Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

headout

Als je aanrijdt richting stadion, heb je links het stadion, en duik je rechts de wijk in. Parkeren in Essen vond ik ook nooit zo'n probleem.
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog

Bossche Bol

Ik kwam er vandaag achter dat de App van fussball.de nu ook te downloaden is vanuit de Nederlandse iTunes-store. (d'r zal vast ook een android versie zijn)

Wat een geweldige App is het. Tot aan de Kreisliga toe alles overzichtelijk.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

GH-Experiences

Citaat van: Bossche Bol op aug 27, 2014, 03:35:29
Ik kwam er vandaag achter dat de App van fussball.de nu ook te downloaden is vanuit de Nederlandse iTunes-store. (d'r zal vast ook een android versie zijn)

Wat een geweldige App is het. Tot aan de Kreisliga toe alles overzichtelijk.

Bedankt voor de tip! het is een hele handige app.

Han

Welke is momenteel de grootste stad in Duitsland zonder Bundesliga-voetbal en voor welke stad geldt dat vanaf de introductie van de Bundesliga?
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Momenteel: Düsseldorf (594000) voor Essen (567000) en Dresden (525000)

Nog nooit Bundesliga-voetbal: Bonn (309000) voor Wiesbaden (273000) en Chemnitz (241000)
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

#860
Citaat van: hgrm op aug 30, 2014, 22:08:04
Momenteel: Düsseldorf (594000) voor Essen (567000) en Dresden (525000)

Nog nooit Bundesliga-voetbal: Bonn (309000) voor Wiesbaden (273000) en Chemnitz (241000)

Cheers! Ik zaf vanavond samenvattingen uit de derde Bundesliga en dat was de inspiratie voor mijn vraag. Van inwonersaantallen van Duitse steden heb ik echter geen benul.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Saltacampos

Citaat van: hgrm op aug 30, 2014, 22:08:04
Momenteel: Düsseldorf (594000) voor Essen (567000) en Dresden (525000)

Nog nooit Bundesliga-voetbal: Bonn (309000) voor Wiesbaden (273000) en Chemnitz (241000)
Chemnitz speelt wel nog maar sinds 1991 in de DFB, ten tijde van de DDR waren er wel ettelijke seizoenen in de hoofdmacht onder de naam FC Karl-Marx-Stadt.
Over land and sea

TeeZee

Wat betekent de aanstaande tolheffing voor de Duitslandgangers? Is dat echt 100 euro per jaar? Dan moet je wel heel veel gaan wil dat nog te rechtvaardigen zijn.

Joost

Citaat van: TeeZee op sep 02, 2014, 10:21:16
Wat betekent de aanstaande tolheffing voor de Duitslandgangers? Is dat echt 100 euro per jaar? Dan moet je wel heel veel gaan wil dat nog te rechtvaardigen zijn.

Het ligt er helemaal aan wat voor auto je hebt.

Een benzine betaald €2 per 100cc cilinderinhoud.
Een diesel betaald €9,50 per 100cc cilinderinhoud.

Voor onze auto's zou het €85,13 voor de diesel, €19,96 voor de benzine worden.

Dat komt er gewoon bij in de vaste lasten voor een jaar. We wonen zo dicht bij de grens dat we er niet aan ontkomen.

Nort

Het is ook nog niet zeker dat deze er komt. De tol heffing stuit niet alleen op veel verzet van grensgemeentes in Duitsland, maar is ook in strijd met de Europese regelgeving. Het oorspronkelijke plan was dat Duitsers ook de tolheffing moesten betalen, maar deze compenseert krijgen met de wegenbelasting o.i.d. . Dit is in strijd met de Europese regels

Duitsland zal dus met een ander plan moeten komen om de tolheffing in te gaan voeren (voor buitenlanders).

Voetbalman

Waar moet ik als Belg zijnde rekening mee houden als ik naar Duitsland rijd? Ik las onlangs iets over een bepaalde sticker (of vignet) op auto's eens in een binnenstad?

Ik ben trouwens van zin om de bekerwedstrijd Duisburg v FC Köln mee te pikken. Eén of andere boete zou niet heel prettig zijn .. ;)

Nort

Citaat van: Freebird op sep 02, 2014, 13:37:00
Waar moet ik als Belg zijnde rekening mee houden als ik naar Duitsland rijd? Ik las onlangs iets over een bepaalde sticker (of vignet) op auto's eens in een binnenstad?


Dit heet een Umwelt sticker en is vereist als je een Umwelt zone binnen rijdt. Deze zones liggen meestal in de bebouwde kom, maar tegenwoordig zijn deze ook al verplicht op diverse industrieterreinen etc. .

Meer informatie omtrent deze sticker, reglementen en tarieven kun je hier vinden: http://www.anwb.nl/auto/nieuws-en-tips/tips-en-advies/milieusticker-voor-stadcentra-duitsland

Aanschaffen kan evt. ook via je eigen garage (even navragen over de kosten).

Overig:
- In de winter is het, in bepaalde gebieden, verplicht om met winterbanden te rijden.
- Veiligheidshesje + EHBO koffer in auto (Maar hoe groot is het risico dat je dit nodig hebt/gecontroleerd wordt).

Google had deze vragen overigens ook wel kunnen beantwoorden...

Voetbalman

Citaat van: nort op sep 02, 2014, 13:54:15
Dit heet een Umwelt sticker en is vereist als je een Umwelt zone binnen rijdt. Deze zones liggen meestal in de bebouwde kom, maar tegenwoordig zijn deze ook al verplicht op diverse industrieterreinen etc. .

Meer informatie omtrent deze sticker, reglementen en tarieven kun je hier vinden: http://www.anwb.nl/auto/nieuws-en-tips/tips-en-advies/milieusticker-voor-stadcentra-duitsland

Aanschaffen kan evt. ook via je eigen garage (even navragen over de kosten).

Overig:
- In de winter is het, in bepaalde gebieden, verplicht om met winterbanden te rijden.
- Veiligheidshesje + EHBO koffer in auto (Maar hoe groot is het risico dat je dit nodig hebt/gecontroleerd wordt).

Google had deze vragen overigens ook wel kunnen beantwoorden...

Jep, excuses! Maar aangezien er hier kort over gediscussieerd werd, koos ik voor de gemakkelijkste oplossing door het te vragen aan mensen die er al verstand van hebben. Bedankt voor het antwoord nort!

Nort

Citaat van: Freebird op sep 02, 2014, 14:15:40
Jep, excuses! Maar aangezien er hier kort over gediscussieerd werd, koos ik voor de gemakkelijkste oplossing door het te vragen aan mensen die er al verstand van hebben. Bedankt voor het antwoord nort!

Graag gedaan :)