Tweede Kamerverkiezingen Nederland 9 juni 2010

Gestart door TeeZee, mei 18, 2010, 09:54:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Lek11

PVV zal de grootste partij worden met nieuwe verkiezingen.

spons

Citaat van: Han op sep 01, 2010, 23:02:53
Eigenlijk is het uiterst simpel om de impasse te doorbreken; schop alle Marokkanen en moslims het land uit en het draagvlak voor de PVV is ermee weggenomen.

maar daarmee hebben we nog steeds geen kabinet, we beginnen steeds meer op Belgie te lijken
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

hgrm

Het lijkt wel een wedstrijd surplace tussen Nederland en België....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

Citaat van: spons op sep 02, 2010, 16:46:16
maar daarmee hebben we nog steeds geen kabinet, we beginnen steeds meer op Belgie te lijken

De ironische paradox van mijn 'suggestie' zal je ongetwijfeld niet zijn ontgaan. Whatever. De huidige theatrale schermutselingen zijn nauwelijks een incentive om opnieuw ter stembus te gaan.

Het Nederlandse electoraat heeft onbedoeld over zichzelf een even potsierlijke als fascinerende patstelling afgeroepen en het blijkt 'Gefundenes Fressen' voor de roverhoofdmannen op Het Binnenhof.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Lek11

Nou de formatie is nu definitief mislukt. Wie nu? Nieuwe verkiezingen?

hgrm

Centrumlinks is nog steeds niet onderzocht. Het zou stuitend zijn als deze mogelijkheid weer genegeerd wordt.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

Citaat van: Breda op sep 04, 2010, 12:46:13
Cohen heeft gisteren al onmiddellijk de hand naar de VVD uitgestoken. De PvdA wil niet met de SP; zoals ik al eerder schreef: een aanwijzing dat tactisch stemmen op de PvdA i.p.v. klein-links om een linkse coalitie te bewerkstelligen, vrijwel zeker een verloren stem zal zijn.

Op de sterfhuisconstructie is inmiddels politieke euthanasie gepleegd door Wilders en Cohen danst horlepiepend op het graf. Ik ben benieuwd wie aanhaakt op deze morbide polonaise en zie beelden van Halsema, Pechtold en Roemer als 'grim reapers'.

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

spons

Citaat van: Lek11 op sep 03, 2010, 17:58:19
Nou de formatie is nu definitief mislukt. Wie nu? Nieuwe verkiezingen?

dat lijkt me de beste oplossing, ik denk dat de mensen dat gedraai van het cda en links zo zat zijn dat we daarna gewoon een meerderheidskabinet van VVD en PVV kunnen vormen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

hgrm

Misschien gaan er nog 5 zetels van CDA naar PVV; voor de rest kan de winst van PVV alleen maar ten koste gaan van de VVD. Dus laat maar komen, die verkiezingen; een blauwbruine (blauwe blazers en bruine hemden, VVD en PVV dus) meerderheid zal er niet komen en een zwakke VVD maakt de kans op een (centrum-)links kabinet alleen maar groter.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

spons

Citaat van: hgrm op sep 06, 2010, 16:45:08
Misschien gaan er nog 5 zetels van CDA naar PVV; voor de rest kan de winst van PVV alleen maar ten koste gaan van de VVD. Dus laat maar komen, die verkiezingen; een blauwbruine (blauwe blazers en bruine hemden, VVD en PVV dus) meerderheid zal er niet komen en een zwakke VVD maakt de kans op een (centrum-)links kabinet alleen maar groter.

Uit onderzoek bij de vorige verkiezingen is gebleken dat heel veel PVV stemmers juist bij links vandaan gekomen zijn, dus je stelling klopt niet
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

hgrm

Daar komt niet veel meer vandaan. Het was voor de verkiezingen al duidelijk dat links niet met PVV wil en andersom. Dus alles dat sympathie heeft voor de PVV en er wellicht de volgende keer op zou overwegen te stemmen, heeft de afgelopen keer al niet op links gestemd.

De verhouding links-rechts is nu wel zo'n beetje uitgekristalliseerd. Er zullen alleen nog onderlinge verschuivingen plaatsvinden. De enige fundamentele verandering zou de verdere teneergang van het CDA kunnen zijn. Maar daar kunnen zowel links als rechts van profiteren. 
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Lek11

En ze willen nu weer verder met de onderhandelingen over een rechtse coalitie. Als Beatrix akkoord gaat, zal dat rechtse kabinet er wel gaan komen denk ik. Het regeerakkoord was bijna klaar.

Joost

Tactisch gezien een meesterzet van Wilders. Blij ben ik er allerminst mee.

hgrm

Dat 3 dissidenten te veel is maar 2 wel kan, dan verdenk ik de SGP er toch ernstig van dat ze een geheim akkoord gesloten hebben.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Hoera, de maximumsnelheid op snelwegen gaat omhoog naar 130 km/u.

Nu de feiten. Ik heb toevalllig wat zitten rekenen vanavond.

Van Delfzijl naar Maastricht is het 405 km via o.a. de A31 (langste optie in google maps).

Stel dat je de hele route de maximale snelheid mag rijden (want lulkoek is, want snelwegen waar je nu 120 km/u mag rijden worden steeds schaarser, over de irritante 80 km/u-zones rondom grote steden nog niet te spreken), dan doe je er met 130 km/u 3:07 over en met 120 km/u 3:23. Kortom, een whopping kwartiertje winst over zo'n beetje de langst mogelijke afstand binnen Nederland.

Om je vingers bij af te likken.