Pageturners revisited

Gestart door Mach, okt 22, 2007, 21:39:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Mach

Op een ander forum is dit topic ooit eens langsgekomen en heeft het voor mekaar gekregen dat ik weer ben gaan lezen!! Een prestatie van formaat mag ik wel zeggen en ik ben er zelf nog steeds enorm dankbaar voor!

Intussen hebt ik een aardig bibliotheekje aangelegd met 25+ boeken waarvan 3/4 al gelezen is.

Enkele topboeken die ik ben tegengekomen sinds het besluit de Da Vinci Code (ik schaam mij er niets voor tot de kudde te behoren die door dit boek aan het lezen is geslagen) een kans te geven en die ik jullie van harte aanraad:

Allereerst mijn favoriete auteur: James Rollins. Mijn eerste boek van hem was Map of Bones, een meesterwerk vol actie, humor, leuke weetjes en een ingenieus plot. Ik heb meteen van hem ook Sandstorm in huis gehaald en ben zeker niet teleurgesteld, ook een heerlijk boek. Nu staat Black Order klaar op de plank en Amazon heeft vandaag een drietal oudere werken op de post naar mijn huis gestuurd en wacht ik op de paperback versie van The Judas Strain.

Na me enorm te hebben vermaakt met de Da Vinci Code heb ik van Dan Brown ook meteen Angels & Demons gelezen welke ik zelfs nog een stukje beter vond. Digital Fortress, ook van deze auteur, was redelijk maar meer ook niet. Meer iets voor tussendoor.

Een derde schrijver die in bovenstaande genre aan de weg timmert is Steve Berry. Van hem vind ik The Third Secret een prima boek en ook The Templar Legacy zat interessant in elkaar. The Amber Room had ik iets meer moeite mee, maar geen slecht boek. Ik kijk wel uit naar The Alexandria Link.

Matthew Reilly is nog een auteur waar ik meedere boeken van lees. Seven Ancient Wonders was een mooi stukje escapisme. Beetje onwerkelijk, maar toch alleraardigst. Op dit moment lees ik Strijdperk (Scarecrow), een heel ander genre.

Als laatste in dit rijtje wil ik Sam Bourne nog noemen. The Last Testament vond ik een zeer goed boek, al was het einde niet zo verassend als het ijzersterke begin. Nu staat The Righteous Men klaar om gelezen te worden.

Mocht je het religieuze thriller gebied zat zijn dan raad ik aan eens wat te lezen van Preston and Child: Tyranosaur Canyon en The Ice Limit. Ook The Mask of Atreus van Hartley is het lezen dan zeer waard, een zeer verrassend plot vond ik dat. Zelf heb ik in dit verband ook een boek van Clive Cussler aangeschafd, ik laat me verrassen.

Gekocht maar nog niet gelezen:
Chris Kuzinsky: Sign of the Cross en The Sword of God
Hartley: The Fifth Sign
Heller: The 13th Apostle
Sussman: The Army of Cambyses en The Last Secret of the Temple (van deze boeken heb ik zeer hoge verwachtingen).


Ik kan bovengenoemde boeken zeer aanraden om eens te lezen (mocht je dit soort verhalen mooi vinden om te lezen). Ik lees zelf vooral in het Engels, maar de Nederlandse vertalingen die ik heb gelezen vielen op zich best mee. Slechts bij het boek Atlantis Herrezen (Raising Atlantis ) had ik achteraf het gevoel een fout te hebben gemaakt hem in het Nederlands te lezen (té letterlijk vertaald).

TeeZee

Ik ben zelf nog steeds geen echte lezer, maar gek genoeg vind ik het altijd erg boeiend als anderen enthousiast verhalen over de boeken die ze gelezen hadden.

Aan het begin van mijn studie reisde ik per trein op en neer naar Utrecht en iedere maandag kwam er een theologiestudent in dezelfde coupe zitten als ik. Ik kende die hele kerel nooit, maar iedere keer weer begon hij tegen zijn reisgenoot te vertellen over de boeken die hij dat weekend had gekocht. Dan was hij weer op een voor mij totaal onbekende beurs geweest en had hij de eerste druk gevonden van een allang niet meer verkrijgbaar boek. Op de een of de andere manier wist hij het zo smakelijk te brengen dat de reis altijd korter leek te duren. Ik luisterde namelijk schaamteloos mee. Hij was een beetje de Boudewijn Buch van de NS. Alleen dan zonder de handschoentjes.

Momenteel ben ik al maanden bezig in het boek Hokkaido Highway Blues van Will Ferguson. Een zeer humoristisch geschreven biografisch boek waarin de schrijver van Zuid- naar Noord-Japan lift, de bloei van de kersenbloesems volgend. Het zal niemand verbazen dat ik dit boek lees gezien mijn interesse in Japan en het feit dat ik mijn jarenlange wens er heen te gaan dit voorjaar vervuld heb. Desondanks kan ik er weinig rust voor vinden om het echt uit te lezen.

Boeken die ik verder graag lees zijn de luchtige werken van Mart Smeets. Morgen ga ik ook eens kijken of het boek van Wilfred Genee wat is en misschien het boek van Joris Luijendijk "Het zijn net mensen". Ik lees eigenlijk nooit fictie.

hgrm

Helaas ontbreekt mij de tijd om veel te lezen, maar ik ben toch altijd wel in een paar boeken bezig.
Zodra er een nieuw boek van Frederick Forsythe (Dag van de Jakhals, Geheim dossier Odessa) uitkomt. ga ik in eenzame opsluiting totdat het uit is. Engelse detectives (Sherlock Holmes is ongeëvenaard, Agatha Christie is ook leuk) zijn ook wel aan mij besteed.

Op het non-fictiefront lees ik -behalve sportgeschiedenis- veel populair-wetenschappelijke boeken (ben nu bezig in een boek over de geschiedenis van cijfers en in één over het fenomeen 'oneindig'.)

Mijn boekenverzameling begint serieuze vormen aan te nemen (rond de 600 inmiddels), het probleem is momenteel echter dat ik meer koop dan dat ik tijd heb om te lezen....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

Op dit platform, waarop de zoekfunctie de rudimentaire voorloper is van het Labyrinth van Knossos, vigeren onder andere topics als 'Schaamteloze Bekentenissen', 'Stelling Van De Dag', en 'Aangename Quotes & Euforische Eufemismen'.

Ik kreeg de volgende zelotenquote niet van mijn netvlies, las het gebiologeerd ende transfixed meerdere malen, en besloot het kleinood te promoveren tot 'pageturner'.


Citaat van: hgrmToen SV Babelsberg steeds hoger ging spelen, waren er floodlights nodig. Er was echter een probleem: het aangrenzende park valt onder het UNESCO werelderfgoed en hoge lichtmasten zouden de zichtlijn tussen het park en de toren van Babelsberg verstoren. De oplossing kwam uit onverwachte hoek: de floodlights werd zodanig van een scharnier in het midden voorzien, dat ze na gebruik 'geknikt' konden worden en geen belemmering meer vormden. Na de wedstrijd heb ik een uur in de auto naast het stadion zitten wachten (waarschijnlijk tot enige verbazing van de buurtbewoners en de politie) totdat de masten in beweging kwamen.


Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Hugo

Ik heb recentelijk beide boeken, de vliegeraar en duizend schitterende zonnen, van Khaled Hosseini gelezen. Beide prachtige boeken. Tweede boek is m'n favoriet, ik werd er zowaar emotioneel van.

Gedetailleerde schrijfstijl is soms wat vermoeiend en anderzijds worden sommige gebeurtenissen weer heel kort beschreven.