KNVB Beker 2011/2012

Gestart door AthleticHolanda, apr 25, 2011, 22:08:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

AthleticHolanda

Een poging om gekwalificeerde teams alvast op te sommen.

De ploegen die deel mogen gaan nemen zijn:
- Alle ploegen die momenteel in de Ere- en Eerste Divisie spelen.
- Alle ploegen die zich handhaven in de Topklasse.
- Alle kampioenen van de Hoofdklasses.
- Alle ploegen die via de nacompetitie promoveren uit de Hoofdklasse.
- Alle halve finalisten uit de districtsbekers.

Via de districtsbekers:
West I
- Hoogland (6, volgend seizoen 5)
- ODIN'59 (4)
- Zwaluwen'30 (4)
- Young Boys (4)

West II
- Scheveningen (4)
- Zwaluwen (4)
- FC Lisse (3, dubbel)
* Westlandia 2 is eveneens halve finalist. Aangezien Westlandia 2 geen KNVB Beker mag spelen en FC Lisse zich waarschijnlijk dubbel kwalificeert d.m.v. deelname aan de Topklasse komend seizoen, zouden de verliezend kwartfinalisten moeten uitmaken wie deze plaatsen op gaan vullen, dit zijn echter Haaglandia, ARC, Katwijk en Voorschoten'97. Voorschoten lijkt me zeker van een plaats als de andere drie zich handhaven in de Topklasse. Wie krijgt dan de laatste plaats?

Zuid I
- Hoek (3, volgend seizoen 4)
- UNA (4, volgend seizoen 3, dus dubbel)
- VCK (7)
- Nemelaer (5)
* Voor UNA's dubbele plaats gaan spelen: BVV (6), GOES (6), Terneuzen (6) en RKDSV (8) uit Diessen.

Zuid II
- JVC Cuijk (3, dubbel)
- FC Oss (3, dubbel)
- EHC (4)
- Groene Ster (5, volgend seizoen 4)
* Hier zijn sowieso twee dubbele plaatsen, EHC kan ook nog promoveren via de nacompetitie. De verliezend kwartfinalisten zijn: Someren (6), Wilhelmina (6), Susteren (6) en Sparta'25 (5). Zij gaan spelen voor twee óf drie plaatsen. Dat hangt van EHC af.

Oost
- Achilles'29 (3, dubbel)
- NEC amateurs (4)
- De Treffers (3, dubbel)
- Sparta Nijkerk (3, kan nog degraderen)
* Er zijn sowieso twee dubbele plaatsen. Wanneer Sparta Nijkerk zich weet te handhaven komt er nog een dubbele plaats bij. Voor deze plaatsen gaan spelen: Alverna (6), Bennekom (volgend seizoen 4), Berkum (4) en HSC'21 (4, volgend seizoen evt 3).
Mogelijke scenario's:
**Wanneer HSC'21 promoveert zijn ze automatisch geplaatst. Als Sparta Nijkerk zich handhaaft hebben Alverna, Bennekom en Berkum geluk.
**Wanneer HSC'21 niet promoveert en Sparta Nijkerk zich handhaaft spelen vier clubs om drie plaatsen.
**Wanneer Sparta Nijkerk zich niet handhaaft en HSC'21 wel promoveert, spelen drie clubs om twee plaatsen.
**Wanneer Sparta Nijkerk zich niet handhaaft en HSC'21 niet promoveert, spelen vier clubs om twee plaatsen.


Noord
Hier zijn ze nog bij de kwartfinale, Be Quick is alvast geplaatst voor de halve finale en speelt komend seizoen sowieso KNVB Beker.

Één ding staat vast, het laagst spelende team dat komend seizoen in de KNVB Beker zal spelen is VCK uit Koudekerke, als ze tenminste niet promoveren.
Daarnaast kan RKDSV zich als vierdeklasser in de herkansing nog plaatsen.

'Grote' clubs die een kans hebben deelname mis te lopen zijn o.a. Quick Boys, ASWH, Kozakken Boys, WHC, UDI, WKE, Babberich en nog wat meer...

Ben benieuwd of alles wat ik hier heb getypt klopt...

ðe waan

Volgens mij klopt het. Alleen ben ik benieuwd wanneer ze in hemelsnaam al die wedstrijden nog willen gaan spelen. In Oost bijvoorbeeld weten Sparta Nijkerk en HSC'21 mogelijk pas medio juni of ze al dan niet in de topklasse spelen. Daarna moeten dus nog die bekerkwalificaties worden gespeeld.

En in West II kan het ook nog wat gepuzzel opleveren voor de laatste bekerplaats.

AthleticHolanda

Citaat van: ðe waan op apr 25, 2011, 23:24:14
Volgens mij klopt het. Alleen ben ik benieuwd wanneer ze in hemelsnaam al die wedstrijden nog willen gaan spelen. In Oost bijvoorbeeld weten Sparta Nijkerk en HSC'21 mogelijk pas medio juni of ze al dan niet in de topklasse spelen. Daarna moeten dus nog die bekerkwalificaties worden gespeeld.

En in West II kan het ook nog wat gepuzzel opleveren voor de laatste bekerplaats.

Ben ik ook benieuwd naar, de KNVB heeft daar nog niets over gemeld?

Vind het ook vreemd want wanneer het echt na medio juni nog moet liggen sommige clubs alweer een maand stil en zijn ze veel te laat klaar.
Ongetwijfeld hebben ze ook geen rekening gehouden met wedstrijden eind-juni.

Ben benieuwd met wat voor oplossing de KNVB komt.

hgrm

volgens mij gaat de beker-kwaliticatie begin augustus plaatsvinden.

De mooiste oplossing zou zijn om alle overgebleven plaaten en nog niet gekwalificeerde kwartfinalisten in één bak te gooien, ongeacht district, en daar een voorronde uit te loten.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ðe waan

Dat kan natuurlijk ook nog inderdaad, voorafgaand aan het seizoen. Anders kan het ook bijna niet.

Verwijderd lid

Ik heb hier wat schema's liggen.

De nacompetitie tussen de periodekampioenen van de drie hoofdklassen spelen hun finale pas op 11 juni, de zondagafdeling op 13 juni.

AthleticHolanda

Citaat van: AthleticHolanda op apr 25, 2011, 22:08:56
Noord
Hier zijn ze nog bij de kwartfinale, Be Quick is alvast geplaatst voor de halve finale en speelt komend seizoen sowieso KNVB Beker.

Inmiddels gespeeld...
Noord
- Be Quick 1887 (4)
- WKE (4)
- Harkemase Boys (3, dubbel)
- Urk (5, volgend seizoen 4)
* Harkemase Boys kwalificeert zich dubbel terwijl zowel Be Quick 1887 als WKE nog kunnen promoveren naar de Topklasse. In het gunstigste geval levert dat dus drie extra plaatsen op. De verliezend kwartfinalisten zijn: Actief (6), Staphorst (4), SC Genemuiden (3) en Bergum (5), in het gunstigste geval hebben Actief, Staphorst en Bergum dus geluk, deze drie zullen om minstens één plaats gaan spelen aangezien Genemuiden sowieso geplaatst is.

AthleticHolanda

Van de website van Staphorst:
CiteerOndanks de uitschakeling in het bekertoernooi van district Noord, door W.K.E., bestaat er toch nog de mogelijkheid via een achterdeur deel te kunnen nemen aan het grote (landelijke) Amstel Cup bekertoernooi. Hiervoor dient in ieder geval één, maar mogelijk meerdere "beslssingswedstrijden" te worden gespeeld. De eerste wedstrijd hiervoor zal reeds gespeeld worden op dinsdagavond 10 mei a.s., aanvang 20.00 uur, tegen Actief 1 uit Paterswolde op ons sportpark Noorderslag. Actief speelt dit seizoen in de 2e klasse zondag.

WKE en Be Quick 1887 weten pas laat waar ze volgend seizoen spelen aangezien één van de twee, of allebei, sowieso nacompetitie speelt.

Hoezo speelt Staphorst op 10 mei dan al een beslissingswedstrijd?

Joost

Zo gek is dat niet.

Er zijn 1, 2 of 3 extra plaatsen. Door nu alvast twee halve finales te spelen heb je al twee ploegen geëlimineerd. Wanneer dan beide uitgeschakeld zijn voor promotie spelen de twee winnaars een finale, promoveert er 1 hoeft er helemaal geen extra pot meer gespeeld te worden en mocht HSC '21 het toch nog weggeven en zowel Be Quick als WKE promoveren kunnen de twee verliezers een wedstrijd om de extra plaats spelen.

Op deze manier wordt er nog hooguit 1 extra wedstrijd na het reguliere seizoen gespeeld, anders was er de kans dat er nog 3 duels in 2 rondes werden gespeeld.

Joost

5 juni
Wilhelmina'08 (2)-Someren (2)
7 juni
Sparta'25 (1)-SC Susteren (2)

Om 2 plaatsen in de KNVB Beker.

Sebastiaan_W

De loting van de 1e en 2e ronde zal plaatsvinden op dinsdag 5 juli a.s. om 10.00 uur in het bondsbureau van de KNVB te Zeist.

Verwijderd lid

Citaat van: witte leeuw op jun 15, 2011, 17:14:12
De loting van de 1e en 2e ronde zal plaatsvinden op dinsdag 5 juli a.s. om 10.00 uur in het bondsbureau van de KNVB te Zeist.

Dank Witte Leeuw,
precies de informatie die ik nodig had !

Weet iemand wanneer de speelkalender van de Topklasse bekend gaat worden gemaakt ? (oefff ... wel erg off-topic overigens)

Sebastiaan_W

Citaat van: Meester op jun 15, 2011, 18:55:41
Dank Witte Leeuw,
precies de informatie die ik nodig had !

Weet iemand wanneer de speelkalender van de Topklasse bekend gaat worden gemaakt ? (oefff ... wel erg off-topic overigens)

Die kan ik nog nergens vinden.

ðe waan

Er is komende dinsdag een bijeenkomst voor de topklassers, volgens mij staat dan ook het competitieschema op het program. Eind volgende week zal het bekend worden schat ik zo in.

Verwijderd lid

eerste duels zijn vastgesteld

24 aug, 18:00 VCK -Argon
24 aug, 18:00 Goes -Zwaluwen
24 aug, 18:00 Capelle -WKE
24 aug, 20:00 Hollandia -Scheveningen
24 aug, 20:00 Staphorst -Groene Ster
24 aug, 20:00 De Treffers -Rijnsburgse Boys
24 aug, 20:00 SVZW -HBS
24 aug, 20:00 Someren -sc Genemuiden
24 aug, 20:00 ARC -Quick '20
24 aug, 20:00 Sparta Nijkerk -Hoogland 
24 aug, 20:00 Actief -Excelsior '31
24 aug, 20:00 IJsselmeervogels -AFC