The Tartan Army at the Jan Gijzenkade

Gestart door Hielke, mrt 28, 2009, 00:12:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peenvogel

Zonde, maar als er op een benefiet wedstrijd slechts 1000 man afkomen dan weet je dat het niet goed gaat komen.

De laatste Haarlem-Feyenoord in 1989 ben ik niet geweest. Eeuwig zonde naar nu blijkt.

hgrm

Citaat van: Breda op jan 25, 2010, 19:47:03
Heel erg zielig vind ik het voor deze traditieclub.

Mijn hoop is gevestigd op amateurclub in opkomst Young Boys uit Schalkwijk (Haarlem-Zuid). Die zou zich (in de Belgische traditie, denk aan RFC Sérésien dat eerst Bressoux heette) tot HFCH kunnen herdopen en in het stadion kunnen gaan spelen. Het zal financieel wel weer te veel haken en ogen hebben, maar dagdromen mag altijd...

Het stadion lijkt me een verloren zaak.
De gemeente huilt nu krokodillentranen, maar wil er maar wat graag (dure) huizen neerzetten.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hielke

Voor de verandering eens goed nieuws. HFC Haarlem gaat verder als amateurclub. De naam, het logo en de kleuren blijven hetzelfde. De nieuwe amateurclub moet nog worden opgericht en wil instappen in de eerste, tweede of derde klasse. Daarover wordt met de KNVB overlegd. De initiatiefnemers hopen dat ze van de KNVB niet op het allerlaagste niveau hoeven te starten.

Voor het nieuwe HFC Haarlem, dat gewoon aan de Jan Gijzenkade gaat spelen, is waarschijnlijk een fusie met een bestaande amateurclub noodzakelijk, die onderhandelingen zijn in vergevorderd stadium. De nieuwe club start met een zaterdagtak, een zondagafdeling, een damesteam en een zaalvoetbaldivisie. Binnen vijf jaar wil men aansluiting hebben met de top van het amateurvoetbal.

Laat Haarlem op deze manier een mooi voorbeeld zijn voor veel (aanstaand) failliete clubs. Met deze nieuwe, frisse start is er ook de mogelijkheid om het publiek er weer bij te betrekken.

TeeZee

Citaat van: Hielke op feb 18, 2010, 09:23:41De initiatiefnemers hopen dat ze van de KNVB niet op het allerlaagste niveau hoeven te starten.
Wat ís eigenlijk het laagste amateurniveau in Nederland? Verschilt dat niet per regio en zelfs per seizoen?

Het zou wel fantastisch zijn als ze in het stadion kunnen blijven spelen.

Joost


hgrm

Dat is te zien op www.voetbalnederland.nl.

In West 1, waar Haarlem onder valt, is het op zaterdag de 5e klasse en op zondag de 6e klasse.
Er is in Nederland (op het veld althans, in de zaal niet) een strikte scheiding tussen standaardelftallen (eerste teams) en reserve-elftallen. Voor de reserve-elftallen is een volledig gescheiden piramide. Dus eigenlijk zijn er nog veel meer klassen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Citaat van: hgrm op feb 18, 2010, 10:12:48
Voor de reserve-elftallen is een volledig gescheiden piramide.
Gelukkig wel, want zoals het in Duitsland en Spanje gaat is verschrikkelijk.

In welke regio vind je de meeste klassen? Ik meen me te herinneren weleens een tiende klasse gezien te hebben.

hgrm

West 1 en West 2
Die tiende klasse is waarschijnlijk een reserve-tiende-klasse.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Eerder Oost en West 1.

Zuid2 heeft de grootste zondagpyramide maar das logisch.

TeeZee

Citaat van: Joost op feb 18, 2010, 10:39:02
Zuid2 heeft de grootste zondagpyramide maar das logisch.
Waarom is dat logisch?

TeeZee

Citaat van: TeeZee op feb 18, 2010, 10:43:31
Waarom is dat logisch?
Ik bedoel dus niet dat Zuid2 alleen maar zondagvoetbal heeft, maar dat het de grootste is.

Joost

Citaat van: TeeZee op feb 18, 2010, 10:47:02
Ik bedoel dus niet dat Zuid2 alleen maar zondagvoetbal heeft, maar dat het de grootste is.
De meeste dorpen in Nederland hebben wel een club, in alle andere districten zijn al die clubs opgedeeld in Zaterdag en Zondag. In Zuid2 is alles zondag.

Hielke

Citaat van: Breda op feb 18, 2010, 10:40:41
Daar ben ik oprecht blij mee. En al helemaal met het voornemen om in het stadion te blijven spelen. Dat zal zo'n beetje het effect geven van het nietige Racing Schaarbeek in het grote Crossingstadion. En dus leuk.

Niet cynisch bedoeld, maar heel veel anders dan de recente thuiswedstrijden zal dat toch niet worden? Bij de laatste thuiswedstrijd van Haarlem waren nog geen 500 thuissupporters. Laten dat er straks 200 zijn.

hgrm

Als ze het verwachtingspatroon goed managen, zorgen voor goede sfeer in de zin van: geen gedoe met uitvakken, stewards die je legitimatie willen zien, staanplaatsen achter de goals weer open....
Misschien dat Young Boys wel het nieuwe Haarlem wordt....zitten ze meteen in de hoofdklasse.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Lek11

Veendam lijkt helaas de volgende te zijn...