Hoofdmenu

IJshockey

Gestart door Stadionhopper, apr 26, 2008, 15:40:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Hugo

Citaat van: Joost op feb 06, 2017, 20:07:01
Toch is de prijsstelling van bijvoorbeeld Barcelona wel een stuk gunstiger. En in dit geval is het niet 1 of 2 teams in de competitie die zulke hoge prijzen hebben maar alle clubs. Bij bijvoorbeeld Real Sociedad is een kaartje voor een gewone wedstrijd 25 achter het doel, 40 lange zijde.

Dat is toch gelijk aan 35 dollar? En in de NHL zit je altijd overdekt ;-)

HRM1880

Citaat van: Nort op feb 06, 2017, 12:54:43
Bij gebrek aan voetbal in de VS, maar kaartjes voor het ijshockey gekocht. Gezien de kaarten voor New York Rangers - Washington Capitals méér dan 200 Dollar kosten, gekozen om naar de 2e club van de stad te gaan (New York Islanders) voor iets meer dan 30 Dollar.

Dus 19/02 New York Icelanders - New Jersey Devils
Heb je ook al eens op stubhub gekeken?
Verschillende personen die ik ken en geregeld in Amerika sportwedstrijden bezoeken, kijken eerst daarop voor de officiële kanalen te proberen. Is zoiets als viagogo.

hgrm

Veel sporten op College-niveau schijnen in de VS ook de moeite van het bekijken waard te zijn (ook qua sfeer) maar veel minder duur dan NBA/NFL/NHL. Hetzelfde geldt voor de minor league honkbal.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Nort

Citaat van: HRM1880 op feb 07, 2017, 16:52:03
Heb je ook al eens op stubhub gekeken?
Verschillende personen die ik ken en geregeld in Amerika sportwedstrijden bezoeken, kijken eerst daarop voor de officiële kanalen te proberen. Is zoiets als viagogo.
Bedankt voor de tip, maar ook daar kosten kaartjes voor NY Rangers een fortuin.

Jehoentelaar

Citaat van: hgrm op feb 07, 2017, 20:11:08
Veel sporten op College-niveau schijnen in de VS ook de moeite van het bekijken waard te zijn (ook qua sfeer) maar veel minder duur dan NBA/NFL/NHL. Hetzelfde geldt voor de minor league honkbal.

Ik denk dat dat sowieso opgaat voor het college football. Vrijwel elke staat heeft wel een aantal grote college football teams (met wisselende resultaten) die flinke drommen mensen aantrekken. Door de regionale indelingen in deze sport (de regels wijken iets af van de NFL) krijg je veel onderlinge wedstrijden tussen ploegen die voor Amerikaanse begrippen dichtbij elkaar gevestigd zijn.

In Arizona is bijvoorbeeld de jaarlijkse wedstrijd tussen de Arizona Wildcats (Tucson) en Arizona State Sun Devils (Tempe) iets dat je prima een beladen derby kan noemen. Uiteraard wel op de Amerikaanse manier.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Koning Kriel

Citaat van: Nort op feb 08, 2017, 10:23:43
Bedankt voor de tip, maar ook daar kosten kaartjes voor NY Rangers een fortuin.

Wil je perse naar de rangers? Anders zitten relatief dichtbij de iets goedkopere Islanders en de nog goedkopere Devils.

Even iets beter terug moeten lezen, je gaat al naar de Islanders

ALenstra

Op 25 en 26 februari de Final Four in Heerenveen. Heerenveen Flyers, HIJS Den Haag, Kemphanen Eindhoven en Amstel Tijgers Amsterdam strijden dan om het Nederlands ijshockey-kampioenschap.

Nort

Citaat van: Koning Kriel op feb 08, 2017, 16:02:12

Wil je perse naar de rangers? Anders zitten relatief dichtbij de iets goedkopere Islanders en de nog goedkopere Devils.

Even iets beter terug moeten lezen, je gaat al naar de Islanders
Het gaat me niet om het team, maar Madison Square zou ik graag nog een keer vincken alleen niet tegen elke prijs. De Islanders zijn echter geen verkeerd alternatief :)

Berend11

Citaat van: ALenstra op feb 08, 2017, 16:32:34
Op 25 en 26 februari de Final Four in Heerenveen. Heerenveen Flyers, HIJS Den Haag, Kemphanen Eindhoven en Amstel Tijgers Amsterdam strijden dan om het Nederlands ijshockey-kampioenschap.
Misschien ga ik eens kijken. Hoeveel man verwacht je dat hier op af komt? En hangt er een typische Thialf sfeer of is er sprake van ´echte support´?

Joost

Citaat van: Berend11 op feb 14, 2017, 10:22:18
Misschien ga ik eens kijken. Hoeveel man verwacht je dat hier op af komt? En hangt er een typische Thialf sfeer of is er sprake van ´echte support´?

De sfeer bij het ijshockey is meer voetbalachtig en volstrekt anders dan bij het langebaanschaatsen.

Met Eindhoven en Amsterdam zijn er twee teams bij die niet echt veel support trekken. Flyers en HIJS zullen wel een hoop publiek trekken en de finale sowieso als HIJS of Flyers erin staat.

hgrm

En hoe zit het met Tilburg in de Oberliga? Is dat een aanrader?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Sebastiaan_W

#71
Citaat van: hgrm op feb 14, 2017, 13:41:42
En hoe zit het met Tilburg in de Oberliga? Is dat een aanrader?

Regelmatig uitverkocht. Sfeer schijnt erg goed te zijn.

Zag dat ze laatste weekend van februari op een zaterdag uit spelen tegen Duisburg.
Laatste wedstrijd liep daar wel wat uit de hand, omdat beveiligingspersoneel Trappers fans belaagde. Ongeveer 600 fans waren toen naar Duisburg afgereisd.

ALenstra

Citaat van: Berend11 op feb 14, 2017, 10:22:18
Misschien ga ik eens kijken. Hoeveel man verwacht je dat hier op af komt? En hangt er een typische Thialf sfeer of is er sprake van ´echte support´?
Mijn ervaring is dat ijshockeypubliek in Nederland vaak bioscooppubliek is. Een fanatieke sfeer zoals bij voetbal zul je niet zien. Verder denk ik dat de drie bezoekende teams niet veel fans meenemen. Overgroot deel van publiek zal vooral Heerenveen zijn.

Joost

Citaat van: ALenstra op feb 14, 2017, 14:09:52
Mijn ervaring is dat ijshockeypubliek in Nederland vaak bioscooppubliek is. Een fanatieke sfeer zoals bij voetbal zul je niet zien. Verder denk ik dat de drie bezoekende teams niet veel fans meenemen. Overgroot deel van publiek zal vooral Heerenveen zijn.

Die ervaring heb ik echt totaal niet. Nu ben ik de Eaters uit Geleen gewend waar vrijwel iedereen op de staantribune staat. Uitwedstrijden heb ik voornamelijk bezocht als er iets op het spel stond en dat was in Tilburg en Den Haag ook erg sfeervol.

Koning Kriel

Afgelopen zondag nog naar de Trappers geweest. Hal was goed vol (bijna uitverkocht). Sfeer is fanatiek maar afhankelijk van de wedstrijd. Helaas hebben ook de Trappers tegenwoordig een sfeervak waarin ze het nodig vinden de hele wedstrijd op een trommel te slaan en eentoninge liedjes te zingen.

Maar het blijft hoe dan ook een aanrader, zeker in de play offs dadelijk.