Groundhoppers (Facebook)

Gestart door Bewussie, okt 13, 2015, 23:09:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bewussie

Allen.

Vandaag ben ik een Internationale (en dus in het Engels) facebook pagina gestart met als hoofddoel het delen van ervaringen, verhalen en foto's van groundhopping trips door eenieder die dat zou willen. Zelf heb ik mijn eerste korte tripje verhaald en dat werd met open armen al ontvangen (ook door leden van de kleine benoemde fanclub uit het buitenland). Voor iedereen die geïnteresseerd is zou ik zeggen: liken! Je kunt zelf je verhaaltjes en foto's die je gedeeld wilt hebben op de FB pagina sturen via de chatfunctie van de pagina, of via het topic hier. Let wel even op dat je het format gebruikt zoals hieronder beschreven..

Paginabeschrijving op facebook
This page is for everybody who loves "groundhopping" and narrows down to Football. Groundhopping is a hobby that involves attending matches at as many different stadiums or grounds. On this page, you can share your stories and pictures regarding your groundhopping trips. This can be done via the message function, but also by sending us your story and pictures. Afterwards, we will post the story and pictures on our timeline! Last but not least, we can start events on our page and people can attend. By doing this, you can see who is going to the same match and potentially speak to each other to meet up at matchday!

Format om verhaaltje op FB te plaatsen, altijd in het Engels (voor enkel foto's volstaat: Wedstrijd - Stadion - Datum - Namen Groundhoppers die meegingen

Trip: Home team - Away team (day month year)
Venue: Stadium name (City, Country)
By: Names of Groundhoppers (Country they live in)
---------------------------------------------------------------
The Story itself

Jef400

Zoiets bestaat toch al met European Football Weekends? Of zeg ik nu rare dingen? Hugo en ik zijn daar bijvoorbeeld al lid van. (Anderen ongetwijfeld ook maar die heb ik niet als vriend op FB) Het is niet dat ik je de grond in wil trappen. Maar ik zie de noodzaak er niet van in om mij bij verschillende pagina's met dezelfde inhoud aan te melden.

Bewussie

Citaat van: Jampot op okt 13, 2015, 23:11:27
Zoiets bestaat toch al met European Football Weekends? Of zeg ik nu rare dingen? Hugo en ik zijn daar bijvoorbeeld al lid van. (Anderen ongetwijfeld ook maar die heb ik niet als vriend op FB) Het is niet dat ik je de grond in wil trappen. Maar ik zie de noodzaak er niet van in om mij bij verschillende pagina's met dezelfde inhoud aan te melden.

Ik ben me er zeker van bewust dat ik met deze pagina vast wel het wiel opnieuw uit zal vinden. Echter zie ik bijvoorbeeld al een aantal verschillen met de pagina welke jij aanhaalt, en hetgeen ik tot doel heb. Ten eerste is het een openbare groep, waardoor iedereen klakkeloos zijn eigen verhalen/foto's, comments etc. toe kan voegen. Dit wil ik zeker voorkomen. Volgens de opzet van mijn pagina ben ik alleen diegene (of andere beheerders) die een verhaal op de tijdlijn kan plaatsen. En daarmee heb ik invloed op de kwaliteit van de verhalen die worden geplaatst. Daarnaast voorkom ik daar eventueel ook mee dat de pagina overloaded wordt, waarmee ik wil zeggen dat ik niet als doel heb 20 verschillende verhalen per dag te plaatsen. Enkel de beteren. Losse foto's worden in een apart album geplaatst bijvoorbeeld.

Het is zeker geen verplichting om de pagina te volgen, deel te nemen etcetera. Maar indien het idee je bevalt, kan ook deze pagina iets toevoegen aan de groundhopping scene op facebook zonder klakkeloos hetzelfde na te streven als een andere groundhopping facebook pagina.

Jef400

Op die manier. Ach ja, op die manier dan. Nee, oké. Ik zal even gaan kijken dan. Als jij er verschil in aan weet te brengen. Ben ik het zeker waard.