Hoofdmenu

Vraag het maar...

Gestart door TeeZee, jun 30, 2008, 21:46:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Hugo

Citaat van: Joost op jan 24, 2012, 17:33:33
Brentford op maandag? Op maandag zie ik alleen Gillingham v Southend staan. Wel een erg leuk stadion al is het nieuwig.

Staat het al vast dat je op dinsdag in Londen moet zijn? Je zou namelijk ook op dinsdag up north kunnen gaan en Huddersfield v Shef. Utd bezoeken en een dag later naar York v Gateshead kunnen gaan. Vooral York is erg leuk.

Wedstrijden in lagere divisies zijn vaak op zaterdagmiddag helaas, daarmee is zelden te combineren.

Brentford - Carlisle staat op maandag 20 februari.

Swindon tegen Shrewsbury lijkt mij erg de moeite waard.

AthleticHolanda

Citaat van: Breda op jan 24, 2012, 12:00:51
Kales

Dat moet Calais zijn? Hoor dat voor het eerst, haha.

Ik ken volgens mij alle Franstalige plaatsen beter onder hun Franse naam dan onder hun Nederlandse...

Citaat van: Breda op jan 24, 2012, 17:18:03
Het bezoek gaat om drie zaken:
1) carnaval ontvluchten

Maar, maar, maar! (hoofdschuddend)

Dat kan toch niet als Brabander... ;-)

Joost

Citaat van: Hugo op jan 24, 2012, 19:45:52
Brentford - Carlisle staat op maandag 20 februari.

Swindon tegen Shrewsbury lijkt mij erg de moeite waard.

Oeps, ik keek een week te vroeg.
Ik zou Aldershot prefereren boven Swindon.

De naam Kales heb ik laatst ook ergens zien staan, ik moest er erg om lachen maar het is ook wel logisch. Al die plaatsen daar hebben Nederlandse namen. Of ze lijken zelfs Nederlands zoals de prachtige Franse plaatsjes als Steenvoorde, Godewaersvelde, Wormhoudt, Volkerinckshove en Saint Jans Cappel.

Zie ook:http://taaladvies.net/taal/aardrijkskundige_namen/land/frankrijk.php

TeeZee

Citaat van: Breda op jan 24, 2012, 17:18:03Verder hoop ik dat het rijden me zo goed bevalt dat ik wat vaker die kant uit kan. Engeland is nog een redelijk blinde vlek op mijn voetbalkaart, terwijl het Engelse voetbal me wel aanspreekt:
http://maps.google.nl/maps/ms?msid=203016011383243441854.0004b60b2bcae85fe28d3&msa=0&ll=53.159947,-3.317871&spn=4.723716,9.832764
Links rijden is het probleem niet, je gaat als vanzelf mee in de natuurlijke flow. Zeker als je in je eigen auto rijdt. Lastiger zijn de rotondes met veel afslagen en 3 tot 4 voorsorteerstroken. Je moet dus ver van te voren weten hoe je voorsorteert, anders wordt het of een extra rondje, of van de rotonde getoeterd worden door een medeweggebruiker die door jou gesneden wordt. De rotondedichtheid in Engeland is mijns inziens ongeëvenaard.

Wel jammer dat je nu pas je vizier op Engeland richt, want je hebt zoveel mooie bakken gemist die nu verdwenen zijn.

Swindon is leuk, maar ik zou lekker naar The Shots gaan.

cafebac

Citaat van: AthleticHolanda op jan 24, 2012, 19:46:10
Dat moet Calais zijn? Hoor dat voor het eerst, haha.

Ik ken volgens mij alle Franstalige plaatsen beter onder hun Franse naam dan onder hun Nederlandse...

Maar, maar, maar! (hoofdschuddend)

Dat kan toch niet als Brabander... ;-)

Voor zover ik wist begon Zeeland feitelijk voorbij Breda, maar kennelijk licht de grens nog iets Oostelijker :D

Volgens mij zijn het trouwens vooral de Vlamingen die Franse plaatsnamen vernederlandsen, en wordt in Nederland vooral het origineel gebruikt. Rijssel hoor je hier nergens maar in Vlaanderen wel. Belgische plaatsnamen als Liege en Mons worden dan weer wel vaak vertaald...

TeeZee

Citaat van: Breda op jan 24, 2012, 22:26:16V.w.b. de Engelse rotondes, ik had er nog niet over nagedacht, maar over dat soort zaken kan ik nu al slapeloze nachten krijgen.
Dan zou ik zeker niet naar Swindon gaan, zoek op het internet maar eens op "Magic Roundabout Swindon".

Joost

Citaat van: TeeZee op jan 24, 2012, 22:42:51
Dan zou ik zeker niet naar Swindon gaan, zoek op het internet maar eens op "Magic Roundabout Swindon".
http://maps.google.com/maps?q=Swindon,+United+Kingdom&hl=nl&ll=51.562825,-1.771186&spn=0.001137,0.002248&sll=52.513296,-2.207565&sspn=0.035624,0.071926&oq=Swindon&vpsrc=6&hnear=Swindon,+Staffordshire,+Verenigd+Koninkrijk&t=k&z=18

Ik neem altijd het zeker voor het onzekere, lukt het niet om op de goede rijbaan te komen dan rijd ik gewoon nog een rondje.

TeeZee

Ik kies voor snijden en een complimenteus toetergeschal.

hgrm

Citaat van: Breda op jan 24, 2012, 12:00:51
Volgende maand wil ik carnaval ontvluchten met een lang weekend Londen en omgeving. Daarbij ga ik mijn angst voor links rijden overwinnen en dus per auto de overtocht Kales-Folkstone maken.

Kan iemand mij aangeven via welke website ik het best de overtocht kan boeken en hoe ernstig ik het opgeven van precieze overtochttijden moet nemen (indicatie of ligt het dan echt vast?)?

Dank alvast.

Dover is de meer gebruikelijke haven, maar da's om het even. Via directferries.co.uk kun je verschillende rederijen vergelijken. Wellicht is afvaren vanaf Duinkerke ook nog optie. Verder zou ik de Tunnel ook meenemen in je overwegingen. Zeker als je vroeg boekt, dan kan die ook vrij goedkoop zijn.

Wat betreft de afvaart: in principe boek je echt voor een bepaalde afvaart, maar als het rustig is en je bent vroeg, dan willen ze je nog wel eens een eerdere afvaart aanbieden. Later komen dan waarvoor je geboekt hebt, zou ik niet doen....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

OK!

Wat betreft het links rijden:

* In het algemeen went het snel.
* Rotondes zijn in het begin wennen. Laat je vooral niet opjagen.
* In steden en op snelwegen is links rijden niet zo lastig; er is genoeg verkeer dat je kunt volgen.
* Op stille weggetjes uitkijken dat je niet stiekem naar rechts kruipt.
* Rechtsaf slaan is opletten: je bent gewend de bocht kort te nemen. Da's in Engeland niet de bedoeling.
* Verstandig dat je met je eigen auto gaat; dan kun je je positie op de weg goed inschatten. Het zicht is niet optimaal, vooral als er iemand naast je zit (maar daar heb jij nu geen last van). Een auto met rechts stuur is lastiger wennen omdat je aan de andere kant zit en dus de neiging hebt veel te veel aan de linkerkant van de weg te gaan zitten (spiegeltjes...)

En verder:
In Engeland zijn ze erg consequent met wegnummering. Bijna elke verharde weg heeft een A of een B nummer dat vaak wordt aangegeven. Als je -naast je tomtom- ook noteert welke A en B wegen je tegen moet komen, kan het navigeren haast niet fout gaan.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Ik heb juist het probleem dat wanneer ik terug ben in Nederland ik op rustige wegen soms ongemerkt naar links kruip.

ðe waan

Citaat van: Joost op jan 25, 2012, 08:39:22
Ik heb juist het probleem dat wanneer ik terug ben in Nederland ik op rustige wegen soms ongemerkt naar links kruip.

Ja, dat vond ik ook opvallend. Na een weekje moet je alweer wennen aan rechts rijden.

Ik heb alleen in een huurauto rondgereden op Albion (wel een automaat gelukkig). Het aantal keren dat ik in het portier heb gegraaid vanwege de schakelrefelx zijn niet op een paar handen te tellen.

hgrm

Dat met schakelen had ik juist terug in NL.
Met een rechtssturende (en links schakelende) auto ben je geconcentreerd op het links schakelen, maar de eerste keer weer thuis kwam de auto niet van z'n plek en stond m'n raam opeens open....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Vladimir1973

Top 10 Visited: Wembley  Signal Iduna Park  Bernabéu  Old Trafford  Stade Vélodrome  Aviva Stadium Etihad Stadium  San Siro White Hart Lane  Craven Cottage

Last New Stadium: Vicarage Road (ENG) 27 01 12
Last in European Cup: PSG - ATL Bilbao 14 12 11
Next: AZ - RSC Anderlecht 16 02 12

AthleticHolanda

Citaat van: AthleticHolanda op dec 19, 2011, 18:30:02
Hmm ik heb bij de ultras van Alemannia nooit enige vorm van politieke uitingen gezien, op de website van Karlsbande staat daar het volgende over:

(samenvatting: de laatste dikgedrukte regel)

Wel vreemd dat de oorspronkelijke Aachener Ultras zich distantiëren door steeds een ander vak te kiezen terwijl zij veel langer bestaan.

Beetje het Preussen Münster verhaal, alleen had dat niets met politiek te maken, volgens mij is er daar één van de twee ook alweer opgeheven. Vond het ook geen succes twee groepen die constant door elkaar heen zingen...

Toen ik de laatste keer, vorig seizoen, op Tivoli was stonden de ultras ook nog samen onder overigens.

Gezien de spandoeken in het vak van St. Pauli gisteren zijn de Karlsbande Ultras wel degelijk een rechtse ultragroep...