Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

hgrm

Zeker weten. De 3. Liga is spannend als nooit te voren met minstens een half dozijn kandidaten voor promotie. Het zal er om gaan wie de langste adem heeft. Osnabrück en Preussen doen het nu goed (en ik zou het fantastisch vinden als ze beide in de 2. Bundesliga terecht zouden komen) maar vlak Krefeld, Kaiserslautern, KSC en een resem oostduitse clubs ook niet uit. Ik verwacht dat het tot het laatste moment spannend zal blijven, ook onderin. Clubs die binnen een paar weken neerstorten van promotiekandidaat tot degradatiekandidaat of andersom...het kan in de 3. Liga
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Bier und Bratwurst

Je hebt je verslag goed weergegeven Jehoentelaar! Ik was aanwezig in het uitvak bij de Löwen!! Ondanks de matige wedstrijd heb ik me daar goed vermaakt!
Het ene stadion is het andere niet!

Ruudjeee

Münster staat nog op mijn lijst, ik wil graag die kant op gaan als ze tegen Osnabruck spelen in februari. Denk je dat het dit keer moeilijk kan gaan worden om kaarten voor dit affiche aan te komen aangezien het wel eens de nr 1 tegen de nr 2 kan worden.

Hugo

Citaat van: hgrm op sep 14, 2018, 10:32:40
Voor de herfstvakantie staan Udinese-Napoli, Fiorentina-Cagliari en Sampdoria-Sassuolo op het programma.
Geen echte topwedstrijden dus kaarten lijkt me geen probleem en bovendien lijken alle clubs redelijk "toegankelijke" online ticketsites te hebben. Problemen verwacht ik dan ook niet. Toch ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen bij deze clubs.

Citaat van: Paull op okt 02, 2018, 18:44:25
Hier ook plannen om Udinese-Napoli te bezoeken.
Jou al gelukt tickets te bemachtigen ?

Altijd leuk die vragen vooraf over kaartjes, kroegjes etc maar ik ben nu wel benieuwd hoe het was in Udine?

hgrm

Het stadion in Udine viel me positief mee. Driekwart is modern met van de lelijke stoeltjes in allerlei kleuren, maar de hoofdtribune staat nog van het oude stadion, met gigantische betonnen boog die het dak draagt.

Niet alleen in het uitvak waren de Napoli-fans goed vertegenwoordigd, maar ook in de rest van het stadion. Ligt er waarschijnlijk aan dat veel Napolitanen naar het noorden zijn getrokken om te werken maar hun club trouw blijven. Dat zorgde in ieder geval voor een behoorlijk gevuld stadion en een goede sfeer. Qua voetbal is Napoli de beste ploeg die ik in lange tijd heb zien spelen. Verzorgd combinatievoetbal met een aantal gevaarlijke spelers. Bij Udinese loopt ene Lasagne in de spits. Behalve dat hij aan pastabladen met gehaktsaus ertussen doet denken, is hij razend snel en ook nog best wel technisch. Verder was Udinese vrij matig.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Nort

#5135
Gezien het karige verslag van Koning Kriel, nu een uitgebreider verslag. Al zal de conclusie hetzelfde zijn.
Al ver voor aanvang van het seizoen kregen we van een Schots koppel een uitnodiging voor St. Mirren – Rangers. Het laat zich raden, de één is voor de lokale club en de andere voor de gigant uit Glasgow. Het bleek een uitstekende voedingsbodem voor genoeg banter over en weer.

Met de mogelijkheid dat de wedstrijd naar de vrijdag óf zondag zou gaan, besloten we het zekere voor het onzekere te nemen en er een lang weekend van te maken. De Schotse SKY was ons gunstig gezind en verplaatste St. Mirren – Rangers naar zaterdag 12:30 waardoor een dubbel met Greenock Morton mogelijk was en op zondag mochten we een Killie pie gaan proeven in Kilmarnock.

Vrijdag was er geen voetbal en konden we in de ochtend en middag sightseeing doen om 's avonds het uitgaansleven in Paisley de ontdekken. Edinburgh was volgens onze vrienden een shithole vol met toeristen waardoor we wel verplicht werden om Glasgow te bezoeken. Over de hoogtepunten van Glasgow kunnen we kort zijn, een standbeeld met een pion op z'n hoofd is zo ongeveer het culturele hoogtepunt.

We hielden het dan ook bescheiden met een bezoek aan Cathkin Park en aansluitend een tour door Hampden inclusief het Scottish Football museum. Als bonus werd tevens de 'The Horseshoe', de kroeg met de langste bar van Europa bezocht. In de avond werden alle Britse clichés over het uitgaanspubliek gevinckt en konden we tevreden beginnen aan onze korte nachtrust.

St. Mirren 0-2 Rangers
Met een lunchwedstrijd was er namelijk weinig tijd voor slaap. Ons slaapadres diende tevens als ontbijt & booze locatie voor de volgende ochtend, waardoor we zo ongeveer letterlijk een biertje op bed geserveerd kregen. Met een gezelschap bestaande uit twee St. Mirren-, twee Rangers en één Celtic fan vlogen de verwijzingen over elkaars club al snel over en weer. De conclusie was dat Rangers is opgestaan uit de dood en dat St. Mirren een shiteclub is zonder fans.

Dat laatste was een terechte opmerking, gezien Rangers voor deze wedstrijd beide korte zijdes had gekregen en zorgde voor bijna 50% van de toeschouwers. Het stadion was nauwelijks het aanzicht waard en bovendien het de zon plaatsgemaakt voor regen en windkracht 8. Kortom, niet de beste omstandigheden om naar het voetbal te gaan.

Gelukkig maakte de beleving op de tribunes veel goed, waarbij de St. Mirren fans gedurende de wedstrijd steeds meer vertrouwen kregen in een resultaat. Als nummer laatst waren de verwachting vooraf bijzonder laag, maar het was de thuisploeg die het beste van het spel had en dat zorgde voor een levendige thuissupport. De voorspelde liederen als 'your not Rangers anymore' of de zombie dance bleven uit, wel werd er geregeld 'all bobbags are blue' gezongen.

Vanuit het uitvak kwamen steeds meer wegwerpgebaren en boegeroep. Tien minuten voor tijd kwam Rangers op voorsprong en was de kritiek als sneeuw voor de zon verdwenen. In de absolute slotfase maakte, kop-van-jut, Moreles de beslissende treffer en vierde dat met een heerlijke provocatie richting de singing-section van St. Mirren. Dat leverde natuurlijk veel misbaar op en in het tumult op veld viel er nog een, onbegrijpelijke, rode kaart. Het was een prima einde van een leuke pot.

Greenock Morton 5-1 Patrick Thistle
Direct na afloop sprongen we in de auto voor de volgende wedstrijd, Greenock Morton – Patrick Thistle. Gezien Morton de rivaal is van St. Mirren namen de meesten van ons gezelschap plaats in het uitvak. We kozen strategisch voor het thuisvak, zodat we een rondje konden lopen. Over Cappielow Park is de afgelopen tijd al voldoende geschreven en is een pracht van het stadion.

De wedstrijd zelf was ook erg plezierig, waarbij een 0-1 achterstand al voor rust werd omgebogen tot een 2-1 voorsprong. Als echte boefjes zochten we na rust de kant van het uitvak op om ons gezelschap op de nodige gebaren te trakteren. Het bleek een treffer in de roos, want na 50 minuten werd het 3-1 en verlieten de eersten het stadion. Bij de 4-1 volgde de rest en deden we het haast in onze broek van het lachen.

Tot Ons Plezier (TOP) werd het op erg fraaie wijze ook nog 5-1 dat gevolgd werd door een exploderende lamp in de lichtmast, waardoor de spelers nog even glas mochten ruimen. Bij 5-1 bleef het en na afloop stond onze taxi, incl. halflauwe cheeseburgers, al klaar. Wel zo fijn, gezien de weersomstandigheden. In de avond mochten wij zelf onze voetbalkunsten vertonen op de Playstation, waarbij het te merken was dat Koning Kriel erg vaak naar Willem II kijkt en dus weinig klaarspeelde (5 gespeeld, 5 verloren).

Kilmarnock 1-2 Aberdeen
Zondag was alweer de laatste dag van het weekend en konden wij ons opmaken voor de fameuze Killie pie. Volgens zowat alles en iedereen moeten ze hier de beste pie's van Schotland serveren. Met Aberdeen, ook wel Sheepshaggers genoemd, als tegenstander was iedereen eensgezind supporter van Kilmarnock.

Het stadion was matig gevuld en de stoeltjes zaten slechter dan slecht, maar de pie smaakte gelukkig wel. Niet zo goed als iedereen doet beweren, maar tot nog toe wel de beste van Schotland al kon deze niet tippen aan de pie bij Brighton. Nadeel is wel dat ze in Schotland nauwelijks aan vorken doen en de pie dus met een plastic soeplepel gegeten moest worden.
Het enige noemenswaardige van de wedstrijd was het juichmoment na de 1-0. Veteraan Boyd wordt regelmatig bespot om z'n postuur en na het doelpunt wreef hij een aantal keer over z'n buik en dat recht voor de Aberdeen aanhang. De fans uit Aberdeen konden uiteindelijk als laatst lachen en zagen hun club met 1-2 winnen.

Daarmee kunnen we afsluiten met Koning Kriel z'n bewoording: Fantastisch weekend en Cappielow Park is een parel. 

Koning Kriel

Mijn FIFA kunsten mogen niet geweldig zijn. Ik heb tenminste wel geleerd hoe je een pie echt eet (zonder vork of lepel dus).

Mooi verslag verder, ik kijk nu al uit maar de volgende keer Schotland.

ricodejong4

Mooi verslag! Klinkt als een goed weekend.

Nort

Citaat van: Koning Kriel op nov 09, 2018, 13:19:03
Mijn FIFA kunsten mogen niet geweldig zijn. Ik heb tenminste wel geleerd hoe je een pie echt eet (zonder vork of lepel dus).

Mooi verslag verder, ik kijk nu al uit maar de volgende keer Schotland.
Sinds de mijne bij Ayr omgekeerd op de grond belandde, en daardoor uitgelachen werd, neem ik tegenwoordig graag het zekere voor het onzekere :)

De publiekswissel

Op het laatste moment besloten om naar Lyra-Lierse - KFC Zwarte Leeuw te rijden. Het sportcomplex verraste ons aangenaam. Een mooi fanplein achter de hoofdtribune en veel volk achter het doel. Wij besloten om bij onze vrienden van Zwarte Leeuw te gaan staan. Ze hadden vooraf al aangegeven om de 'boel in de fik te zetten'. Maar wel op een positieve manier. Het uitvak, dat veel weghad van een soort bushalte, stond bij de opkomst van de spelers in vuur en vlam. Al het vuurwerk werd in één keer afgestoken. Lyra-Lierse was een tandje beter en kreeg ook hulp van de scheidsrechter. Een doelpunt van de Leeuwen werd afgekeurd vanwege vermeend buitenspel. Daar was overduidelijk geen sprake van. Het kleine en knusse veld vond ik te groot voor een sportpark en te klein om het een echt stadion te noemen. Zo tussen de bomen in Berlaar heb ik oprecht genoten van deze nieuwe opzet. Voor een ieder een aanrader om eens een kijkje te nemen bij Lyra-Lierse!
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Jehoentelaar

Citaat van: Ruudjeee op nov 08, 2018, 00:49:09
Münster staat nog op mijn lijst, ik wil graag die kant op gaan als ze tegen Osnabruck spelen in februari. Denk je dat het dit keer moeilijk kan gaan worden om kaarten voor dit affiche aan te komen aangezien het wel eens de nr 1 tegen de nr 2 kan worden.

Als het tegen die tijd nog steeds tussen de twee koplopers gaat is die wedstrijd zo uitverkocht.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Jehoentelaar

Citaat van: Bier und Bratwurst op nov 07, 2018, 21:11:17
Je hebt je verslag goed weergegeven Jehoentelaar! Ik was aanwezig in het uitvak bij de Löwen!! Ondanks de matige wedstrijd heb ik me daar goed vermaakt!

Zal ongetwijfeld gezellig zijn geweest daar. Heb je iets meegekregen van onderling gedoe over de rookpot die bij de sfeeractie werd afgestoken? Schijnt dat niet iedereen daar even blij mee was.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Jehoentelaar

#5142
VV Scharnegoutum'70 0-7 (0-2) SWZ Sneek
Sportcomplex de Kromme Tille
Ah, bekervoetbal. De momenten in het jaar om van de gebaande competitiepaden af te wijken en kans te maken om compleet willekeurige tegenstanders te treffen van hoger of lager niveau. Het is alweer een aantal jaar geleden dat ik drie Groningse stadsderby's in één bekerweekend wist te bezoeken. Sindsdien is het steeds niet meer gekomen van bekerwedstrijden op amateurniveau, dus het werd weer eens tijd om op een grauwe novemberdag een bekerveld te vincken. Het oorspronkelijke plan van een dagcombi met Glimmen en Gorecht ging van tafel; daarvoor in de plaats kwam een ouderwetse burenruzie in het zuidwesten van Friesland. Scharnegoutum en Sneek liggen direct naast elkaar en zijn bijna met elkaar vergroeid. Wie op de fiets stapt vanuit het centrum van Sneek staat in amper twintig minuten in het iets ten noorden van de stad gelegen dorp. Dat maakte de wedstrijd interessant voor fans van de Sneeker zondagclub om het uitduel te bezoeken en de club raadde op social media ook aan om vooral de tweewieler te pakken. De thuisploeg had er eveneens zin in en sprak van een heuse derby tegen de grote stedelijke broeder. Dat is gezien de geografische nabijheid op zich niet onterecht.

De thuisploeg stamt 'slechts' uit 1970 en bivakkeerde de voorbije jaren voornamelijk op de lagere amateurniveaus, eerst bij de Friese Onderbond en na diens opheffing in de vierde en vijfde klasse van de KNVB. Eén keer wist de club de derde klasse te bereiken en afgelopen zomer werd dit kunststukje herhaald door in een beslissingswedstrijd FDS met 3-1 te verslaan. 'Scharne' promoveerde daardoor twee keer in drie seizoenen en doet het dit jaar in de derde klasse wederom prima met een plekje in de subtop. De bezoekers uit Sneek spelen dit seizoen in de eerste klasse, nadat afgelopen jaar werd gedegradeerd uit het bij elkaar geraapte zooitje dat men tegenwoordig de Zondaghoofdklasse A noemt. Het zak de Wit-Zwarten weinig deren dat dit jaar niet constant naar Randstedelijke clubs hoeft te worden gereisd en men het lekker dichtbij huis kan houden. Voor vanmiddag betekende het dat twee divisies (en een dag) het onderscheid vormden, terwijl hetzelfde affiche vorig seizoen een verschil van vier divisies zou betekenen.

Het grote verschil maakte de voorpret er natuurlijk niet minder om; een kleine honderd toeschouwers wisten hun weg naar Sportcomplex de Kromme Tille te vinden. Dit complex bestaat uit twee velden aan de rand van het dorp, een degelijk kantinegebouw met kleedkamers en een losstaand huisje waar onder een afdakje een extra koffiegelegenheid stond opgesteld. Het hoofdveld beschikt niet over enige zitmogelijkheid. Wel leuk is dat het aan drie kanten omheind is door bomen en dat de dug-outs in een vorig leven dienst hebben gedaan als bushokjes. Het natuurlijke grasveld zag er redelijk uit, maar leek moeilijk bespeelbaar met modderige doelgebieden en een veelvoud aan losliggende bladeren. Dat het deze dag bij tijd en wijlen redelijk door bleef regenen maakte de omstandigheden er niet makkelijker op - wel zorgde de totale setting voor een echte najaarspot op het platteland.

Het te verwachten krachtverschil voor deze wedstrijd was van de eerste tot de laatste minuut duidelijk zichtbaar op het veld. SWZ domineerde, scoorde in het eerste kwart van de wedstrijd twee keer en wist daardoor probleemloos de rust te bereiken. Scharnegoutum wist een handjevol keren over de middenlijn te komen, maar werd geen enkele keer gevaarlijk. Na de rust, die werd opgeleukt met een bak koffie en een broodje kroket voor ondergetekende, ging de Sneeker doelpuntenmachine aan en liep de score snel op naar 0-6, om in de slotfase voor de laatste keer de keeper van de tegenstander te laten vissen. Het was in diezelfde fase dat de thuisploeg z'n kansjes kreeg, maar de wedstrijd was op dat moment lang en breed beslist en veel bezoekers deden zich tegoed aan meer koffie, bier en de diverse snacks die warm uit de frituurpan kwamen. De man die het scorebord aan de overzijde van het veld bediende was op dat moment ook lang en breed uitgekeken op het duel; verder dan 0-6 is de teller daar niet gekomen.

Na de wedstrijd ging ik per fiets van het dorp naar de stad om nog even flink natgeregend te worden. Dat was verre van ideaal, maar paste wel bij de verder goed geslaagde middag: een spanningsloze wedstrijd met slecht weer op een matig veld. Amateurbekervoetbal in november zoals het bedoeld is.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

wekke

Citaat van: De publiekswissel op nov 12, 2018, 10:30:48
Op het laatste moment besloten om naar Lyra-Lierse - KFC Zwarte Leeuw te rijden. Het sportcomplex verraste ons aangenaam. Een mooi fanplein achter de hoofdtribune en veel volk achter het doel. Wij besloten om bij onze vrienden van Zwarte Leeuw te gaan staan. Ze hadden vooraf al aangegeven om de 'boel in de fik te zetten'. Maar wel op een positieve manier. Het uitvak, dat veel weghad van een soort bushalte, stond bij de opkomst van de spelers in vuur en vlam. Al het vuurwerk werd in één keer afgestoken. Lyra-Lierse was een tandje beter en kreeg ook hulp van de scheidsrechter. Een doelpunt van de Leeuwen werd afgekeurd vanwege vermeend buitenspel. Daar was overduidelijk geen sprake van. Het kleine en knusse veld vond ik te groot voor een sportpark en te klein om het een echt stadion te noemen. Zo tussen de bomen in Berlaar heb ik oprecht genoten van deze nieuwe opzet. Voor een ieder een aanrader om eens een kijkje te nemen bij Lyra-Lierse!

Blij dat je er van genoten hebt. Terugkeren naar Lier is een doel, maar Doelvelden is een aangename en gezellige tussenoplossing.

Nort

Dankzij de tip van AthleticHolanda afgelopen zondag op bezoek geweest bij CE Europa, uitkomend in de Tercera Division (het 4e niveau in Spanje), en eigenlijk klopte alles aan de club. In de anonimiteit van het grote Barcelona heeft CE Europa het aardig voor elkaar. Met respect voor de historie, tenues zonder shirtsponsor en spelend in een knus stadion omgeven door hoge woonflats was het genieten aan de zijlijn.

Het zonnetje, het barretje in het stadion en de leuke wedstrijd deden de rest. Redelijk geflatteerd voetbalde CE Europa zich naar een 3-0 overwinning en werd er na het 3e doelpunt zowaar nog wat sfeer gemaakt. Na afloop namen de spelers uitgebreid de tijd om de fans te bedanken alvorens zich om te kleden en te melden in het knusse barretje.