Play-offs wedstrijden 10 t/m 13 mei omgeving Leeds

Gestart door red28, apr 29, 2019, 11:58:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

red28

Mensen,

Van 10 t/m 13 mei zit ik een lang weekend in Leeds. Ik wil graag een play-off wedstrijd meepakken die redelijk te doen is qua afstand.
Leeds is helaas al uitgesloten aangezien Leeds eerst uit speelt.

Ik heb wat research gedaan en kom tot de volgende mogelijkheden;
- Doncaster Rovers
- Tranmere Rovers
- Harrogate Town
- Salford City

Welke club kunnen jullie aanraden? Hoe is de kans op tickets voor deze clubs?

Als ik een optie over het hoofd heb gezien hoor ik het ook graag!

Eventuele tips voor uitgaansgelegegenheden, bezienswaardigheden of restaurants in Leeds zijn ook meer als welkom:).

Alvast bedankt :).

Kölsche Bosschenaar

Weet niet op het nodig is om voor deze vraag een nieuw topic te starten. Ik denk dat het binnen andere topics ook zou passen. Terugkomend op de vraag, zou Tranmere mijn voorkeur hebben. Hebben wel een aardig stadion en kun je eventueel nog Liverpool in. Is echter wel de optie de het verste van Leeds af ligt. Doncaster is zeker niet aan te raden. Die hebben een verschrikkelijk 13 in een dozijn stadion. Tickets kopen lijkt me overigens bij alle vier niet heel moeilijk.
FC Den Bosch
1.FC Köln

Joost

De play-off finale van de National League North valt ook in dat weekend:

https://en.wikipedia.org/wiki/2018%E2%80%9319_National_League#Play-offs_3

Verder zou ik vooral eerst afwachten wie er in de play-offs komen. Tranmere heeft namelijk ook goede kans om zelfs rechtstreeks te promoveren. Maar als Tranmere een optie is dan moet je ook Sunderland, Villa, Derby, Middlesbrough in overweging nemen.

red28

Citaat van: Joost op apr 29, 2019, 12:19:05
De play-off finale van de National League North valt ook in dat weekend:

https://en.wikipedia.org/wiki/2018%E2%80%9319_National_League#Play-offs_3

Verder zou ik vooral eerst afwachten wie er in de play-offs komen. Tranmere heeft namelijk ook goede kans om zelfs rechtstreeks te promoveren. Maar als Tranmere een optie is dan moet je ook Sunderland, Villa, Derby, Middlesbrough in overweging nemen.

Tranmere is zeker een stukje reizen, maar weet dat er een goede verbinding is tussen Leeds - Liverpool.
Daarnaast kan ik bij het bezoeken van Tranmere de Merseyside helemaal afvinken, Goodison en Anfield al bezocht!

Geen idee of Sunderland, Villa, Derby, Middlesbrough een beetje te doen zijn per trein...?

Joost

Citaat van: red28 op apr 29, 2019, 12:23:20
Tranmere is zeker een stukje reizen, maar weet dat er een goede verbinding is tussen Leeds - Liverpool.
Daarnaast kan ik bij het bezoeken van Tranmere de Merseyside helemaal afvinken, Goodison en Anfield al bezocht!

Geen idee of Sunderland, Villa, Derby, Middlesbrough een beetje te doen zijn per trein...?

Je gaat naar Engeland, niet naar de Centraal Afrikaanse Republiek ;)
Natuurlijk liggen daar tussen de grote steden prima spoorverbindingen.

FCT1980

En als je op tijd boekt is het ook relatief goedkoop.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

ALenstra

Nou ja, met nog geen 2 weken te gaan is op tijd relatief. En de exacte tijden zullen pas volgende week bekend zijn.

AthleticHolanda

Citaat van: red28 op apr 29, 2019, 11:58:24
Mensen,

Van 10 t/m 13 mei zit ik een lang weekend in Leeds. Ik wil graag een play-off wedstrijd meepakken die redelijk te doen is qua afstand.
Leeds is helaas al uitgesloten aangezien Leeds eerst uit speelt.

Ik heb wat research gedaan en kom tot de volgende mogelijkheden;
- Doncaster Rovers
- Tranmere Rovers
- Harrogate Town
- Salford City

Welke club kunnen jullie aanraden? Hoe is de kans op tickets voor deze clubs?

Als ik een optie over het hoofd heb gezien hoor ik het ook graag!

Eventuele tips voor uitgaansgelegegenheden, bezienswaardigheden of restaurants in Leeds zijn ook meer als welkom:).

Alvast bedankt :).

Harrogate en Salford spelen dan toch de play-off finale op Wembley, mits ze die halen?

http://www.thenationalleague.org.uk/articles/play-offs-1427?page=0

hgrm

Citaat van: Joost op apr 29, 2019, 12:30:45
Je gaat naar Engeland, niet naar de Centraal Afrikaanse Republiek ;)
Natuurlijk liggen daar tussen de grote steden prima spoorverbindingen.

Dat vind ik wel tamelijk optimistisch.....
Tussen Sheffield en Manchester is het een tweebaans weg door de heuvels....in Duitsland of Frankrijk zou er een 17-baans snelweg zo breed als heel Andorra liggen tussen steden van die grootte. En qua spoor is het ook niet veel beter; meer dan een dieselboemeltje rijdt er niet.

Hoewel de Pennines niet veel indrukwekkender zijn dan de Ardennen, blijft het voor de Engelsen toch een lastige barrière en is het oost-west-vervoer behoorlijk onderontwikkeld in vergelijking met noord-zuid. Ik moet er wel bij zeggen dat de verbinding Manchester <-> Leeds wel een fatsoenlijke snelweg is.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: hgrm op apr 29, 2019, 22:34:26
Dat vind ik wel tamelijk optimistisch.....
Tussen Sheffield en Manchester is het een tweebaans weg door de heuvels....in Duitsland of Frankrijk zou er een 17-baans snelweg zo breed als heel Andorra liggen tussen steden van die grootte. En qua spoor is het ook niet veel beter; meer dan een dieselboemeltje rijdt er niet.

Hoewel de Pennines niet veel indrukwekkender zijn dan de Ardennen, blijft het voor de Engelsen toch een lastige barrière en is het oost-west-vervoer behoorlijk onderontwikkeld in vergelijking met noord-zuid. Ik moet er wel bij zeggen dat de verbinding Manchester <-> Leeds wel een fatsoenlijke snelweg is.

Ik wist wel dat ik je daarmee uit de tent zou lokken :)

Het Engelse wegennet kent inderdaad maar relatief weinig wegen die je als snelweg mag betitelen maar die gaan wel tussen de echt grote plaatsen. Maar tweebaanswegen zijn in Engeland toch grotendeels overbodig want de meeste bestuurders blijven toch op de rechterbaan.

bagger010

Citaat van: red28 op apr 29, 2019, 11:58:24
Mensen,

Van 10 t/m 13 mei zit ik een lang weekend in Leeds. Ik wil graag een play-off wedstrijd meepakken die redelijk te doen is qua afstand.
Leeds is helaas al uitgesloten aangezien Leeds eerst uit speelt.

Ik heb wat research gedaan en kom tot de volgende mogelijkheden;
- Doncaster Rovers
- Tranmere Rovers
- Harrogate Town
- Salford City

Welke club kunnen jullie aanraden? Hoe is de kans op tickets voor deze clubs?

Als ik een optie over het hoofd heb gezien hoor ik het ook graag!

Eventuele tips voor uitgaansgelegegenheden, bezienswaardigheden of restaurants in Leeds zijn ook meer als welkom:).

Alvast bedankt :).
Als je in Leeds bent moet je zeker een burger bij Byron gaan eten. Uitgaanscultuur begint erg vroeg in Leeds en eindigt ook vroeg, hou daar rekening mee als je gaat stappen;)

Jef400

Citaat van: hgrm op apr 29, 2019, 22:34:26
Dat vind ik wel tamelijk optimistisch.....
Tussen Sheffield en Manchester is het een tweebaans weg door de heuvels....in Duitsland of Frankrijk zou er een 17-baans snelweg zo breed als heel Andorra liggen tussen steden van die grootte. En qua spoor is het ook niet veel beter; meer dan een dieselboemeltje rijdt er niet.

Hoewel de Pennines niet veel indrukwekkender zijn dan de Ardennen, blijft het voor de Engelsen toch een lastige barrière en is het oost-west-vervoer behoorlijk onderontwikkeld in vergelijking met noord-zuid. Ik moet er wel bij zeggen dat de verbinding Manchester <-> Leeds wel een fatsoenlijke snelweg is.
Dieselboemeltje klinkt ook weer zo oneerbiedig. Je kan de treinen daar eerder vergelijken met Regioswingers dan met Regioshuttles om het zo maar te zeggen ;-)

Joost

Citaat van: Jef400 op apr 30, 2019, 10:43:19
Dieselboemeltje klinkt ook weer zo oneerbiedig. Je kan de treinen daar eerder vergelijken met Regioswingers dan met Regioshuttles om het zo maar te zeggen ;-)

Ik heb er recent gebruik van gemaakt, dieselboemeltje is nog genereus.

red28

#13
Bedankt heren voor de input!

Sowieso is het even afwachten tot aankomend weekend om de definitieve plannen te maken.
Derby kan weleens een leuke optie worden. Net zoals Liverpool bezoeken bij eventueel kampioenschap.

Vertier in Leeds maak ik me minder zorgen om, al begrijp ik dat er veel clubs zijn, persoonlijk vind ik de sneuvelpubs leuker zoals ik die ken uit Liverpool. Al zullen ze in Leeds ook zeker aanwezig zijn!

Mocht je nog aanvullingen hebben, let me know!!


ALenstra

Het programma van 10 t/m 13 mei:

10 mei: 19.45 Tranmere Rovers-Forest Green
11 mei: 12.30 Aston Villa-West Bromwich Albion
11 mei: 17.15 Derby County-Leeds United
11 mei: 19.30 Sunderland-Portsmouth
12 mei: 12.15 Doncaster Rovers-Charlton Athletic
12 mei: 18.00 Mansfield Town-Newport County
13 mei: 19.45 Forest Green-Tranmere Rovers