Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

cafebac

Mooi verslag hoor! :)

Terranova

Prachtige reportage zeg !!!

FCT1980

Zeker mooie reportage.
Heb de rest van de Engelse verhalen ook gelijk voor een groot deel gelezen.

Ga je altijd via Rotterdam - Harwich als je met de boot gaat Peenvogel?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Peenvogel

Citaat van: FCT1980 op jan 08, 2014, 13:31:42
Zeker mooie reportage.
Heb de rest van de Engelse verhalen ook gelijk voor een groot deel gelezen.

Ga je altijd via Rotterdam - Harwich als je met de boot gaat Peenvogel?

Nee, de tripjes met grotere groepen altijd Europoort - Hull. Dat is wel een redelijke partyboot en veel clubs op reisafstand voor een dagtrip. Als je een mini-cruise neemt met vier personen ben je 60-65 euro p.p. kwijt. Wij hebben op die manier al Hull, Grimsby, Lincoln, York en Sheffield gedaan. En binnenkort Scunthorpe.

HVH - Harwich is een relatief dure boot naar mijn mening. Maar die heb ik toch ook een aantal malen genomen. Ook af en toe vliegen en af en toe treintunnel. Net een beetje hoe het uitkomt.

Saltacampos

Leuk verslag en mooie foto's, de stad Southend lijkt me wel nogal vergane glorie (als die er al ooit geweest is) of zie ik dat verkeerd ? Het weer tijdens jullie bezoek helpt natuurlijk niet om er een vrolijke boel van te maken.
Over land and sea

hgrm

Toen ik een paar jaar geleden in Southend was, viel het me best wel mee. Zeker in vergelijking met oorden als Blackpool en Morecambe.
De boulevard en pier vond ik een vrij hoog SBS6-gehalte, maar de rest van de stad is niet onaardig.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

FCT1980

Citaat van: Peenvogel op jan 08, 2014, 14:15:28
Nee, de tripjes met grotere groepen altijd Europoort - Hull. Dat is wel een redelijke partyboot en veel clubs op reisafstand voor een dagtrip. Als je een mini-cruise neemt met vier personen ben je 60-65 euro p.p. kwijt. Wij hebben op die manier al Hull, Grimsby, Lincoln, York en Sheffield gedaan. En binnenkort Scunthorpe.

HVH - Harwich is een relatief dure boot naar mijn mening. Maar die heb ik toch ook een aantal malen genomen. Ook af en toe vliegen en af en toe treintunnel. Net een beetje hoe het uitkomt.

Bedankt voor je antwoord.
Wij gaan normaal altijd via Calais met boot of tunnel en dan verder met de auto. Maar dit zijn zeker goede opties. Wil eind maart naar Manchester en Leeds dus is de boot naar Hull een hele mooie optie.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joost

Geen DEL met Krefeld Pinguine v Kolner Haie maar toch ijshockey deze avond. Duisburg Fuchse v Kassel Huskies. Twee niveau's lager in de Oberliga's. Als ik het goed begrijp is het op dit niveau verdeeld in 4 regionale groepen. Daarin wordt eerst een competitie gespeeld, daarna wordt binnen de regio een splitsing tussen de bovenste en onderste teams gemaakt en uiteindelijk mogen de beste uit iedere regio met wat teams uit de DEL 2 om promotie strijden.

Enfin,  bij de ijshal in Duisburg staat bouwjaar 1971 en dat stemt tevreden. Ik heb helemaal niets met die nieuwe, van alle gemakken voorziene multifunctionele arena's zoals ik recent in Mannheim zag. Ik kan verzekeren, sinds 1971 is er ook bijzonder weinig onderhoud gepleegd. Aan beide lange zijden waren er twee niveaus waarvan aan de dug out kant het onderste gedeelte stoeltjes had, de rest was staantribune. Het bovenste niveau was achter een der doelen doorgetrokken en vanaf daar had je er mooi zicht alleen hing er een net. Achter het andere doel was de vipruimte. Een fijne oude hal met een eigen sfeer en met naar eigen telling 1200 man redelijk gevuld. Het was ook precies naast het stadion van MSV.

De competitie is inmiddels voorbij de splitsing. Beide teams spelen in het bovenste gedeelte mee maar staan ruim achter koploper Frankfurt. In de eerste periode was Kassel een stuk beter en kwam het op 0-2. Duisburg deed wat terug en leek helemaal terug te kunnen komen middels een powerplay, alleen scoorde juist Kassel in ondertal door een vreselijke blunder. In de tweede periode was Duisburg een stuk beter maar weer scoorde Kassel in ondertal na een blunder. Daarna was het gedaan en werd het nog 1-5 in de 2e periode. De derde periode kwam Duisburg er helemaal niet maar aan te pas, het werd 2-7.

Al met al een geslaagde avond.

Joost


3434

Patro Eisden - Hasselt. 

Na  15 seconden stond het 1-0, helaas deze goal gemist. Tweede goal in de 7de minuut en binnen het half uur (denk ik toch) maken we de 3-0. Hasselt was ongelofelijk zwak. Tweede helft is er vrij weinig gebeurd. Wel een pak volk voor 3de klasse. Ik schat zo'n 1500 waaronder een 100tal bezoekers.

En nu nagenieten.  :)
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

1500 is echt niet slecht inderdaad. Jullie blijven lekker meedoen in de subtop op die manier. Enig idee of jullie een licentie zullen aanvragen voor Tweede? Ik ben heel benieuwd of Verviers er een aan zal vragen, Zaventem zal het zeker wel doen.

3434




Licentie wordt normaal gezien altijd aangevraagd tenzij we ons in de degradatiezone zouden bevinden (eerste jaar in 3de toen).
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

voetbalfan

Citaat van: 3434 op jan 11, 2014, 22:57:47
Patro Eisden - Hasselt. 

Na  15 seconden stond het 1-0, helaas deze goal gemist. Tweede goal in de 7de minuut en binnen het half uur (denk ik toch) maken we de 3-0. Hasselt was ongelofelijk zwak. Tweede helft is er vrij weinig gebeurd. Wel een pak volk voor 3de klasse. Ik schat zo'n 1500 waaronder een 100tal bezoekers.

En nu nagenieten.  :)

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt deze avond. Niet dat het bij ons om de wedstrijd van het jaar ging maar wel om de beslissingswedstrijd voor het periodekampioenschap, bij winst waren we zeker.
Een enorm sterk begin werd beloond met de na 4' 1-0, na 8' 2-0 en na 14' 3-0. Toen was het al bijna zeker dat we periodekampioen waren, de 4-0 en 5-0 waren formaliteiten en zo is Westerlo zeker van eindronde. Wat me vooral zal na blijven was de enorm sterke eerste helft die zeker eerste klasse waardig was.
Indien we het kampioenschap niet winnen, spelen we voor het derde jaar op rij eindronde!

Saltacampos

Ik ben gisteren naar KVV Windeke-FC Nederename geweest (2de Provinciale B). Kwartiertje met de trein, het stadion ligt letterlijk net achter het station, ik denk op nog geen 100 meter van het perrons. Er waren 200 toeschouwers, verre van slecht voor een doodgewone wedstrijd op dit niveau (6). De wedstrijd zelf was niet veel zaaks, FC Nederename staat stijf onderin met slechts 6 punten uit 18 wedstrijden en lijkt zich bij de degradatie te hebben neergelegd. Dat bleek voor mij toch uit de aanvang van de wedstrijd, na zes minuten stond het al 2-0 voor de thuisploeg, na twee aanvallen dwars door het hart van de verdediging waarbij de aanvallers veel te weinig in de weg werd gelegd. Na een half uur werd het met een rake kopbal 3-0, maar toen was Nederename toch al beter aan het spelen. Hun inzet werd kort voor rust beloond met de 3-1. In de tweede helft wijzigde de score niet meer, Nederename had te weinig kwaliteit in huis om iets te doen en Windeke speelde ook niet goed. In vergelijking met het vechtvoetbal dat ik vorige week in Schoonaarde zag was de wedstrijd zeer fair met nauwelijks overtredingen.

Over land and sea

McCloud

Citaat van: 3434 op jan 11, 2014, 22:57:47
Patro Eisden - Hasselt. 

Na  15 seconden stond het 1-0, helaas deze goal gemist. Tweede goal in de 7de minuut en binnen het half uur (denk ik toch) maken we de 3-0. Hasselt was ongelofelijk zwak. Tweede helft is er vrij weinig gebeurd. Wel een pak volk voor 3de klasse. Ik schat zo'n 1500 waaronder een 100tal bezoekers.

En nu nagenieten.  :)

Ik was ook bij deze wedstrijd, een aparte beleving.
1e helft op de staantribune, 2e helft op de zittribune.
Een hele hoop Turkse supporters die zichzelf belangrijker vinden dan de club, veel turkse liedjes en turkse merchandise.

1e helft was leuk, 2e slaapverwekkend.