Promotie/Degradatie België 2019-2020

Gestart door Joost, feb 02, 2020, 20:55:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ksclgiov282

Citaat van: wekke op mrt 19, 2020, 16:58:32
Klopt, als 1 van de eerste een licentie verkregen. De club was eigenlijk in september al klaar met zijn dossier voor 2020-2021. Er wordt goed werk geleverd :D

Het mag een voorbeeld zijn voor de anderen!

Koning Kriel

Ironisch dat juist Beerschot en OHL de twee clubs zijn met een N voor 1A

Joost

Citaat van: Koning Kriel op mrt 20, 2020, 08:18:53
Ironisch dat juist Beerschot en OHL de twee clubs zijn met een N voor 1A

Inmiddels is er ook voor Roeselare ook een negatief advies afgegeven.
En voor Lokeren natuurlijk ook.

Een negatief advies hoeft overigens weinig te betekenen. Vrijwel altijd kunnen met extra aangeleverde documenten alsnog zaken worden verduidelijkt.

Lokeren en Oostende zijn op dit moment de grootste zorgenkindjes. Bij de Kustploeg ketste de overname deze week af en dus zijn zij in acute problemen.

De hele Coronacrisis kan in het Belgische voetbal wellicht wel een prettige uitwerking hebben. Er gaan stemmen op om het seizoen te beeindigen en volgend seizoen met 18 ploegen in 1A te gaan spelen zonder playoffs.

Hunebed on tour

Dan is al deze ellende toch nog ergens goed voor.

Saltacampos

Citaat van: Joost op mrt 20, 2020, 10:54:15
Inmiddels is er ook voor Roeselare ook een negatief advies afgegeven.
En voor Lokeren natuurlijk ook.

Een negatief advies hoeft overigens weinig te betekenen. Vrijwel altijd kunnen met extra aangeleverde documenten alsnog zaken worden verduidelijkt.

Lokeren en Oostende zijn op dit moment de grootste zorgenkindjes. Bij de Kustploeg ketste de overname deze week af en dus zijn zij in acute problemen.

De hele Coronacrisis kan in het Belgische voetbal wellicht wel een prettige uitwerking hebben. Er gaan stemmen op om het seizoen te beeindigen en volgend seizoen met 18 ploegen in 1A te gaan spelen zonder playoffs.
Dat lijkt me wishful thinking, het zullen de tv-zenders zijn die dat gaan bepalen en die willen de play-offs behouden.
Dit seizoen zullen er wellicht geen zijn door de overmacht, maar dat zal normaal uitzonderlijk zijn.
Over land and sea



Joost

nav het vorige bericht;

Vrijwel alle Waalse clubs hebben hun amateurlicentie ontvangen op een paar uitzonderingen na.
Ganshoren, Gosselies, Pays-Vert Athois-Ostiches moeten binnen 24u nog een iets aanleveren. In het geval van Pays Vert Ath-Ostiches zou dat al in orde zijn
Herstal en Ciney moeten voor begin april nog wat aanleveren.

Tilleur heeft geen licentie aangevraagd en zakt dus vrijwillig.

Hamoir heeft ondanks de eerdere berichten wel een licentie aangevraagd en gekregen.

én enkel Francs Borains en RAAL La Louviere hebben uit ACFF2 een licentie voor 1e amateur gevraagd. Daarover natuurlijk nog geen nieuws.

wekke

Vrijdag neemt de bond een definitieve beslissing omtrent de amateurreeksen. Hieruit concludeer ik dat de competitie definitief gestaakt zal worden. Voetbal Vlaanderen zou wel opteren voor een eenzijdige beslissing voor alle amateurreeksen.

Joost

Nog een aanvulling op mijn eerdere bericht. Durbuy heeft weliswaar een licentie gekregen maar kiest ervoor vrijwillig naar 1e Provinciaal te gaan.



Joost

Helemaal geen voetbal meer, komt niet echt als een verrassing maar toch bijzonder.

Wel P/D waarbij de stand van 12 maart als uitgangspunt wordt genomen. Er wordt gekeken naar het gemiddeld aantal behaalde punten.
Zo dadelijk een overzichtje.

wekke

Citaat van: Joost op mrt 27, 2020, 14:26:27
Helemaal geen voetbal meer, komt niet echt als een verrassing maar toch bijzonder.

Wel P/D waarbij de stand van 12 maart als uitgangspunt wordt genomen. Er wordt gekeken naar het gemiddeld aantal behaalde punten.
Zo dadelijk een overzichtje.

Wat ik me wel afvraag, en ik niet terug vind in de PDF van voetbal vlaanderen, is of ze het puntentotaal over de reeksen heen bekijken. Mocht dat het geval zijn dan behalen City Pirates en Heur-Tongeren bijvoorbeeld meer punten en dus de promotie ten opzichte van Ninove (3e ama A).


Nort

Citaat van: Joost op mrt 27, 2020, 14:26:27
Helemaal geen voetbal meer, komt niet echt als een verrassing maar toch bijzonder.

Wel P/D waarbij de stand van 12 maart als uitgangspunt wordt genomen. Er wordt gekeken naar het gemiddeld aantal behaalde punten.
Zo dadelijk een overzichtje.
Het zou wel eerlijker zijn om de stand na de heenronde te nemen. Immers heb je gedurende de heen- en terug ronde te maken met makkelijkere en moeilijkere programma blokken.