Wekke - foto's en verslagen

Gestart door wekke, jan 16, 2012, 20:27:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wekke

#180
Citaat van: Victor Charlie Hotel op dec 13, 2012, 11:22:49
Voortzetten a.u.b.! Zit te genieten van de foto's. Alleen: ik wist niet dat achter de titel van dit topic deze (foto)reportages zaten. Wat vind je van een neutrale benaming? Dekt volgens mij meer de lading. Maar vooral doorgaan (zei ooit eens een bekende TV-persoonlijkheid).

Wat bedoel je net onder een neutralere benaming?
We kunnen natuurlijk ook een gezamenlijk topic openen, desnoods één per niveau of provincie, waarin elk forumlid zijn foto's/verslagen kan plaatsen met zoals in dit topic op de allereerste post een overzicht van alle posts/foto's/verslagen.

Zo ga je natuurlijk de wildgroei aan topics tegen en krijg je, best per provincie, een mooi overzicht van alle clubs met foto's.

Joost

Citaat van: Victor Charlie Hotel op dec 13, 2012, 11:22:49
Voortzetten a.u.b.! Zit te genieten van de foto's. Alleen: ik wist niet dat achter de titel van dit topic deze (foto)reportages zaten. Wat vind je van een neutrale benaming? Dekt volgens mij meer de lading. Maar vooral doorgaan (zei ooit eens een bekende TV-persoonlijkheid).

Ik ben toch wel heel benieuwd wat je dan had verwacht in dit topic.

Er zijn wel 10 topics te vinden met een vrijwel identieke naamstelling.

HRM1880

Citaat van: Victor Charlie Hotel op dec 13, 2012, 11:22:49
Voortzetten a.u.b.! Zit te genieten van de foto's. Alleen: ik wist niet dat achter de titel van dit topic deze (foto)reportages zaten. Wat vind je van een neutrale benaming? Dekt volgens mij meer de lading. Maar vooral doorgaan (zei ooit eens een bekende TV-persoonlijkheid).
Ik vind het toch veel handiger zoals wekke in éénn topic waar je al zijn foto's terug kan vinden. In vergelijk met jouw foto's die allemaal verspreid staan over een hoop topics, waar ze eventueel van ver of dichtbij een band mee hebben.

Victor Charlie Hotel

Citaat van: HRM1880 op dec 13, 2012, 17:49:00
Ik vind het toch veel handiger zoals wekke in éénn topic waar je al zijn foto's terug kan vinden. In vergelijk met jouw foto's die allemaal verspreid staan over een hoop topics, waar ze eventueel van ver of dichtbij een band mee hebben.

Ik zie ook wel dat onder "Wekke in 2012" (foto)reportages staan van zijn groundhoptrips dit jaar. Ik suggereerde alleen een andere titel van het topic, meer niet. En idd, zo staat alles netjes bij elkaar. Dat mijn foto's over een hoop topics verspreid staan, heb ik juist gedaan om een wildgroei aan topics te voorkomen (zoals in een eerdere comment aangehaald). Meestal zoek ik aansluiting bij een bepaalde topic en als ik die niet vind, dan start ik een nieuwe. Zelf vind ik deze indeling erg prettig. Ik moet er niet aan denken om mijn Serie A-wedstrijden, Jupiler Pro League-wedstrijden, Bundesliga-wedstrijden etc., etc. in 1 topic onder te brengen. Daarvoor is mijn groundhopschema te divers. Maar nogmaals: de verslagen van Wekke in zijn topic zijn leuk om te lezen en horen ook bij elkaar.

wekke

KSV Oudenaarde - Burgemeester Thienpontstadion - Tweede Klasse

15-12-2012 KSV Oudenaarde - KVC Westerlo 0-0, Tweede Klasse

In de heenmatch was Westerlo niet bij machte om Oudenaarde te kloppen en ook nu zou dat niet gebeuren.
In het openingskwartier ging het spelbeeld goed op en neer met enkele kansen voor beide teams. De Langhe kopte net naast, Alexandre besloot op Westerlo doelman Cordier en aan de overzijde ging een vluchtschot van Wilmet over. Na dat leuke kwartier verwaterde de partij en grossierde het in fouten en slechte passes. Vooral de gretige en goed spelende Wilmet (Westerlo) ging soms iets te wild in duel wat hem snel geel en enkele waarschuwingen op leverden. In het slot van de eerste periode kwamen er dan toch nog kansen aan weerszijde waarbij Owusu voor Westerlo naast kopte en De Langhe voor Oudenaarde op doelman Cordier besloot. Vlak voor affluiten beging Wilmet nog maar eens een fout waardoor hij mocht gaan douchen na zijn tweede gele en dus rode kaart.

Westerlo moest nog de ganse tweede helft met z'n tienen spelen en dat liet zich merken. Westerlo trachtte op de counter te spelen, maar de ingevallen Molenberghs kon niet dezelfde diepgang brengen op de rechterflank zoals de uitgesloten Wilmet. In de beginfase kregen de Kempense bezoekers nog een kopkans via Owusu en was er een vluchtschot van Goor in de handen van KSVO doelman Merlier. Oudenaarde herpakte zich en Westerlo mocht blij zijn dat het kon rekenen op een sterke doelman Cordier. Eerst redde hij een kopbal van De Langhe en kort daarna haalde hij een schot van diezelfde ex-Westerlo speler De Langhe uit de benedenhoek. Westerlo kon daar zo goed als niets tegenover stellen. Het speelde zijn counters slecht uit en zo kwam de thuisploeg eigenlijk nooit echt in de problemen. In tegendeel, KSVO bleef enkele mooie kansen krijgen. De kleine spelbepaler Alexandre trapt nipt over en Raes kopte naast. In de slotminuut viel toch nog bijna de verdiende 1-0. Een hoekschop van Frutos belandde voor de voeten van Van Nieuwenhuyze. Cordier had echter een super reflex op het schot en ook de rebound leverde geen doelpunt meer op. Net zoals in de heenmatch bleef het bij 0-0 en daar mag vooral ex-eerste klasser KVC Westerlo blij mee zijn.




wekke

KV Oostende - Albertparkstadion - Tweede Klasse



19-12-2012 KV Oostende - KVC Westerlo 2-1 - Tweede Klasse



In deze topper tussen de nummers 2 en 3 in de rangschikking was het Oostende dat het best startte. Het stoorde hoog en trachtte de bal snel door te spelen. Kansen leverden dat niet op en na 10 minuten herstelde KVC Westerlo het evenwicht. Meer zelfs, het speelde enkele mooie kansen bij elkaar, maar oa. Van Belle trapte op de doelman. Na 20 minuten liet de enorm partijdige scheidsrechter zich een eerste keer opmerken. Een doodschop van Jamaique Van Damme (Oostende) werd niet met een terechte rode kaart bestraft. Integendeel, het bleef slechts bij een waarschuwing. Even later leek Bart Goor alleen op het doel af te gaan, maar de Westelse speler ging neer na al dan niet contact van een Oostendse verdediger. Geen fout volgens de scheidsrechter die het protest wegwuifde. Westerlo domineerde nu de partij en na mistasten van de Oostendse doelman kopte Van Belle de bal tegen de netten. Een verdiende voorsprong voor de bezoekers. Oostende was niet aangeslagen door die goal en begon beter te spelen. In de laatste 5 minuten zette de thuisploeg Westerlo onder grote druk, maar echt grote kansen leverde dat niet op zodat de 0-1 tijdens de rust op het bord bleef staan.



Oostende kwam gretig uit de kleedkamer, maar kansen creëren zat er niet echt in. Westerlo daarentegen counterde naar hartenlust en liet enkele mooie kansen onbenut. Onder andere Van Belle en Janssens misten onbegrijpelijk en ook een resem hoekschoppen van Goor resulteerden niet in de bevrijdende 0-2. Zoals dat dan gaat in het voetbal, volgt daar het spreekwoordelijke deksel op de neus. De ingevallen Depoitre kopte een goed aangesneden vrije trap van Brouckaert in doel. Een buffelstoot van jewelste in de verste benedenhoek, knap doelpunt. Beide teams gingen nog vol voor de overwinning, maar zonder echt uitgespeelde kansen. Tot in de slotminuut althans. Westerlo verdediger Schuermans klungelde en Oostende counterde furieus. Het eerste schot werd nog afgeblokt, maar de bal belandde bij Gendarme op de linkerkant. Doelman Cordier kon niet bij de goede voorzet van Gendarme en Brouckaert werkte vanuit een wel erg scherpe hoek binnen. 2-1! Coach Dauwen van Westerlo trachtte nog het tij te keren door met Vandenbergh een extra aanvaller in te brengen, maar de wissel bracht geen zoden aan de dijk. Het bleef 2-1 en dat had Westerlo aan zichzelf en zijn gebrekkige afwerking te danken.

Net na het affluiten liep het in het bezoekersvak stevig uit de hand toen enkele supporters slaags geraakten met spotters van de politie. Ik weet niet wat er tegenwoordig aan de hand is in het Westerlo publiek, maar meer en meer marginalen die kampen met een vorm van het La Tourette syndroom beginnen zich meer en meer te integreren in de Westelse kampen. Die "marginalen" zijn een doorn in het oog waardoor zelfs neutrale supporters zoals ik en modale supporters zoals een hele hoop vrienden van me enorm geïrriteerd naar huis toe gaan. Chapeau wel voor de jonge garde, waartoe ook forumlid voetbalfan behoort, die eindelijk wat sfeer in de Westelse rangen tracht te krijgen.



wekke

Citaat van: wekke op dec 11, 2012, 15:11:36
Nog drie weken en het jaar 2012 zit er weer helemaal op.

Op het programma staan nog zeker en vast:
15/12 Oudenaarde - KVC Westerlo
16/12 Olsa Brakel - Hoogstraten VV
19/12 KV Oostende - KVC Westerlo
22/12 Hoogstraten VV - KV Turnhout
23/12 FC Utrecht - Ajax


Olsa Brakel - Hoogstraten van 16/12 heb ik wegens ziekte laten schieten. Van Oudenaarde - Westerlo en Oostende - Westerlo staan inmiddels de foto's en verslagen hier in het topic. De kans is klein dat er van de laatste twee wedstrijden nog foto's.

wekke

2012 in woorden

FC Utrecht – Ajax van vanmiddag was mijn 60e en tevens laatste wedstrijd van 2012. Het doelpuntloze gelijkspel kan gezien worden als een anti-climax, maar toch was het wederom een zéér boeiend voetbaljaar.

Een voetbaljaar met enorm knappe goals zoals in de 6-2 overwinning van Linda Olen tegen Lentezon Beerse waar de Olenaren de bal ter hoogte van de eigen  grote rechthoek naar voren trapten en spits Giovanni de bal in de vlucht vanop een meter of 25 verschroeiend de winkelhaak in poeierde. Maar ook dat van 3 scoreloze gelijkspelen waarbij ze alle 3 te wijten zijn aan de superioriteit van de doelmannen en niet zozeer omdat de teams er niet voor gingen. Een voetbaljaar met ook geweldig voetbal zoals in Play-off I toen RSC Anderlecht KRC Genk een 0-4 thuis pandoering gaf en de weg naar de landstitel volledig open lag. En Borussia Mönchengladbach dat in de vrieskou, maar met een ontketende Marco Reus, Schalke 04 in de pan hakte met 3-0. Of wedstrijden die bol stonden van de spanning zoals Leeds United dat door een ongeziene dosis pech en een geweldige Southampton keeper met het kleinste verschil de boot in ging. Of Mouscron-Péruwelz dat in de 93e minuut een geweldige bekerstunt tegen Standard uit handen liet glippen en in de verlengingen kopje onder ging. Of gisteren nog toen Hoogstraten het Turnhoutse doel belegerde, maar pas in de toegevoegde tijd de gelijkmaker wist te forceren. Maar ook weer het jaar waar men bij een wedstrijd denkt: "wat sta ik hier toch in godsnaam  te doen?", zoals bij VH Hamme – Berchem Sport, Sint-Niklaas – KVC Westerlo of KV Turnhout – Geel Meerhout.

Een voetbaljaar dat me ook nu weer in België, Nederland, Duitsland, Engeland, Wales en Frankrijk bracht. In prachtige mastodonten van stadions zoals het Etihad Stadium van Manchester City, Wembley of het Millennium Stadium. Maar ook naar die kleine plaatsjes die je toevallig tegenkomt omdat je groundhoppersinformer boek niet meer up to date is (Hendon FC – Edgware Town), waar de natuur zich intussen meester maakt van de tribunes en het veld waar vroeger het voetbal gespeeld en beleeft werd. Of omdat je in de verte iets ziet op duiken dat op een tribune lijkt en zonder navigatiemiddel  dit stukje mysterie koste wat het kost wil ontdekken zoals het Swalec Stadium in Cardiff.

Van intimiderende atmosferen in de Tyne and Wear Derby tussen Newcastle en Sunderland tot hartstochtelijke aanmoedigingen op Elland Road bij de Leeds United fans. Van de typische topclub arrogantie van Manchester City tot volksclub Everton. Van teleurstellingen omdat mijn verwachtingen te hoog waren zoals bij Engeland – België.  Tot verrassende sferen in Mouscron Péruwelz – Standard.

Een voetbaljaar dat me tevens  liet proeven van de Champions League en de Olympische spelen. Al het goede van de Premier League en de Bundesliga bevestigde. Of de Eredivisie waar FC Utrecht me niet voor de 4e keer in 5 edities kon laten proeven van een derby overwinning tegen Ajax.

Een jaar waarin ik in eigen land men clubje Lierse na 13 jaar de rug toe keerde, maar waar ik enkele keren moest toegeven dat de aantrekkingskracht van dat mooie stadion, die vertrouwde omgeving en de schitterende geel-zwarte kleuren soms te groot kan zijn. Toch hield ik het bij 'slechts' 8 wedstrijden, waarvan 2 home games, en ruilde ik de club grotendeels in voor de lagere divisies. Het bracht me in tweede klasse tot bij nieuwe grounds zoals Sint Niklaas, Visé en Oudenaarde, maar ook bij vertrouwde omgevingen , zoals KAS Eupen en Antwerp waar ik toch wel graag eens een keertje per seizoen naar toe ga. Of KVC Westerlo waarvoor vele vrienden supporteren.

Wedstrijdscouting voor KV Turnhout liet me dan weer 3e klasse A ontdekken. Een reeks waarin Hoogstraten meermaals zijn superieure spel etaleerde.  Waarin Berchem Sport en VW Hamme er een schoppartij van maakten. Waarin Cappellen er met zen vedettenploeg niet in slaagde om de jonkies van Olsa Brakel opzij te zetten. Of in Deinze waar de verschijning van ex-miss België Annelien Coorevitz de voetbalavond er toch wel een beetje mooier op maakte. Maar jammer genoeg ook een (half)jaar waarin "mijn werkgever" KV Turnhout met een schaamteloze 6 punten allerlaatste staat. Of dat aan de scout van dienst ligt, laat ik in het midden. Al ben ik natuurlijk enkel maar een boodschapper van (nuttige?) informatie over de tegenstrevers.

Het voetbaljaar liet me nog lager zakken tot in de provinciale reeksen waar de club uit mijn woonplaats Olen, Linda Olen dus, in de terugronde van het vorige seizoen meermaals furore maakte en in de promotie eindronde sneuvelde. Maar waar het nu met moeite de middenmoot in de rangschikking behaald.

Kortom, een boeiend jaar met 60 verschillende wedstrijden, tal van verschillende stadions, clubs en sferen.

Wat het nieuwe jaar zal brengen, is nog een raadsel. Al durf ik wel te stellen dat het veel weg zal hebben van 2012. Het vervolmaken van de Belgische tweede klasse is quasi een must. Wat de lagere divisies betreft, is het eerder afwachten wat KV Turnhout nog voor me in petto heeft. Langs de andere kant verplaatst mijn dagdagelijkse job bij justitie me binnenkort van Brugge naar Turnhout wat na de werkdagen op zondag wel eens verrassende wedstrijden en plaatsen in de omliggende provinciale clubs kan opleveren. Ook voor de buitenlandse wedstrijden is het nog eerder koffiedik kijken. Saint-Ettienne, Hannover, Rapid Wien, Celtic, Sevilla, Atletico Madrid, Porto, Braga, Lech Poznan en consoorten staan al jaren op het verlanglijstje, maar of ze er ook daadwerkelijk van komen is nog maar de vraag. Zoals gewoonlijk zal het verlangslijstje gigantisch verschillen van de daadwerkelijk bezochte teams, stadions en wedstrijden. Maar hey, die onvoorspelbaarheid maakt het dan ook weer boeiend. 2013 zal even intrigerend en mooi zijn en de voetbalverslaving zal nog steeds een deel van mijn persoonlijkheid zijn. DAT, kan ik wel voorspellen.

wekke

KVC Westerlo - 'T Kuipje - Tweede Klasse



05-01-2013 KVC Westerlo - WS Woluwe 3-0 , Tweede Klasse

Voor mijn eerste wedstrijd van het nieuwe jaar bleven er 3 wedstrijden over op mijn shortlist. 1) Wetteren - KV Turnhout omdat het de laatste wedstrijd voor de Egyptische invasie zou zijn en het voor mij een nieuwe ground zou omvatten. 2) Hoogstraten - Bornem omdat ik Hoogstraten al het ganse seizoen zo wat volg, me er steeds vermaak én ik een goed contact heb met de Bornemse trainer. Of 3) Westerlo - WS Woluwe, gewoon omdat het kort bij huis is en enkele vrienden er enkele thuiswedstrijd naar toe gaan. Ik liet de dag op zijn beloop gaan en zou pas laat beslissen welke wedstrijd het zou worden. Doordat mijn verkoudheid gaandeweg de dag erger werd en ik pas om half 7 weer thuis was, viel de keuze op de korte verplaatsing naar 'T Kuipje voor de topper in tweede klasse.

De tegenstander van vandaag, White Star Woluwe, is dé verrassing van het seizoen in tweede nationale. Het Brusselse team pakte de eerste periodetitel en stond tot 2 speeldagen geleden fier aan kop. Deze week was er ook extra-sportief nieuws te horen bij de club.  De Belgische media meldden dat Rode Duivel Vincent Kompany WS Woluwe eventueel wil overnemen om meer Brusselse talenten de kans te kunnen geven. Ook Bleid-Molenbeek zou een optie zijn. De thuisploeg, KVC Westerlo, speelt vooralsnog een seizoen vol ups & downs. Het spel deed nauwelijks vermoeden dat het om een team ging dat zich naar voor schuift als dé titel kandidaat. Al is het spelbeeld wel al beter ten opzichte van het seizoensbegin en versterkte het zich deze week oa. met Charleroi spits Gnohéré.

De eerste tien minuten van de partij waren enorm amusant. Beide teams kozen vol voor de aanval en dat leverde de ene aanvalsgolf na de andere op. Gaandeweg de partij waren het de bezoekers uit Woluwe die het heft in handen namen en regelmatig zorgden voor paniek in de Westelse verdediging. Daar waar een goal van WS Woluwe in de lucht hing, scoorde Owusu voor de thuisploeg. Een counter kwam bij de Westelse spits, die dribbelde de grote rechthoek binnen en trapte op doel. De bezoekende doelman verkeek zich volledig op het schot en de bal ging niet zo hard in het midden van de goal binnen. Het openingsdoelpunt betekende eveneens de ten ondergang van Woluwe. Daar waar het in de beginfase de hoge pressing aanhield, zorgde voor een snelle balcirculatie en liet zien dat het over spelers met behoorlijk wat snelheid en technische bagage beschikt, grosierde het nu in traag spel, foute passes en onzekerheden. Het mocht dan ook blij zijn dat het bij de rust slechts 1-0 stond. Westerlo kreeg kansen genoeg om de voorsprong uit te diepen. Owusu kopte op de onderkant van de lat, ex-FC Utrecht spits Kevin Vandenberg kopte de rebound over en even later werd een schot van ex-Feyenoord speler Bart Goor van de lijn gekeerd.

In de tweede helft ging het bij de bezoekers van kwaad naar erger. De verdedigers bleven de ene zwakke pass na de andere versturen en waren erg onzeker in hun tussenkomsten. Ook de doelman liet meermaals uitschijnen dat het allesbehalve een betrouwbaar sluitstuk is. Na 5 minuten in de tweede helft viel dan ook de logische 2-0 via Vandenberg. Die wilde een hoekschop op de volley nemen, maar kraakte zijn schot. De bal ging best wel traag naar doel waar de Woluwse verdediger die nog aan de paal stond de bal makkelijk kon wegtrappen. Die rekende echter op zijn doelman, maar die kwam hopeloos te laat. Weg-geef-goal nummer 2. Het spelbeeld verwaterde. Westerlo moest niet meer en Woluwe kon gewoon niet. Zelfs zonder door te duwen kreeg Westel nog enkele mooie kansen. In de slotminuten maakte Goor er nog 3-0 van na een knappe aanval. Een oververdiende overwinning voor Westerlo dat me eindelijk kon bekoren als titelkandidaat.


Het weinige aantal bezoekers.

Victor Charlie Hotel

Citaat van: wekke op jan 05, 2013, 23:21:37
KVC Westerlo - 'T Kuipje - Tweede Klasse


Het weinige aantal bezoekers.
Wat een groot verschil met het aantal Woluwe-fans die naar Heist-op-den-Berg afreisden, toen WS Woluwe periodekampioen werd. Leuke verslagen, ook je samenvatting van 2012.

wekke

Citaat van: Victor Charlie Hotel op jan 07, 2013, 16:34:07
Wat een groot verschil met het aantal Woluwe-fans die naar Heist-op-den-Berg afreisden, toen WS Woluwe periodekampioen werd. Leuke verslagen, ook je samenvatting van 2012.

Ja, ik vind het jammer dat je voor een dergelijke topper nog geen bus gevuld kan krijgen. Zeker als je ziet dat er geen concurrentie was van een speeldag in eerste klasse en de afstand tussen Woluwe en Westerlo echt niet zo groot is.

Dank voor de complimenten :-)

wekke

KFC Lille - Balsakker - 1e Provinciale, Antwerpen




wekke

VC Poederlee - Heggestadion - 3e Provinciale, Antwerpen








AthleticHolanda

Haha dat logo van Poederlee is gejat van de Amerikaanse bond (of andersom?).

Mooie foto's verder!

wekke

Citaat van: AthleticHolanda op jan 16, 2013, 17:07:12
Haha dat logo van Poederlee is gejat van de Amerikaanse bond (of andersom?).

Mooie foto's verder!

Ik dacht al dat het me bekend voor kwam. :-)