Week 37, Maandag 12 september t/m Zondag 18 september

Gestart door wekke, sep 04, 2011, 12:29:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Er komt dusdanig weinig publiek naar het Nederlandse honkbal kijken dat ik denk dat het vooral leuk is voor de liefhebbers. De MLB zal er nauwelijks nieuwe zieltjes mee winnen en de reiskosten er niet uithalen (onmogelijk zelfs).

ðe waan

Citaat van: hgrm op sep 05, 2011, 23:25:29
Niet mee eens.
In Nederland is honkbal veel meer geworteld dan in Duitsland. Evenementen als de Honkbalweek laten zien dat het "grote" publiek in Nederland ook naar honkbal komt. In Duitsland is dat een stuk minder. Als je al die Hollanders die naar Oranje komen kijken nu naar de MLB lokt, dan zit je stadion al half vol. En de liefhebbers uit de rest van Europa komen toch wel.

Hoeveel mensen komen er doorgaans kijken bij die Nederlandse honkbaltoernooien?

Joost

Citaat van: hgrm op sep 05, 2011, 23:25:29
Niet mee eens.
In Nederland is honkbal veel meer geworteld dan in Duitsland. Evenementen als de Honkbalweek laten zien dat het "grote" publiek in Nederland ook naar honkbal komt. In Duitsland is dat een stuk minder. Als je al die Hollanders die naar Oranje komen kijken nu naar de MLB lokt, dan zit je stadion al half vol. En de liefhebbers uit de rest van Europa komen toch wel.

Maar waar hebben we het dan over in aantallen? 5.000?

Honkkbal mag dan in Duitsland geen grote sport zijn die diepgeworteld is, dat is American Football ook niet en toen de NFL naar Europa kwam zaten alleen in Duitsland de stadions vol.

Houdt een MLB wedstrijd in een willekeurig stadion en er komen 50.000 man op af in Duitsland.

Bier und Bratwurst

#33
15-09-11 Fulham - FC Twente
17-09-11 Crystal Palace - Middlesbrough
18-09-11 FC Twente - ADO Den Haag
Het ene stadion is het andere niet!

Batflyer

Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Vladimir1973

Citaat van: Bier und Bratwurst op sep 08, 2011, 11:18:42
15-09-11 Fulham - FC Twente
17-09-11 Crystal Palace - Middlesbrough

Fulham is echt een droomlocatie. Vorig seizoen FA Cup R4 Fulham-Tottenham bijgewoond. Wat een nostalgie ademt Craven Cottage toch uit! Geniet ervan!
Top 10 Visited: Wembley  Signal Iduna Park  Bernabéu  Old Trafford  Stade Vélodrome  Aviva Stadium Etihad Stadium  San Siro White Hart Lane  Craven Cottage

Last New Stadium: Vicarage Road (ENG) 27 01 12
Last in European Cup: PSG - ATL Bilbao 14 12 11
Next: AZ - RSC Anderlecht 16 02 12

FWM

Citaat van: hgrm op sep 05, 2011, 18:03:56
Europa is wel een mogelijke groeimarkt voor de MLB. En als je naar Europa gaat, dan zijn Nederland en Italië de landen die het meest honkbalminded zijn en de grootste thuismarkt hebben. En blijkbaar is Nederland momenteel wat doortastender Italië.

Ter aanvulling:

Tegenwoordig plukt de MLB al heel wat talenten uit NL weg. Bovendien is het mooie reclame voor de sport in heel Europa.
Zo´n serie wedstrijden heeft ook aantrekkingskracht buiten onze landsgrenzen.
Dat stadion komt voor die wedstrijden zeker vol. Dan moet het er eerst nog wel komen, de bouw is nog niet begonnen.
Laatste nieuwe stadion: Celtic Park, Glasgow (Sco) - 24-11-2012 -

FWM

Citaat van: Joost op sep 06, 2011, 11:43:18
Houdt een MLB wedstrijd in een willekeurig stadion en er komen 50.000 man op af in Duitsland.

Dat waag ik te betwijfelen. Honkbal is in Duitsland veel minder groot dan.
Als je het mij vraagt is NL de beste optie voor MLB om wat wedstrijden te laten hosten, meer nog dan Italie denk ik.
Het plan bestaat om een stadion (gedeeltelijk tijdelijk) te bouwen voor 30000 van ons.
Host je twee/drie wedstrijden zit het zeker vol. Het is een unieke kans die ook niet honkballiefhebbers zal trekken.
Laatste nieuwe stadion: Celtic Park, Glasgow (Sco) - 24-11-2012 -

FWM

Citaat van: TeeZee op sep 06, 2011, 09:03:09
Er komt dusdanig weinig publiek naar het Nederlandse honkbal kijken dat ik denk dat het vooral leuk is voor de liefhebbers. De MLB zal er nauwelijks nieuwe zieltjes mee winnen en de reiskosten er niet uithalen (onmogelijk zelfs).

Dat laatste is ook niet de bedoeling, reclame mag wat kosten...
Laatste nieuwe stadion: Celtic Park, Glasgow (Sco) - 24-11-2012 -

FSC_87

Citaat van: FSC_87 op sep 05, 2011, 08:26:34
16-09: MVV - Fortuna Sittard

Toevoeging:
13-09: KRC Genk - Valencia CF (uitvak)

Verwijderd lid

Citaat van: FSC_87 op sep 11, 2011, 16:47:28
Toevoeging:
13-09: KRC Genk - Valencia CF (uitvak)

heb je een specifieke reden om in het uitvak plaats te nemen ?

Vladimir1973

Citaat van: Meester op sep 11, 2011, 18:19:19
heb je een specifieke reden om in het uitvak plaats te nemen ?

Valencia-fan veronderstel ik
Top 10 Visited: Wembley  Signal Iduna Park  Bernabéu  Old Trafford  Stade Vélodrome  Aviva Stadium Etihad Stadium  San Siro White Hart Lane  Craven Cottage

Last New Stadium: Vicarage Road (ENG) 27 01 12
Last in European Cup: PSG - ATL Bilbao 14 12 11
Next: AZ - RSC Anderlecht 16 02 12

FSC_87

Citaat van: Meester op sep 11, 2011, 18:19:19
heb je een specifieke reden om in het uitvak plaats te nemen ?

Nou, ik wou graag deze wedstrijd bezoeken, echter vond ik de prijzen (vanaf € 50) aan de hoge kant. Gisteren zag ik op de website staan dat er kaarten voor het uitvak te koop zijn voor € 20. Aangezien mijn broertje ook nog een beetje fan is van Valencia, leek ons dit een mooie manier om de wedstrijd te bezoeken.

Verbaasd was ik wel hoe makkelijk ik kaarten kon kopen voor het uitvak. Ik sta namelijk in het computersysteem van Genk omdat ik al vaker wedstrijden heb bezocht, maar niemand die ook maar een vraag stelde hierover.


Verwijderd lid

Citaat van: Meester op sep 04, 2011, 14:59:11
17/09 G.V.V.V. - Noordwijk

13/09 G.V.V.V. - Sparta Nijkerk (oefenduel) o.v.b.