Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

rogo_breda

En inmiddels is deze Eerste Nationale ook (tijdelijk) stilgelegd.

Saltacampos

En weer een fraai staaltje populisme en incoherentie in de vandaag aangekondigde maatregelen van de Belgische regering:

*Geen publiek meer bij alle professionele competitiesporten. Tot nu toe mochten er bij sportevenementen 200 toeschouwers binnen en 400 buiten aanwezig zijn.

*Amateursporten boven 18 jaar gaan niet meer door. Voor -18-jarigen kan dat wel, maar die activiteiten mogen slechts worden bijgewoond door 1 gezinslid. Er mag ook geen drank of eten worden verkocht en er blijft een mondmaskerplicht rond de velden. Trainingen kunnen wel nog, specifieert Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA). Zwembaden blijven ook open.

*In theaters, bioscopen en concertzalen mogen niet meer dan 200 toeschouwers tegelijk aanwezig zijn. In bioscopen moeten er twee zitjes tussen elke groep. Uitzonderingen voor grote zalen (zoals het Sportpaleis of de Koningin Elisabethzaal) zullen tijdelijk niet meer worden toegestaan. Toeschouwers moeten ook op 1,5 meter zitten. Eten en drinken nuttigen en/of aanbieden mag er niet meer.

Is er iemand die mij kan uitleggen waarom publiek bij sportwedstrijden BUITEN en amateursport BUITEN gevaarlijker is voor verspreiding van het virus dan publiek bij theater, bioscoop en concerten BINNEN ? Want met alle moeite van de wereld kan ik dit niet vatten.
Over land and sea

hgrm

Dat vraag ik me ook af. Hier in Nederland hetzelfde.....
Om de situatie onder controle te krijgen, vind ik het zeer verstandig om reisbewegingen en ophopingen van mensen te voorkomen. Derhalve sta ik ook achter het verbod op sport en op toeschouwers. Maar dan wel overal. Theaters, bioscopen e.d. ook op slot. Op deze manier kun je wel duidelijk zien wat de hobby's van onze regeringsleiders zijn....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jef400

En gooi die scholen eens dicht.

Joost

Citaat van: Jef400 op okt 23, 2020, 12:57:00
En gooi die scholen eens dicht.
Liever niet hoor. Dat gaat een enorme impact hebben op de samenleving en het werk flink beinvloeden.
Dat zijn wel de laatste plekken die dicht moeten.

Saltacampos

Citaat van: hgrm op okt 23, 2020, 11:41:40
Dat vraag ik me ook af. Hier in Nederland hetzelfde.....
Om de situatie onder controle te krijgen, vind ik het zeer verstandig om reisbewegingen en ophopingen van mensen te voorkomen. Derhalve sta ik ook achter het verbod op sport en op toeschouwers. Maar dan wel overal. Theaters, bioscopen e.d. ook op slot. Op deze manier kun je wel duidelijk zien wat de hobby's van onze regeringsleiders zijn....
Net mijn punt, couldn't agree more.
De profclubs protesteren weinig, maar dat is niet onlogisch, de kantines mocht toch niet open, dus geen inkomsten van het aanwezige publiek, dan heb je dus alleen maar extra kosten. Dan spelen ze wellicht liever zonder publiek.
Over land and sea

Joost

Citaat van: Saltacampos op okt 23, 2020, 14:50:24
Net mijn punt, couldn't agree more.
De profclubs protesteren weinig, maar dat is niet onlogisch, de kantines mocht toch niet open, dus geen inkomsten van het aanwezige publiek, dan heb je dus alleen maar extra kosten. Dan spelen ze wellicht liever zonder publiek.
Voor de profclubs is het van levensbelang dat het wel door blijft gaan omdat ze anders ook nog de tv inkomsten verliezen.

Mrmtty20

Citaat van: Jef400 op okt 23, 2020, 12:57:00
En gooi die scholen eens dicht.
Absoluut niet, in een crisis als deze moet er terug naar de basis gegaan worden. Onderwijs, zorg en voeding zijn prioriteit, al de rest is bijzaak.

Saltacampos

Citaat van: Joost op okt 23, 2020, 15:45:46
Voor de profclubs is het van levensbelang dat het wel door blijft gaan omdat ze anders ook nog de tv inkomsten verliezen.
Dat is inderdaad de reden, maar let op, het geleuter over knuffelende duurbetaalde voetballers steekt nu ook weer de kop op.

Er is totale paniek en besluiteloosheid bij de idioten die dit land leiden, dus doet men maar raak zonder zelfs maar te weten of iets zinvol is of te wachten of het wel invloed heeft.
Naar logische beslissingen is het hopeloos zoeken.
De manier waarop met de vrijheid, de basisrechten en de inkomens van mensen wordt gesold is zo langzamerhand ontoelaatbaar.
En dat politieke tuig, uiteindelijk de hoofdverantwoordelijken van deze knoeiboel, blijft telkens buiten schot.
Over land and sea

Joost

Citaat van: Saltacampos op okt 23, 2020, 20:10:53
Dat is inderdaad de reden, maar let op, het geleuter over knuffelende duurbetaalde voetballers steekt nu ook weer de kop op.

Er is totale paniek en besluiteloosheid bij de idioten die dit land leiden, dus doet men maar raak zonder zelfs maar te weten of iets zinvol is of te wachten of het wel invloed heeft.
Naar logische beslissingen is het hopeloos zoeken.
De manier waarop met de vrijheid, de basisrechten en de inkomens van mensen wordt gesold is zo langzamerhand ontoelaatbaar.
En dat politieke tuig, uiteindelijk de hoofdverantwoordelijken van deze knoeiboel, blijft telkens buiten schot.

Geklaag over duurbetaalde profs is vooral van mensen die enkel af en toe eens horen hoeveel salaris de vedetten krijgen. Dat er bij bijvoorbeeld FC Eindhoven spelers voor hooguit modaal inkomen staan te spelen ontgaat ze. Ik ben er ook zeer voor om ook de sport te compenseren voor gemiste inkomsten zoals bij de horeca gebeurt.
Wat ik minder ethisch vind zijn clubs die staatssteun vragen maar ondertussen flinke transfersommen betalen.

En dat tweede, er is gewoon nog teveel onduidelijk over dat stomme virus. Geen enkel land heeft gerichte maatregelen genomen die aantoonbaar werken, allemaal zijn ze met verregaande maatregelen aan de slag gegaan. Maar of dat zelfs iets geholpen heeft is ook nu nog niet duidelijk. Ik ben er van overtuigd dat een combinatie van gerichte maatregelen & gezond verstand van de burgers de oplossing is maar die combinatie is er gewoon niet.

Saltacampos

Citaat van: Joost op okt 23, 2020, 23:34:12
Geklaag over duurbetaalde profs is vooral van mensen die enkel af en toe eens horen hoeveel salaris de vedetten krijgen. Dat er bij bijvoorbeeld FC Eindhoven spelers voor hooguit modaal inkomen staan te spelen ontgaat ze. Ik ben er ook zeer voor om ook de sport te compenseren voor gemiste inkomsten zoals bij de horeca gebeurt.
Wat ik minder ethisch vind zijn clubs die staatssteun vragen maar ondertussen flinke transfersommen betalen.

En dat tweede, er is gewoon nog teveel onduidelijk over dat stomme virus. Geen enkel land heeft gerichte maatregelen genomen die aantoonbaar werken, allemaal zijn ze met verregaande maatregelen aan de slag gegaan. Maar of dat zelfs iets geholpen heeft is ook nu nog niet duidelijk. Ik ben er van overtuigd dat een combinatie van gerichte maatregelen & gezond verstand van de burgers de oplossing is maar die combinatie is er gewoon niet.
Juist, ze denken enkel aan de spelers die bijvoorbeeld in Engeland spelen, terwijl inderdaad jongens die bij clubs als bijvoorbeeld Lommel of Westerlo spelen ook maar een gewoon loon krijgen (en nauwelijks pensioenrechten opbouwen) en ik zou dat nog kunnen aanvaarden als het gewoon van de simpele ziel in de straat zou komen, maar het was gisteren in een gesprek op een commerciële zender tussen een journalist en een viroloog, dat vind ik al minder goed kunnen, maar goed de viroloog in kwestie is al meer dan een paar keer helemaal uit de bocht gegaan en die journalist is die naam niet waardig.

Ook akkoord met dat gezond verstand, de meerderheid van de mensen is daar gewoonweg te dom en/of te egoïstisch voor en de politici schieten maar in het wilde weg op allerlei vage oorzaken zonder aantoonbaar effect. Twee weken geleden heeft Voetbal Vlaanderen het amateurvoetbal zelf plat gelegd, het effect is zo te zien nihil, de cijfers zijn enkel maar gestegen sindsdien. Als nu blijkt dat over een paar dagen ook het sluiten van de horeca geen aantoonbaar effect heeft, zullen de rapen gaar zijn.
Over land and sea

spons

Citaat van: Joost op okt 23, 2020, 23:34:12
Geklaag over duurbetaalde profs is vooral van mensen die enkel af en toe eens horen hoeveel salaris de vedetten krijgen. Dat er bij bijvoorbeeld FC Eindhoven spelers voor hooguit modaal inkomen staan te spelen ontgaat ze. Ik ben er ook zeer voor om ook de sport te compenseren voor gemiste inkomsten zoals bij de horeca gebeurt.
Wat ik minder ethisch vind zijn clubs die staatssteun vragen maar ondertussen flinke transfersommen betalen.

En dat tweede, er is gewoon nog teveel onduidelijk over dat stomme virus. Geen enkel land heeft gerichte maatregelen genomen die aantoonbaar werken, allemaal zijn ze met verregaande maatregelen aan de slag gegaan. Maar of dat zelfs iets geholpen heeft is ook nu nog niet duidelijk. Ik ben er van overtuigd dat een combinatie van gerichte maatregelen & gezond verstand van de burgers de oplossing is maar die combinatie is er gewoon niet.

Bij een hoop "amateur"clubs wordt ( zwart ) meer betaald dan in de eerste divisie
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

syntric

De voetbalcompetities in de lagere reeksen worden in Vlaanderen hervat op 9 januari. De periodekampioenschappen en eindrondes worden geschrapt. En er komen midweekspeeldagen om de competities alsnog (proberen) volledig af te werken.
Groundhopper for life :-)

Saltacampos

Klopt, geen voetbal meer onder 1B in 2020, behalve misschien inhaalwedstrijden eind december, alle details hier (met ietwat cynische titel...):
https://www.voetbalvlaanderen.be/nieuws/voetbal-vlaanderen-geeft-perspectief-bij-de-heropstart-van-het-voetbalseizoen-2020-2021
Over land and sea

Joost

In 1B blijven ze wel gewoon bezig en daar ontwikkeld het zich toch wel in het voordeel van Union.
Na 10 speelronde zijn al 23 punten behaald en is er een gaatje naar Seraing, 5 punten minder en een duel minder. Lommel is 3e en heeft al 9 punten minder.

Onderaan de jongelingen van Club Brugge die 3 puntjes bij elkaar schraapten.