Amateurs 2011/2012

Gestart door AthleticHolanda, jun 28, 2011, 21:37:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AthleticHolanda

Dat werd een keer tijd.

hgrm

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ðe waan

Vond het al vrij opmerkelijk dat ze maar twee strafpunten kregen naar aanleiding van de heibel bij de wedstrijd tegen Deurne.

Kennelijk moest de fiscus nu een handje helpen. En ja, die paar barkrukken en tafels leveren bij een veiling waarschijnlijk niet veel meer op dan een paar honderd euro.

AthleticHolanda

Citaat van: voetbalzoneUpdate 20 januari 11:22 uur - RBC kan doorstart in Hoofdklasse definitief vergeten
RBC Roosendaal moet helemaal opnieuw beginnen. De failliet verklaarde club gaat verder als amateurvereniging en hoopte in de Hoofdklasse te kunnen beginnen, maar daar zal definitief geen sprake van zijn. Volgens BN/De Stem legt RBC zich neer bij besluit van de KNVB om de Roosendaalse club bij de herstart van komend voetbalseizoen in te laten stromen op het allerlaagste niveau, de vijfde klasse van het zondagvoetbal of de vierde klasse van het zaterdagvoetbal. Volgens de krant wil RBC geen procedure aanspannen waarvan ze de proceskosten moet betalen als ze verliest.

Laat hun dan die plaats van Dijkse Boys innemen...

ðe waan

Die vraag had ik via twitter ook al gesteld, maar ze geven aan dat dit geen optie is.

AthleticHolanda

Citaat van: ðe waan op jan 20, 2012, 14:21:42
Die vraag had ik via twitter ook al gesteld, maar ze geven aan dat dit geen optie is.

Met welke reden?

ðe waan

#81
Dat weet ik niet, maar ik kan me twee dingen voorstellen:

1. De KNVB heeft aangegeven dat RBC sowieso niet voor die openvallende plek in aanmerking komt.
2. Ze gaan het toch proberen als de situatie zich voordoet, maar willen dat vooralsnog stil houden.

Dit was overigens het letterlijke antwoord:
CiteerDie vraag krijgen we vaker, maar dat is voor RBC niet aan de orde. We zullen ons erbij neer moeten leggen dat het niet gebeurt!

ðe waan

RBC gaat op zondag spelen trouwens.

Verwijderd lid

Citaat van: AthleticHolanda op jan 20, 2012, 13:36:07
Laat hun dan die plaats van Dijkse Boys innemen...

of die in de 1e klasse van Papendrecht, die gaan er op zondag mee stoppen na afloop van dit seizoen.

ðe waan

Dat is ook wel heel snel in elkaar gesodemieterd daar. Nog maar een paar jaar gelden een titelkandidaat in de hoofdklasse.

Verwijderd lid

Citaat van: ðe waan op jan 25, 2012, 19:27:36
Dat is ook wel heel snel in elkaar gesodemieterd daar. Nog maar een paar jaar gelden een titelkandidaat in de hoofdklasse.

Absoluut. Op www.vvlrc.nl staat een artikel over Papendrecht.

Cyclebob

Papendrecht zat dit jaar in eerste klasse voor het eerst sinds 1998/1999 weer in West 2 ingedeeld. Aan de reiskosten heeft het zodoende niet gelegen.
Even opgezocht, ze speelden toen tegen: Nieuwenhoorn, SVV SMC, HMSH, Quick (H), Neptunus, Leonidas, Wilhelmus, ADO Den Haag, VCS, SC Gastel en Lugdunum.
Vraag me af of ze het zo makkelijk redden: binnen paar jaar spelen tegen Barendrecht en ASWH. Veel ploegen die overstappen naar de zaterdag blijven toch rond 2e en 3e klasse hangen.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Cyclebob

RBC wordt in 2012/13 ingedfeeld met illustere namen als: Schijf, SVC, DIVO, Schutters De, Welberg SC, DIOZ, NSV, DEVO, Rimboe, Achtmaal, Oudemolen, Val Aan. Ik ga zeker een keer uit en thuis kijken.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

ðe waan

Het zal voor Papendrecht ongetwijfeld interessanter zijn om op zaterdag te spelen, gezien de regio waar zij zitten. Alleen moeten ze dan nog wel een paar keer kampioen zien te worden voordat het echt interessant wordt.

Cyclebob

Klopt. Alblasserdam en Sliedrecht zijn aantal jaar terug al overgestapt.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga