Welke stadions heb je bezocht?

Gestart door Sebastiaan_W, mrt 22, 2008, 08:35:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ici c est Paris

@Hugo (even op deze houtje-touwtje manier, mijn citaatfunctie werkt na een jaar of 5 nog steeds niet)


Heeft niet echt prioriteit, wat heet: Sinds de EK-finale van 2016 ben ik alleen nog voor Lyon - Ajax in Frankrijk geweest. Komt doordat ik de meeste echt mooie stadions/interessante clubs in Frankrijk al bezocht heb, en er bij de stadions die nu nog niet vernieuwd zijn (Nantes uitgezonderd) er niet heel veel haast bij is. In de aanloop naar het EK was het zaak om een aantal mooie, ouwe stadions nog een keer te bezoeken voor ze zouden verdwijnen (Bordeaux, Lyon, Nice). Bovendien ga ik tegenwoordig verschrikkelijk graag naar Engeland. Frankrijk komt wel weer een keer, maar het staat niet hoog op de agenda.

aasgier

Citaat van: wekke op feb 05, 2019, 22:22:49
België werkt niet met een CC. Beide clubs verdelen de tickets waarschijnlijk eerst onder hun supporterscubs. Nadien zal het restant in voorverkoop gaan. Ik betwijfel wel of die tickets in de onlineverkoop gaan geraken. Best even mailen naar KAA Gent of KV Mechelen.

Citaat van: Defender op feb 07, 2019, 21:08:10
Is het normaal niet +- 18 000 Gent , +- 18 000 Kakkers en dan (sowieso) x aantal neutrale (verplichte) plaatsen ?

Of is dit afhankelijk vd affiche ?

Maar indien zekerheid te willen, best rechtstreeks bij een (supporters)club horen

Heb contact opgenomen met beide clubs, Gent laat weten dat het nog even duurt voordat de ticketverkoop start.
Zie trouwens dat dit hiervoor niet het juiste topic is, als ik meer info heb plaats in het in het België forum.

Saltacampos

Bij bekerfinales wordt het KB-stadion verdeeld over uitnodigingen en de twee supportersgroepen. Doordat het stadion niet helemaal symmetrisch is, is er één club die een groter aantal kaartjes krijgt.
Normaal zou dat in dit geval Gent moeten zijn (17.000 abonnementen) t.o.v. 10.000 bij Mechelen. Bovendien is Gent ook veel groter dan Mechelen (260.000 inwoners tov 86.000), maar de wegen van de KBVB zijn soms ondoorgrondelijk, dus onder voorbehoud.

De abonnees zullen voorrang krijgen, in Gent zal de volgorde van prioriteit zijn: 1)reguliere competitie+play offs 2)reguliere competitie 3)play-off 4)geen abonnement. In Mechelen heb je enkel de mogelijkheid van een abonnement voor de reguliere competitie gezien er geen play-offs zijn in 1B.
Ik vermoed dat de kans op tickets bij Mechelen het grootst zal zijn, maar wellicht zal je ook bij Gent wel aan een ticket kunnen komen.

Best de onderste ringen achter de doelen vermijden, daar zie je echt niets. Sowieso een onaangenaam stadion, maar goed, als geboren Gentenaar zal ik er wellicht wel bij zijn.
Over land and sea

Joost

Ik ben er ooit bij AA Gent v Cercle geweest en vond het wel aangenaam. De wedstrijd was snel gespeeld maar de neutrale locatie heeft toch echt z'n charme.

Saltacampos

Citaat van: Joost op feb 08, 2019, 12:13:02
Ik ben er ooit bij AA Gent v Cercle geweest en vond het wel aangenaam. De wedstrijd was snel gespeeld maar de neutrale locatie heeft toch echt z'n charme.
Ik was er toen ook, mijn zoon -toen had hij nog interesse in voetbal- was ook mee, zowat iedereen in Gent die iets met voetbal had, ook mensen die doordeweeks voor andere clubs supporteren, was er. Het was leuk om al die mensen daar te zien, ook al waren sommige mensen al om 14u stomdronken gezien de meeste supporterclubs voor een wedstrijd om 20u45 al om 11u uit de Gentse regio vertrokken waren en al drank serveerden op de bus. Een beeld dat mij is bijgebleven is een huilend meisje dat op de parking achter haar vader aanliep die op weg naar het stadion nauwelijks op de been kon blijven en al waggelend bier uit zijn beker morste... Wij waren later ter plaatse en het was een slagveld toen we aankwamen, de bierindustrie had weer eens zijn slag thuisgehaald.

Gent was veel te sterk voor Cercle en het was een groot feest, de eerste grote prijs sinds 1984 voor wat misschien wel de grootste underachiever in het Belgisch voetbal was/is.  Een portie gloryhunten met vrienden die hondstrouwe Buffalo's zijn en die club in wel een wee hebben gevolgd over land and sea.

Dat is het mooie aan zo'n bekerfinale, ik heb er een heel aantal gezien met andere finalisten, alleen jammer van dat stadion, ongezellig, slecht gelegen, slechte zichtbaarheid, dramatische catering. De ambiance op zo'n dag maakt echter alles goed. Ik kijk er al naar uit op 1 mei, KV Mechelen is ook een mooie tegenstander die voor de nodige sfeer zal zorgen.
Over land and sea

Joep2002

Ik ben 16 en heb de stadions van de volgende clubs bezocht:

Nederland
Ajax
Feyenoord
SC Heerenveen
FC Groningen
Roda JC
AZ
ADO Den Haag
SC Cambuur
VVV Venlo
FC Volendam
Telstar
VV IJsselmeervogels
SV Spakenburg

Duitsland
Bayern München
(Olympiastadion München)
Borussia Mönchenkladbach
1. FC Köln

Spanje
Real Madrid
Athletico Madrid

Italië
AS Roma / Lazio Roma

Slovenië
NK Maribor

ksclgiov282

#321
België:

Daknamstadion                          Lokeren
Jan Breydel stadion                    Club & Cercle Brugge
Jules Otten stadion                     KAA Gent
Ghelamco Arena                              "
Koning Boudewijn stadion
Heizelstadion (oud)
Bosuilstadion                              Antwerp
Guldensporenstadion                   KV Kortrijk
Achter de Kazerne                       KV Mechelen
Freethiel                                     KSK Beveren & Waasland-Beveren
Stade le cannonier                       Exc Moeskroen
Regenboogstadion                       Zulte Waregem
Versluys Arena                            KV Oostende
Herman Vanderpoortenstadion      Lierse
Constant Vandenstock stadion      Anderlecht
Sclessin                                      Standard
Het Kuipje                                  Westerlo
Luminus Arena                            Racing Genk
Schiervelde                                 Roeselare
Van de Wiele stadion                    SK Deinze
Den Dreef                                   OH Leuven
Emanuel Hiel stadion                    Racing Gent
PGB stadion                                       "
Forestiersstadion                          Harelbeke
Pierre Cornelis stadion                  Eendracht Aalst
Kerhrweg stadion                         Eupen
Ludo Coeck stadion                      Berchem Sport
Marcel De Kerpel stadion              Standaard Wetteren
Mijnstadion                                 Beringen
Het Kiel                                      Beerschot
Oscar Vankesbeeck stadion          Racing Mechelen
Puyenbeke stadion                      Sint-Niklaas
Stade Charles Tondreau               Mons
Stade Joseph Mariën                   Union
Stade Leburton                           Tubize
Stade de la Neuville                    Olympic Charleroi
Stade du Pays de Charleroi          Sporting Charleroi
Stade du Tivoli                           La Louvière
Stadion Vigor Wuitens Hamme     Hamme
Staaien                                      Sint-Truiden
Van Roy stadion                          Denderleeuw

Engeland & Schotland:

White Hart Lane                          Tottenham
Boleyn Ground                            West Ham
Villa Park                                    Aston Villa
Bet365 stadium                           Stoke City
Craven Cottage                           Fulham
Etihad Stadium                           Manchester City
Goodison Park                             Everton
Griffin Park                                 Brentford
Home Park                                  Plymouth Argyle
Fratton Park                                Portsmouth
KCOM stadium                             Hull City
Keepmoat Stadium                       Doncaster Rovers
Kenilworth Road                           Luton Town
Loftus Road                                 QPR
Molineux                                     Wolverhampton Wanderers
Oakwell                                       Barnsley
Pride Park                                    Derby County
Priestfield                                    Gillingham
Roots Hall                                    Southend United
Selhurst Park                               Crystal Palace
The Den                                      Millwall
The Valley                                   Charlton Athletic
Wembley (nieuw)
Pittodrie                                      Aberdeen

Duitsland:

Borussia Park                              Mönchengladbach
Merkur Spielarena                       Fortuna Düsseldorf
BayArena                                   Bayer Leverkusen
Grotenburg                                 KFC Uerdingen 05
RheinEnergieStadion                   1.FC Köln
Schauinsland Reisen Arena          MSV Duisburg
Westfalen Stadion                       Dortmund
Stadion Essen                             Rot Weiss Essen
Veltins Arena                              Schalke 04
Ruhrstadion                                Vfl Bochum
Weserstadion                              Werder Bremen

Nederland:

Kyocera Stadion                          ADO Den Haag
Rat Verlegh Stadion                     NAC
Johan Cruijff ArenA                      Ajax
Stadion Galgenwaard                   FC Utrecht

Frankrijk:

Stade Bollaert                             RC Lens
Stade Pierre Mauroy                    Lille OSC
Stade du Hainaut                        Valenciennes

Italië:

Stadio Atleti Azzuri d'Italia           Atalanta Bergamo
Stadio Guiseppe Meazza              Inter

USA:

Red Bull Arena                           Red Bull New York
Yankee stadium  (tour)

Spanje:

Nou Camp (tour)

Joost

Citaat van: Joep2002 op feb 08, 2019, 17:02:49
Ik ben 16 en heb de stadions van de volgende clubs bezocht:

Nederland
Ajax
Feyenoord
SC Heerenveen
FC Groningen
Roda JC
AZ
ADO Den Haag
SC Cambuur
VVV Venlo
FC Volendam
Telstar
VV IJsselmeervogels
SV Spakenburg

Duitsland
Bayern München
(Olympiastadion München)
Borussia Mönchenkladbach
1. FC Köln

Spanje
Real Madrid
Athletico Madrid

Italië
AS Roma / Lazio Roma

Slovenië
NK Maribor

Welkom Joep.

Je was 3 toen je naar Bayern ging?

Saltacampos

Wel, zoals ik eerder zei, de wegen van de KBVB zijn ondoorgrondelijk, dit staat op de website van KAA Gent:

"Vandaag werden in samenspraak met KV Mechelen, de veiligheidsdiensten, de rechtenhouders, de Stad Brussel, de Pro League en de KBVB een aantal praktische zaken beslist en afgesproken i.v.m. de bekerfinale. De aftrap zal gegeven worden om 14u30 op woensdag 1 mei in het Koning Boudewijnstadion. Via loting werd beslist dat KAA GENT de 'thuisploeg' is en KV Mechelen de 'uitploeg'.

Net als bij de bekerfinale van 2008 zullen de KAA Gentsupporters terug tickets kunnen kopen voor Tribune 1 en 2 in het Koning Boudewijnstadion. Elke ploeg zal ongeveer 20.000 tickets ter beschikking krijgen. Het Buffalo Village zal normaal ook, net als toen, opgebouwd worden aan de voet van het Atomium.

De betrokken partijen bepalen momenteel de praktische info over de ticketverkoop die via de twee clubs zal plaatsvinden. Meer info volgt de komende weken".

Dezelfde regeling als bij de finale van 2008 betekent dus dat Mechelen meer kaarten heeft, toen was dat logisch want de tegenstander was Anderlecht, een club met een grotere aanhang, nu is het gewoon belachelijk. De KBVB is met afstand de idiootste sportfederatie van dit land. Hoe kan je zoiets nu per loting regelen ? Als de tegenstander Union, Moeskroen of Roeselare was geweest hadden ze dat dan ook zo gedaan ? Enfin, ik had het wel verwacht...
Over land and sea

ksclgiov282

Citaat van: Saltacampos op feb 08, 2019, 19:27:59
Wel, zoals ik eerder zei, de wegen van de KBVB zijn ondoorgrondelijk, dit staat op de website van KAA Gent:

"Vandaag werden in samenspraak met KV Mechelen, de veiligheidsdiensten, de rechtenhouders, de Stad Brussel, de Pro League en de KBVB een aantal praktische zaken beslist en afgesproken i.v.m. de bekerfinale. De aftrap zal gegeven worden om 14u30 op woensdag 1 mei in het Koning Boudewijnstadion. Via loting werd beslist dat KAA GENT de 'thuisploeg' is en KV Mechelen de 'uitploeg'.

Net als bij de bekerfinale van 2008 zullen de KAA Gentsupporters terug tickets kunnen kopen voor Tribune 1 en 2 in het Koning Boudewijnstadion. Elke ploeg zal ongeveer 20.000 tickets ter beschikking krijgen. Het Buffalo Village zal normaal ook, net als toen, opgebouwd worden aan de voet van het Atomium.

De betrokken partijen bepalen momenteel de praktische info over de ticketverkoop die via de twee clubs zal plaatsvinden. Meer info volgt de komende weken".

Dezelfde regeling als bij de finale van 2008 betekent dus dat Mechelen meer kaarten heeft, toen was dat logisch want de tegenstander was Anderlecht, een club met een grotere aanhang, nu is het gewoon belachelijk. De KBVB is met afstand de idiootste sportfederatie van dit land. Hoe kan je zoiets nu per loting regelen ? Als de tegenstander Union, Moeskroen of Roeselare was geweest hadden ze dat dan ook zo gedaan ? Enfin, ik had het wel verwacht...

Het verschil in aantal tickets is toch minimaal? Trouwens, KVM raakt die tickets ook moeiteloos kwijt hoor.

Saltacampos

Citaat van: ksclgiov282 op feb 08, 2019, 19:35:01
Het verschil in aantal tickets is toch minimaal? Trouwens, KVM raakt die tickets ook moeiteloos kwijt hoor..
Dat verschil bedraagt toch een paar duizend tickets, o.a. door het feit dat de uitnodigingen allemaal in tribune 1 zitten en tribune 3 en 4 helemaal doorlopen itt 1 en 2, zal mij benieuwen dat Mechelen zijn gedeelte gaat uitverkopen. Dit is gewoon een ridicule beslissing.
Over land and sea

ksclgiov282

Citaat van: Saltacampos op feb 08, 2019, 19:42:09
Dat verschil bedraagt toch een paar duizend tickets, o.a. door het feit dat de uitnodigingen allemaal in tribune 1 zitten en tribune 3 en 4 helemaal doorlopen itt 1 en 2, zal mij benieuwen dat Mechelen zijn gedeelte gaat uitverkopen. Dit is gewoon een ridicule beslissing.

Elk ongeveer 20000 tickets staat er, het zou me echt verbazen moest het verschil zo groot zijn. Mechelen verkocht zijn helft in de finale van 2009 tegen Standard met gemak uit.

ksclgiov282

De veiligheidsdiensten zullen wellicht ook mee bepalen wie welke tribunes in het stadion toegewezen krijgt om de supportersstromen gescheiden te houden. Zo zal men Mechelen langs de A12 Brussel willen laten binnenkomen.

Saltacampos

Citaat van: ksclgiov282 op feb 08, 2019, 19:47:19
Elk ongeveer 20000 tickets staat er, het zou me echt verbazen moest het verschil zo groot zijn. Mechelen verkocht zijn helft in de finale van 2009 tegen Standard met gemak uit.
Ik weet nog van in 2008 dat 3 en 4 een grotere capaciteit hebben, "ongeveer" is natuurlijk een relatief begrip, het is als ik me goed herinner 18.000 versus 20.000. De finale van 2009 was overigens tegen Genk en toen had Mechelen het kleinere gedeelte, wat ook logisch is.
Over land and sea

Saltacampos

Citaat van: ksclgiov282 op feb 08, 2019, 19:51:25
De veiligheidsdiensten zullen wellicht ook mee bepalen wie welke tribunes in het stadion toegewezen krijgt om de supportersstromen gescheiden te houden. Zo zal men Mechelen langs de A12 Brussel willen laten binnenkomen.
Dat zou kunnen
Over land and sea