Adviezen & Aanbevelingen voor Ticketing

Gestart door Han, sep 10, 2008, 22:55:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

spons

Citaat van: FC_Emmen op jan 20, 2014, 21:22:39
Iemand ervaring met kaarten voor de League Cup finale? Zal het mogelijk zijn om zonder bookinghistory of iets dergelijks bij 1 van de finalisten kaarten te verkrijgen voor deze match?

Bij een finale Manchester City - Manchester United lijkt me dit onmogelijk
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

FC_Emmen

Citaat van: spons op jan 20, 2014, 23:19:32
Bij een finale Manchester City - Manchester United lijkt me dit onmogelijk
Dat dacht ik ook, maar stel dat Sunderland weet stand te houden op Old Trafford.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Joost

Citaat van: spons op jan 20, 2014, 23:19:32
Bij een finale Manchester City - Manchester United lijkt me dit onmogelijk

Jij zegt toch altijd; alleen meedoen is onmogelijk?

spons

Citaat van: Joost op jan 21, 2014, 11:55:21
Jij zegt toch altijd; alleen meedoen is onmogelijk?

Dat klopt maar ik neem aan dat hij op een normale manier kaarten krijgen bedoeld.

In het zwarte circuit zal het inderdaad geen enkel probleem zijn om kaarten te krijgen maar dan is het de vraag of je de prijzen die ervoor gevraag worden er ook voor over hebt.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Hugo

Citaat van: FC_Emmen op jan 21, 2014, 09:38:03
Dat dacht ik ook, maar stel dat Sunderland weet stand te houden op Old Trafford.

Ook in dat geval zal het via de officiële kanalen (bijna) onmogelijk zijn. Ik weet niet precies hoeveel kaarten de finalisten toegewezen krijgen. Maar stel het zijn er 30K, die gaat Sunderland met gemak verkopen, daar zijn ze groot genoeg voor en voor een Sunderland is een finale veel meer bijzonder dan het is voor de "grote" club uit Manchester of Londen.

Ondertussen staat het 1-0 op Old Trafford.

Voetbalman

Ik heb al een ticket vast via een officiële supportersclub.

jona93

En de finale is City tegen Sunderland normaal gezien kan ik aan kaarten geraken via een officiële suppclub van City hier in belgie.
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Voetbalhopper

Citaat van: jona93 op jan 22, 2014, 23:29:07
En de finale is City tegen Sunderland normaal gezien kan ik aan kaarten geraken via een officiële suppclub van City hier in belgie.

Hoeveel zou je er kunnenn krijgen ?

geraldando

Even een vraagje. Zag zojuist dat de site, Groundhoppersontour.nl, busreizen aanbiedt naar voetbalwedstrijden met opstap mogelijkheden in Breda, Eindhoven en Veldhoven. Mijn vraag aan jullie is of jullie bekend zijn met deze site?
Favoriete ground: Bosuilstadion

Joost

Citaat van: geraldando op jan 26, 2014, 21:55:24
Even een vraagje. Zag zojuist dat de site, Groundhoppersontour.nl, busreizen aanbiedt naar voetbalwedstrijden met opstap mogelijkheden in Breda, Eindhoven en Veldhoven. Mijn vraag aan jullie is of jullie bekend zijn met deze site?

Nee, nog nooit van gehoord zelfs. Het heeft ook helemaal niets met groundhoppen te maken, ze hebben gewoon een voetbalreisbureautje.

Er staat ook in hun logo 'sinds 2008'  maar het lijkt er meer op dat ze pas eind 2013 gestart zijn. Hun algemene voorwaarden zijn ook vanaf augustus 2013.

Daarnaast staan ze voor 'schappelijke prijzen'. Dat maak ik anders niet op uit de ticketprijzen die ze vragen voor losse kaartjes. Zelfs voor duels waarbij je gewoon bij de club zelf kan bestellen proberen ze je af te zetten.

Ook die busreis naar Leverkusen is nogal duur. Het allerduurste ticket kost 26 euro voor die pot. Zij vragen 59 euro pp. Dat is dus minstens 33 euro pp voor een busreis. Ik vergelijk dat dan eens met de uitwedstrijd van Roda naar Zwolle. Bij ons is de ticketprijs voor losse kaarten hetzelfde als voor de buscombi. Dat is voor die pot 17,50 voor het ticket en voor niet leden 35 euro voor de bus en ticket. Nu weet ik dat zo'n bus ongeveer 2/3 vol moet zitten om break even te spelen. Je kan dus wel stellen dat je met 17,50 pp een hele bus eruit hebt. Dan kom ik inclusief de duurste tickets op 43,50. Dan hebben ze er dus een behoorlijke marge op gezet.


headout

Domeinnaam is begin februari 2013 geregisteerd. "Sinds 2008" zou dan nog steeds kunnen, maar niet onder deze naam.
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog

Terranova

Wat een zaadbedrijf. Beetje meeliften op het almaar populair wordende woord 'groundhoppen'.
Wanneer een eigenaar van zo'n bedrijf echt een liefhebber is, dan weet hij ook dat zoiets commercieels geen klote te maken heeft met het echte groundhoppen. Of bied hij ook reisjes aan naar de 4e klasse in Belgie?

geraldando

Het is inderdaad triest dat dit soort treurige organisaties dit soort dingen doet. Maar weet niet wat er erger is. De organisatie of de mensen die mee gaan...
Favoriete ground: Bosuilstadion

hgrm

Ik vind dat er wel een beetje hard geoordeeld wordt.
Niemand heeft patent op de naam groundhoppen en de prijzen lijken me ook niet overdreven duur.

Als je voor een kostprijs van €43,50 (zoals Joost berekend heeft) een reis kunt organiseren, dan vind ik €59 eerder goedkoop. Je hebt te maken met ondernemersrisico. Je moet maar afwachten of je de bus vol krijgt en of er geen geld bij moet. Bovendien zitten ze er niet om vliegen te vangen maar om geld te verdienen.

Dus als dit bedrijf z'n zaakjes goed voor elkaar heeft, waarmaakt wat ze beloven etc. dan lijkt het me een uitstekend alternatief voor degenen die zo'n reis niet zelf kunnen of willen organiseren. 
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Ik heb met niet gestoord aan het prijsniveau. Dat is heel normaal in vergelijking met andere aanbieders. Maar deze organisatie pretendeert schappelijke tarieven te hanteren en dat doen ze toch echt niet. Lokale aanbieders bieden een dagtocht Londen met de bus aan voor 49 euro pp. Dat zal qua kostprijs best redelijk in de buurt komen, veel meer kilometers en je moet een overtocht financieren.

Wat me alleen stoort is dat ze de indruk geven dat ze je niet teveel laten betalen maar dat ze je vervolgens wel losse tickets willen verkopen met prijzen die ver boven de normale prijs liggen.