Hoofdmenu

WK 2010

Gestart door Rinus A., feb 11, 2008, 23:56:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: Breda op nov 20, 2009, 17:54:55
Ik vind het wel grappig dat de op het politieke toneel internationale outcasts Noord-Korea, Honduras en Algerije zich allemaal hebben geplaatst. Vooral het volgen van de Noord-Koreaanse delegatie in Zuid-Afrika volgend jaar kan interessant worden.
Noord-Korea is inderdaad verreweg het interessantste team. Ik ben heel benieuwd of daar ook Panini plaatjes van komen.

Han

Nederland zit in de groep des doods.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Citaat van: Han op dec 05, 2009, 00:15:42
Nederland zit in de groep des doods.

Met de mentaliteit van het Nederlands Elftal is elke poule met Oranje een groep des doods.

Overigens hoorde ik op Langs de Lijn een schandalig interview met de Japanse bondscoach.
Op een gegeven moment vroeg de verslaggever (Bert Maaldeink? Hij is de enige die zo diep kan zinken) in steenkolenengels of het voor Japan het meedoen niet belangrijker was dan winnen op het WK. Gelukkig begreep de coach deze onbeschofte vraag niet en antwoordde hij dat hij op een punt hoopte en misschien zelfs drie. Waarmee een diplomatiek schandaal ter nauwernood was voorkomen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

Het gastland Zuid Afrika is wat mij betreft uitstekend bediend en getracteerd op een prachtige loting in GroepA met de (onderlinge) paringen met Mexico, Uruquay en Frankrijk; een aanstekelijke groep. Mag Uruquay svp door?. Ja, dat mag.

Groep C met Engeland, USA, Algerië en Slovenië spreekt mij minder tot de verbeelding. Het enige wat overigens in Egypte telt is een vroegtijdige uitschakeling van het intens gehate Algerië. Dat komt op korte termijn niet meer goed in de SubSahara.

In Groep E zie ik een onderonsje van vier outsiders, namelijk Nederland, Denemarken, Japan en Kameroen, Gabon nippend, die misschien allemaal wel aan elkaar gewaagd zijn. De pot tegen Denemarken roep ik meteen uit tot sleutelwedstrijd.

Op papier het meest aantrekkelijk vind ik de groep G van Brazilië, Ivoorkust, Portugal en Noord-Korea. De laatste paring is 1966 revisited toen Eusebio uiteindelijk met 5-3 won van de Aziaten tijdens een hoogmis in de Kathedraal van Goodison..

Van Groep D met Duitsland, Australië, Servië en Ghana kan ik nog niet helemaal warmlopen; datzelfde geldt voor H met Spanje, Zwitserland, Honduras en Chili. Ik ben dan ook niet bekend met de werkelijke krachtsverhoudingen en hou me dan maar vast aan het verrassingselement.

Groep B gaat hopelijk aantrekkelijk worden door continentale style clashes tussen Argentinië, Nigeria, het andere democratische Korea en Griekenland; een boeiend vooruitzicht.

Tot slot Groep F met Italië, Paraquay, Nieuw Zeeland en Slovenië, de laatste wellicht in de hoedanigheid van 'dark horse' ten koste van Paraquay; alhoewel ik de laatste graag door zie schuiven naar een volgende ronde.

Dat gezegd hebbend is de wedstrijdvolgorde in de voorrondes van belang voor kijkplezier. Ik hoef bij voorbeeld maar terug te grijpen naar de op voorhand reikhalzende Argentinië tegen Nederland in 2006 uit de zogenaamde doodsgroep terwijl het uiteindelijk een keizersbaardtreffen werd. Het werd pas leuk tegen Portugal.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Het ligt in het verschiet om dit topic te verfijnen en een sectie te creëeren, toe te spitsen op het WK 2010.

Beoogde onderverdeling volgt.

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Joost

De geke artikelen markt is van start gegaan. Bij het Algemeen Dagblad kun je nu sparen voor je 'oranje Kabouter Plop Muts'.

hgrm

Bij de Shell in Duitsland ligt voor 2,99 een zwart-rood-gele vuvuzola in de schappen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Peenvogel

Penalty-takers will not be allowed to stop at the last second

Penalty-takers will no longer be allowed to halt at the end of their run-ups to try to fool the goalkeeper.

The International Football Association Board has decided it is "unsporting behaviour" and made it a yellow card offence in time for the World Cup.

"Feinting in the run-up to take a penalty kick to confuse opponents is permitted," said Fifa's Jerome Valcke.

"However, feinting to kick the ball once the player has completed his run-up is now considered an infringement."

If players do feint at the end of their run-up and then score, they will have to take the kick again.

The IFAB has also decided to give more power to the fourth official and to extend worldwide a European experiment with goal-line officials.

We probably don't have the required numbers to do it domestically and the Premier League and the Football League have never been hugely keen on introducing it

FA on goal-line officials
The fourth official, who normally oversees substitutions, off-pitch behaviour and match management, will now be allowed to rule on on-pitch incidents to "assist the referee to control the match".

"Today he's as important as the other officials on the field," said Fifa general secretary Valcke.

The decision to allow assistant referees, as seen in the last two Europa League seasons, is voluntary.

Football associations and federations around the world can implement it if they wish but must run the trial for the whole competition.

However, it is unlikely to be seen in either England or Scotland next season.

Jonathan Hall, the Football Association's director of football services, said he did not think either the Premier League or Football League would be keen, and that it would not be practical in the FA Cup as the system would have to be used in the early rounds.

"We probably don't have the required numbers to do it domestically and the Premier League and the Football League have never been hugely keen on introducing it," he said.

"One reason is simply the number of officials of the relevant ability needed to provide the service and for those reasons we weren't very keen.

"The other is because of concerns over safety - if you are standing behind the goal on a permanent basis you are more stationary and you may get something lobbed at you.

"We had had a little think about whether we might do it in the FA Cup but what was made very clear is that you have to do it all the way through the competition and it's very difficult to see how you would do it for the very early rounds - that would be ridiculous.

"We'll go back and have an open conversation about it and at league level it looks unlikely unless they have changed their minds on it. We don't want to prevent others from doing it if they want to however."

Scottish FA president George Peat said: "I don't think we will be doing it in Scotland but we will obviously discuss that."

The IFAB is made up of world governing body Fifa plus the four home associations who pioneered the sport - England's Football Association, the Scottish Football Association (SFA), the Football Association of Wales (FAW) and Northern Ireland's Irish Football Association (IFA).



Joost

CiteerThe IFAB is made up of world governing body Fifa plus the four home associations who pioneered the sport - England's Football Association, the Scottish Football Association (SFA), the Football Association of Wales (FAW) and Northern Ireland's Irish Football Association (IFA).

Blijf dat gek vinden. Wat heeft Noord-Ierland of Wales nu werkelijk bijgedragen aan de voetbalsport. Engeland en Schotland waren pioneers maar die anderen?

Vaig

Weet iemand waar ik een overzicht kan vinden, met alle oefenwedstrijden die de wk-gangers nog spelen in de voorbereiding op WK, de komende weken?
Laatst bezochte nieuwe ground: Stade Jacques Lechat, Malmedy

Peenvogel

#40
Citaat van: Vaig op mei 20, 2010, 13:10:05
Weet iemand waar ik een overzicht kan vinden, met alle oefenwedstrijden die de wk-gangers nog spelen in de voorbereiding op WK, de komende weken?

Op http://www.fixtures365.com/. Het viel mij al op dat er veel wedstrijden in Oostenrijk worden gespeeld. Nigeria  v  Colombia zou in het matchroom stadium gespeeld moeten worden maar dat zie ik nergens zwart op wit staan.

Volgende week o.a.

Monday 24th May 2010   
International  Bet
Argentina  v  Canada 20.45

Australia  v  New Zealand 09.00

England  v  Mexico 20.00

Japan  v  South Korea 11.20

Portugal  v  Cape Verde Islands 19.30

South Africa  v  Bulgaria 19.15


Tuesday 25th May 2010   
International  Bet
Armenia  v  Uzbekistan 16.00

Georgia  v  Cameroon 17.00
in Lienz, Austria   
Greece  v  Korea DPR 19.00
in Altach, Austria   
Montenegro  v  Albania 19.15

Nigeria  v  Saudi Arabia 19.45

Rep of Ireland  v  Paraguay 19.45

Ukraine  v  Lithuania 17.00

Uruguay  v  Israel 19.45


Wednesday 26th May 2010   
International  Bet
Azerbaijan  v  Moldova 17.00
in Seekirchen, Austria   
Chile  v  Zambia 19.45

Estonia  v  Croatia 17.00

France  v  Costa Rica 20.00

Holland  v  Mexico 19.00
in Freiburg, Germany   
Turkey  v  Northern Ireland 18.30
in New Britain, USA   
USA  v  Czech Republic 01.00


Saturday 29th May 2010   
International  Bet
Azerbaijan  v  FYR Macedonia 16.00

Congo DR  v  Korea DPR 18.00
in Geneva, Switzerland   
Hungary  v  Germany 19.00

Iceland  v  Andorra 20.00

Lithuania  v  Croatia 19.30

New Zealand  v  Serbia 16.15
in Klagenfurt, Austria   
Norway  v  Montenegro 15.00

Poland  v  Finland 16.00

Slovakia  v  Cameroon 13.00
in Klagenfurt, Austria   
Spain  v  Saudi Arabia 20.00
in Innsbruck, Austria   
Sweden  v  Bosnia-Herzegovina 18.00

USA  v  Turkey 19.00

Ukraine  v  Romania 18.30

United Arab Emirates  v  Moldova 18.00
in Anif, Austria   
Venezuela  v  Canada 23.00


Sunday 30th May 2010   
International 

Belarus  v  South Korea 18.00
in Kufstein, Austria   
Chile  v  Northern Ireland 21.00

Japan  v  England 13.15
in Graz, Austria   
Mexico  v  Gambia 16.00
in Bayreuth, Germany   
Nigeria  v  Colombia 19.00
in London   
Paraguay  v  Ivory Coast 19.00
in Thonon Les Bains, Switzerland   
Tunisia  v  France 19.00


Monday 31st May 2010   
International  Bet
Chile  v  Israel 03.00

Vaig

Dankjewel Peenvogel
Laatst bezochte nieuwe ground: Stade Jacques Lechat, Malmedy

Arjen

#42
Nigeria  v  Colombia zou in het matchroom stadium gespeeld moeten worden maar dat zie ik nergens zwart op wit staan.

Een paar kilometer verderop, bij West Ham.

Peenvogel

Ron Vlaar, Vurnon Anita, Orlando Engelaar en Jeremain Lens gaan niet met Oranje mee naar Zuid-Afrika. Dat heeft bondscoach Bert van Marwijk aan het viertal bekendgemaakt.

Nou, kom maar op met de opstelling waar we het WK moeten starten. Moeten de 'grote vier' spelen? Of is er toch plaats voor Kuijt aan de rechterkant van het veld? Wie vormen het centrum van de verdediging en is Van Persie de ideale spits voor Oranje?

hgrm

Citaat van: Peenvogel op mei 27, 2010, 13:19:35
Ron Vlaar, Vurnon Anita, Orlando Engelaar en Jeremain Lens gaan niet met Oranje mee naar Zuid-Afrika. Dat heeft bondscoach Bert van Marwijk aan het viertal bekendgemaakt.

Nou, kom maar op met de opstelling waar we het WK moeten starten. Moeten de 'grote vier' spelen? Of is er toch plaats voor Kuijt aan de rechterkant van het veld? Wie vormen het centrum van de verdediging en is Van Persie de ideale spits voor Oranje?

Jammer...Vlaar was goed bezig de laatste maanden.
En jammer dat van der Vaart niet thuisgelaten wordt. Enerzijds hebben we betere spelers voor dezelfde rol en kunnen we beter een middenvelder meenemen die wat ingetogener speelt en niet vies is van meeverdedigen. Anderzijds zorgt het echtpaar vdV voor een hoop media-aandacht die je liever kwijt dan rijk bent. Zeker als er ook nog een Sneijder + aanhang rondloopt. En als vdV niet speelt, wordt het nog erger.

Wat dat betreft begrijp ik de beslissing van Capello ook niet om Beckham er bij te halen....zo ver mogelijk van je ploeg houden om de rust te bewaren, zou ik zeggen....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen