Tweede Kamerverkiezingen Nederland 9 juni 2010

Gestart door TeeZee, mei 18, 2010, 09:54:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

TeeZee

Ik wacht nog even de meningen af van de anderen (en dat voor een communist als ondergetekende).

Verwijderd lid

Sluiten en geheel verwijderen.
Voor dit soort discussies zijn voldoende andere online-platformen te vinden.

Bier und Bratwurst

#137
Ja sluit deze topic maar!! Ik weet waarop ik stem!!    Anders ga ik straks een topic maken over de kwaliteit van Bier en Braadworst in de stadions!! En een topic over alle verschillende soorten beestjes die je zoal in een stadion ziet!
Het ene stadion is het andere niet!

AthleticHolanda

Vind het nergens voor nodig om een topic zoals deze te sluiten. Dan steek je je kop in het zand, er mag toch gewoon over gediscussieerd worden?

Irritatie heb ik er niet over, ik vind het wel interessant om de denkwijze van mensen die anders denken dan ikzelf te lezen.

spons

Citaat van: AthleticHolanda op sep 06, 2012, 12:03:56
Vind het nergens voor nodig om een topic zoals deze te sluiten. Dan steek je je kop in het zand, er mag toch gewoon over gediscussieerd worden?

Irritatie heb ik er niet over, ik vind het wel interessant om de denkwijze van mensen die anders denken dan ikzelf te lezen.

Ben het voor deze keer helemaal met je eens
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

spons

Citaat van: Bier und Bratwurst op sep 06, 2012, 11:25:14
Ja sluit deze topic maar!! Ik weet waarop ik stem!!    Anders ga ik straks een topic maken over de kwaliteit van Bier en Braadworst in de stadions!! En een topic over alle verschillende soorten beestjes die je zoal in een stadion ziet!

Dat mag ook hoor. Bij Twente verheug ik me altijd op de broodjes beenham, lekkerste stadionvoer in Nederland wat mij betreft

Met de beestjes bedoel je de mascottes of heb je het over bijvoorbeeld kakkerlakken ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

FC_Emmen

Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Koning Kriel

Citaat van: spons op sep 06, 2012, 12:31:47
Dat mag ook hoor. Bij Twente verheug ik me altijd op de broodjes beenham, lekkerste stadionvoer in Nederland wat mij betreft

Met de beestjes bedoel je de mascottes of heb je het over bijvoorbeeld kakkerlakken ?

Die broodjes beenham zijn bij Twente niet meer te koop helaas. Op de tweede ring kwam een andere cateraar (die meer geld opbracht voor Twente) en daar was de cateraar op de eerste ring het niet mee eens die is er toen mee gekapt (dat heb ik begrepen tenminste). Daar hebben wij toen als Willem II supporters zelfs nog een spandoekje voor gemaakt.

Van mij hoeft het topic niet gesloten te worden al ben ik van mening dat het eigenlijk niet thuis hoort op dit forum, kortom het zal mij worst (of beenham) wezen.

Bier und Bratwurst

#143
Citaat van: Koning Kriel op sep 06, 2012, 14:16:00
Die broodjes beenham zijn bij Twente niet meer te koop helaas. Op de tweede ring kwam een andere cateraar (die meer geld opbracht voor Twente) en daar was de cateraar op de eerste ring het niet mee eens die is er toen mee gekapt (dat heb ik begrepen tenminste). Daar hebben wij toen als Willem II supporters zelfs nog een spandoekje voor gemaakt.

Van mij hoeft het topic niet gesloten te worden al ben ik van mening dat het eigenlijk niet thuis hoort op dit forum, kortom het zal mij worst (of beenham) wezen.

Vaarwel broodje Beenham!! Geniaal spandoek van Willem 2 toen na degradatie.  Je hebt het aardig goed ,behalve dat ze niet meer te koop zijn. Het klopt dat Twente de catering straks zelf runt. Dit is al het geval op de 2e ring. Maar het contract met de cateraar in de gracht loopt nog. En zolang die termijn niet afgesloten is kun je nog steeds als je op de eerste ring zit de broodjes beenham kopen!!

En wat het topic betreft sluit ik me bij koning Kriel aan. Dus ik kom terug van mijn eerdere uitspraak.
Het ene stadion is het andere niet!

hgrm

Waarom sluiten? Je leest en/of lult mee of niet. Eigen keuze.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

Ik ben nu meer dan acht jaar niet meer woonachtig in Nederland maar heb mijn vaderland tussentijds wel diverse malen voor een korte of langere periode bezocht.

Als je in Egypte woont ga je welvaart anders perspectiveren en ga je je huidige sociale en economische leefomgeving/belevingswereld, terecht of niet terecht, projecteren op Nederland. En dan krijg je het gevoel dat een crisis in Nederland betekent dat je op een zaterdagmiddag bij de MediaMarkt niet €300 maar slechts €200 te besteden hebt.

Ik heb mijn stemrecht ingeleverd omdat ik me niet langer opgewassen voel tegen de procedure om dat privilege in den vreemde te mogen verzilveren. Niet alleen in dat opzicht is Nederland er succesvol in geslaagd om haar ingezetenen van zich te vervreemden.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Citaat van: Han op sep 06, 2012, 23:59:28
Ik ben nu meer dan acht jaar niet meer woonachtig in Nederland maar heb mijn vaderland tussentijds wel diverse malen voor een korte of langere periode bezocht.

Als je in Egypte woont ga je welvaart anders perspectiveren en ga je je huidige sociale en economische leefomgeving/belevingswereld, terecht of niet terecht, projecteren op Nederland. En dan krijg je het gevoel dat een crisis in Nederland betekent dat je op een zaterdagmiddag bij de MediaMarkt niet €300 maar slechts €200 te besteden hebt.

Ik heb mijn stemrecht ingeleverd omdat ik me niet langer opgewassen voel tegen de procedure om dat privilege in den vreemde te mogen verzilveren. Niet alleen in dat opzicht is Nederland er succesvol in geslaagd om haar ingezetenen van zich te vervreemden.

Met alle respect, maar ik vind dat iemand die al 8 jaar niet meer in Nederland woont geen invloed hoort te hebben op de samenstelling van het Nederlandse parlement. En andersom: iemand die al jaren in Nederland woont maar geen Nederlander is qua nationaliteit, heeft naar mijn mening het volste recht om mee te bepalen hoe het land waarin hij woont, bestuurd wordt.
Met andere woorden: het wordt tijd om het kiesrecht te verlenen aan inwoners van Nederland in plaats van aan Nederlanders.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen


spons

Citaat van: hgrm op sep 07, 2012, 12:45:05
Met alle respect, maar ik vind dat iemand die al 8 jaar niet meer in Nederland woont geen invloed hoort te hebben op de samenstelling van het Nederlandse parlement. En andersom: iemand die al jaren in Nederland woont maar geen Nederlander is qua nationaliteit, heeft naar mijn mening het volste recht om mee te bepalen hoe het land waarin hij woont, bestuurd wordt.
Met andere woorden: het wordt tijd om het kiesrecht te verlenen aan inwoners van Nederland in plaats van aan Nederlanders.

Dit is het meest onzinnige wat ik tot nu toe in dit topic heb gelezen.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: spons op sep 07, 2012, 14:17:55
Dit is het meest onzinnige wat ik tot nu toe in dit topic heb gelezen.
Niet helemaal. Ik was deze zomer in Australië bij een tante van mijn vriendin. Die tante is inmiddels halverwege de 70 en is in de jaren 60 geëmigreerd. Doordat ze steeds op het Nederlands consulaat haar paspoort heeft laten verlengen heeft ze nog steeds stemrecht in Nederland. Een Australisch paspoort heeft ze nooit aangevraagd dus hoewel ze woonde en werkte in Australië mocht ze daar niet stemmen en invloed uitoefenen.

Sinds haar emigratie is ze 5 keer teruggeweest in Nederland, in totaal nog geen 150 dagen. Haar beeld van Nederland was zo anders dan de werkelijkheid dat Hgrm's stelling voor haar in ieder geval wel opgaat.