British Leagues and Cups 2009/2010

Gestart door TeeZee, jun 16, 2009, 20:13:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Batflyer

Citaat van: TeeZee op jul 27, 2009, 12:26:10
Ik zou me zorgen maken als ik Gooner was.

Dat is dus wat ik steeds meer begin te doen, wachten op het moment dat Arsenal aansluit bij de subtop.
Het feit dat ik met mijn 21 jaar haast net zo jong ben als de gemiddelde Arsenal-speler baart me trouwens ook zorgen.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

TeeZee

Komende vrijdag wordt de eerste competitiewedstrijd gespeeld, gevolgd door een volledig programma in alle divisies onder de Premier League in het weekend daaropvolgend. Volgende week mogen de clubs meteen aan de bak in de League Cup en er staat me ook iets bij van een wedstrijd om het Community Shield op komende zondag.

The season starts here.

Ik heb op internet nog geen mogelijkheid gevonden om de FourFourTwo van deze maand te bestellen, het zijn altijd alleen hele abonnementen (waar ik geen behoefte aan heb).

TeeZee

Ik werd een paar dagen geleden gewezen op een blog over Engels voetbal, dat recentelijk van start gegaan is.
Kijk er eens naar op http://phoenix92blog.wordpress.com/

TeeZee

Vanavond live op de Beeb WBA v Newcastle United. Dan rond middernacht "The Football League Show". Ik ben zeer benieuwd wat dat gaat worden.

TeeZee

De eerste wedstrijd van het seizoen, Middlesbrough v Sheffield United, eindigde zoals de wedstrijd begon: 0-0. Op de één of de andere reden associeer ik Boro ook altijd met bloedeloze brilscores.

Hugo

Citaat van: TeeZee op aug 06, 2009, 15:19:44
Ik heb op internet nog geen mogelijkheid gevonden om de FourFourTwo van deze maand te bestellen, het zijn altijd alleen hele abonnementen (waar ik geen behoefte aan heb).

Ik ga het laatste weekend van augustus naar Engeland. Verkopen ze die dingen dan nog? Zo ja wil ik wel een poging voor je wagen.

TeeZee

Citaat van: Hugo op aug 08, 2009, 11:55:57
Ik ga het laatste weekend van augustus naar Engeland. Verkopen ze die dingen dan nog? Zo ja wil ik wel een poging voor je wagen.
Ik denk het niet, maar toch bedankt voor het aanbod. Joost bood het gisteren ook al aan per sms, wellicht is hij nog net op tijd.

Hugo

Citaat van: TeeZee op aug 08, 2009, 12:31:37
Ik denk het niet, maar toch bedankt voor het aanbod. Joost bood het gisteren ook al aan per sms, wellicht is hij nog net op tijd.

Joost gaat het weekend na mij. Ik stuur je wel even een pb.

TeeZee


TeeZee

Ik heb zojuist naar Final Score gekeken op de BBC, het programma waarin aan het eind van de middag alle slotfases van alle voetbalwedstrijden binnen GB worden meebeleefd. Een raar gevoel was dat, want voor het eerst sinds 2004 was ik niet in Engeland tijdens de seizoensopening. 2004 was zelfs een incident, want ook in 2002 en 2003 toog ik voor de eerste speeldag de plas over.

De openingsdag van welke competitie dan ook is altijd leuk. Niemand speelt nog tegen degradatie, niemand heeft de kans op de titel al verspeeld en iedere supporter heeft (te) hoge verwachtingen van zijn of haar club. Op de eerste speeldag lijkt er steevast een bovengemiddeld aantal verrassingen te zijn. Dat komt doordat je niet weet of het verlies van club X een incident is of de voorbode van een slecht seizoen. Je hebt nog niet de context die je wat dieper in het seizoen wel hebt.

Neem Norwich City. De degradant trad dit jaar op de openingsdag van de derde divisie aan tegen Colchester. Na ongeveer 20 minuten stonden de bezoekers al 4-0 voor, betraden enkele fulminerende Norwichfans het veld en smeten hun seizoenskaart in het gezicht van de manager van Norwich. Uiteindelijk eindigde de wedstrijd in een bizarre 1-7, een drámá voor de thuisploeg en haar fans. Fans die waarschijnlijk hadden gedacht mee te strijden om de bovenste plaatsen en nu in één klap onzeker geworden zijn. Is dit gewoon een slecht begin van het seizoen, of spiraliseren de kanaries door naar League Two? Wie het weet mag het zeggen, opportunistisch zal het zeker zijn.

Veel clubs waarvan je veel verwacht hadden het moeilijk. QPR sleepte er maar tenauwernood een puntje uit tegen degradatiekandidaat Blackpool. Leeds United won weliswaar van Exeter, maar niet voordat het in de tweede helft een gelijkmakende treffer moest incasseren.

De oudste profclub ter wereld, Notts County, maakte de verwachtingen daarentegen helemaal waar. Notts County wordt volgepompt met geld door investeerdeers en wist zelfs ex-bondscoach (van Engeland) Sven Eriksson te strikken als technisch directeur. En zie daar: een klinkende 5-0 overwinning op Bradford City (begin deze eeuw nog spelend in de Premier League). Chapeau. Maar is dat een bevestiging van de suprematie, of is het slechts die incidentele ruime overwinning die iedere club ieder seizoen wel een keertje behaald? We weten het niet.

Vannacht om 0:45 NL-tijd zendt de beeb de Football League Show uit. Hierin worden ALLE doelpunten getoond. Ik denk dat alle liefhebbers van het totale Engelse voetbal (dus alle divisies) hier likkebaardend naar uitgekeken hebben en jaren gedroomd hebben van zo'n programma op de tv. Maar toch. Gaat de magie niet een beetje weg als je overal maar beelden van kunt zien? Het had ook z'n charme dat je sommige clubs echt moest bezoeken om er wat van te zien.

Ik verheug me op de rest van het seizoen.

Han

Ik ben op mijn beurt ben dan wel weer gefixeerd op de toeschouwersaantallen op dag één. In de tweede divisie geen echte verrassingen, en is het effect van een nieuw stadion in Cardiff nog niet écht uitgedrukt in een schokkende stijging; ook al is sprake van 22+.

De degradatie van Charlton Athletic en Southampton is voelbaar, op Carrow Road echter niet. Rotherham United pakt in de vierde divisie stevig uit met een 10+ tegen Accrington Stanley.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Citaat van: TeeZee op aug 06, 2009, 21:47:27
Ik werd een paar dagen geleden gewezen op een blog over Engels voetbal, dat recentelijk van start gegaan is.
Kijk er eens naar op http://phoenix92blog.wordpress.com/

Leuk initiatief met persoonlijke note. Ik zag van de makers ook eens een jaarboek en dat is een mooi vormgegeven tijdsdocument.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Vanochtend de Football League Show bekeken, die ik opgenomen had. Het is leuk om weer eens echt Engels voetbal te zien met voornamelijk Britten i.p.v. continentalen, Latijnsen en Afrikanen. Al het gepraat tussendoor, in het bijzonder de excuustruus met haar e-mails, had van mij weggelaten mogen worden.

Voor liefhebbers van het Engelse voetbal is het echter (wat mij betreft) een welkome aanvulling op MOTD.

Daniel

Ik ben er wakker voor gebleven, de Football League Show. FAN-TAS-TISCH! Alleen snapte ik die vrouw met die mailtjes absoluut niet, had van mij weg mogen blijven!
Verrassingen waren voor mij de 7klapper van Colchester bij Norwich en uiteraard de overwinning van de Bees bij Carlisle(1-3)!
Laats bezochte ground: Generali Arena, Sparta-Praag

Ici c est Paris

Citaat van: TeeZee op aug 09, 2009, 11:30:59
Vanochtend de Football League Show bekeken, die ik opgenomen had. Het is leuk om weer eens echt Engels voetbal te zien met voornamelijk Britten i.p.v. continentalen, Latijnsen en Afrikanen. Al het gepraat tussendoor, in het bijzonder de excuustruus met haar e-mails, had van mij weggelaten mogen worden.

Voor liefhebbers van het Engelse voetbal is het echter (wat mij betreft) een welkome aanvulling op MOTD.

Dat had ik ook. Vond het leuk om te zien, zeer amusant, alleen bij dat praten was het moeilijk om je aandacht erbij te houden, zeker om 1 uur 's nachts, en ik spreek al niet zo best Engels. Maar al met al een leuke uitzending gezien.