Adviezen & Aanbevelingen voor Ticketing

Gestart door Han, sep 10, 2008, 22:55:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Koning Kriel

Citaat van: Joost op nov 01, 2012, 11:55:06
Site van de UEFA in de gaten houden.
Zij bepalen de prijzen en vertellen je wanneer de verkoop begint, dat kan nog wel even duren.

Feit is dat je wanneer je in het land woont waar de finale gehouden wordt je meer kans maakt op tickets.

Is dit hetzelfde bij de UEFA cup finale die dit jaar in Amsterdam is? Daar wil ik namelijk graag naar toe

Joost

Citaat van: Koning Kriel op nov 01, 2012, 12:13:00
Is dit hetzelfde bij de UEFA cup finale die dit jaar in Amsterdam is? Daar wil ik namelijk graag naar toe
Ze zeggen van niet maar het is wel zo. Tevens is de inschrijving voor die finale niet zo groot, Spons en AH kunnen je daar denk ik meer over vertellen. AH heeft volgens mij al 5 jaar op rij een kaartje kunnen bemachtigen via de inschrijving.

Ik weet ook dat toen de finale in Eindhoven was iedereen waarvan ik wist dat ze zich hadden ingeschreven ook echt een ticket kreeg.

Sander11

Citaat van: Koning Kriel op nov 01, 2012, 12:13:00
Is dit hetzelfde bij de UEFA cup finale die dit jaar in Amsterdam is? Daar wil ik namelijk graag naar toe

Waarom zou je daarna toe willen als ik vragen mag? Arena kan je toch altijd heen?!
HEYA DEN BOSCH!

Terranova

Citaat van: Sander11 op nov 01, 2012, 12:26:39
Waarom zou je daarna toe willen als ik vragen mag? Arena kan je toch altijd heen?!

Gaat zich er ws. om dat je bij DE finale bent geweest van de Europa League in 2013. Altijd leuk voor je CV.
Alleen jammer dat je dan waarschijnlijk een pot ziet tussen *netnietclubA vs. *netnietclubB .

Koning Kriel

Citaat van: Terranova op nov 01, 2012, 12:48:34
Gaat zich er ws. om dat je bij DE finale bent geweest van de Europa League in 2013. Altijd leuk voor je CV.
Alleen jammer dat je dan waarschijnlijk een pot ziet tussen *netnietclubA vs. *netnietclubB .

Niet zozeer voor de CV maar vooral om een keer zo'n finale mee te maken. Ben wel benieuwd hoe dat is. Ben in Eindhoven toen wel in de stad maar niet in het stadion geweest en dat was erg gezellig.

De ArenA ben ik inmiddels al vaak genoeg geweest dus daar gaat het inderdaad niet om.

spons

Citaat van: Sander11 op nov 01, 2012, 12:26:39
Waarom zou je daarna toe willen als ik vragen mag? Arena kan je toch altijd heen?!

Lijkt me logisch

Daar wil je gratis nog niet naar toe als Ajax speelt
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

spons

Citaat van: Joost op nov 01, 2012, 11:55:06
Site van de UEFA in de gaten houden.
Zij bepalen de prijzen en vertellen je wanneer de verkoop begint, dat kan nog wel even duren.

Feit is dat je wanneer je in het land woont waar de finale gehouden wordt je meer kans maakt op tickets.
Daarnaast zou ik alvast beginne met sparen.
In 2011 was de finale ook op Wembley en kostten de goedkoopste tickets 150 pond. Daar bovenop kwam nog 26 pond administratiekosten per kaartje. Er gingen toen 11.000 kaarten in de verkoop.

Vorig jaar in Munchen waren de goedkoopste tickets 70 euro plus 30 euro administratiekosten.

Mocht je graag naar Wembley willen dan zijn er genoeg betere alternatieven dan dit besloten feestje.

De prijzen zijn na heel veel klachten in 2011 in 2012 door de UEFA naar beneden toe bijgesteld.

Voor de finale in Munchen waren er volgens mij ongeveer 10.000 kaarten voor zogenaamde "neutrale" supporters beschikbaar maar waren er meer dan een miljoen aanvragen.

De meesten bestellen / kopen deze kaarten echter niet met de bedoeling om zelf de wedstrijd te bezoeken maar voor de meestal zeer lucratieve zwarthandel rond de CL finale.

In Munchen deden de kaarten op de zwarte markt ongeveer € 2.500 per stuk
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

spons

Citaat van: Terranova op nov 01, 2012, 12:48:34
Gaat zich er ws. om dat je bij DE finale bent geweest van de Europa League in 2013. Altijd leuk voor je CV.
Alleen jammer dat je dan waarschijnlijk een pot ziet tussen *netnietclubA vs. *netnietclubB .

Zou zo maar Juventus - Manchester City kunnen zijn of Inter Milan - Borussia Dortmund bijvoorbeeld, noem het maar "netniet" clubs
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

FCT1980

Twente zal de finale niet meer bereiken dus heb je alsnog één netnietclub :)
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

spons

Citaat van: FCT1980 op nov 01, 2012, 14:03:02
Twente zal de finale niet meer bereiken dus heb je alsnog één netnietclub :)

Grootsheidswaanzin ? Wacht maar tot zondag :-)  Mogen we dan trouwens die ondankbare hond van een Leerdam gelijk bij jullie achter laten ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Terranova

Citaat van: spons op nov 01, 2012, 13:56:42
Zou zo maar Juventus - Manchester City kunnen zijn of Inter Milan - Borussia Dortmund bijvoorbeeld, noem het maar "netniet" clubs

Mwah, als je de historie bekijkt is het niet logisch. De echte topclubs laten de EL al snel schieten. Zie bijvoorbeeld United vorig jaar. Enige manier om de EL op te krikken is door het prijzengeld te verhogen. Er zit tegenwoordig geen hond meer op de tribune en van de toplanden spelen de meeste clubs met een veredeld jeugdelftal.

Maar goed. Om eens een keer A. Madrid of Benfica aan het werk te zien is altijd leuk.

2000/01 Westfalenstadion Dortmund England FC Liverpool 5:4 n.GG Spanien Deportivo Alavés
2001/02 De Kuip Rotterdam Niederlande Feyenoord Rotterdam 3:2 Deutschland Borussia Dortmund
2002/03 Olympiastadion Sevilla Sevilla Portugal FC Porto 3:2 n.V. Schottland Celtic Glasgow
2003/04 Ullevi Göteborg Spanien FC Valencia 2:0 Frankreich Olympique Marseille
2004/05 Est. José Alvalade XXI Lissabon Russland ZSKA Moskau 3:1 Portugal Sporting Lissabon
2005/06 Philips-Stadion Eindhoven Spanien FC Sevilla 4:0 England FC Middlesbrough
2006/07 Hampden Park Glasgow Spanien FC Sevilla 2:2 n.V. / 3:1 i.E. Spanien Espanyol Barcelona
2007/08 City of Manchester Stadium Manchester Russland Zenit Sankt Petersburg 2:0 Schottland Glasgow Rangers
2008/09 Şükrü-Saracoğlu-Stadion Istanbul Ukraine Schachtar Donezk 2:1 n.V. Deutschland Werder Bremen
UEFA Europa League
2009/10 Hamburg Arena Hamburg Spanien Atlético Madrid 2:1 n.V. England FC Fulham
2010/11 Aviva Stadium Dublin Portugal FC Porto 1:0 Portugal SC Braga
2011/12 Arena Națională Bukarest Spanien Atlético Madrid 3:0 Spanien Athletic Bilbao


spons

Citaat van: Terranova op nov 01, 2012, 14:40:25
Mwah, als je de historie bekijkt is het niet logisch. De echte topclubs laten de EL al snel schieten. Zie bijvoorbeeld United vorig jaar. Enige manier om de EL op te krikken is door het prijzengeld te verhogen. Er zit tegenwoordig geen hond meer op de tribune en van de toplanden spelen de meeste clubs met een veredeld jeugdelftal.

Maar goed. Om eens een keer A. Madrid of Benfica aan het werk te zien is altijd leuk.

2000/01 Westfalenstadion Dortmund England FC Liverpool 5:4 n.GG Spanien Deportivo Alavés
2001/02 De Kuip Rotterdam Niederlande Feyenoord Rotterdam 3:2 Deutschland Borussia Dortmund
2002/03 Olympiastadion Sevilla Sevilla Portugal FC Porto 3:2 n.V. Schottland Celtic Glasgow
2003/04 Ullevi Göteborg Spanien FC Valencia 2:0 Frankreich Olympique Marseille
2004/05 Est. José Alvalade XXI Lissabon Russland ZSKA Moskau 3:1 Portugal Sporting Lissabon
2005/06 Philips-Stadion Eindhoven Spanien FC Sevilla 4:0 England FC Middlesbrough
2006/07 Hampden Park Glasgow Spanien FC Sevilla 2:2 n.V. / 3:1 i.E. Spanien Espanyol Barcelona
2007/08 City of Manchester Stadium Manchester Russland Zenit Sankt Petersburg 2:0 Schottland Glasgow Rangers
2008/09 Şükrü-Saracoğlu-Stadion Istanbul Ukraine Schachtar Donezk 2:1 n.V. Deutschland Werder Bremen
UEFA Europa League
2009/10 Hamburg Arena Hamburg Spanien Atlético Madrid 2:1 n.V. England FC Fulham
2010/11 Aviva Stadium Dublin Portugal FC Porto 1:0 Portugal SC Braga
2011/12 Arena Națională Bukarest Spanien Atlético Madrid 3:0 Spanien Athletic Bilbao

Vind het vaak wel leuk om even te gaan kijken vaak vanwege de sfeer overdag in de stad en af en toe om eens een nieuw stadion te bezoeken, van de bovenstaande heb ik de vetgedrukte finales zelf bezocht, wil dit seizoen ook naar de finale en volgend jaar is ie in het nieuwe stadion van Juventus wat ik ook nog wel wil bezoeken
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

AthleticHolanda

Weet niet wat jullie definitie van een 'net niet club is', maargoed dat mag iedereen voor zichzelf bepalen.

Ik vind de Europa League veel leuker, en vooral de finales, dan de Champions League. Simpelweg om het feit dat er vaak clubs ver komen die dat niet gewend zijn. Als een club zelden goed presteert dan is de sfeer en beleving rondom de hele club veel intenser en fanatieker dan dat ze elk jaar weer een topprestatie neerzetten.
In de Champions League zijn het vaak dezelfde namen die bij de laatste vier zitten, bij de Europa League / UEFA Cup verschilt dat veel meer denk ik.

Verder zijn het in mijn ogen enkel de grotere Italiaanse en Engelse clubs die de Europa League niet serieus nemen, vind ik prima, dan liggen ze er lekker snel uit en dan kunnen clubs die de beker wel graag willen winnen verder komen.

Citaat van: Joost op nov 01, 2012, 12:21:00
Ze zeggen van niet maar het is wel zo. Tevens is de inschrijving voor die finale niet zo groot, Spons en AH kunnen je daar denk ik meer over vertellen. AH heeft volgens mij al 5 jaar op rij een kaartje kunnen bemachtigen via de inschrijving.

Ik weet ook dat toen de finale in Eindhoven was iedereen waarvan ik wist dat ze zich hadden ingeschreven ook echt een ticket kreeg.

Niet overdrijven he, vier keer pas ;-).
Wel vaak met meerdere personen ingeschreven. Vorig jaar was de finale in Roemenië, aangezien niet veel mensen daar naartoe willen heb ik maar alleen ingeschreven en had ik ook een kaartje. De belangstelling voor een finale in Amsterdam zal veel groter zijn, volgens mij krijgen Nederlanders dan wel een voorkeursbehandeling.

FCT1980

Citaat van: spons op nov 01, 2012, 14:22:25
Grootsheidswaanzin ? Wacht maar tot zondag :-)  Mogen we dan trouwens die ondankbare hond van een Leerdam gelijk bij jullie achter laten ?

Mag allemaal. Heb een goed gevoel over zondag. Wij zijn Twente en geen ajaks. Laat Leerdam maar lekker ballen in de provincie. Wordt hij niet slechter van hoor.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

spons

Citaat van: FCT1980 op nov 02, 2012, 01:48:35
Mag allemaal. Heb een goed gevoel over zondag. Wij zijn Twente en geen ajaks. Laat Leerdam maar lekker ballen in de provincie. Wordt hij niet slechter van hoor.

Ik zou maar uitkijken als ik Twente was, Leerdam wil alleen naar Twente omdat zijn vriendjes Cabral, Fer en Castaignos daar spelen. Zo'n kabel hebben we ook ooit bij Oranje gehad met alle gevolgen vandien.

Fer vindt ik overigens nog steeds een uitstekende voetballer voor de rest ben ik blij dat we er van verlost zijn / worden.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen