Being a Dutch SUPERBEE @ Brentford - Wycombe Wanderers (14-3-2009)

Gestart door Daniel, mrt 19, 2009, 10:12:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daniel

We're the Dutch...SUPERBEES!

Zaterdagochtend om 4:52 ontving ik een sms'je met de volgende tekst: 'Mogguh Daan, ik ben helemaal wakkert!' Het sms'je kwam van mijn maat Mattie met wie ik al ongeveer 4 weken een wedstrijd aan het doen was wie elkaar het meest zenuwachtig kon maken voor dit weekend.
Op 6 september waren wij samen getuige van een wedstrijd op Griffin Park van Brentford FC. We kenden de club destijds niet goed maar waren samen op slag verliefd op deze fantastische club in Hounslow, Londen. Bij terugkomst hebben wij al onze vrienden in geuren en kleuren en vaak tot in den treure verteld over onze belevenissen. Of het onze overredingskracht was of dat wij vrienden blijken te hebben die ook een ziekte hebben opgelopen voor Engels voetbal weet ik niet maar half februari besloten we met 4 man een bezoek te gaan brengen aan 'onze club' Brentford FC. De topper tegen Wycombe stond op het programma op zaterdag 14 maart. Keuze was gemaakt.

Na het sms'je van Mattie ben ik opgewekt mijn bedje uitgegaan, snel gedoucht, vriendin een kus gegeven en fluitend op de fiets richting Rotterdam Centraal. Daar stonden Chris en Ro al zenuwachtig heen en weer te hoppen op hun benen. Nadat Mat arriveerde stapten we nog ietwat moe maar opgewonden de trein richting Brussel in. Nadat stations Roosendaal en Antwerpen waren gepasseerd reden we Brussel Zuid binnen. Hier een uurtje gewacht op de Eurostar die ons in 2 uur tijd in hartje Londen zou afzetten. Alvast 2 kranten gekocht om een beetje in de sfeer te komen. In de trein nog het quizboek van Hugo Borst erbij gepakt maar Ro heeft een voetbalkennis waar je u tegen zegt dus wedstrijdjes 'Wie het meest over voetbal weet' zijn bij voorbaat kansloos tegen hem!

Rond 10:31 denderde de Eurostar London St. Pancras binnen. De harten begonnen sneller te kloppen en na het pinnen van de nodige ponden kon voetbaltrip Londen van start gaan. In een hoog tempo deden we eerst Craven Cottage van Fulham aan. Ikzelf ben hier nu al een paar keer geweest maar de wandeling door het parkje met voetballende kindjes blijft iets magisch hebben. Zowaar kregen we van een zeer drukke bewaker de mogelijkheid om snel even binnen te kijken en een kleine foto te schieten, wat we dus snel deden! Hierna was het in een sprintje door het park op weg naar Hounslow voor datgene waar we voor kwamen, de kraker Brentford-Wycombe Wanderers.

Tussen South Ealing en Griffin Park liggen veel winkeltjes waar je de pure Engelse voetbalhap kan halen...Fish and Chips. Na eerst 10 pond ingezet te hebben bij Paddy Powers op een overwinning voor Brentford en Arsenal liepen we met vet op de mond richting Griffin Park waar het langzaamaan druk begon te worden. De kaartjes hadden we via internet besteld en lagen keurig in een envelop op ons te wachten. Achteraf een goede keuze gebleken om ze te bestellen aangezien het stadion voor het eerst in jaren weer meer dan 10.000 bezoekers mocht begroeten. Na de kaartjes bewonderd te hebben liepen we linea recta de superstore in om een shirtje en sjaaltje te scoren...we zijn nu echte fans! Bier halen in The Princess Royal is makkelijker gezegd dan gedaan maar na een tijdje wachten stonden we er toch echt...shirtje, sjaaltje, kaartje, biertje.... Hiervoor waren gekomen. Een oude man, die al 45 jaar in de straat woonde en slechts 2 keer in het stadion was geweest, verklaarde ons voor gek dat we speciaal voor Brentford naar Londen waren gekomen. Deze mening werd later door meer supporters gedeeld maar ze vonden het wel heel erg tof dat er 4 Dutch Bees waren.

Na het inzingen op de tribunes en ballen vangen (Ro en Chris vingen er allebei een, leuke kennismaking met League Two ;) ) begon de wedstrijd. Na 1,5 minuut werd het hele stadion gek van vreugde toen huurling Jordan Rhodes de 1-0 binnenschoot, wat een ontlading. Na deze 1-0 ging Brentford achteruit lopen en kwam Wycombe via huurling Akinde op gelijke hoogte. Enkele minuten later ging Brentford compleet uit zijn stekker door een doelpunt van Hunt, vrije trap die door niemand werd aangeraakt. Voor rust was de vreugde alweer verdwenen door Mousinho (oud Brentford). Een redelijk gevoel over de wedstrijd in de rust maar een magnifiek gevoel over atmossfeer en supporters, wat een belevenis was dit. Na de rust een iets rustiger plekje op de terrace gezocht. We stonden net goed en wel op de stenen tribune toen opnieuw Akinde de 2-3 voor Wycombe inschoot, wat een sof! Na de rode kaart voor Doherty van Wycombe begon een waar Engels slotoffensief van Brentford met Williams die de verdiende 3-3 binnenschoot. Een afgekeurde goal, veel gezweet, gescheld en gezang later ging de storm liggen en stond er nog steeds 3-3 op het scherm. Een uitslag waar iedereen op het einde wel mee kon leven, Brentford verdiende de overwinning maar de voorsprong op Wycombe was nog steeds 7 punten.... Tijd voor een biertje!

Dat je helemaal uit Nederland komt voor een wedstrijd van Brentford, er zit in zekere zin wel iets raars in ja. Dat vonden al de Brentford supporters dus ook. Wij zaten met zijn vieren een biertje te drinken en kwamen in gesprek met een duivenhoudende Engelsman die de worden Pussy, Sex en Brentford het vaakst in zijn mond nam. Hij trommelde zijn hele vriendengroep op om ons voor te stellen:'' ze zijn gek, komen uit Nederland voor ons, RESPECT MAN!''. Het verhaal ging de hele pub rond en voor we het wisten waren we ingesloten door een paar Brentfordfans die ons de oren van onze kop lulde... we werden langzaamaan een van hen! Ro werd vergeleken met Dirk Kuyt (zijn weekend was nu helemaal geslaagd) en Dutch Chris werd een held in hun ogen. Na een aantal biertjes en liedjes later kregen wij zelfs ons eigen nummer wat met een mannetje of 10/15 aardig wegzingt: 'We're the Dutch...SUPERBEES!!!' Dit liedje neuriede lang na in onze, langzaam volgegoten, koppies. Nadat het bier in the Princess  Royal volgens mij op was gingen we naar de pub die aan de andere kant van Griffin Park ligt, The New Oak. Ook hier vloeide het bier rijkelijk en werden Facebook en hotmail adressen uitgewisseld, fotootje gemaakt en na nog wat discussies over Spurs, Feyenoord, Anti-ajax en Arsenal gevoerd te hebben scheidden daar onze wegen... deze dag was in een woord...Magnifiek!!!

's Avonds hingen we moe maar voldaan boven een pint bier. Het biertje ging niet helemaal meer op en dus besloten we naar bed te gaan. De dag erna werden we aangehouden door een alleraardigste politieagent. Of we wisten dat blowen verboden was in Engeland? Ja dat wisten we, maar waarom vroeg hij ons dat?...Hij was getipt dat Mat en ik stonden te blowen, dat was dus niet het geval (sigaretten zijn geen blow toch? en hij geloofde ons ook wel. Toen hij vroeg wat we deden in Londen en wij vertelden dat we voor Brentford waren gekomen was hij de zoveelste die ons voor gek verklaarde en een gesprekje over Griffin Park en Engels voetbal volgde. Die politiemensen zijn zo vervelend nog niet! Na een bezoekje aan de stadions van Chelsea en Arsenal gingen we weer op weg naar London St Pancras. In de pub snel wat gegeten en de wedstrijd Chelsea-Man City gekeken. Toen beseften we zelf allemaal dat we de perfecte keuze hadden gemaakt om naar Brentford te gaan.

De afspraken om snel weer richting Griffin Park te gaan zijn alweer gemaakt! Het was een topweekend!

We are the Dutch....SUPERBEES!!!

Foto's volgen
Laats bezochte ground: Generali Arena, Sparta-Praag

Rob_Mill

Leuk verslag!

Heb je net even opgezocht op Facebook en zag dat je Brentford fan Gaz Thomas ontmoet hebt! Ik ken hem niet persoonlijk, maar ik ken wat mensen bij Villa die bevriend met hem zijn. Kleine wereld! :)

Sebastiaan_W

Mooi verslag en kan me goed voorstellen dat je de smaak hebt te pakken met Brentford. Ik vond het ook één van de leukere clubs die ik tot nog toe heb bezocht in Engeland.

Alleen de volgende keer in alle 4 de pubs een pint pakken voor de wedstrijd!

TeeZee

Ik vind het opvallend dat jullie "verlinkt" waren bij de politie, zo ken ik de Britten helemaal niet eigenlijk. Verder vielen jullie wel bijzonder met de noses into the butter, een 3-3 in zo'n wedstrijd is natuurlijk iets waar je op voorhand alleen maar van kunt dromen. De sfeer was dan ook prima schrijf je, hoe vond je de away support?

Daniel

Citaat van: TeeZee op mrt 19, 2009, 13:01:38
Ik vind het opvallend dat jullie "verlinkt" waren bij de politie, zo ken ik de Britten helemaal niet eigenlijk. Verder vielen jullie wel bijzonder met de noses into the butter, een 3-3 in zo'n wedstrijd is natuurlijk iets waar je op voorhand alleen maar van kunt dromen. De sfeer was dan ook prima schrijf je, hoe vond je de away support?

The butter were we felt in with our noses tasted very sweet indeed...:)
De aqaysupport was echt dramatisch. Ze waren met 1661 man. Dus de hele tribune was packed. Je hoorde ze echter pas na de 2-2 een beetje zingen. Op dat moment speelde Wycombe even beter, na rust werd dit erger door de (onterechte) 2-3. Een typisch gevalletje 'You only sing when you're winning. Ik had wel wat meer verwacht van de awaysupport. Niettemin was de sfeer onderling prima en rustig. De bus van Wycombe werd wel 'toegezongen' door de supporters van Brentford, inclusief de Dutch Bees:-). Maar dat hoort erbij.

Laats bezochte ground: Generali Arena, Sparta-Praag

Joost

Citaat van: TeeZee op mrt 19, 2009, 13:01:38
Ik vind het opvallend dat jullie "verlinkt" waren bij de politie, zo ken ik de Britten helemaal niet eigenlijk. Verder vielen jullie wel bijzonder met de noses into the butter, een 3-3 in zo'n wedstrijd is natuurlijk iets waar je op voorhand alleen maar van kunt dromen. De sfeer was dan ook prima schrijf je, hoe vond je de away support?
Wycombe dat drie doelpunten tegenkrijgt is een unicum dit seizoen. Wel erg mooi hoe ze het weer aan het vergooien zijn dit seizoen. Ik heb de samenvatting gezien en de goals van Wycombe vielen wel erg simpel. Twee kopballen en bij de derde mocht Akinde zomaar door de verdediging heen tuffen. Er waren 1661 fans van Wycombe, dat trekt hun gemiddelde voor 't seizoen flink omhoog.

Maar TeeZee, Engeland is toch het enige land waar je tijdens de wedstrijd kunt sms'sen dat je buurman iets illegaals doet...

Batflyer

Mooi verslag! Ben benieuwd naar je foto's, ook al ben ik er zelf ook geweest.

Ik kan me nog goed herinneren dat er bij de ticket office werd gevraagd of m'n broer en ik student waren. Daarop zeiden we natuurlijk ja, maar ik zei er ook bij dat we uit Nederland kwamen. Bij sommige clubs heb je namelijk zo'n Engels studentenpasje nodig. Maar ondanks dat we die niet hadden mochten we voor studententarief naar binnen, scheelde toch al gauw 6 of 7 pond! :)
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Gert