandse trip het gevoel hebben dat ik weg ben, bij België heb ik altijd het gevoel alsof het een soort mislukte versie van Nederland is.

Een vrij onbegrijpelijke reactie.

Stadions vertonen in België meer variatie dan in Nederland en zijn over het algemeen een stuk sfeervoller dan in Nederland. Ook het niveau in België ligt niet lager dan in Nederland.

Dat je in Nederland niet het idee hebt in het buitenland te zijn is ook opmerkelijk. Ik heb dat 5 meter over de grens al in België terwijl juist Duitsland veel op Nederland lijkt.

Langemannetje

Citaat van: Berend11 op nov 17, 2015, 14:15:31
Ik weet niet waar het vandaan komt, maar ik heb een enorme aversie tegen België (en Belgisch voetbal). Het hele systeem omtrent kampioen worden, het lage niveau (al maakt dat me in andere landen dan weer niks uit), de saaie stadions, de dode sfeer en het Franstalige. Daarbij wil ik bij een buitenlandse trip het gevoel hebben dat ik weg ben, bij België heb ik altijd het gevoel alsof het een soort mislukte versie van Nederland is.
Ga je nooit met de auto naar België dan? Naast de erbarmelijke wegen is het een heel stuk rustiger op de Belgische snelwegen, dat merk je vrijwel direct.
73 grounds in 14 verschillende landen

HRM1880

Citaat van: Jehoentelaar op nov 16, 2015, 23:29:59
Een blad met 'mooie verhalen' dat niet de obvious dingen vertelt zou ik ook wel kunnen waarderen. Wageningse Berg, Veendam, dat kennen we nu wel een keer, maar de minder bekende dingen uit het rijke (prof)voetbalverleden van Nederland (en het buitenland, al boeit Engeland mij dan weer geen zier) zijn leuk om te lezen wat mij betreft.
Van de bladen die hier vermeld staan enkel Panenka en Staantribune gelezen. Die eerste vind ik maar dun voor de prijs, zeker aangezien ik naar België laat versturen, maar Staantribune kan ik dan toch echt wel aanraden. Al is Nederland mij niet zo bekend, dus kan het zijn dat wel meer dingen als minder bekend op mij overkomen.

FC_Emmen

Er is ook een nieuw tijdschrift; Santos. Lijkt mij ook wel interessant.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Jef400

Citaat van: Langemannetje op nov 17, 2015, 19:19:02
Ga je nooit met de auto naar België dan? Naast de erbarmelijke wegen is het een heel stuk rustiger op de Belgische snelwegen, dat merk je vrijwel direct.
Ja, zeker als je bij Breda de E19 opgaat. NOT. Misschien de snelweg van Kortrijk naar Veurne. Maar dan kunnen we de A7 bij Bad Nieuweschans ook als voorbeeld gaan nemen.