Hoofdmenu

Hooliganisme

Gestart door TeeZee, okt 19, 2007, 16:24:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 31 gasten bekijken dit topic.

Semper Fidelis

Citaat van: Jef400 op aug 26, 2020, 12:36:38
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/DMF20200826_26492792/az-supporters-steken-vuurwerk-af-naast-hotel-waar-spelers-van-tegenstander-viktoria-plzen-liggen-te-slapen

Misschien niet direct gevaarlijk voor de omgeving (alhoewel met zuidwesterstorm vuurpijlen de lucht in schieten is niet bijster slim), maar ik vind dit soort 'grappen' zo ontzettend sneu. Je wint er niets mee, kopieert de club waar je je als AZ tegen afzet en denkt dat je zo ontzettend stoer bent. Blegh.

Nooit geweten dat Ajax hier het alleenrecht op heeft en dat buiten Ajax geen enkele club dit doet.

Jef400

Die hebben het ook weer gekopieerd van andere verengingen. Dat weet ik ook wel.

FCT1980

Citaat van: Jef400 op aug 27, 2020, 17:19:17
Die hebben het ook weer gekopieerd van andere verengingen. Dat weet ik ook wel.

Dus AZ supporters kopiƫren het misschien ook van die andere verenigingen?
Weet je wat ik trouwens sneu vind? Alles maar sneu vinden wat niet helemaal correct is. Ik vind dit soort acties juist wel leuk, ludiek.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Jef400

#18
Ik denk dat het een stuk origineler kan. Een mooi voorbeeld vond ik dat Telstar-supporters toen het uitvak van AZ met rottende vissen had bedekt. AZ-supportetmrs hadden bij bijvoorbeeld keurende kaas bij de Plzen spelers aan laten komen. Dan speel je met de lokale cultuur en ben je origineel bezig om de tegenstander uit het ritme te krijgen. Maar meegaan in dezelfde truc van 100 jaar oud. Blegh.

Semper Fidelis

Natuurlijk prefereert iedereen een ludieke actie, maar ouderwets een potje vuurwerk neerploffen bij het hotel van de tegenstander vind ik ook prima.

Sebastiaan_W

Citaat van: Jef400 op aug 29, 2020, 00:05:45
Ik denk dat het een stuk origineler kan. Een mooi voorbeeld vond ik dat Teldtar-supporters toen het uitvak van AZ met rottende vissen had bedekt. AZ-supportetmrs hadden bij bijvoorbeeld keurende kaas bij de Plzen spelers aan laten komen. Dan speel je met de lokale cultuur en ben je origineel bezig om de tegenstander uit het ritme te krijgen. Maar meegaan in dezelfde truc van 100 jaar oud. Blegh.

Dat is wel vaker gedaan bij Telstar. Ook een keer het uitvak roze geverfd toen Utrecht op bezoek kwam.

Jef400

Dat is tenminste humor. Veel beter dan stenen terugkoppen zoals in de tijd dat Haarlem nog bestond ;-)

FCT1980

Citaat van: Sebastiaan_W op sep 01, 2020, 22:34:42
Dat is wel vaker gedaan bij Telstar. Ook een keer het uitvak roze geverfd toen Utrecht op bezoek kwam.

Dapper :)
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

mike_t

Citaat van: Jef400 op aug 29, 2020, 00:05:45
Ik denk dat het een stuk origineler kan. Een mooi voorbeeld vond ik dat Telstar-supporters toen het uitvak van AZ met rottende vissen had bedekt. AZ-supportetmrs hadden bij bijvoorbeeld keurende kaas bij de Plzen spelers aan laten komen. Dan speel je met de lokale cultuur en ben je origineel bezig om de tegenstander uit het ritme te krijgen. Maar meegaan in dezelfde truc van 100 jaar oud. Blegh.

Dat is net zo weinig origineel als vuurwerk afsteken naast een hotel.
Gebeurt in Duitsland regelmatig als Werder, Rostock of andere havenstad langs komt.