De Nieuwe Bondscoach van Oranje

Gestart door Han, dec 08, 2007, 22:43:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spons

Citaat van: Koning Kriel op mrt 31, 2017, 13:51:48
Waarom geen buitenlander? Meteen geen gezeur meer over clubvoorkeur etc.

Mourinho
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

hgrm

Zou me niks verbazen als de KNVB aan Gio begint te trekken en niet het fatsoen kan opbrengen om even te wachten totdat de titelrace is afgelopen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

spons

Citaat van: hgrm op mrt 31, 2017, 14:38:00
Zou me niks verbazen als de KNVB aan Gio begint te trekken en niet het fatsoen kan opbrengen om even te wachten totdat de titelrace is afgelopen.

Voor de KNVB is alles geoorloofd om Feyenoord van de titel af te houden
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Nort

Citaat van: Koning Kriel op mrt 31, 2017, 13:51:48
Waarom geen buitenlander? Meteen geen gezeur meer over clubvoorkeur etc.
Vergeet dat eeuwige gezwam over de 'Nederlandse school' niet.

hgrm

Wat ik wekelijks bij de amateurs zie, is dat er een hoop gevaar komt vanaf de zijkanten. Afgelopen zaterdag bij Vogels ook weer: de 0-1 was een rush op de linker kant gevolgd door een voorzet die bij de tweede paal wordt binnengetikt. De 1-1 kwam uit een voorzet die door Powel werd teruggelegd en de 2-1 was een strafschop na een domme overtreding in een duel om bij de bal van de zijkant te komen.

Of je dan met opkomende backs, met vleugelspitsen of met diep staande middenvelders speelt, doet er niet toe. Het gaat erom dat er voorzetten komen zodat de spitsen erin kunnen kleunen en oorlog kunnen maken in de 16. Zeker als je een spits als Dost hebt. Of je probeert de achterlijn te halen en geeft een trekbal. Is bijna niet te verdedigen. En als voor de afwisseling kun je altijd nog een keer naar binnen trekken.

Wat ik bij Oranje zie is schuiven, schaken, breed spelen, terugspelen. Zit geen tempo in. En als er een keer naar voren wordt gespeeld, dan is het door het centrum waar het veel te vol staat zodat de spits hooguit de bal kan aannemen met de rug naar de goal. Met weer een terugspeelbal (dat dan heel fancy een 'kaats' wordt genoemd) als gevolg.

Als je wat wilt, moet de bal binnen 2 of 3 passes in de voeten van een speler aan de zijkant zijn. En ondertussen moet er aansluiting zijn, dus twee of 3 man in de punt.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

spons

Citaat van: hgrm op mrt 31, 2017, 15:03:13
Wat ik wekelijks bij de amateurs zie, is dat er een hoop gevaar komt vanaf de zijkanten. Afgelopen zaterdag bij Vogels ook weer: de 0-1 was een rush op de linker kant gevolgd door een voorzet die bij de tweede paal wordt binnengetikt. De 1-1 kwam uit een voorzet die door Powel werd teruggelegd en de 2-1 was een strafschop na een domme overtreding in een duel om bij de bal van de zijkant te komen.

Of je dan met opkomende backs, met vleugelspitsen of met diep staande middenvelders speelt, doet er niet toe. Het gaat erom dat er voorzetten komen zodat de spitsen erin kunnen kleunen en oorlog kunnen maken in de 16. Zeker als je een spits als Dost hebt. Of je probeert de achterlijn te halen en geeft een trekbal. Is bijna niet te verdedigen. En als voor de afwisseling kun je altijd nog een keer naar binnen trekken.

Wat ik bij Oranje zie is schuiven, schaken, breed spelen, terugspelen. Zit geen tempo in. En als er een keer naar voren wordt gespeeld, dan is het door het centrum waar het veel te vol staat zodat de spits hooguit de bal kan aannemen met de rug naar de goal. Met weer een terugspeelbal (dat dan heel fancy een 'kaats' wordt genoemd) als gevolg.

Als je wat wilt, moet de bal binnen 2 of 3 passes in de voeten van een speler aan de zijkant zijn. En ondertussen moet er aansluiting zijn, dus twee of 3 man in de punt.

Wat mij betreft ben je aangenomen als nieuwe bondscoach
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Jef400


De publiekswissel

Citaat van: hgrm op mrt 31, 2017, 15:03:13
Wat ik wekelijks bij de amateurs zie, is dat er een hoop gevaar komt vanaf de zijkanten. Afgelopen zaterdag bij Vogels ook weer: de 0-1 was een rush op de linker kant gevolgd door een voorzet die bij de tweede paal wordt binnengetikt. De 1-1 kwam uit een voorzet die door Powel werd teruggelegd en de 2-1 was een strafschop na een domme overtreding in een duel om bij de bal van de zijkant te komen.

Of je dan met opkomende backs, met vleugelspitsen of met diep staande middenvelders speelt, doet er niet toe. Het gaat erom dat er voorzetten komen zodat de spitsen erin kunnen kleunen en oorlog kunnen maken in de 16. Zeker als je een spits als Dost hebt. Of je probeert de achterlijn te halen en geeft een trekbal. Is bijna niet te verdedigen. En als voor de afwisseling kun je altijd nog een keer naar binnen trekken.

Wat ik bij Oranje zie is schuiven, schaken, breed spelen, terugspelen. Zit geen tempo in. En als er een keer naar voren wordt gespeeld, dan is het door het centrum waar het veel te vol staat zodat de spits hooguit de bal kan aannemen met de rug naar de goal. Met weer een terugspeelbal (dat dan heel fancy een 'kaats' wordt genoemd) als gevolg.

Als je wat wilt, moet de bal binnen 2 of 3 passes in de voeten van een speler aan de zijkant zijn. En ondertussen moet er aansluiting zijn, dus twee of 3 man in de punt.

Misschien zijn het daarom ook juist 'amateurs'    :-)
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Jehoentelaar

Citaat van: Koning Kriel op mrt 31, 2017, 13:51:48
Waarom geen buitenlander? Meteen geen gezeur meer over clubvoorkeur etc.

Daar ben ik sowieso voorstander van. Even helemaal geen bias met clubachtergrond (scheelt in ieder geval een hoop discussie) en die gewoon heel simpel de beste beschikbare spelers verzamelt.

Sowieso moet het iemand zijn die niet zweert bij een of andere speelwijze (de Nederlandse, bijvoorbeeld) en afgaat op zijn materiaal i.p.v. probeert een systeem te spelen en daaromheen van alles op te roepen. Van Gaal had ideaal geweest, maar hij zou wel gek zijn natuurlijk.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Semper Fidelis

Als er een Nederlander aangesteld wordt zoals De Boer of Cocu zal er wezenlijks niets gaan veranderen. Juist nu is er kans om eens echt schoon schip te maken en enkele geschikte kandidaten zijn volgens mij: Schmidt, Bielsa of Ragnick. Trainers die tactisch sterk zijn en meer kunnen dan een 4-3-3 formatie hanteren. Een Nederlander zelf zal de symptonen van wat er fout is niet zo herkennen, omdat hij er simpelweg mee is opgeleid. Een buitenlander zal eens echt een wat kunnen veranderen en dan niet alleen bij het hoogste elftal, maar om oa ook de jeugdopleiding mee te pakken.

spons

Iemand die passie brengt misschien : Simeone
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

FCT1980

Citaat van: Freekos79 op mrt 31, 2017, 13:55:13
Sam Allardyce

Big Sam krijgt het wel op de rit daar ben ik niet bang voor.
Gewoon out of the box dit keer. In Nederland is er niemand die het kan dus waarom vasthouden aan een Nederlander?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Langemannetje

Ik denk dat een Nederlandse trainer van naam idd onmogelijk is. Laat ik eens wat geks zeggen.

Claudio Ranieri.

Ervaren toptrainer die momenteel vrij is. Op zijn leeftijd ben je volgens mij geknipt voor een baan als bondscoach. Hij zal vast wat revanchegevoelens koesteren na zijn ontslag bij Leicester en ik denk dat een dergelijke Italiaanse trainer in Nederland wel eens een verrassend goede match kan zijn.
70 grounds in 12 verschillende landen

FCT1980

Citaat van: Langemannetje op apr 06, 2017, 17:15:00
Ik denk dat een Nederlandse trainer van naam idd onmogelijk is. Laat ik eens wat geks zeggen.

Claudio Ranieri.

Ervaren toptrainer die momenteel vrij is. Op zijn leeftijd ben je volgens mij geknipt voor een baan als bondscoach. Hij zal vast wat revanchegevoelens koesteren na zijn ontslag bij Leicester en ik denk dat een dergelijke Italiaanse trainer in Nederland wel eens een verrassend goede match kan zijn.

Helemaal eens. Bel die van Breukelen maar even.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Langemannetje

Prima, heb je zijn nummer? Je zult vast nog wel wakker zijn, stijf van de coke... ;)
70 grounds in 12 verschillende landen