Wekke - foto's en verslagen

Gestart door wekke, jan 16, 2012, 20:27:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Voetbalman

Die files zijn soms om je haren uit te rukken. Vorige donderdag naar RKC Waalwijk - Helmond Sport, iets meer dan een uurtje rijden normaal. Dikke twee uur over gedaan in de heenrit, 's avonds ook nog eens drie kwartier echt stil gestaan voor werken aan 'Kleine Barreel' Schoten. Ik twee minuten van de wedstrijd gemist, da's nog te doen, een hele helft missen daarentegen is toch wel heel hatelijk :)

Ook jammer dat je het clublied gemist hebt bij FC Köln, da's ook kicken. Maar zoals je zegt, nog 's op pad voor de revisits en wat meer geluk ;)

Koning Kriel

Ik heb vorige week zelf uiteindelijk RKC - Helmond sport laten schieten omdat mijn werk-woonritje wat gebruikelijk 50 minuten is nu 220 minuten in beslag nam. Maar een potje van RKC missen vind ik toch iets minder erg dan een wedstrijd van Frankfurt waar je honderden kilometers voor rijdt.

AthleticHolanda

Balen dat je zo laat bij Eintracht was. De vreugde bij Ingolstadt snap ik wel, ze boekten een record door als promovendus uit de eerste vier uitwedstrijden tien punten te halen. Dat is ondanks de steun van Audi zelfs een knappe prestatie.

Gladbach zag je écht op het juiste moment, die hebben sinds het opstappen van Favre het licht gezien. Ik vind het wel bizar dat zo'n gigantische club als VfB Stuttgart alweer in degradatienood verkeert, het zal toch een keer mis gaan zou je denken.

wekke

Wij hadden zaterdag echt het gevoel dat we met Stuttgart een degradatie kandidaat hadden gezien. En wij als Lierse fans hebben een oog voor degradatie voetbal :-)

Wel 'raar' dat clubs als Werder Bremen, Hannover, Hamburg en Stuttgart nu toch al enkele jaren sputteren. Het gaat toch eens een keertje slecht aflopen voor hen. Bij Stuttgart lijken me er ook wel beleidsproblemen te zijn, maar mijn Duits en clubkennis zijn te slecht om hun spandoeken te begrijpen.

Wat Ingolstadt betreft, snap ik wel dat je naar de mogelijkheden van je team moet spelen. Voor de toeschouwers is het echter geen pretje.

Voetbalman

Citaat van: Koning Kriel op sep 28, 2015, 13:36:45
Ik heb vorige week zelf uiteindelijk RKC - Helmond sport laten schieten omdat mijn werk-woonritje wat gebruikelijk 50 minuten is nu 220 minuten in beslag nam. Maar een potje van RKC missen vind ik toch iets minder erg dan een wedstrijd van Frankfurt waar je honderden kilometers voor rijdt.

Ik schrijf nergens een waardeoordeel. Natuurlijk mis ik 'liever' een potje RKC dan een tegenstander waar je ettelijke uren langer voor moet rijden, maar fileleed is nu eenmaal een hedendaags probleem dat veel frustratie met zich meebrengt. Of je nu naar Waalwijk, Frankfurt, Lille of PEC Zwolle is. Klote gewoon.

Shepherd

Citaat van: AthleticHolanda op sep 28, 2015, 14:02:05
Balen dat je zo laat bij Eintracht was. De vreugde bij Ingolstadt snap ik wel, ze boekten een record door als promovendus uit de eerste vier uitwedstrijden tien punten te halen. Dat is ondanks de steun van Audi zelfs een knappe prestatie.

Gladbach zag je écht op het juiste moment, die hebben sinds het opstappen van Favre het licht gezien. Ik vind het wel bizar dat zo'n gigantische club als VfB Stuttgart alweer in degradatienood verkeert, het zal toch een keer mis gaan zou je denken.
Stuttgart vind ik te vergelijken met NAC of Roda hier. Eigenlijk te groot om onderin te spelen, maar toch elke keer wegzakken. Tot het echt een keer mis gaat.

Jeje

Stuttgart is in mijn beleving toch wel een subtopper in Duitsland. Aantal jaar geleden speelden ze zelfs nog Europees voetball meen ik me te herinneren.

Verder balen van de file Wekke, 1. FC Köln staat ook hoog op mijn verlanglijstje, hoop daar dit seizoen nog heen te gaan.

Langemannetje

8 jaar geleden werden ze nog landskampioen. Dacht dat Mario Gomez en Cacau toen een koningskoppel vormden voorin. Jammer dat dat tegenwoordig niet meer kan met al dat geld van met name Bayern
73 grounds in 14 verschillende landen

Hugo

Citaat van: Langemannetje op sep 29, 2015, 09:00:57
8 jaar geleden werden ze nog landskampioen. Dacht dat Mario Gomez en Cacau toen een koningskoppel vormden voorin. Jammer dat dat tegenwoordig niet meer kan met al dat geld van met name Bayern

Bayern maakt met dat surplus aan geld ook nog eens weinig fouten. Een paar jaar terug verloren ze nog wel eens van zichtzelf (interne onrust). Zelfs dat gebeurt niet meer.

wekke

10-10-2015 Andorra – België 1-4; EK 2016 kwalificaties



Mijn soep wordt meestal niet zo vaak gegeten zoals deze werd opgediend, maar toch is de kans reëel dat dit verslag een tijdje geen navolging meer zal krijgen. Sinds zaterdag heb ik het helemaal gehad met lidkaarten, clubkaarten, voorverkoop toestanden, tickets met een slechte prijs-kwaliteit verhouding, etcetera. Ik vraag me soms echt af waarom ik al mijn tijd en geld nog in het voetbal stop. In ruil krijg ik te vaak 22 overbetaalde, wereldvreemde spelers te zien die constant met de handrem op staan te spelen. Het spontane ebt meer en meer weg uit deze mooie sport.

Zo ook zaterdag waar het idiotisme van een puntensysteem voor tickets nog maar eens duidelijk werd. Aan de start van de campagne hadden we beslist dat we graag Bosnië en Andorra wilden bezoeken. Puur om die redenen kocht ik een 1895 lidkaart. Door de hype die de Rode Duivels nu al enkele jaren teweeg brengt, is de vraag naar tickets groot. Daardoor moet je een lidkaart aanschaffen en punten genereren. Je krijgt punten bij elke wedstrijd van de Rode Duivels, beloften en vrouwen. Hoe hoger de punten, hoe meer je verzekert bent van je ticket. Eigenlijk best wel een logische stap want ook voor Andorra was de vraag veel groter dan het aanbod. Ik viel jammer genoeg ook uit de boot door het te kort van één schamel puntje. Je blijft daarna wel op de wachtlijst staan voor het geval er weer kaarten in omloop komen. Bij die wachtlijst komt eigenlijk al een eerste hiaat in het hele systeem. Indien ik een kaartje bestel dan dient onze eigen supportersclub het bedrag over te maken aan de overkoepelende organisatie van 1895. Hierna moet ik mijn schuld aflossen bij mijn eigen supportersclub. Er staat daar géén betalingstermijn op waardoor er nooit een vastgestelde datum is waarop de niet-betaalde kaarten terug in roulatie komen. Een ander probleem is dat er een ganse campagne geknoeid is met het puntensysteem. Er werden vaak kaarten gekocht voor mensen zonder lidkaart waardoor de verkopers hun totaal aangevuld bleven zien. Ideaal met het oog op het EK of een away game naar keuze. Een eerste clash tussen organisatie en knoeiers kwam er in Wales waar er wel streng op identiteit werd gecontroleerd en de grote van dit probleem duidelijk werd. Ook voor de komende wedstrijd tegen Israel werd de omvang duidelijk. Door te communiceren dat er strengere ID-controles zouden zijn, werden er prompt 2000 ticketaanvragen geannuleerd. Maar goed, over de ticketsaga straks meer.



Twee kameraden, Werner en Glenn, beschikten wel over een ticket voor de wedstrijd en stonden er zo wat op dat ik toch mee ging. Het werd wikken en wegen tot de laatste moment. Er was niet alleen het gebrek aan een kaartje, maar ook de timing was niet zo makkelijk. Op maandag reisde ik met mijn vriendin naar Valencia om eens 4 dagen uit te rusten. Zonder voetbal, zonder zelfs maar een glimp te geven aan het Mestalla stadion. Ik mag veel gaan en staan waar ik wil, maar 4 dagen weg met zijn tweetjes betekent echt wel géén voetbal. Met Amelie doorreizen van Valencia naar Andorra was dus ook zeker geen optie. We vlogen op donderdagavond terug en landden omstreeks 23u in Eindhoven. Twee uurtjes later zat ik in de wagen die me terug richting de Spaanse grens bracht. Een voorspoedige rit tot de Frans-Andorese grens. Door wegenwerken dienden de laatste 100 kilometers afgelegd te worden langs smalle bergpaadjes. Een dikke 3 uur en een lijkbleek aangezicht van het geslinger later, stonden we in Andorra la Vella. Het stadje was best wel groter dan ik verwacht had en was omring door bergflanken. Het uitzicht was dan ook wel prachtig.

Na het inchecken had ik maar één prioriteit: aan het stadion kijken of er zich al een kans voordeed om een kaartje te bemachtigen. Het Estadio Nacional d'Andorra is sinds 2014 in gebruik. Een kunstgrasveldje omringt door 3 kleine tribunes. Goed voor een capaciteit van iets meer dan  3.000 zitjes. Een kassa of secretariaat viel niet te bespeuren. Ook in het gebouw van het stadion bleek er geen informatie te verkrijgen over het voetbal. Het behoorde toe aan de lokale basketclub met binnenin een stadion en een cafetaria. Na een tijdje wist een stadionmedewerker me te vertellen dat ik aan het vroegere nationale stadion moest zijn, een kleine tien minuten stappen. Eenmaal aangekomen stond daar een klein kraampje met 'tickets sold out' op vermeld. Dan maar weer richting hotel/centrum voor een drankje. Dat laatste mag je in veelvoud rekenen. Je weet dat het zinnetje 'Kom op één tequilla!' synoniem staat voor zo zat als 100.000 man op korte tijd. Na wat ontnuchteren in de sauna/zwembad gingen we in het centrum iets eten. Daar werd ook duidelijk hoeveel Belgen er zonder kaart aanwezig waren. En dan moest de overgrote meerderheid nog op zaterdag toekomen vanuit Barcelona. De moed zonk me haast naar mijn schoenen. Ik koos op tijd het hazenpad terwijl de andere twee nog op zoek gingen naar één of andere club die enkel met een lift te bereiken was. Als ik de verhalen achteraf hoorde dan moet het echt een idioot zicht geweest zijn hoe twee Belgen nagenoeg elke ondergrondse parking van Andorra la Vella hebben afgeschuimd. Ik blijf er bij dat de Andorrees die hen dat heeft wijsgemaakt nog altijd in een deuk ligt van het lachen.





Zaterdag was matchday en kon de zoektocht naar een kaart wederom beginnen. Werner en Glenn moesten hun kaartje afhalen aan het oude stadion. De supportersbussen vanuit Barcelona waren nog niet toegekomen dus het had nog niet veel zin om daar te blijven. In de late namiddag keerde ik alleen terug om eens te kijken wat er mogelijk was. Ik geraakte door de dag en ook na de wedstrijd aan de praat met andere Belgen en toen werd de omvang van het idiote systeem me al helemaal duidelijk. De eerste die ik tegen kwam woonde godbetert in Sevilla, maar had wel genoeg punten voor een kaartje in Andorra. Deze student kon zich ook geen vlucht naar Brussel permitteren om elke wedstrijd te bezoeken. Hallo 1895??? Daarna kwam ik nog mensen tegen die de dag voordien een kaartje kregen toegewezen, anderen hadden dan weer kaartjes en minder punten dan mij, nog iemand anders kon wat foeteren dankzij connecties en zo ging het maar voort. Aan de ticketstand werd ook weer duidelijk dat er enorm veel kaartjes niet verdeeld zouden worden. Allemaal besteld met de bedoeling ze te laten afhalen door iemand anders. Door de ID-controle keerden zij allemaal zonder ticket terug. Ik had best wel te doen met de mensen van de stand. Wat geklaag en gezeik ze naar hun kop geslingerd kregen. Toen de hoofdverantwoordelijke eens wat stoom ging afblazen, ging ik bij hem eens polsen hoe dat nu zat met de overgebleven tickets. Deze kwamen niet meer in omloop. De kaartjes staan op naam en er kan geen enkel risico genomen worden met de kans op incidenten. Tamelijke bullshit aangezien ik later bij mijn kameraden merkte dat er hoegenaamd geen persoonsgegevens op de tickets staan. De moed zonk naar mijn schoenen en ik had er gewoon geen zin meer in. Meer en meer werd de vriendjespolitiek van heel dat klote systeem duidelijk. Na de wedstrijd hoorde ik ook van de vrienden hoe er groepen die we tijdens de dag ook zagen leuren voor tickets toch in het Belgische vak stonden. Dat er bij die groep 2 tamelijk gewillige en niet-onknappe vrouwen zaten, doet bij mij al zeker de wenkbrauwen fronsen. Als de wedstrijd toen, in die late namiddag, werd afgetrapt dan was ik niet gegaan. Gefrustreerd ging ik naar het hotel.



Toen de andere twee zich klaar maakten voor de wedstrijd ben ik ook maar mee gegaan. Op hoop van zege nam ik plaats aan de Andorra kant en ik was duidelijk niet de enige die aasde op een ticket. De tijd tikte weg, het merendeel zat al in het stadion en wanneer ik het bijna wilde opgeven, was daar mijn kans. Ik hoorde twee mannen aan een groepje jonge kerels vragen of ze geen twee kaartjes over hadden waarop hij antwoorde 'nee, slechts eentje!'. Ik gaf de andere twee niet de kans om over het aanbod te twijfelen, wurmde me abrupt in het gesprek en vroeg of ik het niet kon krijgen. De jonge kerel overlegde even met een oudere man (zijn vader?) waarna hij me het kaartje gaf. Hoeveel me dat zou kosten? Niets, nul komma nul. Ik drong nog even aan, maar moest mijn geld wegsteken. Een drankje na de match riep de man nog na. Dat drankje is er niet meer van gekomen. Eigenlijk een schande van mezelf.



De match begon en het was niet zo zeer de vraag of we ons zouden kwalificeren, maar met hoeveel goals verschil dat zou zijn. De eerste helft was althans geen walk-over. De Belgen speelden nog maar eens slecht, traag en ongeïnspireerd. Wat ons team al sinds de WK kwalificaties op de mat brengt, is eigenlijk om te wenen. Zeer vaak is het enorm slecht en dat met deze kern. Spelers als Hazard en Witsel vertragen de boel enorm en zijn eigenlijk vaker een stoorzender dan dat ze de groep op sleeptouw moeten nemen. In België word je vaak afgeknald als je kritiek uit op deze lichting 'uitzonderlijke' talenten, maar als je je eigen fouten niet wil inzien dan kan je ook niets verbeteren. Zet daar dan een absolute ramp van een trainer bij en je hebt eigenlijk een stuurloos schip dat teert op zijn talent en nooit dat tikkeltje extra kan brengen. Je wordt er moedeloos van want met deze bagage kan je eigenlijk meedingen naar toernooiwinst. Ik ben er altijd van overtuigd geweest dat dit wel eens de lichting der succes kon zijn, maar op deze manier overleven we de groepsfase niet. De Belgen waren dus niet goed, maar Andorra deed er ook alles aan om de wedstrijd zo traag mogelijk te maken. Veel vuile overtredingen, blessurebehandelingen, tijdrekken, ... Niet onlogisch als je hun kwaliteiten en voetbalinzicht bekeek. Het team amateurs knalde lekker alle ballen weg en er was niemand die even dat balletje bij hield en het overzicht behield. Nou, zo krijg je dus geen inspirerende pot voetbal. De wedstrijd kabbelde voort en er vielen uiteindelijk twee goals in die eerste helft. Een afstandsshot van Naingolan week af en De Bruyne krulde een vrije trap mooi via de paal binnen.



In de openingsfase van de tweede helft stapelden de fouten aan Belgische zijde zich op. Jordan Lukaku ging dan nog maar eens aan het klungelen en Vertonghen maakte dan maar een overtreding. Penalty voor Andorra. Solo Lima zette doelman Mignolet op het verkeerde been ; 1-2. Het team vierde alsof het het doelpunt van de kwalificatie was. Andorra leek in de nasleep vleugels te hebben gekregen en kwam zowaar uit zijn schulp gekropen. Echte kansen kwamen er niet uit voort, daarvoor was de groep  echt wel te weinig getalenteerd. Vijf minuten na de aansluitingstreffer gingen de boeken toe voor Andorra. Hands en penalty. Hazard trapte de elfmeter binnen. Op het uur kreeg Hazard weer een kans van op de stip en nu verloor hij de tweestrijd met doelman Gomez. Kort na de gemiste strafschop werd het wel 1-4. Een mooie aanval, Mertens met de versnelling en voorzet op rechts en debutant Depoitre tikte het leer in doel. De mooiste aanval van de wedstrijd. Nu kwamen de kansen wel, maar de Belgen weigerden er een afstraffing van te maken. Ondertussen werd het feest in de Belgische vakken ingezet. De kwalificatie was binnen. Na de wedstrijd doken we nog het centrum in voor een nachtelijk feestje.





Ondanks de frustraties was het wel een toptrip met de boys. Eigenlijk is het gewoon een leuke vakantie met de vrienden en moet ik het voetbal eens als bijzaak bekijken. Ondertussen zijn de frustraties wat gaan liggen, maar toch ga ik even voor de break. Ik heb nog kaartjes voor België – Israel en Anderlecht – Tottenham, maar daarna ga ik er waarschijnlijk even mee stoppen. Het is teveel geweest op alle vlakken: teveel gedoe, teveel tijd, teveel geld, teveel verwachtingen, te slecht voetbal, enzovoorts.


Jef400

Terwijl het allemaal zoveel ongecompliceerder kan. Sorry Wekke dat ik het zo zeg. Maar eigenlijk zou ik het hele verhaal als een grote belgenmop willen omschrijven. Hoeveel moeite men doet voor kaartjes voor een lullig potje voetbal. Hetzelfde als dat nieuwe competitiesysteem bij jullie, wat voor idioten zitten er bij de voetbalbond aldaar? Het kan gewoon zoveel makkelijker gemaakt worden denk ik zelf. Ik vind het gewoon erg dat het zo moet voor je. Als je ongecompliceerd voetbal wilt beleven zou ik je haast aan willen raden in de lagere klassen van het Duitse voetbal te blijven. Haast het enige land waar men zo goed als normaal doet wat betreft ticketing.

voetbalfan

Wij waren ook met een groep van 5 gegaan waarvan er één iemand ook geen ticket had. Op zaterdagmiddag aangekomen in Andorra, onze tickets gaan afhalen aan het afhaalpunt en toch maar op hoop van zegen naar het stadion gegaan om toch maar dat extra ticket te kunnen scoren... In tegenstelling tot jouw, hebben wij wél een kassa gevonden (tussen de twee thuistribunes in). Op hoop van zegen maar geïnformeerd of je Belg zijnde tickets kon kopen voor het thuisvak... maar dat was niet nodig, er waren nog enkele honderden tickets voor het bezoekersvak te koop daar. Zo gezegd zo gedaan en twee minuten later waren wij in het bezit van een extra kaart voor het uitvak. Ook een groep Nederlanders die op dat moment passeerden, konden probleemloos vier tickets voor het uitvak kopen... Dat het een waardeloos systeem is, is bij deze dus nog eens extra aangedikt.

wekke

#522
Meen je dat nu? Ik ben voor de wedstrijd niet meer aan de Belgische kant geweest, maar dit slaat alles. Ik was daar tot 3,5 uur voor de wedstrijd en toen was er geen sprake van extra verkoop.

Joost

Wel weer een erg lezenswaardig stuk!


Voetbalman

Citaat van: Jampot op okt 12, 2015, 14:04:58
Terwijl het allemaal zoveel ongecompliceerder kan. Sorry Wekke dat ik het zo zeg. Maar eigenlijk zou ik het hele verhaal als een grote belgenmop willen omschrijven. Hoeveel moeite men doet voor kaartjes voor een lullig potje voetbal. Hetzelfde als dat nieuwe competitiesysteem bij jullie, wat voor idioten zitten er bij de voetbalbond aldaar? Het kan gewoon zoveel makkelijker gemaakt worden denk ik zelf. Ik vind het gewoon erg dat het zo moet voor je. Als je ongecompliceerd voetbal wilt beleven zou ik je haast aan willen raden in de lagere klassen van het Duitse voetbal te blijven. Haast het enige land waar men zo goed als normaal doet wat betreft ticketing.

Helemaal akkoord, zeker met al die kunstgrepen dat zij als hervormingen omschrijven. Al vind ik het clubkaartsysteem in Nederland minstens even belachelijk en onnodig moeilijk. Zoals je zelf zegt, soms voor de meest lullige potjes voetbal waar je onnodige tijd en energie moet steken in het verkrijgen van een ticket. Binnen twee weken weer hetzelfde, voor f*cking Almere City :)