De derby's van het Verenigd Koninkrijk

Gestart door TeeZee, mei 25, 2008, 10:17:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Citaat van: AthleticHolanda op nov 10, 2013, 22:58:37
Han, waarom pas je je woorkeuze niet wat meer aan aan de algemene standaard van het forum? Dat levert jou waarschijnlijk meer begrip op en de rest hoeft niet alles twee of drie keer te lezen.

Bedankt voor je suggestie.

Ik ben mij niet bewust van een algemene forumstandaard en van het bestaan van een Jip & Janneke generator om te voldoen aan een oproep voor consumptieve hapklare brokken. Met alle respect; ik pleeg geen karaktermoord op mijn signatuur en vingerafdruk.

Ik schrijf contextueel.

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Citaat van: Koning Kriel op nov 10, 2013, 18:10:12
Interessante discussie maar ik ga even terug naar het onderwerp van de discussie, Britse derby's.

Ik heb pas vijf wedstrijden in Engeland mogen bezoeken maar daarbij wel twee mooie derby's. Mijn eerste wedstrijd was de streekderby Newcastle - Sunderland en ook Tottenham - Arsenal heb ik bezocht. Bij beide wedstrijden proef je de haat richting de tegenstander, vooral bij de supporters maar ook echt op het veld. Van beide wedstrijden heb ik intens genoten.

Ik bezoek graag derby's omdat er altijd wat meer publiek en sfeer is. Dit jaar was ik graag bij Bristol city - Bristol rovers geweest omdat deze niet vaak meer gespeeld wordt. Burnley - Blackburn schijnt ook een geweldige pot te zijn en ook Everton - Liverpool staat nog hoog op mijn verlanglijstje. Bovenaan mijn verlanglijstje van Britse derby's staat echter Celtic - Rangers al zal het de eerstvolgende keer wel heel lastig worden om aan kaarten komen.

Ooit zag ik Bristol Rovers vs Preston North End voor een uitverkocht huis. Door een aangename speling van het lot zag ik één week later Bristol Rovers vs Bristol City, opnieuw voor een uitverkocht huis. Met een doodgeslagen cliché kan ik zeggen dat de sfeer bijna letterlijk 'voelbaar' was als in 'electric'.

Hetzelfde geldt voor Sunderland vs Newcastle op Roker Park. Sunderland thuis spreekt mij meer aan dan Newcastle United thuis en kan dat niet rationaliseren.

Bij Everton vs Liverpool heb ik het kennelijk niet getroffen; was er niet ondersteboven van. In tegenstelling tot Rangers vs Celtic op Ibrox Park. Dat is er inderdaad één om naar uit te kijken na jarenlange 'droogte'. 
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Roker Park. Sunderland vs Newcastle United.





Strangely Devoted or Mentally Disturbed