Hoofdmenu

Voetbalboeken

Gestart door TeeZee, nov 13, 2007, 14:17:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Houseman

Ik heb tijdens mijn 10 uur durende vertraging op Schiphol het boek 'de Derby' van Menno Pot in één ruk uitgelezen. Voor de die-hard voetbalvolger en statistici hier zal het slechts een overzicht zijn van de kennis die men al heeft. Het is vooral een feitelijke opsomming van de historie van de diverse derby's die ons land rijk is. Het is erg prettig en makkelijk leesbaar geschreven en vooral interessant voor de oppervlakkige voetballiefhebber. Het eerste hoofdstuk over Renado A1 - sc Joure A2 vind ik het leukst, maar dat heeft vooral met mijn eigen jeugd in die contreien te maken.

Joost

Citaat van: Houseman op dec 22, 2008, 13:02:44
Ik heb tijdens mijn 10 uur durende vertraging op Schiphol het boek 'de Derby' van Menno Pot in één ruk uitgelezen. Voor de die-hard voetbalvolger en statistici hier zal het slechts een overzicht zijn van de kennis die men al heeft. Het is vooral een feitelijke opsomming van de historie van de diverse derby's die ons land rijk is. Het is erg prettig en makkelijk leesbaar geschreven en vooral interessant voor de oppervlakkige voetballiefhebber. Het eerste hoofdstuk over Renado A1 - sc Joure A2 vind ik het leukst, maar dat heeft vooral met mijn eigen jeugd in die contreien te maken.
Hij ligt (nog ingepakt) onder de kerstboom.

Maroboduus

Over boeken gesproken die zich met het fenomeen van de derby bezig houden. In het Duitstalige gebied is vorig jaar het boek getiteld: "Fußball-Derbys: Die 75 fußballverrücktesten Städte der Welt." uitgekomen. Op zich wel een redelijk boek waarin een aardig overzicht wordt geboden van de verschillende stadsderby's op onze aardkloot.

Voor meer info:
http://www.amazon.de/Fu%C3%9Fball-Derbys-Die-fu%C3%9Fballverr%C3%BCcktesten-St%C3%A4dte-Welt/dp/3767908832/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1229966789&sr=8-1


Joost

Citaat van: Hugo op dec 22, 2008, 20:44:37
Heb jij die zelf gelezen? Of anderen hier?
Hij is onderweg, net pas uit.

Hugo

Citaat van: Joost op dec 22, 2008, 23:34:43
Hij is onderweg, net pas uit.

Dan wacht ik jouw recensie wel af. Hoewel de pond historisch laag staat en dus shoppen in Engeland erg aantrekkelijk is.

RKSVW

Citaat van: Hugo op dec 23, 2008, 07:44:49
Dan wacht ik jouw recensie wel af. Hoewel de pond historisch laag staat en dus shoppen in Engeland erg aantrekkelijk is.
op amazon.co.uk en amazon.com kun je ook gewoon in euros betalen. Bij amazon.com moet je wel rekening houden met invoerkosten. Je kunt het ook naar familie in de US laten sturen en dan als gift naar Europa. amazon.com biedt in de US zelfs boeken vor 3 euros aan.

TeeZee

Citaat van: RKSVW op dec 23, 2008, 09:09:11
op amazon.co.uk en amazon.com kun je ook gewoon in euros betalen. Bij amazon.com moet je wel rekening houden met invoerkosten. Je kunt het ook naar familie in de US laten sturen en dan als gift naar Europa. amazon.com biedt in de US zelfs boeken vor 3 euros aan.
Er staat me iets van bij dat je per 1 januari voor 175 euro belastingvrij kunt kopen per internet?

RKSVW

Citaat van: TeeZee op dec 23, 2008, 09:39:16
Er staat me iets van bij dat je per 1 januari voor 175 euro belastingvrij kunt kopen per internet?
Het schijnt zo te zijn:
Internetaankopen in Amerika en andere niet EU-landen worden vanaf 1 december voordeliger. Het drempelbedrag voor onder andere aankopen via internet wordt met de toepassing van de desbetreffende Europese richtlijn officieel verhoogd naar 150 euro, nu is dat nog 22 euro.
Het voordeel van het niet heffen van invoerrechten, accijnzen of btw op aankopen onder de drempelbedragen kan voor een iPod (160Gb) al oplopen tot zo'n 85 euro. Uiteraard moeten voor aankopen boven het drempelbedrag wel gewoon de heffingen worden afgedragen. Al kan er bij aankopen in Amerika nog wel worden geprofiteerd van de 'lage' dollarkoers.
De wijzigingen van de douanevrijstellingen zijn door de Europese Unie al eerder gepubliceerd, maar nog weinig instanties en consumenten blijken van deze wijziging op de hoogte te zijn. Op de website van de douane zelf staat nog niets over de aanpassing van het drempelbedrag vermeld. Wel lijkt de douane nu al het drempelbedrag van 150 euro te hanteren, al wordt dit door de douane zelf officieel ontkend.
Het drempelbedrag voor lucht- en zeereizigers naar een zogenaamd derde land wordt met de toepassing van de nieuwe richtlijn verhoogd naar 430 euro. Voor reizigers over land wordt het bedrag gewijzigd naar 300 euro. Eerder was het drempelbedrag voor alle reizigers vastgesteld op 175 euro.



Sebastiaan_W

Maar het topic heet toch VOETBALboeken???

RKSVW

er komt toch ook voetbal in voor ;)

Denniz1974

Citaat van: RKSVW op dec 26, 2008, 12:22:25
er komt toch ook voetbal in voor ;)

Misschien een idee om eens te googlen zodat je wellicht een forum vindt over gaelic football. Het wordt mijns inziens wat vervelend dat je te pas en te onpas topics verknoeid.

Stadionhopper

RKSVW, zo noem ik je maar even:-)

Het topic is voetbalboeken, daar moet ik de medeforumleden gelijk in geven. Voor andere sporten zou je inderdaad een nieuw topic aan kunnen maken of aan een van de administrators vragen of ze het willen ordenen. Niet alleen omdat sommige mensen zich er lichtelijk aan ergeren maar ik denk ook dat het de overzichtelijkheid ten goede komt. Als ik een boek over wielrennen wil hebben dan zou ik dat zo kunnen vinden in het wielrenboektopic, anders moet ik in het topic voetbalboeken gaan liggen zoeken en dan is mijn zin al over.

En als een duitser iets op Wikipedia formuleert ben ik er al in principe niet mee eens. Zoals je weet is Wikipedia een open site waar iedereen kan posten dus ook elke malloot. Het is een handig iets maar niet 100% op waarheid berust.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

RKSVW

Zojuist lees ik het hier onder staande zeer trieste bericht.
Het is toch jammer dat een groot voetballer als Gazza zo aftakelt? Zelfs de grote George Best was er niet zo erg aan toe terwijl die ook erg vroeg stierf aan de gevolgen van alcohol.

Voormalig wonderkind Paul Gascoigne is er zo slecht aan toe dat hij binnenkort mogelijk sterft. Dat stelt zijn 12-jarige zoon Regan in een documentaire die op 5 januari door

De Engelse krant Daily Mail publiceerde delen van de documentaire, waarin de nu 41-jarige 'Gazza' wordt geportretteerd.

"We verkwisten onze tijd"
"Waarschijnlijk sterft hij binnenkort", vertelde de 12-jarige Regan, die al jaren bij zijn moeder Sheryl woont. "Ik denk niet dat we hem nog kunnen helpen. We verkwisten onze tijd."

Paul Gascoigne, in de jaren tachtig een van de meest talentvolle voetballers op de Engelse en Italiaanse velden, lijdt al jaren aan zware alcoholverslaving en hevige depressies.

"Uit mijn buurt"
Zoon Regan: "Ik zou het liefst hebben dat hij zo ver mogelijk uit mijn buurt blijft. Als oud-voetballer is hij populair, maar dat wil niet zeggen dat hij een goede vader is. Hij zou me moeten helpen en me vaker moeten zien in al die jaren. Maar nu ga ik niet al mijn tranen aan hem verspillen."

Gascoigne leidde Engeland in 1990 naar de halve finales van het WK in Italië. Hij werd toen door de BBC gekozen tot Sportpersoonlijkheid van het jaar.

Rinus A.

de Daily Mail....