Andere sporten bezoeken

Gestart door Joost, dec 16, 2008, 13:06:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

FCT1980

Dat laatste geldt voor mij sowieso San Paolo.
Als je die valpartijen, breuken en het kapotgaan op de fiets afzet tegen een schwalbe van zo'n vedette die veel en veel te veel verdient dan  is het voetbal gewoon lachwekkend.

De Tour heeft voor mij iets magisch terwijl ik verder niet veel heb met Frankrijk, Fransen en het Franse voetbal.
En op de Alpe zie je inderdaad heel veel van dat grote evenementen publiek maar het ligt er ook aan waar je gaat staan. Wij zijn eens geweest en toen was bij de etappe ervoor die via Allemond liep zeker ander publiek. Echter is ook op de Alpe de echte liefhebber aanwezig hoor. Niet alleen het klappertjesvolk met wortel op het hoofd dat overal naar grote sportevenementen komt.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nort

Het beeld van wielrenners wordt ook wel erg romantisch geschetst hoor. En zoveel vedettes zijn er niet die veel en veels te veel verdienen.

En terugkomend op je stuk over Alpe D'Huez, dat bedoelde ik juist te zeggen. De echte liefhebbers vallen niet op door de vele idioten. 

spons

Citaat van: Langemannetje op jan 09, 2019, 14:00:33
Ik heb het altijd fascinerend gevonden dat zoveel verstokte voetbalfans evenzo geïnteresseerd zijn in het wielrennen en de Tour in het bijzonder. Zijn daar verklaringen voor?

Dan ben ik waarschijnlijk een uitzondering. Heb helemaal niets met die junks op een fiets
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Saltacampos

Citaat van: spons op jan 09, 2019, 20:58:53
Dan ben ik waarschijnlijk een uitzondering. Heb helemaal niets met die junks op een fiets
2, ik vind wielrennen zwaar overrated en totaal oninteressant
Over land and sea

hgrm

De meest voor de hand liggende verklaring is dat het wielrennen plaatsvindt op het moment dat er geen (competitief) voetbal is. En het is natuurlijk een makkelijke sport om te volgen wat betreft media-aandacht en mannen in Noorse truien die uitleggen hoe het allemaal werkt.

Zelf heb ik drie touretappes live gezien. Een ploegentijdrit in Noord-Frankrijk, de tourstart in Luik en de slotetappe in Parijs. Dat was vooral voor de sfeer want ik vind wielrennen eigenlijk vooral een radio/tv-sport. Als je als toeschouwer op één plek staat, krijg je alleen maar een momentopname en kun je het verloop van de koers eigenlijk niet volgen. Wat dat betreft vind ik een zesdaagse veel leuker om live te volgen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

FCT1980

Citaat van: hgrm op jan 09, 2019, 21:32:01
De meest voor de hand liggende verklaring is dat het wielrennen plaatsvindt op het moment dat er geen (competitief) voetbal is. En het is natuurlijk een makkelijke sport om te volgen wat betreft media-aandacht en mannen in Noorse truien die uitleggen hoe het allemaal werkt.

Zelf heb ik drie touretappes live gezien. Een ploegentijdrit in Noord-Frankrijk, de tourstart in Luik en de slotetappe in Parijs. Dat was vooral voor de sfeer want ik vind wielrennen eigenlijk vooral een radio/tv-sport. Als je als toeschouwer op één plek staat, krijg je alleen maar een momentopname en kun je het verloop van de koers eigenlijk niet volgen. Wat dat betreft vind ik een zesdaagse veel leuker om live te volgen.

Daar heb je zeker gelijk in. Maar als je op een slotklim staat en ze komen in kleine groepjes of alleen langs vind ik dat toch wel heel tof hoor.
En als je zoiets overrated vindt dan probeer eens één van die bergen te beklimmen. Als je je dan bedenkt dat ze een hele dag op de fiets zitten denk ik dat je het anders ziet. Maar goed, niet iedereen geniet van dezelfde sporten.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

hgrm

Citaat van: FCT1980 op jan 09, 2019, 22:16:54
Daar heb je zeker gelijk in. Maar als je op een slotklim staat en ze komen in kleine groepjes of alleen langs vind ik dat toch wel heel tof hoor.
En als je zoiets overrated vindt dan probeer eens één van die bergen te beklimmen. Als je je dan bedenkt dat ze een hele dag op de fiets zitten denk ik dat je het anders ziet. Maar goed, niet iedereen geniet van dezelfde sporten.

Niets overrated aan. In tegendeel en zeker in vergelijking met voetballers. Die verdienen hun geld toch relatief makkelijk. Wielrenners beulen zich dagelijks af, honkballers spelen 162 wedstrijden in een half jaar, tennissers staan soms ook dagen achter elkaar uren op de baan en hockeyers speler op een EK of WK ook 5 of 6 wedstrijden in een week. Alleen voetballers beginnen te piepen als ze twee potjes in de week moeten spelen.....

Een bergetappe staat inderdaad hoog op m'n lijstje en ook juist omdat je bij wielrenners de moeite en pijn er vanaf kunt zien spatten. Maar ik bedoel te zeggen: om de koers te kunnen volgen heb je toch op z'n minst een radio erbij nodig. Terwijl je bij voetbal/honkbal/baanwielrennen als je live aanwezig bent juist de wedstrijd beter kunt volgen dan op TV.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Koning Kriel

Citaat van: spons op jan 09, 2019, 20:58:53
Dan ben ik waarschijnlijk een uitzondering. Heb helemaal niets met die junks op een fiets

Wat ik me altijd afvraag, geloof je dan wel dat voetbal een schone sport is?

In een sport/industrie waar nog veel meer geld omgaat dan in het wielrennen is het waarschijnlijk alleen maar aantrekkelijker om doping te gebruiken. Het beste voorbeeld voor mij is Garreth Bale. Zoek maar eens een foto op van zijn laatste jaar spurs en vergelijk dat met hoe hij er uitzag na een paar maanden Real Madrid.

Ik verbaas mij er altijd over dat doping in het voetbal als niet bestaand lijkt te worden.

FCT1980

Citaat van: hgrm op jan 09, 2019, 22:40:06
Niets overrated aan. In tegendeel en zeker in vergelijking met voetballers. Die verdienen hun geld toch relatief makkelijk. Wielrenners beulen zich dagelijks af, honkballers spelen 162 wedstrijden in een half jaar, tennissers staan soms ook dagen achter elkaar uren op de baan en hockeyers speler op een EK of WK ook 5 of 6 wedstrijden in een week. Alleen voetballers beginnen te piepen als ze twee potjes in de week moeten spelen.....

Een bergetappe staat inderdaad hoog op m'n lijstje en ook juist omdat je bij wielrenners de moeite en pijn er vanaf kunt zien spatten. Maar ik bedoel te zeggen: om de koers te kunnen volgen heb je toch op z'n minst een radio erbij nodig. Terwijl je bij voetbal/honkbal/baanwielrennen als je live aanwezig bent juist de wedstrijd beter kunt volgen dan op TV.

De koers helemaal volgen kan tegenwoordig natuurlijk relatief makkelijk met de verschillende apps. Als je dan in het midden van een klim staat en je ziet de eerste renners voorbij komen dan is het wel spannend of ze de koppositie kunnen volhouden. Eerder, zonder app, was dat anders. Als je dan na de etappe hoort dat de winnaar uit een groep komt die 2 minuten later pas bij jou langs kwam ga je denken hoe en waar het allemaal los is gegaan. Later op tv zie je dan wel hoe één en ander is verlopen en dat is ook best leuk.

Het overrated deel in mijn vorige post was niet voor jou bedoeld hgrm.
Als je wielrenners overrated of junks op een fiets vindt dan weet je echt niet waar je over praat. Dat is elkaar als kip zonder kop na blaaten.
Uiteraard is er, met name in het verleden, veel doping gebruikt en dat heeft grote afbreuk gedaan aan de sport. Zonde!
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Vinnn

Ik heb vrij weinig met wielrennen, maar ik ben benieuwd naar het parcours tijdens de Vuelta etappe van 2020 die Breda aan gaat doen. Las dat ie sowieso door het centrum zou komen, dan kan ik vanuit m'n huiskamer voorbij zien komen.

Nort

Wielrennen is een duursport en daarom inhoudelijk ook niet te vergelijken met voetbal. Om die reden heeft doping ook veel meer nut in het wielrennen dan bij voetbal. Er zal heus wel gebruikt worden in het voetbal, maar dat is veel minder wedstrijdbepalend dan bij het wielrennen. Al prop ik mijn hele lijf vol met EPO, dat helpt mij echter weinig om de bal tussen de palen te mikken (hooguit wat extra kracht). In het wielrennen zou ik met deze extra 'wattage' een stuk verder komen.

En doping is er nog genoeg in het wielrennen. Heb je Froome vorig jaar in de Giro gezien? Of Wiggins die in 2012 alles won wat die kon winnen om vervolgens snel het wereldpodium te verlaten. Doping is er nog steeds in het wielrennen, alleen is het de truc om niet op te vallen en dat beheersen de team artsen voorbeeldig. En als je dan een keer gepakt wordt (Froome, Vuelta 2017) dan wordt er zoveel druk op de doping autoriteit én wielerorganisatie gelegd dat je nog steeds vrij rond mag fietsen.

Jehoentelaar

Ik vind wielrennen in de basis een interessante sport, de grote rondes heb ik in het verleden wel redelijk gevolgd en ik houd wel van die voorjaarsklassiekers. Maar het staat laag op de prioriteitslijst en je moet toch ergens keuzes maken. Na voetbal (bezoeken) en autosport (m.n. via media) is de week razendsnel gevuld en met een half dozijn sporten volgen raak ik een keer verzadigd. De Tour heeft inderdaad het voordeel dat het meeste sportgeweld dan op de pauzestand staat, dus daar zie ik tegenwoordig nog wel eens wat van.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Vinnn

Mag overigens ook graag tijdens de 6 Nations het rugby volgen. Heb geen idee van de regels, maar een beetje ruigheid kan ik wel waarderen.

Koning Kriel

Citaat van: Nort op jan 10, 2019, 09:35:57
Wielrennen is een duursport en daarom inhoudelijk ook niet te vergelijken met voetbal. Om die reden heeft doping ook veel meer nut in het wielrennen dan bij voetbal. Er zal heus wel gebruikt worden in het voetbal, maar dat is veel minder wedstrijdbepalend dan bij het wielrennen. Al prop ik mijn hele lijf vol met EPO, dat helpt mij echter weinig om de bal tussen de palen te mikken (hooguit wat extra kracht). In het wielrennen zou ik met deze extra 'wattage' een stuk verder komen.

Herstelvermogen en kracht zijn wel van groot belang in het voetbal, ook daar bestaat doping voor.

Mijn stelling (gejat van nota bene Mark Cavendish), waar geld of macht is zal vals gespeeld worden.

Nort

Citaat van: Koning Kriel op jan 10, 2019, 11:30:34
Herstelvermogen en kracht zijn wel van groot belang in het voetbal, ook daar bestaat doping voor.

Mijn stelling (gejat van nota bene Mark Cavendish), waar geld of macht is zal vals gespeeld worden.
Dat klopt, maar veel minder dan bij duursporten.

En de stelling is 100% waar.