2008 - jaar van de Pekingeend ; 2012 - jaar van de Sitting Duck

Gestart door hgrm, jan 04, 2008, 02:29:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spons

#45
Citaat van: Joost op aug 12, 2012, 21:53:01
Van die folklore trek je je bij het voetbal toch ook niets aan? Als je daar doorheen prikt en vooral dat HHH links laat liggen heb je prachtige spelen kunnen zien met topsport. Juist omdat je zulke sporten  zelden ziet vind inhebt een groots evenement.

De vergelijking met carnaval slaat werkelijk nergens op, maar dat is iets waar niet Brabanders en Limburgers zich vaker mee vergalopperen. Koninginnedag, het Nederlands elftal en al die andere evenementen waarin mensen een goed excuus zien om zich als idioten te gedragen zijn iets compleet anders. Carnaval is een seizoen dat jaarlijks begint op 11 november en eindigt ergens in de winter, meestal in februari of maart met een aantal feestdagen.

Jawel bij het voetbal erger ik me ook dood aan het publiek bij het Nederlands Elftal

Ik zie geen verschil met carnaval dat is toch ook een evenement waarin mensen een excuus zien om zich als idioten te gedragen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Sebastiaan_W

De laatste edities van de zomerspelen vond ik echt geen donder aan, maar deze editie heb ik absoluut genoten. De Britten hebben het prima georganiseerd, met geweldige locaties(beachvolleybal bijvoorbeeld).

2 weken terug begon het met de openingsceremonie. Normaal kijk ik hier nooit naar, ook niet bij een EK of WK, maar mijn vrouw wilde het zien. Totaal geen spijt van dat ik het heb gezien, want de openingsceremonie was echt fantastisch met een zeer kort overzicht van de Britse geschiedenis en de Britse popgeschiedenis.

Vervolgens heb ik genoten van Marianne Vos, de atleet Martina, een meisje van 15 die een gouden plak wint etc. etc.

Wat ik ook een genot vond dat onze nationale sporters een paar minuten na hun race al werden geïnterviewd. Zeer open, zonder morren en geen blad voor de mond. Ze zijn in ieder geval niet gehersenspoeld door een mediatrainer.

Ook de sportiviteit en de blessures vielen me op. Als de atleten bij de Olympische Spelen geblesseerd raakte, dan was het ook echt iets en ze piepte niet zo. Heb van het weekend weer een paar voetbalwedstrijden gezien op tv en de eerste vallende zwanen waren al weer te zien.

Voetbal blijft voor mij het mooiste spelletje, maar van deze Spelen heb ik absoluut genoten. Van het Olympisch voetbal heb ik overigens niks mee gekregen, want dat boeide mij weer totaal niet.

FC_Emmen

Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

spons

Citaat van: FC_Emmen op aug 20, 2012, 15:10:17
2028 toch maar naar NL proberen te halen? :)

Nee doe maar niet, denk toch dat er in Nederland te weinig ( politiek ) draagvlak voor is
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

TeeZee

Het heeft me nog niet gegrepen zoals Londen 2012 deed, maar het atletiek moet dan ook nog starten.

Koning Kriel

Citaat van: TeeZee op aug 09, 2016, 13:59:02
Het heeft me nog niet gegrepen zoals Londen 2012 deed, maar het atletiek moet dan ook nog starten.

En de zeer matige uitzending van de NOS tot nu toe. Praten over sport van gisteren lijkt belangrijker dan live sport. Bijvoorbeeld studio Rio terwijl de dames aan het turnen zijn etc. etc.


Tribuneklanten

Daarom kijk ik ook niet, alleen maar pseudo kenners met meningen die nergens over gaan.
Zo kijk ik ook nooit VI, Studio Voetbal en de rest van dat slap geouwehoer TV.

Besteed aandacht aan de sport. Niet alleen de gloryhunt sporten waar we goed in zijn, maar ook aan de onbekende sporten.

Joost

Citaat van: Koning Kriel op aug 09, 2016, 15:07:23
En de zeer matige uitzending van de NOS tot nu toe. Praten over sport van gisteren lijkt belangrijker dan live sport. Bijvoorbeeld studio Rio terwijl de dames aan het turnen zijn etc. etc.

Daar ben ik het niet mee eens. Nederland 1 wordt gebruikt om de hoogtepunten eruit te lichten en toe te lichten. 's Avonds inderdaad ook wel wat herhaling voor de mensen die overdag gewerkt hebben.

Maar via de app en de website is werkelijk alles live te zien als daar vanuit Rio ook een camera opgezet is. Bij het tennis bijvoorbeeld was een live uitzending niet eens mogelijk en bij het turnen ben je afhankelijk van de grillen van regisseur.

Overdag wordt op Nederland 1 ook echt alles uitgezonden. Nu is er roeien en ze gaan zo schermen uitzenden.

Joost

Plus; Nederland heeft nog geen enkel klein onverwacht succesje behaalt.

Koning Kriel

Gisteren was de eerste dag dat de uitzending in orde was. Nu was er ook geen studio Rio maar live turnen (de finale van de Dames). Zondag is er tussen 14:00 en 18:00 geen live sport uitgezonden maar herhalingen van het hockey, handbal en volleybal wat zaterdagavond (NL tijd) al live op tv was geweest. En toen 's avonds dus een praatprogramma in plaats van live sport, dan sla je de plank volledig mis. Dat je soms voor een sport kiest die niet mijn keuze is kan ik begrijpen maar zend in ieder geval live sport uit en geen herhalingen van de avond er voor. Dat er om 18:00 herhalingen van dezelfde middag komen snap ik ook wel, daar gaat het dus niet om.

TeeZee

Mooie uiteenzetting Joost, ik ben het met je eens.

Hieronder overigens ook een uitleg van de NOS, met daarin een van de raakste citaten die ik ooit las:
http://www.ad.nl/show/de-b-nos-b-doet-het-ook-nooit-goed~abb7a30b/

("Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.")

John Sleeuwenhoek

Citaat van: TeeZee op aug 10, 2016, 10:32:30
("Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.")

Typisch Nederlands heb ik het idee. Heel vermoeiend. Ook omtrent dat Yuri van Gelder verhaal eerder deze week.

Jef400

Speculatie zit in de aard van de maatschappij vrees ik. Vergeet niet dat je door sommige gasten ook weer wordt weggehoond als je geen mening paraat hebt. Dat schrikt andere mensen ook weer af.

Koning Kriel

Citaat van: TeeZee op aug 10, 2016, 10:32:30
Mooie uiteenzetting Joost, ik ben het met je eens.

Hieronder overigens ook een uitleg van de NOS, met daarin een van de raakste citaten die ik ooit las:
http://www.ad.nl/show/de-b-nos-b-doet-het-ook-nooit-goed~abb7a30b/

("Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.")

Prima stuk al vind ik (met weinig kennis en veel oordeel ;) )dat ze met wat makelijke excuses komen. Gisteren kon er wel ineens naar het judo geschakeld worden op de juiste momenten maar eerder zou dat dus onmogelijk zijn?

Zondagochtend geen live sport? Ja, vanwege de keuze om alleen Nederlanders uit te zenden. Ik (en met mij vele andere) hadden daar een andere keuze gemaakt.

De NOS heeft een aantal bewuste keuzes gemaakt waarmee ze voor mij persoonlijk het kijken naar de OS een stuk minder interessant hebben gemaakt. Waarschijnlijk is een groot deel van Nederland, dat niet zoals ik sportjunk is, wel geinteresseerd in cliche brakende B sporters op de bank en is het goed voor de kijkcijfers. Daarmee zou de keuze van de NOS terecht zijn al ben ik er niet blij mee.

hgrm

Met het voetbal dat weer begint, de honkbalcompetitie die in de beslissende fase is gekomen, Ziggo Sport en Eurosport die geen rechten hebben voor de OS en abonnement MLB TV met alle wedstrijden uit het Amerikaanse honkbal kom ik genoeg aan mijn trekken. Geen enkele reden om olympische B- en C-sporten te kijken waar ik normaal ook niet naar kijk.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen