Hoofdmenu

Vraag het maar...

Gestart door TeeZee, jun 30, 2008, 21:46:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Stadionhopper

Dit is gedeeltelijk waar. Voor het stuk Venlo - Kaldenkirchen dien je een zusatzticket te kopen. Deze zal deze tijd wel rond de 3 euro kosten. vanaf Kaldenkirchen kun je met het wedstrijdkaartje gratis heen naar Mönchengladbach. Voor de terugreis geldt hetzelfde.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

AthleticHolanda

Citaat van: Stadionhopper op nov 10, 2009, 19:32:44
Voor het stuk Venlo - Kaldenkirchen dien je een zusatzticket te kopen.

Klopt als een bus, maar heb het nog nooit gedaan, én nog nooit een boete gehad... gewoon ff de domme scheissholländer uithangen.

FSC_87

Ok bedankt voor de reacties.

Stadionhopper

Citaat van: AthleticHolanda op nov 10, 2009, 21:14:37
Klopt als een bus, maar heb het nog nooit gedaan, én nog nooit een boete gehad... gewoon ff de domme scheissholländer uithangen.

Regelmatig wordt er op het station in Venlo bij de trap naar beneden gecontroleerd op Zusatztickets, heb het al enkele keren meegemaakt.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Joost

Citaat van: Stadionhopper op nov 11, 2009, 11:19:15
Regelmatig wordt er op het station in Venlo bij de trap naar beneden gecontroleerd op Zusatztickets, heb het al enkele keren meegemaakt.

Is zo'n zusatzticket eigenlijk noodzakelijk? Als ik de parallel trek naar Alemannia dan staat daar op je ticket; freier hin und ruckfahrt mit AVV-verkehrsmitteln. Ik heb het toen eens nagezocht en de Euregiobahn (Heerlen-Aachen-Stolberg/Eschweiler) is tot in Heerlen deel van de AVV. Dit in tegenstelling tot de busverbindingen welke gedeeld worden door Veolia (Nederland) en ASEAG (Aachen). Ik heb dus geen extra kaartje nodig wanneer ik van Heerlen naar Aachen reis. Iets dat overigens nog verder wordt bevestigd op twee recente stations waar tot niet heel lang geleden alleen een Duitse kaartautomaat stond.

Stadionhopper

In Venlo is een zusatzticket echt noodzakelijk. Venlo behoort niet tot het VRR gebied en je mag alleen naar Kaldenkirchen als je een Zusatzticket koopt. Er wordt in de trein sporadisch gecontroleerd en op het station met enige regelmaat. Ben zelf al eens tegen de lamp gelopen.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Joost

Citaat van: Stadionhopper op nov 11, 2009, 16:05:50
In Venlo is een zusatzticket echt noodzakelijk. Venlo behoort niet tot het VRR gebied en je mag alleen naar Kaldenkirchen als je een Zusatzticket koopt. Er wordt in de trein sporadisch gecontroleerd en op het station met enige regelmaat. Ben zelf al eens tegen de lamp gelopen.
Apart, het is namelijk wel eenzelfde soort trein. Wordt het traject geeploiteerd door de VRR of door de NS?

AthleticHolanda

Citaat van: Joost op nov 12, 2009, 12:52:34
Apart, het is namelijk wel eenzelfde soort trein. Wordt het traject geeploiteerd door de VRR of door de NS?

Als je in Venlo een kaartje koopt naar bv. Duisburg dan staat er op je kaartje volgens mij Kaldenkirchen-Duisburg met daaronder 'Venlo'. De conducteurs weten dat het kaartje in Venlo gekocht is en het geldt pas vanaf Kaldenkirchen, het zusatzticket gaat dan over het ontbrekende deel van Venlo tot Kaldenkirchen.
Met een Niederrheinticket is het weer anders, die geldt vanaf de grens die net voor Kaldenkirchen ligt, dus doordeweeks heb ik met een Niederrheinticket en OV sowieso geen zusatzticket nodig, al snapte de conducteur daar de vorige keer niks van... Wat je dan zonder OV moet kopen vraag ik me ook af.

Maargoed heb zelf nog nooit last gehad van de controles en heb nog nooit een zustazticket gekocht. Bij de trap controleren ze inderdaad wel eens maar daar laat ik dan m'n OV/retourtje Boxmeer zien, als die niet geldt of als ik geen retourtje heb dan ben ik ook zonder zusatzticket nog nooit tegengehouden.

Door wie het traject wordt geëxploiteerd weet ik niet. Je kan een zusatzticket kopen in de Duitse automaat maar bv. ook gewoon Venlo-Kaldenkirchen in de Nederlandse...


Stadionhopper

Citaat van: Joost op nov 12, 2009, 12:52:34
Apart, het is namelijk wel eenzelfde soort trein. Wordt het traject geeploiteerd door de VRR of door de NS?

Het traject wordt geëxploiteerd door de VRR.

In de tijd dat ik nog een seizoenkaart van Borussia Mönchengladbach had kocht ik ook nooit een Zusatzticket. Je wist wel ongeveer waar de conducteur zich bevond tijdens het traject en dan ga je vast klaar staan bij een deur wat verder van de conducteur af was.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Joost

Citaat van: Stadionhopper op nov 12, 2009, 14:11:25
Het traject wordt geëxploiteerd door de VRR.

In de tijd dat ik nog een seizoenkaart van Borussia Mönchengladbach had kocht ik ook nooit een Zusatzticket. Je wist wel ongeveer waar de conducteur zich bevond tijdens het traject en dan ga je vast klaar staan bij een deur wat verder van de conducteur af was.

Ik ging meestal met de bus naar Aachen, was stuk sneller. Verschil zal wel verklaard worden doordat de Euregiobahn wordt geexploiteerd door de AVV.

Stadionhopper

Citaat van: Joost op nov 12, 2009, 15:17:48
Ik ging meestal met de bus naar Aachen, was stuk sneller. Verschil zal wel verklaard worden doordat de Euregiobahn wordt geexploiteerd door de AVV.

Vanuit Venlo is alles sneller met de trein te bereiken. Ben ook blij dat hier een aansluiting is op het VRR gebied is wat heel interessant is. Je kunt tot aan Dortmund gratis rijden met een voetbalkaartje.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Joost

Citaat van: Stadionhopper op nov 12, 2009, 15:37:33
Vanuit Venlo is alles sneller met de trein te bereiken. Ben ook blij dat hier een aansluiting is op het VRR gebied is wat heel interessant is. Je kunt tot aan Dortmund gratis rijden met een voetbalkaartje.
Qua treinen is de aansluiting erg mager. Je kunt geen kaartje kopen naar Keulen in Nederland (of je moet via Arnhem...) dus je moet altijd in Aken uitstappen en in 2 minuten de kaartautomaat snappen, een kaartje kopen en je trein halen richting verder. De aansluitingen naar Dortmund eo zijn wel prima.

Het grote probleem om vanuit Nederland naar Alemannia te komen met het OV is dat de trein er een half uur over doet, ben je eindelijk op het station dan moet je een minuut of 15 lopen naar het busstation en dan nog een kwartier met de bus naar het stadion. De bus zet je in een goed half uur op het busstation af. En dan te bedenken dat huis-Tivoli met de auto 12 minuten is :D

Stadionhopper

Onderstaand staat op de site van de VRR:

CiteerFahrten nach Venlo (Niederlande)
Wer mit dem Zug nach Venlo fahren möchte, für den gilt kein eigener Übergangstarif. Für die Strecke zwischen Kaldenkirchen (= letzte Station im VRR-Gebiet) und Venlo (NL) reicht stattdessen pro Fahrt und Person ein ZusatzTicket.
ZusatzTickets können Sie auch direkt in Venlo an den dortigen Ticketautomaten der Deutschen Bahn erwerben.

Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

wekke

Ik merk dat er regelmatig de oversteek naar het Verenigd Koninkrijk wordt gemaakt door vele forumgangers hier. Gaan jullie dan gewoon met de wagen? Hoe regel je de kaartjes? Is er soms een mogelijkheid om mee te rijden?

Rinus A.

Citaat van: wekke op nov 25, 2009, 13:07:28
Ik merk dat er regelmatig de oversteek naar het Verenigd Koninkrijk wordt gemaakt door vele forumgangers hier. Gaan jullie dan gewoon met de wagen? Hoe regel je de kaartjes? Is er soms een mogelijkheid om mee te rijden?

Ik ga zelf regelmatig met de boot IJmuiden-Newcastle (www.dfds.nl).