Hoofdmenu

PC & Media Perikelen

Gestart door Han, mrt 16, 2008, 21:49:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Han

Sinds een aantal dagen kan ik Windows Live Hotmail niet rechtstreeks openen en kan na het via www.hotmail.com bereikt te hebben niet gebruiken voor het meesturen van attachments bij e-mail verzending. Het oploaden mislukt derhalve.


In youtube kan ik geen bescheiden filmpje uploaden en op photobucket kan ik geen foto's uploaden. Ik heb bij mijn weten geen firewall en ook niet bewust pc-instellingen veranderd. Gisterenavond is het mij één keer gelukt een foto van 1Mb up te loaden na 45 minuten stampen.

Als ik op abeltronica.com de upload snelheid wil laten meten lukt dat niet.

Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Mijn gevoel zegt: ofwel de Windows ingebouwde firewall ofwel een probleem bij je provider
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

Citaat van: hgrm op mrt 16, 2008, 21:59:56
Mijn gevoel zegt: ofwel de Windows ingebouwde firewall ofwel een probleem bij je provider

Een proefje van Luxor via Vodafone Wireless na enkele minuten downloaden van 1MB

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Ik begrijp uit deze mooie foto dat het weer allemaal werkt?

hgrm

Waanzinning om iets te zien wat zo oud is en er nog steeds zo mooi uitziet.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

#5
Helaas doet zich sinds 23 maart weer hetzelfde probleeem voor. Uploaden is onmogelijk. Een vertegenwoordiger van de provider is met zijn eigen pc bij mij thuis geweest, heeft ingelogd, en kans gezien om ongeveer een kwartier te doen over het uploaden van 128Kb. Dit na twee uren voorafgaande vruchteloze pogingen.

Hij klapte zijn pc dicht, riep dat het probleem niet de verbindig is, maar mijn pc en weg was ie. Dat past wel bij de superieure customer service houding van Egyptische onbetrouwbare  en achterdochtige honden die je ogenblikkelijk van het net gooien als je niet drie maanden internet vooruitbetaalt.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Gebruik je virusscanners zoals bijvoorbeeld Norton e.d.?
Zou je even CTRL-ALT-DEL kunnen doen, dan kom je in taakbeheer. Klik dan op het tabblad processen. Maak daarvan een screenshot en probeer die dan hier te posten als je wilt (ja ik weet dat het uploaden moeizaam gaat, maar wellicht is het toch nog sneller dan die hele lijst over te typen).

Han

#7
Ik heb op advies, na urenlange mail-onderhandelingen, adviespb's en dagenlange laboratoriumopstellingen met twee pc's onder een dak; en twee providers tot mijn beschikking voor aftesten en deduceren van verbindingen, de stekker van het routerkastje 'unplugged' en vervolgens weer aangesloten.

Schreiend vor Freude, tout seul en Levski brullend op de tonen van Thunderstruck van AC/TZ heb ik momenteel van youtube een echoput gemaakt vanwaar uit ik ruimschoots up zit te loaden om het Afrikaanse tripverslag eindelijk af te kunnen ronden.


Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Je gaat me toch niet vertellen dat het resetten van je router/modem middels het unpluggen van de stekker de oplossing was? Zo ja, dan blijkt maar weer dat goede oplossingen eenvoudig moeten zijn. Als dit niet had geholpen zou het schoppen van het apparaat wellicht een optie zijn geweest.

Han

Citaat van: TeeZee op apr 05, 2008, 19:07:34
Je gaat me toch niet vertellen dat het resetten van je router/modem middels het unpluggen van de stekker de oplossing was? Zo ja, dan blijkt maar weer dat goede oplossingen eenvoudig moeten zijn.
Ja, dat was dus wel degelijk de oplossing. Tsss.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Mijn PC dringt er hardnekkig op aan om Windows Vista Service Pack 1 te installeren.

Van Windows XP Service Pack I weet ik het gerucht dat installatie (destijds) ervan de prestaties danig zou beïnvloeden mbt 'snelheid', etc. Ik heb het uit voorzorg nooit geïnstalleerd.

Wat is bekend over de reputatie van Windows Vista Service Pack I ?

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Helaas kan ik je daar niet bij helpen Han, ik heb nog geen nieuwe pc met Vista.

Iets anders.
In het kader van handige gratis software is dit wel een heel mooi gratis ftp-programma: Filezilla. Smartftp vind ik overigens ook goed, maar mist soms wat bij het binnenhalen van grote hoeveelheden bestanden (en je wordt gek van het steeds verplicht updaten).

Mach

En wat kan ik met zo'n ftp programma?

TeeZee

Citaat van: Mach op jul 21, 2008, 13:34:03
En wat kan ik met zo'n ftp programma?
Bestanden van en naar een andere computer via een netwerk verplaatsen/kopiëren.

Denniz1974

Citaat van: Mach op jul 21, 2008, 13:34:03
En wat kan ik met zo'n ftp programma?

en bestanden naar een server uploaden ten behoeve van een eigen website ...