Hoofdmenu

Amateurs 2014/15

Gestart door hgrm, jul 01, 2014, 21:53:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

We keken natuurlijk het meest uit naar de indeling van de hoofdklassen op zaterdag, vooral ook omdat het in de Bollenstreek erg interessant gaat worden: Katwijk, Noordwijk en Ter Leede gedegradeerd uit de Topklasse, Quick Boys opnieuw niet gepromoveerd en Rijnvogels erbij gekomen vanuit de eerste klasse.
Omdat de KNVB vanaf dit seizoen strikt op postcode indeelt, is er flink wat veranderd.

De Hoofdklasse A ziet er op voorhand niet sterk uit. Geen van de degradanten uit de topklasse is in A terecht gekomen evenmin als clubs die vorig jaar bovenin de hoofdklasse meededen, op SteDoCo na. Wel een paar grote namen, maar dan wel grote namen die al weer een paar jaar wachten op succes.
De meest opvallende namen zijn oud-hoofdklassekampioenen Huizen (vorig jaar middenmoot) en DOVO (vorig jaar op het nippertje erin gebleven). Met deze indeling wordt het bijna nu-of-nooit als deze gevallen grootmachten willen promoveren naar de Topklasse.

In de Hoofdklasse B zitten alle Bollenstreekclubs bij elkaar alsmede nog enkele sterke teams als RVVH, ASWH en Zwaluwen. Ik zie niet direct een favoriet. Quick Boys zal alles op alles zetten om nu wel te promoveren. Katwijk en Noordwijk willen koste wat het kost terug naar de topklasse. Ik verwacht dat het lang spannend zal blijven en dat er onderin nog wel eens onverwachte slachtoffers kunnen vallen.

Hoofdklasse C lijkt erg op vorig jaar. Excelsior is er vanuit de Topklasse bij gekomen en is meteen één van de favorieten. Samen met Harkema en ACV, wat mij betreft.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Zo revolutionair als de indeling hadden kunnen zijn is het niet geworden. Op sommige momenten is het zelfs erg merkwaardig gekozen en dan heb ik me alleen nog maar verdiept in de Eerste Klasse Zondag en de indelingen voor Zuid 2 clubs op lager niveau.

Dit is wat ik bedacht had voor 1e klasse zondag: https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=zh44cv7m-pK0.kFvAKgGEvDcI

In de uiteindelijk indeling is er wat tussen West 1 en West 2 geschoven, dat is goed te verklaren. Maar Goes richting West2 sturen, Hoogland naar Oost en DESO in Zuid 2 houden valt niet te snappen.

In Zuid 2 is HVV Helmond in de 3e klasse ingedeeld met Zuid 1 teams. Mierlo Hout, dat nota bene dichter bij de Zuid 1 teams ligt mag dan weer in Zuid 2 blijven.



hgrm

Ik heb begrepen dat de KNVB puur naar afstanden heeft gekeken. Daardoor is vooral in de eerste en de tweede klasse nogal afgeweken van de districtsindeling.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Sebastiaan_W

Ik meen ergens gelezen te hebben dat er alleen in de Hoofdklasse en volgens mij ook 1e klasse naar postcodegebied is gekeken.

Joost

Citaat van: Sebastiaan_W op jul 02, 2014, 09:18:15
Ik meen ergens gelezen te hebben dat er alleen in de Hoofdklasse en volgens mij ook 1e klasse naar postcodegebied is gekeken.
Nee, alle standaardklassen t/m 3e op zondag en alles op zaterdag zijn ingedeeld op basis van ACPI.

GH-Experiences

Als vv Katwijk fan kan ik eerlijk gezegd niet wachten op de derby's tegen Quickboys en Rijnvogels. zeker tegen Quickboys is alweer wat jaren geleden. zal zeer beladen worden.

spons

Citaat van: GH-Experiences op jul 02, 2014, 11:01:25
Als vv Katwijk fan kan ik eerlijk gezegd niet wachten op de derby's tegen Quickboys en Rijnvogels. zeker tegen Quickboys is alweer wat jaren geleden. zal zeer beladen worden.

Ben ooit een keer bij Katwijk - Quick Boys geweest.

Mobiele Eenheid bij een amateurwedstrijd ik vond het te schandalig voor woorden.

En op zondag allemaal weer schijnheilig in de kerk zitten
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

GH-Experiences

Dat kerkse dat is zeer zeker niet zo. ik heb er tot mn 21e gewoond en het is een dorp van uiterste dat is een feit maar niet zoals jij het nu voor doet komen.
En ja idd er komt steeds meer rottigheid rondom deze wedstrijd. Maar dat komt omdat de haat zeer diep zit over en weer en omdat deze supporters ook
aanhanger zijn van andere clubs. bijv katwijk met feyenoord en quickboys met ajax en deze nemen allemaal vrienden of bekenden mee en dan kun je confrontaties verwachten.
Ik praat het zeer zeker niet goed hoor maar dat is helaas de achterliggende gedachten.

Hugo

Die ene keer dat ik bij Quick Boys tegen Katwijk ben geweest was het gezapigheid troef.

ðe waan

Citaat van: GH-Experiences op jul 02, 2014, 12:23:51
Dat kerkse dat is zeer zeker niet zo.

Mooi, dan wordt het ook tijd om maar eens te stoppen met die zaterdag/zondag onzin.

spons

Citaat van: ðe waan op jul 03, 2014, 22:10:48
Mooi, dan wordt het ook tijd om maar eens te stoppen met die zaterdag/zondag onzin.

Inderdaad eerste divisie op vrijdagavond, amateurs op zaterdagmiddag en eredivisie op zaterdagavond en zondag. Schept een hoop duidelijkheid
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: spons op jul 03, 2014, 23:22:41
Inderdaad eerste divisie op vrijdagavond, amateurs op zaterdagmiddag en eredivisie op zaterdagavond en zondag. Schept een hoop duidelijkheid
1 Eredivisieduel op vrijdagavond op tv
1 op zaterdag om 18:45 op tv
1 op zaterdag om 20:45 op tv
1 op zondag om 14:30 op tv

En de rest van duels in het betaalde voetbal laten plaatsvinden op het voorkeurstijdstip van de thuisclub.

spons

Citaat van: Breda op jul 04, 2014, 15:18:55
Idem voor amateurs. Topklasse t/m 1e klasse, opheffing tussen onderscheid zaterdag/zondag; wedstrijden op zaterdagavond en zondagmiddag. Wie daar niet in mee wil, kan net als in België fijn in een cafécompetitie gaan spelen voor gewetensbezwaarden en zaterdagavonddranklustigen.

Zaterdagavond lijkt me geen optie voor de meeste clubs voor de rest ben ik het wel met je eens en de thuisclub laten bepalen of het vaste tijdstip zaterdagmiddag of zondagmiddag is. Helaas zal ik dan af en toe bij uitwedstrijden van Excelsior Maassluis moeten kiezen tussen deze bezoeken of de wedstrijd van Feyenoord.

Ik vind de huidige situatie voor mij persoonlijk wel ideaal, zaterdagmiddag naar Excelsior Maassluis en zaterdagavond of zondag naar Feyenoord.

Bovendien moet er eindelijk een verplichte promotie / degradatie met de eerste divisie komen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Nort

Citaat van: spons op jul 03, 2014, 23:22:41
Inderdaad eerste divisie op vrijdagavond, amateurs op zaterdagmiddag en eredivisie op zaterdagavond en zondag. Schept een hoop duidelijkheid

(bijna) De hele regio zuid II voetbalt op zondag middag en zullen op hun achterste poten gaan staan als zij naar de zaterdag toe moeten. Bovendien krijg je dan ook een heel groot probleem met de beschikbare velden. Leuk idee, maar in werkelijkheid niet toe te passen. (in iedergeval niet voor zuid II)

spons

Citaat van: nort op jul 04, 2014, 15:47:37
(bijna) De hele regio zuid II voetbalt op zondag middag en zullen op hun achterste poten gaan staan als zij naar de zaterdag toe moeten. Bovendien krijg je dan ook een heel groot probleem met de beschikbare velden. Leuk idee, maar in werkelijkheid niet toe te passen. (in iedergeval niet voor zuid II)

Dat is dan toch geen probleem die kunnen dan toch gewoon de thuiswedstrijden op zondagmiddag blijven spelen ze zullen alleen uitwedstrijden tegen de clubs die dat als voorkeursdag hebben op zaterdagmiddag moeten spelen

De hele regio West II speelt over een aantal jaar overigens als het zo doorgaat alleen nog maar op zaterdag.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen