Hoofdmenu

FC Limburg

Gestart door Stadionhopper, okt 21, 2008, 18:21:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadionhopper

Nu heeft zelfs de trainer van Roda JC, Martin Koopman, zich positief uitgelaten over een eventuele fusie....
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Hugo

Citaat van: Dennis1981 op nov 08, 2008, 16:32:51
Nu heeft zelfs de trainer van Roda JC, Martin Koopman, zich positief uitgelaten over een eventuele fusie....

Die Koopman gaat toch sowieso ontslagen worden.

spons

Citaat van: Denniz1974 op nov 08, 2008, 20:48:47
't is een kwestie van geduld, 't is wachten op de dag ...

dat de maas heel limburg vult .....
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Stadionhopper

Citaat van: spons op nov 10, 2008, 16:52:46
dat de maas heel limburg vult .....

Volgens mij een heus Feyenoord liedje....
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Stadionhopper

Citaat van: Denniz1974 op nov 11, 2008, 16:18:48
precies !

Nou staat Rotterdam gelukkig niet bekend om hun sterke woordenschat:-)
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Maroboduus

Citaat van: Dennis1981 op nov 11, 2008, 18:32:00
Nou staat Rotterdam gelukkig niet bekend om hun sterke woordenschat:-)

Toen wij van Rotterdam vertrokken, vertrokken wij van Rotterdam...

Zag en hoorde het de nieuwe burgermeester van Rotjeknor vorige week in DWDD nog uit de werken van Jules D. voordragen. Je kunt trouwens veel over de man zeggen, maar niet dat hij na slechts 30 jaar niet fatsoenlijk uit een Nederlands dichtbundeltje voor kan lezen.

Stadionhopper

Citaat van: Maroboduus op nov 11, 2008, 19:20:12
Toen wij van Rotterdam vertrokken, vertrokken wij van Rotterdam...

Zag en hoorde het de nieuwe burgermeester van Rotjeknor vorige week in DWDD nog uit de werken van Jules D. voordragen. Je kunt trouwens veel over de man zeggen, maar niet dat hij na slechts 30 jaar niet fatsoenlijk uit een Nederlands dichtbundeltje voor kan lezen.

Ik ga hier maar niets over zeggen, anders wordt over de prachtige Limburgse taal ook neerbuigend gedaan.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Han

Citaat van: Dennis1981 op nov 11, 2008, 19:30:03
Ik ga hier maar niets over zeggen, anders wordt over de prachtige Limburgse taal ook neerbuigend gedaan.
Je hebt niets te verliezen; misschien zou je er geheel onconditioneel wél iets over kunnen zeggen zonder terug te grijpen op een gemankeerde en gepatenteerde slachtofferrol; kenmerkend voor het complex waarmee Limburgers bijna spreekwoordelijk behept lijken te zijn.

Dat gezegd hebbend verneem ik graag wat er prachtig is aan de Limburgse taal; ik heb het horen spreken in vele varianten, van noord tot zuid, en vraag mij af wat 'de Limburgse taal' is.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Mar

Limburg, limburg alein, doa geit niks bove, zoe is er ma ein!

Hugo

Wat verwachten voorstanders, zoals Dennis1981, sportief van een FC Limburg?

Joost

Citaat van: Han op nov 11, 2008, 23:08:04
Je hebt niets te verliezen; misschien zou je er geheel onconditioneel wél iets over kunnen zeggen zonder terug te grijpen op een gemankeerde en gepatenteerde slachtofferrol; kenmerkend voor het complex waarmee Limburgers bijna spreekwoordelijk behept lijken te zijn.

Dat gezegd hebbend verneem ik graag wat er prachtig is aan de Limburgse taal; ik heb het horen spreken in vele varianten, van noord tot zuid, en vraag mij af wat 'de Limburgse taal' is.

'De' Limburgse bestaat niet, daarvoor zijn de diverse dialecten te verschillend. Er zijn wel enkele klankgelijkenissen in bepaalde regio's. De dialecten hebben veel invloed van omliggende gebieden zo is in Maastrichts nog veel frans te ontdekken, zijn er ten noorden van Roermond weinig grote verschillen met Brabants en heeft de Oostelijke Mijnstreek veel Duitse invloeden. Het dialect dat in het uiterste Zuid-Oosten wordt gesproken is eerder verwant aan Duits dan aan Nederlands. Ik ben een geoefend luisteraar maar kan het verschil tussen dialecten in Aken en Kerkrade niet of nauwelijks ontdekken.

Ik heb ook enkele collega's uit Belgisch-Limburg, dat is ook weer heel wat anders.


Sebastiaan_W

Citeer'Roda en Fortuna komen met intentieverklaring'
Geschreven op woensdag, 12 november om 08:04

Roda JC en Fortuna Sittard komen woensdag met een intentieverklaring, waarin de beide clubs uitspreken dat ze willen fuseren. Dat meldt De Limburger in haar woensdageditie. De provincie Limburg is nauw betrokken bij de samenwerking. Het is voor het eerst sinds 1998 dat clubs in Zuid-Limburg openlijk de intentie uitspreken samen verder te willen gaan. Wanneer de fusie zijn beslag moet krijgen is onduidelijk. Dat geldt ook voor de toekomst van Fortuna. De club uit Sittard heeft naar verluidt genoeg geld vergaard om de licentiecommissie te overtuigen van de levensvatbaarheid van de club. De licentiecommissie beslist begin volgende week over het wel of niet intrekken van de licentie, iets waarmee eerder werd gedreigd.

Directeur betaald voetbal Henk Kesler van de KNVB, verklaard voorstander van een voetbalfusie, weigerde elk commentaar over de Limburgse kwestie. Dat gold ook voor Fortuna-directeur Hans Erkens en zijn Kerkraadse collega Huub Narinx. De provincie Limburg zal volgens het regionale dagblad geen geld steken in de fusieclub, maar bijvoorbeeld wel de benodigde onderzoeken financieren. Een 'campagneteam' gaat de fusiegesprekken begeleiden en zal ook de zoektocht naar sponsors voortzetten.

In Limburg voetballen vier profclubs: Roda JC in de Eredivisie, Fortuna Sittard, MVV en VVV-Venlo in de Jupiler League. Logischerwijs komen Roda, Fortuna en MVV eerder in aanmerking voor een fusie dan VVV, gezien de geografische ligging van de vier clubs. De Venlonaren voetballen in het noorden van Limburg, de drie overige in het zuiden. In het verleden is er al vaker gesproken over een samensmelting van Limburgse voetbalclubs, maaar de plannen voor een zogenaamd FC Limburg stuitten op veel verzet van supporters van de betreffende Limburgse clubs.

Houseman

Roda Fortuna Sittard Juliana Combinatie = RFS JC?

hgrm

FC Kansloze Kompels?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

spons

Citaat van: Han op nov 11, 2008, 23:08:04
Je hebt niets te verliezen; misschien zou je er geheel onconditioneel wél iets over kunnen zeggen zonder terug te grijpen op een gemankeerde en gepatenteerde slachtofferrol; kenmerkend voor het complex waarmee Limburgers bijna spreekwoordelijk behept lijken te zijn.

ik heb het horen spreken in vele varianten, van noord tot zuid, en vraag mij af wat 'de Limburgse taal' is.

een mislukt soort duits ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen