Welke Londense club(s) zeker bezoeken?

Gestart door belgian_fan, aug 28, 2014, 19:50:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Saltacampos

Citaat van: Han op aug 29, 2014, 23:10:02

Ik heb tussen 1974 en 2008 alle league grounds in Londen inmiddels meerdere malen bezocht en was tussentijds getuige van 'dramatic changes' als het gaat om stadioninterieur en lokatie.

Je wilt sfeer proeven. In mijn beleving overstijgt sfeer de negentig minuten voetbal plus extra time. Uiteraard is dit een volstrekt irrationele benadering en eenieder zal zijn of haar eigen criteria omarmen.

Zo had ik mij ooit voorgenomen om 'the 92' niet te voltooien vanwege mijn destijds abjecte afkeer van Millwall's The New Den.  Ik heb er echter in het juiste gezelschap talloze wedstrijden gezien en er schitterende herinneringen aan overgehouden die ik heden ten dage blijf koesteren.


Sfeer is organisch en niet definieerbaar. Het is een abstract begrip maar ik durf wel een poging te wagen.

Voetbal en sfeer, en niet alleen in Londen,zijn in mijn optiek niet alleen een wedstrijd maar ook  'social fabric and texture'.  Het is de onvervalste verweving van de ground en haar setting.  Habitat en symbiose. De verholen opgewondenheid in de metro. Eenmaal bovengronds iets harder lopen, vol van anticipatie. In analogie: je loop in de duinen en je hoort de zee ruisen maar je ziet haar niet.


De aanlokkelijke charme tussen metrostation en ground.  Wedkantoortjes, speldjesverkopers, smoezelige supermarktjes, meisjes van zestien die een kinderwagen voortduwen en binnenkort oma hopen te worden, schraal pubbier,  verkooppunten van kebab waarvan de uiterste verkoopdatum oneindig is, de geur van verschroeide hamburgers, geserveerd vanuit betegelde voortuintjes. 


Je raakt gehypnotiseerd en prettig bedwelmd. En dan moet de wedstrijd nog beginnen. 
Als ik dat beeld oproep is dat mijn lakmoesproef voor een volgende wedstrijd in Londen.

Upton Park. West Ham United.
Hahaha, right on mate. Ik las door je verhaal en begon steeds meer aan East London te denken, ik heb Upton Park al zo'n 10 maal bezocht en ik kan je verhaal volledig onderschrijven.
Over land and sea

Sander11

Ik heb gisteren kaarten besteld bij Crystal Palace voor over 2 weken tegen Burnley ik zal je laten weten wat mijn ervarigen zijn!weet niet wanneer je gaat!
HEYA DEN BOSCH!

smitswessel

Citaat van: Sander11 op aug 30, 2014, 12:14:39
Ik heb gisteren kaarten besteld bij Crystal Palace voor over 2 weken tegen Burnley ik zal je laten weten wat mijn ervarigen zijn!weet niet wanneer je gaat!

Heb je de kaarten zo bij Palace kunnen bestellen of heb je een membershipcard of iets dergelijks?

Veel plezier alvast voor over 2 weken!

Its Matchday

Citaat van: smitswessel op aug 31, 2014, 14:24:40
Heb je de kaarten zo bij Palace kunnen bestellen of heb je een membershipcard of iets dergelijks?

Veel plezier alvast voor over 2 weken!

Kaarten zijn via mijn membership besteld.
@ViezeVis

smitswessel

Citaat van: Its Matchday op sep 01, 2014, 14:53:34
Kaarten zijn via mijn membership besteld.

Oké, dank voor je reactie. Maar nog steeds dezelfde membership policy dus.

Its Matchday

Citaat van: smitswessel op sep 01, 2014, 18:17:10
Oké, dank voor je reactie. Maar nog steeds dezelfde membership policy dus.

Er zijn wedstrijden die in de general sale gaan. Cup wedstrijd tegen Newcastle bijvoorbeeld.
Vorig seizoen was er de regeling dat wanneer je kaartjes voor een "A" wedstrijd wilde bestellen (Arsenal, Chelsea, Man. United) dan moest je ook een ticket halen voor een "B" of "C" wedstrijd. Die regeling is voor zover ik weet komen te vervallen.
@ViezeVis

smitswessel

Oké, thanks.

Overigens was ik sowieso niet van plan om een A wedstrijd te bezoeken, althans daar gaat het mij totaal niet om. Ik vind het stadion en de thuisclub belangrijker dan de tegenstander. Maar hartelijk dank voor je info!

Defender

Dit jaar eventueel nog Fulham doen aangezien ik hier hoor dat het wel de moeite moet zijn wat ook lijkt als je beelden/foto's ziet.
Iemand een idee tegen welke club of welk moment het beste is om zeker te zijn dat je tickets kan bemachtigen ?
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

Voetbalman

Citaat van: Defender op dec 22, 2014, 09:31:54
Dit jaar eventueel nog Fulham doen aangezien ik hier hoor dat het wel de moeite moet zijn wat ook lijkt als je beelden/foto's ziet.
Iemand een idee tegen welke club of welk moment het beste is om zeker te zijn dat je tickets kan bemachtigen ?

Ik zou gaan voor één van volgende wedstrijden, met grote voorkeur voor de laatste:

- 24/01/15 Fulham v Nottingham Forest
- 28/02/15 Fulham v Derby County
- 18/03/15 Fulham v Leeds United
- 04/04/15 Fulham v Brentford, de lokale derby


headout

Citaat van: Freebird op dec 22, 2014, 12:53:40- 04/04/15 Fulham v Brentford, de lokale derby
Plus de mogelijkheid om de Millwall - Charlton erbij te doen. Beide wedstrijden zijn op dezelfde dag (goede vrijdag, 3 april) maar tijdstippen zijn 15.00 uur (Millwall) en 19.30 (Fullham).
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog

Joost

Citaat van: headout op dec 22, 2014, 16:09:32
Plus de mogelijkheid om de Millwall - Charlton erbij te doen. Beide wedstrijden zijn op dezelfde dag (goede vrijdag, 3 april) maar tijdstippen zijn 15.00 uur (Millwall) en 19.30 (Fullham).
Of Luton v Exeter!

watergatehopper

Citaat van: Han op aug 29, 2014, 23:10:02

Ik heb tussen 1974 en 2008 alle league grounds in Londen inmiddels meerdere malen bezocht en was tussentijds getuige van 'dramatic changes' als het gaat om stadioninterieur en lokatie.

Je wilt sfeer proeven. In mijn beleving overstijgt sfeer de negentig minuten voetbal plus extra time. Uiteraard is dit een volstrekt irrationele benadering en eenieder zal zijn of haar eigen criteria omarmen.

Zo had ik mij ooit voorgenomen om 'the 92' niet te voltooien vanwege mijn destijds abjecte afkeer van Millwall's The New Den.  Ik heb er echter in het juiste gezelschap talloze wedstrijden gezien en er schitterende herinneringen aan overgehouden die ik heden ten dage blijf koesteren.


Sfeer is organisch en niet definieerbaar. Het is een abstract begrip maar ik durf wel een poging te wagen.

Voetbal en sfeer, en niet alleen in Londen,zijn in mijn optiek niet alleen een wedstrijd maar ook  'social fabric and texture'.  Het is de onvervalste verweving van de ground en haar setting.  Habitat en symbiose. De verholen opgewondenheid in de metro. Eenmaal bovengronds iets harder lopen, vol van anticipatie. In analogie: je loop in de duinen en je hoort de zee ruisen maar je ziet haar niet.


De aanlokkelijke charme tussen metrostation en ground.  Wedkantoortjes, speldjesverkopers, smoezelige supermarktjes, meisjes van zestien die een kinderwagen voortduwen en binnenkort oma hopen te worden, schraal pubbier,  verkooppunten van kebab waarvan de uiterste verkoopdatum oneindig is, de geur van verschroeide hamburgers, geserveerd vanuit betegelde voortuintjes. 


Je raakt gehypnotiseerd en prettig bedwelmd. En dan moet de wedstrijd nog beginnen. 
Als ik dat beeld oproep is dat mijn lakmoesproef voor een volgende wedstrijd in Londen.

Upton Park. West Ham United.

Prachtige herkenbare beschrijving!!
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Olav

Ik zit 24 februari in Londen en er zijn drie wedstrijden waaruit ik kan kiezen.
Watford, Brentford en MIllwall zijn de keuzes.
Watford wordt hem niet, maar ik kan echt niet kiezen tussen de andere twee.

Heb gelezen dat Millwall de club is van de verhalen, maar een minder stadion en Brentford speelt in een mooi stadion.. Wat raden jullie aan en waarom? Iets hier moet de knoop doorhakken haha. En er vanuitgaande dat je niet volgende week terugkeert naar Londen om de andere club te bezoeken.. ;)

Joost

Als de keuze is tussen Millwall v Sheffield Wednesday en Brentford v Blackpool dan zou ik voor Brentford gaan.



FCT1980

Ja ik ook. Maar Watford vond ik ook wel leuk.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!