Online voetbalquiz spelen op GroundhoppersNet

Gestart door TeeZee, mrt 06, 2009, 12:00:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Het lijkt me leuk om eens een voetbalquiz te houden op dit forum. Dit keer niet door een lijst vragen te deponeren en tevergeefs te wachten op antwoorden per PB, maar middels een chatbox. Daar loggen de deelnemers tegelijkertijd in, de organisator stelt een vraag en de eerste die het juiste antwoord geeft krijgt een punt. De deelnemer die uiteindelijk het meeste aantal punten heeft, hoe verrassend, wint de quiz.

Op deze manier wint de persoon met de meeste parate kennis, want direct kunnen antwoorden is altijd sneller dan google/wikipedia (middelen die wel zijn toegestaan tijdens de quiz).

Uiteraard worden er in zo'n quiz dan geen freakvragen gesteld als: "Welke club(s) is (zijn) op alle posities (1 t/m 24) geëindigd in de Engelse League, ongeacht hoe dit verdeeld was over de 4 profdivisies (ofwel, werd club X in jaar YYYY een keer 23e  in div 2 en het jaar erop 18e in div 3 dan heeft club X zowel P23 als P18 een keer bezet.)", het zullen vragen zijn die je redelijkerwijs kunt beantwoorden maar wellicht niet direct weet. Het gaat om parate kennis. Beetje de categorie "wie gaf de assist op Jordi Cruyff in de EK-wedstrijd Nederland v Zwitserland in 1996"?

De vragen zullen gaan over voetbal en stadions. Duur van de quiz schat ik in op een uurtje, ergens in een weekend. Aantal deelnemers rond de 10 personen, dat zou een mooi aantal zijn.

Wie lijkt het leuk om mee te doen?

Joost

Leuk idee maar is een doordeweekse avond geen beter plan? In het weekend zitten de meesten zelf bij een potje voetbal.

Daniel

Laats bezochte ground: Generali Arena, Sparta-Praag

TeeZee

Citaat van: Joost op mrt 06, 2009, 13:55:19
Leuk idee maar is een doordeweekse avond geen beter plan?
Mag ook, het hangt af van wanneer de deelnemers kunnen.

Joost

Citaat van: TeeZee op mrt 06, 2009, 14:02:10
Mag ook, het hangt af van wanneer de deelnemers kunnen.
Ik voel een poll aankomen

TeeZee

Citaat van: Joost op mrt 06, 2009, 15:08:23
Ik voel een poll aankomen
Eerst maar eens toekijken hoe de kandidaatdeelnemers vechten om een plaatsje in deze uiterst populaire quiz.

hgrm

Ik zal niet toegeven aan de arrogantie die Engeland in de jaren 30 weghield van het WK en niet zeggen dat ik niets te bewijzen heb. Met andere woorden: ik doe mee.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

Citaat van: TeeZee op mrt 06, 2009, 12:00:29
Het lijkt me leuk om eens een voetbalquiz te houden op dit forum.

...

Het gaat om parate kennis. Beetje de categorie "wie gaf de assist op Jordi Cruyff in de EK-wedstrijd Nederland v Zwitserland in 1996"?


Als dat een doorsnede is van het type vragen haak ik ogenblikkelijk af.

In 1987 werd Ruud Gullit de derde speler ooit die gekozen tot zowel de beste speler ter wereld als de beste speler van Europa. Welke twee spelers gingen hem vooraf?

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Citaat van: Han op mrt 06, 2009, 23:48:20
Als dat een doorsnede is van het type vragen haak ik ogenblikkelijk af.
Kom kom Han, deze vraag weet je echt wel. Maar mooi om te vernemen dat er ook een Egyptische deelname is.

TeeZee

Vier deelnemers tot nu toe, het lijkt erop dat veel groundhoppers verlegen zijn of het eerst aan hun moeder moeten vragen. Dit is een herinneringsbericht. Ik wil nog minimaal 6 deelnemers erbij.

wekke


Vaig

Laatst bezochte nieuwe ground: Stade Jacques Lechat, Malmedy

TeeZee

Het deelnemersveld bestaat tot nu toe uit:

Joost
Daniel
hgrm
Han
wekke
Vaig

Finniemc

Mama heeft haar toestemming gegeven dus ik doe ook mee.

TeeZee

Joost
Daniel
hgrm
Han
wekke
Vaig
Finniemc

Het deelnemersveld groeit gestaag. Een mogelijke datum voor de quiz heb ik nog niet, daar ik voorlopig weinig thuis ben (en bovendien vragen moet bedenken).