Hoofdmenu

FC Twente

Gestart door hgrm, mei 18, 2016, 15:09:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jef400

Heel simpel. Omdat die twee gasten de hele competitie hebben genaaid. Daarnaast schijnt het zo te zijn dat ook het nieuwe Twente informatie heeft achtergehouden. Het forum van fctwente online neem ik voor nu niet even niet heel serieus. Puur wegens de gekleurdheid van de pagina.

Joost

Citaat van: FCT1980 op mei 22, 2016, 13:52:01
Waarom moet een hele club en regio worden gestraft door het handelen van twee (ok een paar meer) narcistische personen die alles zonder medeweten van de rest heeft geregeld en kortgesloten?
Twent heeft na het voorwaardelijk intrekken van de licentie in december aan alle voorwaarden voldaan die de knvb heeft gesteld. Dan is het op z'n minst toch vreemd om een club en alle hardwerkende en welwillende mensen daarvoor te straffen?

Voor de nadere ins en outs verwijs ik jullie overigens naar het forum van fctwente online.
Daar is alles tot in den treuren besproken.

Het eerste is onzin. Een club wordt gestraft en of die club nu 1 of 100.000 supporters heeft maakt niet uit.

Wat betreft het tweede deel zou je eerst even de motivatie van de licentiecommissie moeten lezen.

hgrm

Citaat van: FCT1980 op mei 22, 2016, 13:52:01
Waarom moet een hele club en regio worden gestraft door het handelen van twee (ok een paar meer) narcistische personen die alles zonder medeweten van de rest heeft geregeld en kortgesloten?

Omdat die personen niet op persoonlijke titel handelden, maar uit naam van FC Twente. Derhalve hebben niet deze twee personen zich schuldig gemaakt aan van alles en nog wat, maar heeft FC Twente zich eraan schuldig gemaakt.
Ook al waren er binnen de club geen mechanismen waren om deze personen op een deugdelijke manier te controleren, het blijft het probleem van FC Twente als geheel.

Citeer
Twente heeft na het voorwaardelijk intrekken van de licentie in december aan alle voorwaarden voldaan die de knvb heeft gesteld. Dan is het op z'n minst toch vreemd om een club en alle hardwerkende en welwillende mensen daarvoor te straffen?

Sinds december zijn er nieuwe feiten aan het licht gekomen. Ik snap dat de KNVB zich daardoor niet meer gebonden voelt aan de afspraken die gemaakt zijn.
Vergeet niet dat FC Twente in december onherroepelijk en per direct de licentie kwijt was geweest als er in december bekend was wat er nu bekend is. En dan hadden we het niet gehad over de eerste divisie, maar over de derde divisie of nog erger. Al met al mag de club zijn handjes dichtknijpen dat de KNVB met deze oplossing is gekomen.
Ik snap dan ook niet waar FC Twente de arrogantie vandaan haalt om naar de rechter te stappen, daarbij en passant de beroepscommissie passerend.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

watergatehopper

Citaat van: hgrm op mei 22, 2016, 18:56:13
Omdat die personen niet op persoonlijke titel handelden, maar uit naam van FC Twente. Derhalve hebben niet deze twee personen zich schuldig gemaakt aan van alles en nog wat, maar heeft FC Twente zich eraan schuldig gemaakt.
Ook al waren er binnen de club geen mechanismen waren om deze personen op een deugdelijke manier te controleren, het blijft het probleem van FC Twente als geheel.

Sinds december zijn er nieuwe feiten aan het licht gekomen. Ik snap dat de KNVB zich daardoor niet meer gebonden voelt aan de afspraken die gemaakt zijn.
Vergeet niet dat FC Twente in december onherroepelijk en per direct de licentie kwijt was geweest als er in december bekend was wat er nu bekend is. En dan hadden we het niet gehad over de eerste divisie, maar over de derde divisie of nog erger. Al met al mag de club zijn handjes dichtknijpen dat de KNVB met deze oplossing is gekomen.
Ik snap dan ook niet waar FC Twente de arrogantie vandaan haalt om naar de rechter te stappen, daarbij en passant de beroepscommissie passerend.

Helemaal eens en wat ik met iets minder woorden al eerder schreef in dit topic. Desondanks heel sneu voor alle supporters. Ik hoop dat Twente dit overleeft en terugkeert waar het hoort maar zie ze ook nog wel volledig verdwijnen.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

hgrm

Zeker sneu voor de supporters. Aan de andere kant: het is de prijs die blijkbaar betaald moet worden voor het succes van de afgelopen jaren. Toen vroeg niemand zich af hoe het allemaal kon.

Ik zie FC Twente overigens niet verdwijnen. De club is -mits goed geleid- levensvatbaar en er staat een stadion dat alleen kan renderen als er een (sub)topper in de eredivisie in speelt die tweewekelijks voor 20000 bezoekers zorgt. Het zal misschien even duren en er zal misschien zelfs een faillissement van het huidige FC Twente komen, maar uiteindelijk zal er wel weer eredivisievoetbal komen in Enschede.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

FCT1980

Ik ben het totaal met jullie oneens maar dat komt door de rode bril die ik op heb.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

spons

Citaat van: FCT1980 op mei 23, 2016, 11:43:34
Ik ben het totaal met jullie oneens maar dat komt door de rode bril die ik op heb.

Waar ben je het mee oneens ?

Ben erg benieuwd hoe jij als Twente supporter tegen de hele situatie aankijkt
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: rogo_breda op mei 20, 2016, 20:57:28
Grappig dat het zo snel weer over kampioenschappen gaat, terwijl de échte pijn toch echt aan de onderkant zit. Daar maakten vier clubs zich op voor de finales om promotie/degradatie, totdat de knvb het nodig vond deze voorbereidingen even vreed te verstoren. En ook in Leeuwarden en Venlo zullen ze zo hun bedenkingen hebben bij deze hele gang van zaken. Als ik alleen al kijk naar mijn eigen clubje NAC, dan kom ik zo al tot vier conlusies waarbij we redelijk genaaid zijn.

- NAC werd vorig jaar 16e en degradeerde uiteindelijk, terwijl Twente juist dat seizoen de boel al belazerde met o.a. de Doyen constructies.
- Twente geeft onder dwang nu een deel van de onterecht verkregen televisiegelden terug aan de clubs die dit jaar eredivisie speelden, NAC en GAE worden even vergeten.
- De KNVB verkondigt een dag voor NAC-Willem II dat Twente degradeert en Willem II veilig is, die laatste club kan dus ineens zonder druk onbevangen tegen NAC gaan spelen (Tenzij Twente echt kans maakt in een hoger beroep, dat lijkt me sterk)
- Mocht NAC niet promoveren dan krijgt het er volgend jaar een zeer geduchte tegenstander met een ongetwijfeld hoger budget bij met Twente (Tenzij Twente deze degradatie echt niet overleeft, maar ook dat lijkt me sterk)

Nog even terugkomend hierop.

TV gelden worden berekend op de stand van de laatste 10 seizoenen. Stel dat Sparta komend jaar kampioen zou worden van de Eredivisie dan is het niet zo dat zij gelijk het meeste TV geld ontvangen.

Op basis daarvan is het helemaal niet zo dat Go Ahead en NAC TV geld misgelopen zijn. Twente zou op basis van een lagere eindpositie op de gemiddelde ranglijst hooguit een paar plaatsjes dalen. Echter nooit genoeg plaatsen om onder NAC of Go Ahead uit te komen. Enkel de clubs die vlak onder Twente hebben gestaan zijn daadwerkelijk geld misgelopen. Denk aan Heerenveen, Vitesse en Groningen.

FCT1980

De licentie van Twente is op 15 december 2015 voorlopig ingetrokken.
In die periode is er intensief met de KNVB overlegd over de maatregelen die genomen moesten worden om de licentie te kunnen behouden. Alles uit het verleden moest boven water komen en daar heeft de club voor 100% aan meegewerkt.

In de periode van het onderzoek van Knüppe is er nog wat boven water gekomen en dat is gelijk gemeld aan de KNVB. Dit was een eis van de KNVB en daar heeft Twente zich dus ook aan gehouden.

Er is met man en macht gewerkt om aan alle voorwaarden en maatregelen te voldoen en er zijn flinke straffen geïncasseerd. Nu blijkt dat we alle voorwaarden hebben ingevuld en aan alle maatregelen hebben voldaan blijkt men ineens de te nemen straffen niet voldoende te vinden. Een boete is te weinig maar het intrekken van de licentie lijkt veel te zwaar. De boete met alle andere straffen die we al hebben gehad lijken mij dan de enige juiste straf. Een licentie intrekken en deze een half uur later opnieuw afgeven kan gewoonweg niet.

Als men de licentie dan wil intrekken had met dat moeten doen. Dan weet je als club (en alle andere clubs trouwens ook) waar je aan toe bent en kun je mogelijk opnieuw beginnen. Waar dat ook moge zijn. Zoals men nu heeft gehandeld kan gewoonweg niet. en dat heeft echt niets met arrogantie van Twente te maken. De club kon hier gewoonweg niet op anticiperen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Koning Kriel

Citaat van: FCT1980 op mei 23, 2016, 13:26:32
In de periode van het onderzoek van Knüppe is er nog wat boven water gekomen en dat is gelijk gemeld aan de KNVB. Dit was een eis van de KNVB en daar heeft Twente zich dus ook aan gehouden.

In de overwegingen van de licentiecommissie staat dat het nieuws over de transfer van Tadic niet direct aan de KNVB gemeld is maar dat er eerst intern overleg heeft plaatsgevonden, de licentiecommissie geeft aan dit fc Twente zwaar aan te rekenen.

Citaat van: FCT1980 op mei 23, 2016, 13:26:32
Er is met man en macht gewerkt om aan alle voorwaarden en maatregelen te voldoen en er zijn flinke straffen geïncasseerd. Nu blijkt dat we alle voorwaarden hebben ingevuld en aan alle maatregelen hebben voldaan blijkt men ineens de te nemen straffen niet voldoende te vinden. Een boete is te weinig maar het intrekken van de licentie lijkt veel te zwaar. De boete met alle andere straffen die we al hebben gehad lijken mij dan de enige juiste straf. Een licentie intrekken en deze een half uur later opnieuw afgeven kan gewoonweg niet.

Over flinke straffen valt te discussiëren. De meeste niet fc Twente supporters vinden de straffen tot nu toe veel te mild voor wat fc Twente geflikt heeft. Het frustreert mij en veel mensen om mij heen dat fc Twente in de calimero houding schiet en niet inziet dat ze blij moeten zijn met wat de KNVB doet. Zoals aangegeven door de licentiecommissie zou bij een overweging kleine geldstraf of licentie intrekken voor de laatste optie gekozen worden. Ik vind de gevonden konijn uit de hoge hoed van de KNVB een mooie Nederlandse oplossing.

Wat ik daarnaast opvallend vind is dat fc Twente nu aangeeft dat ze een degradatie financieel niet overleven en dat ze daarom niet zouden mogen degraderen. Wat mij betreft is dat de grootste non reden ooit. Allereerst heeft fc Twente in de winterstop nog aangegeven dat ze degradatie financieel zouden overleven en ten tweede zou iedere club een degradatie financieel moeten overleven omdat het altijd kan gebeuren (met uitzondering van PSV en Ajax op dit moment).

Daarnaast vind ik het argument dat een club niet gestraft zou moeten worden voor wanbeleid van zijn bestuurders ook onzin. Wij (Willem II) hebben ook een slecht bestuur gehad maar in plaats van rare deals stelde zij verkeerde trainers aan en haalde ze slechte spelers, als gevolg daarvan zijn wij sportief gedegradeerd en is onze begroting in elkaar gezakt. Toen gingen we toch ook niet bij de KNVB zeuren dat dit door twee slechte bestuurders kwam en dat de supporters hier niets aan konden doen.

Wat mij betreft is het klaar met fc Twente en beginnen ze opnieuw in de jupiler league, iedere actie die fc Twente nu nog neemt om hier onderuit te komen neemt een stukje sympathie voor deze toch mooi club weg.

Nort

Citaat van: Koning Kriel op mei 23, 2016, 13:57:06
Allereerst heeft fc Twente in de winterstop nog aangegeven dat ze degradatie financieel zouden overleven en ten tweede zou iedere club een degradatie financieel moeten overleven omdat het altijd kan gebeuren (met uitzondering van PSV en Ajax op dit moment).
Ook PSV en Ajax moeten een degradatie kunnen overleven en zo niet, dan moeten ze daar de consequenties van inzien.

Verder volledig mee eens met je betoog. 

Koning Kriel

Citaat van: nort op mei 23, 2016, 14:40:58
Ook PSV en Ajax moeten een degradatie kunnen overleven en zo niet, dan moeten ze daar de consequenties van inzien.

Verder volledig mee eens met je betoog.

Eens alleen zijn dit voor mij de enige twee clubs die op het moment zeker zijn van een probleemloos seizoen. Verder zit de eredivisie zo dicht bij elkaar dat het elke club kan overkomen (zie Heracles die vorig jaar net niet nacompetitie in moest en nu Europees halen)

Nort

Citaat van: Koning Kriel op mei 23, 2016, 14:56:22
Eens alleen zijn dit voor mij de enige twee clubs die op het moment zeker zijn van een probleemloos seizoen. Verder zit de eredivisie zo dicht bij elkaar dat het elke club kan overkomen (zie Heracles die vorig jaar net niet nacompetitie in moest en nu Europees halen)

Mocht Danny Blind de nieuwe coach van Ajax worden (kleine kans) dan acht ik dat scenario niet kansloos, maar dat terzijde :)

Joost

Citaat van: FCT1980 op mei 23, 2016, 13:26:32
De licentie van Twente is op 15 december 2015 voorlopig ingetrokken.
In die periode is er intensief met de KNVB overlegd over de maatregelen die genomen moesten worden om de licentie te kunnen behouden. Alles uit het verleden moest boven water komen en daar heeft de club voor 100% aan meegewerkt.

In de periode van het onderzoek van Knüppe is er nog wat boven water gekomen en dat is gelijk gemeld aan de KNVB. Dit was een eis van de KNVB en daar heeft Twente zich dus ook aan gehouden.

Er is met man en macht gewerkt om aan alle voorwaarden en maatregelen te voldoen en er zijn flinke straffen geïncasseerd. Nu blijkt dat we alle voorwaarden hebben ingevuld en aan alle maatregelen hebben voldaan blijkt men ineens de te nemen straffen niet voldoende te vinden. Een boete is te weinig maar het intrekken van de licentie lijkt veel te zwaar. De boete met alle andere straffen die we al hebben gehad lijken mij dan de enige juiste straf. Een licentie intrekken en deze een half uur later opnieuw afgeven kan gewoonweg niet.

Als men de licentie dan wil intrekken had met dat moeten doen. Dan weet je als club (en alle andere clubs trouwens ook) waar je aan toe bent en kun je mogelijk opnieuw beginnen. Waar dat ook moge zijn. Zoals men nu heeft gehandeld kan gewoonweg niet. en dat heeft echt niets met arrogantie van Twente te maken. De club kon hier gewoonweg niet op anticiperen.
Je pleit dus eigenlijk voor een herstart in de 2e Divisie?

Bier und Bratwurst

#74
Citaat van: Joost op mei 23, 2016, 15:18:04
Je pleit dus eigenlijk voor een herstart in de 2e Divisie?

Als Twente het niet haalt bij de burgerrechter zou dat van mij oké zijn! Beter dan de Jupilerleague! Opnieuw beginnen.
Maar ik ben wel eens met FCT1980. Ik denk er net zo over. Misschien ook wel die rode bril!
Het ene stadion is het andere niet!