Van Lambretta tot Lamscurry. Cambridge United - Hayes & Yeading

Gestart door Peenvogel, apr 20, 2010, 10:14:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peenvogel

Eigenlijk zouden we op zaterdagmiddag naar Lille - AS Monaco gaan. Deze wedstrijd werd verplaatst naar zondag en nu wilde het toeval dat we onze Lambretta TV 175 nog weg moesten brengen naar Cambridge ter restauratie.  Cambridge United zou diezelfde middag thuis spelen tegen Hayes & Yeading in de Blue Square Premier League

En zo togen wij op zaterdagochtend richting de Eurotunnel om na een rit van twee uur aan te komen in universiteitsstad Cambridge. De scooter werd weggebracht en de details van de restauratie werden besproken. Na een welverdiende pint of lager en cider was het tijd voor de confrontatie tussen de nummers 13 en 14 van de BSQPL. Na de wedstrijd nog wat pints en de traditionele curry.

 
Cambridge (GBR.), 17 april 2010. Cambridge United - Hayes & Yeading 4-1. Blue Square Premier League.



De scooter werd weggebracht en alle details werden besproken. Kleur en motordetails.













Ondanks dat we buitenlandse gasten waren moesten we 1 pond entree betalen voor toegang tot het supportershome. Op de schermen was de derby van Manchester bezig. Wij hadden meer interesse in onze pints.
In het supportershome een waar rariteitenkabinet. En de selectie van Hayes & Yeading. Nee mannen, dit zijn niet de kleedkamers. Na afloop zagen we een van de spelers met take-away eten uit de Chinees komen.







Op deze wedstrijd waren 2940 toeschouwers afgekomen. Dat leek ons nogal weinig want ik zou niet weten waar ze die andere 6000 man hadden willen laten.













Een opvallende speler aan de zijde van Cambridge United F.C. was de met nummer 17 spelende Russel. De op Dirk Kuyt lijkende speler (zowel qua fysieke arbeid als uiterlijk) kon menigmaal spits Crow bereiken. Bril-jant. Russel & Crow.





Qua veldspel viel het absoluut niet tegen voor de vijfde divisie van Engeland. We hebben wedstrijden gezien in hogere divisies in Engeland waar stukken minder gespeeld werd. Of het moest gekomen zijn dat we twee pints op redelijk nuchtere maag achter onze kiezen hadden dat de blik enigzins vertroebeld was. Maar de passes kwamen aan. We zagen hakjes, pirouettes en een schitterende vrije trap die in het doel ging.



De shirts van Cambridge deden mij met die diagonale baan iets teveel aan het door ons niet zo geliefde NAC denken. De oude shirts die we op de tribunes zagen waren stukken mooier.





Marvin The Moose, de mascotte van CUFC.



Drie-een voor Cambridge.



Het was de laatste thuiswedstrijd van het seizoen en om een pitch-invasion te voorkomen namen politie en stewards hun plek in.



Pint of Kingfisher, curry en peshwari-nan's. Het leven kan zo mooi zijn.






TeeZee

Wat een leuk en treffend (foto)verslag. Het weer was fantastisch zie ik. Genieten.

Peenvogel

Het was echt mooi weer. Enig minpuntje was dat er een 'sold' bord stond in de tuin van ons geboekte B&B. Die waren al een half jaar dicht :) Website deed het nog wel. En de boeking ook. Nu maar hopen dat er niet een of andere Aziaat mijn rekening aan het leegtrekken is. Ander B&B was snel gevonden en was a.) 20 pond goedkoper en b.) serveerden een full english breakfast op de zondagochtend.

Niels_Zitterd

Als ik die foto's zie van jou en anderen hier op de site, van de clubs uit de lagere divisies in Engeland dan begint het toch steeds meer te kriebelen om eens wat vaker die kant op te gaan.

Peenvogel