Vragen over België

Gestart door 8hugs8, jun 22, 2008, 19:05:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Flandria

Citaat van: AthleticHolanda op jan 21, 2010, 14:43:32
Dit is gewoon nog erger dan we het in Nederland hadden / hebben...


En het ergst van al is dat iedereen,op enkele uitzonderingen na, er volledig tegen is. Enkele geldwolven hebben hun zin erdoor gekregen en nu zitten we met de gebakken peren. Dé "grote man" achter de hervormingen is De Witte,de voorzitter van AA Gent. Voor hem misschien een manier om ooit eens kampioen te spelen,wie zal het zeggen? Het beste wat Belgie nu kan overkomen  is dat AA Gent of één van de grote clubs niet bij de top 6 eindigt. Laat ze maar het slachtoffer worden van hun eigen onkunde .....




Joost

Standard staat er al niet te best voor en Racing Genk kunnen ze helemaal afschrijven. Zulte-Waregem en GBA in de play-offfs is niet al te fijn voor de organisatie.

3434

Standard heeft er enigszins bewust voor gekozen. De competitie kan hun niet echt meer boeien, zelfs de supporters vinden er niet veel meer aan (getuige de zwakke sfeer tov vorig jaar).

Racing Genk is een topclub qua accomodatie en supportersaantalllen, maar sportief is het al enkele jaren geen topclub meer. Wanbeleid tot en met... Vorig jaar het seizoen nog een beetje glans kunnen geven met bekerwinst.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Citaat van: Breda op feb 18, 2010, 19:07:43
Is er al eens iemand per auto naar RSC Anderlecht geweest? Ik vroeg me namelijk af hoe het met de parkeergelegenheid rond het Astridpark is gesteld. Is het moeilijk parkeren of valt het mee? Ik ga zondag naar Anderlecht-Mechelen, zodoende.
Dat valt heel erg mee. Ik ben er met Hugo geweest tegen AA Gent, de eerste thuiswedstrijd vorig seizoen.

We hebben toen geparkeerd aan de andere zijde van het Astridpark, het  park niet het stadion.

georgesv

bij de afrit anderlecht op de ring, moet je naar links, daar heb je na 500 m links een grootwarenhuis me een erg grote parking

Ici c est Paris

Citaat van: Breda op feb 18, 2010, 19:07:43
Is er al eens iemand per auto naar RSC Anderlecht geweest? Ik vroeg me namelijk af hoe het met de parkeergelegenheid rond het Astridpark is gesteld. Is het moeilijk parkeren of valt het mee? Ik ga zondag naar Anderlecht-Mechelen, zodoende.

Wij hebben de auto geparkeerd bij het Westland Shopping Center, pal aan de ring bij afrit Anderlecht. Vanaf daar is het nog zo'n 5 à 10 minuten lopen door de gezellige straatjes met de vele kraampjes.

Han

Ik kan nu de 'launch' bevestigen van http://www.ovkstadion.be/ , gewijd aan het monument van de club Racing Mechelen.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Hielke

Mooie site. En als ik me niet vergis zie ik enkele foto's die ik zelf maakte opduiken (daar is overigens netjes toestemming voor gevraagd).

Peenvogel

Bij het stade du Pays in Charleroi. Valt daar een beetje in de buurt te parkeren?

Niels_Zitterd

#39
Citaat van: Peenvogel op mrt 05, 2010, 12:47:13
Bij het stade du Pays in Charleroi. Valt daar een beetje in de buurt te parkeren?

Parkeren is bij het stadion erg lastig. Er is daar al nauwelijks plaats voor het stadion tussen de bebouwing.

Ik heb toen in de wijk er vlak bij geparkeerd naast het stadion van Royal Olympic club de Charleroi.
Je loopt dan een minuut of 10 naar Stade de Pas du Charleroi.
En met een beetje geluk staat er een poort open bij Royal en kun je nog even een rondje maken over een leuke ground.

Als je TomTom gebruikt kun je kruispunt Rue Neuve met Rue Paul Janson invoeren en kom je goed uit.

Peenvogel

Citaat van: Niels_Zitterd op mrt 05, 2010, 13:22:10
Parkeren is bij het stadion erg lastig. Er is daar al nauwelijks plaats voor het stadion tussen de bebouwing.

Ik heb toen in de wijk er vlak bij geparkeerd naast het stadion van Royal Olympic club de Charleroi.
Je loopt dan een minuut of 10 naar Stade de Pas du Charleroi.
En met een beetje geluk staat er een poort open bij Royal en kun je nog even een rondje maken over een leuke ground.

Als je TomTom gebruikt kun je kruispunt Rue Neuve met Rue Paul Janson invoeren en kom je goed uit.

Bedankt voor de info.

Joost

Citaat van: Peenvogel op mrt 05, 2010, 12:47:13
Bij het stade du Pays in Charleroi. Valt daar een beetje in de buurt te parkeren?
Ik vond dat erg gemakkelijk. Was wel tegen Racing Henk. Gewoon in de wijk.

wekke

Vlakbij het stadion is een ondergrondse parking waar je kan parkeren.
Het stadion van Olympic Charleroi ligt trouwens op slechts 5minuutjes wandelen van Mambourg.

hgrm

Afgelopen zondag was ik in Boussu bij Boussu Dour Borinage vs. Doornik. Leuke match, leuk stadion. Maar wat nog leuker was: aan de overkant van de weg bevindt zich het jeugd/trainingscomplex van Boussu. Dit blijkt het oude stadion van de club.

Er is nog een hoop oude terracing te zien. Aan één kant staat een tribune model bushokje, maar een echte hoofdtribune is niet te vinden.

Op Internet heb ik inmiddels oude foto's gevonden van halverwege de jaren 80. Het lijkt alsof ze toen nog in het oude stadion speelden. Als dat zo is, dan is het nieuwe stadion nu hooguit 25 jaar oud. De hoofdtribune ziet er echter een stuk ouder uit (type elasticon zoals in Nederland in de jaren 60 ook veelvuldig gebouwd is). Ik vraag me dus af of deze tribune meeverhuisd is naar het nieuwe stadion.

De concrete vragen die ik dus heb zijn:
1) Wanneer is het huidige stadion gebouwd?
2) Is toen de tribune van het oude stadion meeverhuisd?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

En daar wringt de schoen: mijn Frans is zo roestig dat ik het niet voor elkaar krijg enigszins coherent te formuleren....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen