Welke Londense club(s) zeker bezoeken?

Gestart door belgian_fan, aug 28, 2014, 19:50:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FCT1980

Citaat van: Joost op jan 30, 2015, 08:40:24
Ik denk dat de legende van Hillsborough groter is dan de historie van Sheffield Wednesday.

Nou nou Joost.
Wednesday heeft toch 4 landstitels, 3 FA cups, een League cup, de Community Shield en een aantal kampioenschappen op een lager niveau binnen hoor. Zijn clubs met mindere resultaten.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joost

Die zijn met uitzondering van de League Cup allemaal gewonnen voor 1936.

Hillsborough heeft natuurlijk het disaster maar is een iconisch stadion waar ook EK en WK duels gespeeld zijn plus 27 FA cup halve finales.

FCT1980

Ik denk dat we hier niet uit komen Joost ;)
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joost

Citaat van: FCT1980 op feb 02, 2015, 08:27:34
Ik denk dat we hier niet uit komen Joost ;)

Let's agree to disagree :)

FCT1980

Laten we het er op houden dat Wednesday in ieder geval een mooie club is met een mooi stadion.

Cheers!
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Arjen

Citaat van: TeeZee op aug 29, 2014, 13:11:41
Mooiste stadion: Craven Cottage (Fulham), Griffin Park (Brentford), Selhurst Park (Crystal Palace)
Beste sfeer: Millwall, Chelsea

Even buiten Londen zijn Luton Town, Southend United en Aldershot aanraders.

Ik kwam deze site tegen met foto's van Kenilworth Road: https://footballandmaterialculture.wordpress.com/2014/09/19/kenilworth-road-luton/. Wat een gare bak. Maar ik wil het graag eens met eigen ogen zien.

FCT1980

Geweldig stadion. Vind hem mooier dan bijv. Brentford of Southend.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Mitchellr98

Hallo,

Ik wil in Augustus/September een weekend naar Engeland voor een mooie pot. Ik zoek naar een mooie club in Londen of Manchester die championship of league 1 speelt. Heeft iemand surgesties en zo ja tegen welke tegenstander leeft het bij die club?

Groeten

Voetbalman

Citaat van: Mitchellr98 op jun 12, 2015, 13:20:44
Hallo,

Ik wil in Augustus/September een weekend naar Engeland voor een mooie pot. Ik zoek naar een mooie club in Londen of Manchester die championship of league 1 speelt. Heeft iemand surgesties en zo ja tegen welke tegenstander leeft het bij die club?

Groeten

https://en.wikipedia.org/wiki/Local_derbies_in_the_United_Kingdom

hgrm

In Londen en in Greater Manchester (inclusief Oldham, Rochdale etc) heb je keuze genoeg, bijna elk weekend wel.

Waar ben je naar op zoek? Een oud stadion? Sfeer? Goed voetbal? Rivaliteit?
Dat maakt nogal uit.

Voor het eerste zou je in Londen bijvoorbeeld naar Brentford kunnen of naar Crystal Palace of QPR.
Voor sfeer is West Ham wel een aanrader (weliswaar Premierleague, maar de moeite waard, zeker omdat ze binnenkort verhuizen).
Goed voetbal? Dat weet je nooit van te voren, maar of je daarvoor in de lagere leagues in Engeland moet zijn, betwijfel ik. Wedstrijden met inzet en tempo, das een ander verhaal.
Rivaliteit: in Londen zijn we wat aardige derbies. Londen is wel dermate groot dat een wedstrijd tussen pak 'm beet QRP en Leyton Orient niet echt veel derbysfeer heeft.

Binnenkort worden de speelschema's bekend gemaakt (26 juni als ik me niet vergis) dus dan kun je eens wat weekenden tegenover elkaar gaan zetten.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

smitswessel

HGRM verwoordt het perfect.

Toevoeging daarbij, dat het a.s. woensdag (17 juni) Sir Fixture-Day is. Dan worden de speelschema's voor de Football League bekend gemaakt.

Voetbalman

Citaat van: smitswessel op jun 12, 2015, 15:24:16
Toevoeging daarbij, dat het a.s. woensdag (17 juni) Sir Fixture-Day is. Dan worden de speelschema's voor de Football League bekend gemaakt.

Drie maanden geleden verlof gevraagd :D


TonyS

Ben maar in een paar Londonse stadions geweest, dus voor wat het waard is. Ik zou zeker West Ham doen omdat ze daar binnenkort weg zijn. Het is een heerlijk ouderwets Engels stadion
in de wijk gepropt. Als je een wedstrijd bezoekt, neem ruim de tijd om de wijk te doorkruizen, sfeer te proeven en pak een pint in de Boleyn. Het publiek in de wijk (Newham) is totaal anders dan het publiek in het stadion. Min of meer tegen het uitvak is zelfs een moskee te vinden. Dat geeft het contrast aardig aan.

De sfeer vond ik -zoals tegenwoordig vaker bij Premier league clubs- tegenvallen, maar het 'Forever Blowing Bubbles' is wel een kippenvelmomentje. 

3434

Ik wou net zeggen, ben 4x in West Ham geweest en 4x was er geen sfeer (behalve het clublied bij opkomst dat wel genieten was). De 4 bezoeken waren zowel in goede als slechte tijden, blijft me een raadsel. In de Boleyn zat de sfeer er wel dik in! Maar die mensen kunnen (financieel) of mogen (stadionverbod) niet het stadion in denk ik.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11