Bring a jumper even in August!

Gestart door Hugo, okt 11, 2008, 23:46:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hugo

Hartlepool United 3 – Swindon Town 3
Victoria Park, Atttendance; 4.018


Worcester was een club die ik graag dit seizoen nog wilde bezoeken. Aangezien ik voor de 2e helft van het seizoen nog wat andere tripjes in het hoofd heb zitten besloot ik dat het maar in oktober moest gaan gebeuren. Helaas waren er geen andere liefhebbers te vinden. Das jammer dus dan maar alleen. Worcester City tegen AFC Wimbledon op zaterdag 4 oktober leek me wel een leuke pot. Toen was het zoeken naar een 2e wedstrijd dat weekend. Voor de zondag stonden er een stuk of 5 wedstrijden in de Premier League op het programma. Echter bij de meeste clubs was ik al eens geweest. Echter Pompey – Stoke City, Spurs – Hull City en Everton – Newcastle United waren best leuke affiches voor een revisit. Aan de andere kant van de zaterdag, op de vrijdagavond, stond nog Hartlepool United – Swindon Town op het programma. Maar daar raakte ik niet erg opgewonden van. De weken verstreken en ik begon te twijfelen over Hartlepool. Het werd ook wel eens tijd om een wedstrijd in die hoek van Engeland te zien en ik moet ook mijn '92 gemiddelde op peil houden.


De orginele turnstiles van Victoria Park


De clubkantoren gehuisvest in een oude garage.

Klokslag 18:00 uur reed ik Hartlepool binnen. Hotelletje was snel gevonden en de eigenaar leek verdacht veel op Ken Bates, hij had namelijk een witte baard, bril en liep mank. Hij wist te vertellen dat alle gasten in het hotel voor het voetbal kwamen. Spullen gedumpt en gelijk maar die kant op. Victoria Park lag op een 15 minuten lopen van het hotelletje. Onderweg nog even in het stadscentrum gekeken maar dat was niet veel. De haven leek leuker met een aantal oude schepen maar daar was de tijd net te krap voor. In de kantine nog een pint en een bak patat met veel azijn weggewerkt. Ik ging maar op de staantribune achter het doel staan. Victoria Park is een typische League One/Two ground. Het deed me wat denken aan Yeovil en Cheltenham. De tribune aan de lange zijde met onder staan en boven zitten is nog de leukste tribune. Verder zijn de details aan de straatzijde, de aparte turnstiles, en de locatie vlak aan zee leuk. Het was een prachtige zonnige dag maar het werd later op de avond nog best wel koud. Het werd dus blauwbekken in mijn zomerjasje door de koude wind vanaf de Noordzee. Ik moest toch even denken aan die quote uit de gids van Duncan Adams over Hartlepool; "Bring a jumper even in August!".


Old-style floodlight


Cameron Brewery Stand

De wedstrijd was zeker voor de neurale kijker erg leuk. Voetballend ging het bij Swindon allemaal net wat soepeler dan bij Hartlepool. Yinka Casal, vorig seizoen nog bij Cambuur, viel de 2e helft in bij Swindon. Middenvelder Simon Cox kreeg veel te veel ruimte van de verdedigers van Hartlepool. Hij kreeg steeds alle gelegenheid om te schieten en dat deed hij 3 keer erg goed. Zo stond het na 51 minuten 0-3 en leek het einde wedstrijd. In de 52e minuut deed Hartlepool eindelijk wat terug via Joel Porter en werd de stand 1-3. Hartlepool probeerde nog meer maar dat ging allemaal met weinig overtuiging. Totdat diezelfde Porter in de 82e minuut nog maar eens op het doel van Swindon schoot. Hij schoot niet erg hard maar de keeper van Swindon liet de bal glippen en zowaar werd het zo nog 2-3. Hartlepool en het publiek geloofde er weer in. Porter maakte zijn hattrick compleet door in de 90e minuut de 3-3 te maken. Uitzinnig publiek dat dik tevreden naar huis ging.


Mascotte neemt hoekschop

De volgende ochtend bij het ontbijt nog met een supporter van Leicester gesproken. Hij was ook bij de wedstrijd geweest en ging later op de dag naar Carlisle United – Tranmere Rovers. Ik ging na het ontbijt nogmaals naar Victoria Park. Ik hoopte nog wat foto's te kunnen schieten van de ground bij daglicht. Helaas was er niemand om mij binnen te laten. Toen nog even naar de oude haven gelopen. Dat hebben ze best leuk aangepakt daar in Hartlepool. De vervallen industrie en scheepswerven zijn opgeruimd en vervangen door grootschalige detailhandel, de bekende fastfoodketens en dergelijke. Verder zijn de historische pandjes leuk opgeknapt en om het af te maken een paar oude schepen in de haven en een museum. Het geheel schijnt flink wat publiek te trekken, al zou ik niet aanraden om er speciaal voor naar Hartlepool te rijden. Op zo'n druilerige zaterdagochtend was het allemaal verlaten. Uiteindelijk toch een best leuk bezoek aan Hartlepool. Redelijke ground, leuke wedstrijd en door het iets langere verblijf dan normaal nog iets kunnen zien van het stadje zelf.


Town End


Cyril Knowles Stand

Dat hotelletje is wel een aanrader. 15 minuten lopen van stadion, stadscentrum en station. In dezelfde straat zitten nog een paar pubs en het is nog redelijk geprijsd ook. Tenslotte hieronder nog wat toeristische kiekjes.


TeeZee

Leuk leuk leuk. Deze wedstrijd had ik ook op mijn programma staan, toen ik alles nog niet afgeblazen had. Gezien het wedstrijdverloop een gemiste kans. Hoe ben je er naartoe gegaan? Ik denk te lezen dat je helemaal alleen het hele eind vanuit Friesland via de tunnel naar het Friesland van Engeland gereden bent. Lamme rechtervoet (tenzij cruise control).

De foto's zijn uitzonderlijk goed voor een avondwedstrijd, inzoomen op een speler bij de hoekvlag in het donker en dan toch nog een messcherpe foto krijgen lukt mij niet zonder statief.

Wat ik echt graag wil horen van je is wat meer uitgebreide informatie over het hotel waar je overnachtte.

Hugo

Citaat van: TeeZee op okt 12, 2008, 08:07:01
Hoe ben je er naartoe gegaan? Ik denk te lezen dat je helemaal alleen het hele eind vanuit Friesland via de tunnel naar het Friesland van Engeland gereden bent. Lamme rechtervoet (tenzij cruise control).
Bijna goed. De reis ging via Schiphol, Birmingham Airport en Leigh naar Hartlepool.

Citaat van: TeeZee op okt 12, 2008, 08:07:01
De foto's zijn uitzonderlijk goed voor een avondwedstrijd, inzoomen op een speler bij de hoekvlag in het donker en dan toch nog een messcherpe foto krijgen lukt mij niet zonder statief.
Ik heb een nieuwe digitale camera gekocht. Panasonic TZ4, ondanks de verschrikkelijke naam ben ik er erg tevreden over. Simpele bediening en het resultaat is prima. Er is ook nog een luxere uitvoering, de TZ5, maar veel verschil is er niet heb ik mij laten wijsmaken.

Citaat van: TeeZee op okt 12, 2008, 08:07:01
Wat ik echt graag wil horen van je is wat meer uitgebreide informatie over het hotel waar je overnachtte.
The Oakroyd Hotel Hartlepool
133 Park Road - Hartlepool TS26 9HT - England - United Kingdom
mandyoakroydhotel@hotmail.com

TeeZee

Citaat van: Hugo op okt 12, 2008, 09:38:08
Bijna goed. De reis ging via Schiphol, Birmingham Airport en Leigh naar Hartlepool.
Ik zat er inderdaad helemaal niet ver naast zie ik. Is een huurauto niet erg prijzig in je eentje, of ging je per trein?

CiteerIk heb een nieuwe digitale camera gekocht. Panasonic TZ4, ondanks de verschrikkelijke naam ben ik er erg tevreden over. Simpele bediening en het resultaat is prima. Er is ook nog een luxere uitvoering, de TZ5, maar veel verschil is er niet heb ik mij laten wijsmaken.
De spullen van Panasonic zijn kwalitatief goed. Heeft de TZ4 een groothoekmogelijkheid? D.w.z. dat je niet erg ver naar achteren hoeft te lopen om een tribune er in 1x op te krijgen?

CiteerThe Oakroyd Hotel Hartlepool
133 Park Road - Hartlepool TS26 9HT - England - United Kingdom
mandyoakroydhotel@hotmail.com

Wat was de prijs per nacht voor een single room en wat krijg ik daarvoor?

Hugo

Citaat van: TeeZee op okt 12, 2008, 09:43:10
Ik zat er inderdaad helemaal niet ver naast zie ik. Is een huurauto niet erg prijzig in je eentje, of ging je per trein?
Een huurauto in je eentje is inderdaad niet goedkoop. Dat kan ik mij niet maandelijks veroorloven, maar ik wilde graag dit tripje maken dus dan moest het maar gebeuren.

Citaat van: TeeZee op okt 12, 2008, 09:43:10
De spullen van Panasonic zijn kwalitatief goed. Heeft de TZ4 een groothoekmogelijkheid? D.w.z. dat je niet erg ver naar achteren hoeft te lopen om een tribune er in 1x op te krijgen?
Ik zeg 28 mm.

Citaat van: TeeZee op okt 12, 2008, 09:43:10
Wat was de prijs per nacht voor een single room en wat krijg ik daarvoor?
38 pond voor een fatsoenlijke kamer incl toilet/douche en een ontbijt, full english of vegetarisch naar keuze.

TeeZee

Citaat van: Hugo op okt 12, 2008, 09:48:36
Een huurauto in je eentje is inderdaad niet goedkoop. Dat kan ik mij niet maandelijks veroorloven, maar ik wilde graag dit tripje maken dus dan moest het maar gebeuren.
Mag ik vragen waar je huurde en hoeveel het kostte? En als dat mag, wat is het antwoord op die vraag?

CiteerIk zeg 28 mm.
Ik heb dat ook en dat is tot nu toe altijd genoeg geweest. Enige nadeel bij mijn camera (toch ook al weer 4 jaar oud) is dat er nogal wat barrel distortion optreedt. Voor een goed voorbeeld daarvan moet je mijn foto van de Arkel Stand van Swindon Town maar eens zien (de foto die binnen genomen is, met uitzicht op het veld). Dat dak lijkt wel krom.

Citeer38 pond voor een fatsoenlijke kamer incl toilet/douche en een ontbijt, full english of vegetarisch naar keuze.
Dat klinkt prima. Travelodge voldoet vaak wel, maar de kleinere pariculiere hotelletjes zijn vaak zo ontzettend leuk.

Overigens was deze wedstrijd een klassiek voorbeeld van een affiche waar je op voorhand niks van verwachtte, maar uiteindelijk geweldig uitpakte.

Hugo

Citaat van: TeeZee op okt 12, 2008, 09:54:22
Mag ik vragen waar je huurde en hoeveel het kostte? En als dat mag, wat is het antwoord op die vraag?
Kijk maar op www.hertz.nl of bij een andere verhuurbedrijf. Zal niet veel verschil inzitten.


Hugo

Worcester City 3 – AFC Wimbledon 2
St.Georges Lane, Atttendance; 1.725


Na Bromsgrove was het nog een kwartiertje rijden naar Worcester. St.Georges Lane werd snel gevonden. Parkeren was niet zo eenvoudig in de smalle straatjes. Rondrijden in Engeland met een rechtssturende huurauto vind ik geen probleem echter het fileparkeren is een crime. Uiteindelijk vond ik een makkelijke parkeerplaats waar ik zo in- en uit kon rijden zonder moeilijk gedraai. Van daaruit was het nog een kwartier lopen maar ik was nog ruim op tijd voor de aftrap. Voordeel van de wandeling was dat ik de mooie lichtmasten al van ver kon zien tussen de huisjes door. Bij de ingang van de ground was het gezellig druk. Stewards waren druk bezig iedereen zonder clubkleuren te vragen welke club vandaag gesupport werd. De Donnetjes mochten links naar binnen en de locals rechts. De lokale politie had namelijk besloten dat het bezoek van Wimbledon een goede reden was een apart vak te reserveren voor de bezoekende fans. Wimbledon mocht plaatsnemen op de staantribune achter de kleedkamers, the Dressing Room End en deze zou aardig vollopen. Ook had Wimbledon nog een vak van de hoofdtribune, speciaal voor de senioren. Het dragen van oude sjofele sjaals is duidelijk de dresscode bij Wimbledon. Het is natuurlijk belangrijk dat iedereen ziet dat je al op Plough Lane fan was van Wimbledon.


Wombles travelling army


De broer van Wayne Rooney

Een paar jaar terug zag ik al eens de MK Dons in het echt spelen en dan nu de andere kant van het universum; de AFC Wimbledon. Het verhaal van AFC Wimbledon is inmiddels bij een ieder bekend dus heeft geen toelichting nodig. Afgelopen zomer promoveerde AFC samen met Chelmsford naar de Conference South. Door de ruime financiële mogelijkheden bij beide clubs zijn ze dit jaar dan ook gelijk favoriet voor promotie naar de Conference. Voorafgaand aan deze wedstrijd stonden Worcester en AFC respectievelijk 8e en 3e. Wimbledon moest verassend Hayes & Yeading en Team Bath voor laten gaan op de ranglijst.


Een leuk hoekje op St.Georges Lane


Terrace

Net als een jaartje geleden bij Hendon was het spelniveau best wel redelijk. Qua individuele kwaliteiten had Wimbledon  duidelijk de betere spelers, vooral de spits Danny Kedwell, die qua postuur en spel erg op Wayne Rooney leek. Maar enkel individuele kwaliteiten is niet genoeg bleek ook deze middag, de verdediging van Wimbledon stond te dromen en heel snel stond het alweer 3-0 voor Worcester City. Met die stand begon Wimbledon eindelijk te voetballen en nog voor de rust stond het alweer 3-1. Ik had de avond ervoor in Hartlepool ook al gezien hoe een achterstand van 3 doelpunten werd goedgemaakt en dat wilde ik wel nog een keer zien. Na de rust werd het uit een fraaie kopbal 3-2 en zo had Wimbledon alle tijd om mij te plezieren met een 3-3 eindstand. Maar hoe langer het duurde hoe minder overtuigend het allemaal ging en zo bleef het bij 3-2.


Lange zijde


Detail Main Stand

St.Georges Lane is een prachtige non-league ground met een klassieke Main Stand en mooie staantribunes. Maar volgens de berichten hier en daar op het internet gaat daar verandering in komen. St.Georges Lane is aan een projectontwikkelaar verkocht en de plannen zijn om op een locatie elders in Worcester een nieuw stadion met een capaciteit van 6.000 te gaan bouwen. Dat zal we een Colshrewsburtonchester kloon worden. Het fijne aan terreinen als St.Georges Lane is dat je kunt gaan staan waar je wilt, nouja behalve die ene korte kant dan. Plus het hangen over de reclameborden, het is gewoon basic voetbal kijken. Hopelijk kan ik in de toekomst nog wat wedstrijdjes zien in soortgelijke stadionnetjes voordat ze allemaal verdwenen zijn. Want net als Hendon vorig seizoen was dit toch wel erg leuk. De koek is daarmee op voor dit weekend. Ik reed terug naar Birmingham Airport waar ik nog een nachtje sliep in de spiksplinternieuwe Etap. Volgende ochtend rustige vlucht terug naar Nederland. 


Hele mooie lichtmasten daar in Worcester


   

Han

Citaat van: Hugo op okt 20, 2008, 23:09:01Het dragen van oude sjofele sjaals is duidelijk de dresscode bij Wimbledon. Het is natuurlijk belangrijk dat iedereen ziet dat je al op Plough Lane fan was van Wimbledon.

Heerlijke aanhaling.


Ik mocht in Worcester ooit het volgende plaatje schieten:


Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Citaat van: HugoNa Bromsgrove was het nog een kwartiertje rijden naar Worcester.
Ik heb die passage over Bromsgrove gemist. Waar staat die?

Ik was in augustus j.l. nog bijna naar Worcester gegaan, maar dat is helaas niet gelukt. Ik vrees dat ik deze ground ga missen.

Hugo

Citaat van: TeeZee op okt 21, 2008, 07:59:50
Ik heb die passage over Bromsgrove gemist. Waar staat die?
http://www.groundhoppersnet.nl/index.php?topic=494.0

Citaat van: TeeZee op okt 21, 2008, 07:59:50
Ik was in augustus j.l. nog bijna naar Worcester gegaan, maar dat is helaas niet gelukt. Ik vrees dat ik deze ground ga missen.
Dat zou jammer zijn. Je hebt toch minimaal nog een half jaar? Worcester is leuker dan een Walsall oid en nog redelijk bereikbaar ook.

hgrm

Voor de duidelijkheid het Grays verhaal maar even een nieuw topic gegund:

http://www.groundhoppersnet.nl/index.php?topic=638.0
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen