Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Freekos79

Citaat van: Terranova op apr 24, 2014, 18:28:34
Dus de winnaar van Hiesfeld - Uerdingen sowieso al in de 1e ronde DFB Pokal?

Als Duisburg nog 4e wordt wel, anders niet.
Volgende wedstrijd: ?

Sebastiaan_W

En er is geloot voor de play-offs in de Regionalliga:
Kampioen West - Kampioen Bayern
Kampioen Noord - deelnemer A Südwest
Kampioen Nordost - deelnemer B Südwest

Deelnemer A en B zijn bekend aan het eind van het seizoen.

hgrm

Citaat van: witte leeuw op apr 26, 2014, 17:43:33
En er is geloot voor de play-offs in de Regionalliga:
Kampioen West - Kampioen Bayern
Kampioen Noord - deelnemer A Südwest
Kampioen Nordost - deelnemer B Südwest

Deelnemer A en B zijn bekend aan het eind van het seizoen.

Dus zoals het nu staat:

Fortuna Köln - Bayern II
Wolfsburg II - Grossaspach
Neustrelitz - Mainz II

Dus met wat mazzel 3 echte ploegen, met wat pech 3 tweede teams. 
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

watergatehopper

Citaat van: hgrm op apr 26, 2014, 17:54:53
Dus zoals het nu staat:

Fortuna Köln - Bayern II
Wolfsburg II - Grossaspach
Neustrelitz - Mainz II

Dus met wat mazzel 3 echte ploegen, met wat pech 3 tweede teams.

Ik lees dat de wedstrijden 28 mei en 1 juni zijn. Wellicht overbodig maar uuuhhh.... speelt Fortuna eerst thuis?
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Joost

Dat betekend ook dat er een promotieduel gaat plaatsvinden in het stadion aan de Grunwalderstrasse. En dan ook nog op een moment dat het eerste van FCB allang uitgespeeld is.

Ik verwacht een hoop stadionliefhebbers bij die pot.

Hugo

Citaat van: Joost op apr 26, 2014, 23:11:55
Dat betekend ook dat er een promotieduel gaat plaatsvinden in het stadion aan de Grunwalderstrasse. En dan ook nog op een moment dat het eerste van FCB allang uitgespeeld is.

Ik verwacht een hoop stadionliefhebbers bij die pot.

Wel wat ver voor een dagtrip, maar ik pik je wel op.

Sebastiaan_W

Citaat van: Hugo op apr 27, 2014, 10:54:00
Wel wat ver voor een dagtrip, maar ik pik je wel op.

Via Almelo?

headout

Fortuna Köln had zaterdag de titel voor het grijpen in de regionalliga West, in de derby tegen Viktoria. In de allerlaatste minuut kreeg Viktoria een penalty mee, en maakte de gelijkmaker. Bij winst was Fortuna kampioen, nu moeten ze het volgende week thuis afmaken.
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog


Terranova

Interessant stuk ja.
Wat ik alleen vreemd vond was dat Bonner SC geen licentie heeft aangevraagd. Toch wel een grote club.

jona93

#790
Iemand die weet wanneer de datum van de supercup bekend gemaakt wordt vermoedt dat de supercup weer zal gaan tussen Dortmund en Bayern?

Edit gevonden supercup is op 09/08
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

ALenstra

Zaterdag 9 augustus

Nort

Dat is nog niet zeker, Bayern komt pas 7 augustus terug van een oefentrip. Wedstrijd wordt mogelijk verplaatst naar een andere datum.

Joost

Het wordt nog lekker spannend wie kampioen wordt in de Mittelrheinliga en dus zal promoveren. Als ik het goed begrepen heb dan hebben zowel Hennef '05 en Wegberg-Beeck een licentie aangevraagd en gekregen.

Hennef heeft de wedstrijd in Bonn van speelronde 29 al vooruitgespeeld vorige week woensdag en won die met 0-4. Daarmee werd het gat naar Wegberg-Beeck 6 punten. Beide kemphanen troffen elkaar afgelopen zondag in Hennef en voor 1000 toeschouwers won Wegberg-Beeck met 0-2. Nog geen promotie dus voor Hennef '05.

Komende zondag speelt Wegberg-Beeck tegen Borussia Freialdenhoven en kan het gelijk komen in punten. Hennef '05 heeft dus vrij. Op de slotdag speelt Hennef in eigen huis tegen Alfter en gaat Wegberg-Beeck op bezoek bij Merten. Hennef '05 heeft een doelsaldo van 6 meer dan Wegberg-Beeck, merkwaardig genoeg begint het slotduel van Hennef een half uur later.


hgrm

Doordat Arminia Bielefeld is gedegradeerd mag Arminia Bielefeld II niet promoveren. Er is maar één andere club die een Regionalliga-licentie heeft aangevraagd en bovendien nog bij de eerste 4 kan komen (hetgeen een eis is). Hierdoor is er maar één promovendus uit de Oberliga Westfalen i.p.v. 2. Dit vermindert het aantal degradanten uit de Regionalliga-West met 1.

Er zijn geen West-clubs vanuit de 3. Liga gedegradeerd. Dit levert dus ook geen extra degradanten op uit de Regionalliga West. Bovendien trekt Leverkusen II zich terug. Dit team stond op een veilige plaats, dus het aantal degradanten wordt wederom 1 minder.

Alles bij elkaar betekent dit dat er nog slechts 3 degradanten zijn. Als Fortuna Köln de promotiewedstrijden tegen Bayern II wint en naar de 3. Liga gaat, dan zijn het er zelfs maar 2.

Momenteel staat Wiedenbruck met 27 punten op de 16e plaats (= veilig). Lippstadt en Uerdingen staan daaronder met 24 punten. In de laatste speelronde spelen Wiedenbruck en Lippstadt tegen elkaar, maar Uerdingen heeft een veel slechter doelsaldo en zal ze dus niet allebei kunnen passeren en 16e worden.
Alleen als Uerdingen meer punten pakt dat Lippstadt dan eindigt het 17e en kan het zich nog redden als Köln promoveert.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen