Brentford on Boxing Day

Gestart door aldobijl, mrt 22, 2016, 11:47:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

aldobijl

26-12-15 Brentford FC - Brighton & Hove Albion FC 0-0

Eindelijk eens tijd gevonden voor een verslag van een bezoek aan Brentford FC op Boxing Day. Tijdens de kerstperiode in Londen zijn en een wedstrijd bezoeken is toch wel een must. Voor mij het tweede bezoek aan Londen en een eerste wedstrijd op het eiland.

Ruim van te voren werden er plannen gemaakt welke wedstrijd te bezoeken. We gingen niet voor de grote naam met de grote prijs, maar voor Brentford FC. Achteraf bleek het een geweldige keuze voor de beleving, alleen een doelpunt kregen we niet te zien.

Met de metro reisden we naar South Ealing. Eenmaal daar aangekomen sloegen we rechtsaf voor een wandeling van ongeveer 20 minuten  waarna de stadionlampen in de verte boven de huizen te voorschijn kwamen. Een uur voor de wedstrijd, wat doe je dan bij Brentford FC? Juist, een wandeling om het stadion om alle 4 de pubs op de foto te zetten. Helaas was er één niet meer open, maar de andere pubs waren al aardig bevolkt. Met een pint in de hand maakten we de tijd vol voor The Princess Royal. Wat ons opviel was dat de bezoekers rustig rond het stadion rondliepen en ook pints bestelden in één van de pubs rondom het stadion.

Vlak voor tijd stapten we door de turnstiles naar binnen om een plaatsje zoeken op de staantribune van Ealing Road Terrace. Over de wedstrijd valt weinig te vertellen. Het spel was opportunistisch maar doelpunten vielen er niet. Het stadion zelf is erg aan de tijd en ook voor het comfort hoef je niet naar Griffin Park. In de rust een pint genomen achter de tribune, wat toch best pittig doordrinken is als je ook de tweede helft vanaf het begin wilt zien. Van echte rivaliteit op de tribune was geen sprake en ook de wedstrijd doofde als een nachtkaars uit.

Na de wedstrijd dezelfde route terug genomen naar het metrostation waarna we in het centrum van Londen eindigden om in een andere pub Boxing Day af te sluiten. Een redelijk kort verslag maar Brentford FC was het bezoeken waard op Boxing Day.

Als laatste wil ik forum-lid smitswessel bedanken voor het regelen van de kaartjes!



Bakkie

Leuk verslag! Beter laat dan nooit. Ik wil ook nog een verlag schrijven van QPR - Huddersfield en Fulham - Rotherham United tussen kerst en oud en nieuw. Ook geen tijd voor.

Brentford staat ook erg hoog op mijn lijst, heb je misschien nog wat foto's van voor/na/tijdens de wedstrijd?