Websites over Groundhoppen op het Internet

Gestart door TeeZee, apr 12, 2008, 09:44:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

#15

Van o.a. Groundhopping on the moon. Veel verslagen en foto's van stadions/wedstrijden. Er is niet echt een land waar de focus op ligt, al is Club Brugge een heimelijke favoriet.

Football Ground Guide
Ik denk dat deze site alleen nog onbekend is bij mensen die weinig naar het Engelse voetbal gaan. Deze website is de bijbel voor de groundhoppers die een trip plannen naar de overkant van de visbak. Deze website is al jaren een begrip en verschijnt sinds een tijdje ook in boekvorm met kleurenfoto's. Als je deze website niet bij je favorieten hebt staan, welke dan wel?

Doing the 116
Een groundhopper uit Tilburg die probeert om naast de 92 Engelse profclubs ook de 24 hoogste Engelse amateurclubs te bezoeken. 92+24=116, vandaar de naam. Ik zal er niet omheen draaien: het zal velen bevreemden dat ik deze link noem gezien de negatieve privésituatie tussen de auteur en ondergetekende. Niettemin is het wel een website waar de groundhopliefhebber plezier aan zal beleven. Het nieuwste verslag gaat over de Old Firm, waar ik nog weinig Nederlandse verslagen over gelezen heb. Die wedstrijd is truly one of the big five. Het is mij een raadsel dat iemand die zoveel schrijft als hij, de pabo gedaan heeft i.p.v. een studie journalistiek.

Football Groundz
Wederom Britse stadions. Voornamelijk foto's, altijd leuk om op het werk naar te kijken.


Ik ben zelf al jaren geen lid meer, omdat mijn interesse toch altijd uitging naar voornamelijk Engelse stadions en die na een veertigtal nummers 'op' waren. Zijn er hier nog mensen die wel lid zijn van dit Engelstalige stadiontijdschrift?

Hugo

Citaat van: TeeZee op apr 27, 2008, 11:36:39
..zijn er hier nog mensen die wel lid zijn van dit Engelstalige stadiontijdschrift?
Ja

Hugo

http://www.stadiontour.at/Site met schitterende foto's van stadions maar ook andere zaken.

hgrm

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Ik weet het, maar ik vind het fijn dat je het nog een keer benadrukt.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Denniz1974

Citaat van: hgrm op jun 07, 2008, 19:21:04
Ik weet het, maar ik vind het fijn dat je het nog een keer benadrukt.

lol

Denniz1974


Stadionhopper

stadionhopper.blogspot.com

Ben zelf weer begonnen met een eenvoudige maar hopelijk duidelijke groundhoppingsite. Hij staat nog in de startblokken en zullen binnenkort meerdere visits op te zien zijn.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

soccerway

Dit waren websites over groundhoppen, maar er zijn er ook die groundhoppers gebruiken, wij weten dat wij veel gebruikt worden door groundhoppers in Duitsland, echter gebruiken jullie http://www.soccerway.com ook vaak.

Zo ja, als jullie verbeterpunten hebben zeg het !!!


TeeZee

Ik denk dat deze generatie groundhoppers erg afhankelijk is van het internet bij het vergaren van informatie en het opzoeken van fixtures, mezelf zeker niet uitgezonderd. Ik kende soccerway nog niet, ik zag leuke grafieken bij de ranglijsten. In hoeverre plaatsen jullie naast livescores ook wedstrijdschema's? Zo ja, hoe actueel zijn die dan en zijn jullie je ervan bewust dat de Engelse fixtures niet zomaar op een website geplaatst mogen worden zonder eerst duizenden ponden betaald te hebben?

Stadionhopper

Soccerway gebruik ik nooit. Zag overigens dat bij Germania Gladbeck - Arminia Bielefeld II een foute uitslag staat, de juiste uitslag is 1-7 (1 juni 2008, Oberliga Westfalen).

De sites die ik gebruik zijn:

http://www.kicker.de
http://www.transfermarkt.de
http://www.europlan-online.de
http://www.groundhopping.de

Maar misschien wel het meest belangrijke zijn de sites van de clubs zelf.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Stadionhopper

Citaat van: Denniz1974 op jun 14, 2008, 20:47:26

Ik kijk nu voor het eerst op bovenstaande website en kijk vervolgens bij de Duitse competities. De nieuwe 3. Liga staat er netjes tussen, maar daarna wordt gesproken over 4. en 5. Liga. Bij 4. Liga staan de uitslagen van de Regionalliga Nord & Sud ... wellicht een idee om die gewoon Regionalliga te noemen ipv 4. liga ? Voor de 5. liga geldt hetzelfde ... er is nog heel wat te sleutelen !

Dit had ik ook gezien ja. In Duitsland kun je volgend seizoen niet spreken over een 4. en 5. Liga. Zag overigens wel dat bij de 5. Liga het netjes onderverdeeld is in alle regionen wat afgelopen jaren de Oberliga was. Maar het mag wel gewijzigd worden.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

soccerway

Onze main focus is niet onze livescores al coveren wij vele leagues LIVE (ik denk zelfs de meeste van allemaal). Onze mainfocus is statistiek, wij zijn daarvoor de meest uitgebreide websites samen met RSSSF. Verschil met RSSSF is dat wij uitslagen snel na de wedstrijd hebben en belangrijk voor Groundhoppers snel de starttijden van wedstrijden publiceren. Al moet ik zeggen dat wij zeer zeker af en toe foutjes maken. Overigens doet kicker.de dat ook.

Over transfermarkt.de gesproken, dat is een spelerssite, waarin ze de beste zijn, maar dat zijn ze in kick-off tijden zeker niet.

Het verhaal van Duitsland heeft te maken met de eerste officiele benamingen van DFB voor de nieuwe regionalliga en oberliga, toen de nieuwe pyramide gestalte kreeg. We wachten nu af wat er nog gaat gebeuren. De 4. Liga zijn nu 3 Regionalligen. Kicker noemt de 5. Liga nu Amateure, we kunnen het ook niet meer Oberliga noemen vanwege alle opsplitsingen door het uitelkaar vallen van de Oberliga Nord, zijn nu 5 Verbandsligen in de plaats gekomen, die zitten dus ook allemaal op het 5e niveau.

De 1-7 is inmiddels hersteld.

Bedankt voor jullie replies

Stadionhopper

Wat dat betreft heb je gelijk. Kicker is zeker niet nauwkeurig in aanvangstijdstippen. Daarom is een bezoekje aan de site van de desbetreffende club een must.
Wat transfermarkt betreft, deze hebben naast hun spelersbestand ook een groot deel aan statistieken gewijd. Toeschouwersaantallen van de lagere Duitse divisies staan hier allemaal genoteerd. Ook het wedstrijdverloop staat erop. Wat zeker ook mooi is dat je een wedstrijdschema uit kunt printen vantevoren waar bijvoorbeeld op staat welk stadion er gespeeld gaat worden.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

soccerway

Transfermarkt.de heeft idd voor Duitsland alles zeer uitgebreid, verder alleen voor hoogste divisies.

Vanaf volgend seizoen krijgen bij ons alle stadions een eigen pagina (het is de bedoeling met foto). Dus dat gaat verbeteren :)

Ook de statistieken gaan overal uitgebreider worden. Maar OK Transfermarkt.de onderhoudt hoogstens 40 leagues, wij hebben er 700 te onderhouden, dus soms hebben we idd iets minder diep de statistieken.