Welke Londense club(s) zeker bezoeken?

Gestart door belgian_fan, aug 28, 2014, 19:50:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Olav

De wedstrijd zelf maakt me niet heel veel uit. Weet wel dat Millwall niet lekker gaat nu. Bedankt!

Nickky

Citaat van: Joost op jan 26, 2015, 08:52:56
Als de keuze is tussen Millwall v Sheffield Wednesday en Brentford v Blackpool dan zou ik voor Brentford gaan.

Verbaast me licht ... Ik heb een zwak voor Brentford, absoluut, maar het affiche Millwall - Sheffield wednesday is toch wel aansprekender. Millwall, lekker rauw en puur, moet knokken voor lijfsbehoud, en dan komt Wednesday opzoek, wat graag in grote getale reist. Lijkt me qua ambiance absoluut de mooiste.

Joost

Citaat van: Nickky op jan 26, 2015, 21:31:13
Verbaast me licht ... Ik heb een zwak voor Brentford, absoluut, maar het affiche Millwall - Sheffield wednesday is toch wel aansprekender. Millwall, lekker rauw en puur, moet knokken voor lijfsbehoud, en dan komt Wednesday opzoek, wat graag in grote getale reist. Lijkt me qua ambiance absoluut de mooiste.

Eerlijk gezegd vind ik het beide weinig aansprekende wedstrijden. Sheffield Wednesday is niet de grote club zoals jij die voorstelt, wel groter dan Blackpool natuurlijk maar op een dinsdagavond in februari nemen die ook geen duizenden mensen mee. Zeker op The Den waar ze in de upper tier verstopt zitten levert dat niet echt een rauw sfeer op. Millwall is wel een beleving op zich natuurlijk maar op een dinsdagavond komen er bij normale omstandigheden echt maar 9.000 man.

Griffin Park daarentegen is een veel leuker stadion, wordt over niet al te lange tijd vervangen en is bijna vol dit seizoen. Zeker omdat Brentford het zo geweldig doet dit seizoen.

FCT1980

Wednesday niet de grote club? Er zijn een paar sleeping giants in Engeland en daar Wednesday er zeker één van.
Samen met Leeds, Forest en Wolves horen die gewoon in de Premier League. Achterban en stadion zijn echt groots hoor daar.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joost

Citaat van: FCT1980 op jan 27, 2015, 13:18:05
Wednesday niet de grote club? Er zijn een paar sleeping giants in Engeland en daar Wednesday er zeker één van.
Samen met Leeds, Forest en Wolves horen die gewoon in de Premier League. Achterban en stadion zijn echt groots hoor daar.

Wat is een sleeping giant? Wolves stuitert al decennia door de divisies, laatst hebben ze het eens drie jaar volgehouden op het hoogste niveau, de vorige keer dat ze dat lukte was 30 jaar eerder.

Wednesday heeft al jaren haar stadion niet meer vol gekregen.

De clubs die je noemt zijn allen uit de wat grotere steden, daardoor zijn er relatief veel supporters. In Engeland is er al 20 jaar echter meer nodig dan een hoop supporters op de tribune. Er is een grote categorie clubs die met fatsoenlijk beleid groot genoeg zijn om in de PL te kunnen spelen. Sheffield Wednesday, Wolves, Leeds en Nottingham Forest horen daarbij.


ALenstra

Bij Sheffield Wednesday zie ik altijd die akelig lege tribunes zodra ik ze zie spelen in de Football League Show.

Han

Citaat van: Olav op jan 26, 2015, 12:15:03
De wedstrijd zelf maakt me niet heel veel uit. Weet wel dat Millwall niet lekker gaat nu. Bedankt!

Als het criterium niet het voetbal zélf is dan is Griffin Park qua interieur en 'social fabric' een forse aanrader. Het intieme stadionnetje zal binnen afzienbare tijd ten prooi vallen aan de hardvochtige sloperskogel.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

smitswessel

Citaat van: Han op jan 27, 2015, 22:09:33
Als het criterium niet het voetbal zélf is dan is Griffin Park qua interieur en 'social fabric' een forse aanrader. Het intieme stadionnetje zal binnen afzienbare tijd ten prooi vallen aan de hardvochtige sloperskogel.

Zaterdag vs. Middlesbrough ga ik hem aanschouwen. Ben uiterst benieuwd!
Ook wel lachen wordt het "kroegentochtje" rondom Griffin Park. Iemand tips of adviezen over welke als eerste of als laatste en welke vooral voor of na de match?

HRM1880

Citaat van: smitswessel op jan 28, 2015, 18:18:01
Zaterdag vs. Middlesbrough ga ik hem aanschouwen. Ben uiterst benieuwd!
Ook wel lachen wordt het "kroegentochtje" rondom Griffin Park. Iemand tips of adviezen over welke als eerste of als laatste en welke vooral voor of na de match?
Als je voor de clubshop staat is de kroeg aan je rechterkant volgens mij degene waar de thuissupporters verzamelen. Ik herinner mij dat de andere veel rustiger waren, maar misschien dat Hugo het zich beter kan herinneren.

Olav

Bedankt boys voor de reacties ! De keuze valt waarschijnlijk op Brentford. Ik laat van me horen !

FCT1980

Citaat van: Joost op jan 27, 2015, 15:06:22
Wat is een sleeping giant? Wolves stuitert al decennia door de divisies, laatst hebben ze het eens drie jaar volgehouden op het hoogste niveau, de vorige keer dat ze dat lukte was 30 jaar eerder.

Wednesday heeft al jaren haar stadion niet meer vol gekregen.

De clubs die je noemt zijn allen uit de wat grotere steden, daardoor zijn er relatief veel supporters. In Engeland is er al 20 jaar echter meer nodig dan een hoop supporters op de tribune. Er is een grote categorie clubs die met fatsoenlijk beleid groot genoeg zijn om in de PL te kunnen spelen. Sheffield Wednesday, Wolves, Leeds en Nottingham Forest horen daarbij.

De definitie van sleeping giant is inderdaad lastig. Maar als je ziet dat clubs als Leicester, QPR en Hull nu Premier League spelen dan zijn de clubs die ik noemde veel groter zijn qua achterban, stadion en historie. Het beleid bij die clubs en zoals in Engeland het ''geluk'' met een eigenaar is tegenwoordig idd belangrijker. Maar dat is eeuwig zonde en zou geen criteria moeten zijn.

En wat Abe ook al zegt zijn er zeker veel lege plekken bij Wednesday. Maar dat is overal onder de Premier League en dan hebben ze natuurlijk een relatief groot stadion.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Han

Citaat van: smitswessel op jan 28, 2015, 18:18:01
Zaterdag vs. Middlesbrough ga ik hem aanschouwen. Ben uiterst benieuwd!
Ook wel lachen wordt het "kroegentochtje" rondom Griffin Park. Iemand tips of adviezen over welke als eerste of als laatste en welke vooral voor of na de match?

Just go with the flow en laat het organisch op je afkomen. Have fun!
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Joost

Citaat van: FCT1980 op jan 29, 2015, 13:53:49
De definitie van sleeping giant is inderdaad lastig. Maar als je ziet dat clubs als Leicester, QPR en Hull nu Premier League spelen dan zijn de clubs die ik noemde veel groter zijn qua achterban, stadion en historie. Het beleid bij die clubs en zoals in Engeland het ''geluk'' met een eigenaar is tegenwoordig idd belangrijker. Maar dat is eeuwig zonde en zou geen criteria moeten zijn.

En wat Abe ook al zegt zijn er zeker veel lege plekken bij Wednesday. Maar dat is overal onder de Premier League en dan hebben ze natuurlijk een relatief groot stadion.

Ik denk dat de legende van Hillsborough groter is dan de historie van Sheffield Wednesday.

headout

Wednesday heet sinds gisteren WednesThai. Overname door een Thais consortium. Combinatie "sleeping giant" plus het geluk (kuch) van een geldschieter zou voor mega successen moeten gaan zorgen. Toch?
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog

hgrm

Het zou me niks verbazen als de FA binnenkort 36 nieuwe bekertournooien gaat introduceren zodat elke club-met-rijke-eigenaar gegarandeerd een prijs kan pakken. Want door de drukte op de markt dreigt de concurrentiepositie ten opzichte van Frankrijk nu wel erg zwak te worden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen