Bijhouden bezochte wedstrijden

Gestart door Wesley10__, mei 25, 2016, 13:28:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wesley10__

Citaat van: watergatehopper op mei 27, 2016, 20:30:48
Als er een wedstrijd ontbreekt kun je deze zelf toevoegen. Heel simpel. Als een stadion ontbreekt kun je via een mailtje deze toevoegen. Ik heb hiervoor twee keer contact gehad met ze en dat ging goed.
Voor wedstrijden is er volgens mij geen controle waardoor er wel fouten ontstaan.

Heb jij zo een mail-adres wat je moet gebruiken? Zou ook graag wat ontbrekende sportparken toe laten voegen zodat mijn lijst compleet is.

watergatehopper


Als je via de app naar instellingen gaat kom je via de feedback button uit bij kepermat@gmail.com.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Wesley10__

Citaat van: watergatehopper op jul 28, 2016, 06:33:19
Als je via de app naar instellingen gaat kom je via de feedback button uit bij kepermat@gmail.com.

Inmiddels 2 maanden geleden de mail verstuurd maar nog steeds geen reactie. Zal het eens opnieuw proberen.

watergatehopper

Citaat van: Wesley10__ op aug 23, 2016, 16:32:10
Inmiddels 2 maanden geleden de mail verstuurd maar nog steeds geen reactie. Zal het eens opnieuw proberen.

Die zitten met zijn ballen op het strand denk ik. Het is 30graden!;)

Ik zou gewoon nog eens proberen als ik jou was. Ik weet niet of je op facebook zit maar hier kun je ze waarschijnlijk ook wel bereiken.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Maat

Wat wil je precies toe laten voegen?

Ze keuren in Nederland niet heel veel meer goed:

"We don't approve new stadiums in the Netherlands. If you'd like to suggest one, please provide a convincing reason. We may approve it for inclusion in the Groundhopper app if it is a stadium of general interest, but more likely we'll reject it."

Het lukt (vaak) wel als er een top-oefenwedstrijd is, of als een club naar de 1e Klasse gepromoveerd is.

Wesley10__

Citaat van: Maat op aug 24, 2016, 11:30:07
Wat wil je precies toe laten voegen?

Ze keuren in Nederland niet heel veel meer goed:

"We don't approve new stadiums in the Netherlands. If you'd like to suggest one, please provide a convincing reason. We may approve it for inclusion in the Groundhopper app if it is a stadium of general interest, but more likely we'll reject it."

Het lukt (vaak) wel als er een top-oefenwedstrijd is, of als een club naar de 1e Klasse gepromoveerd is.

Kijk eens aan, duidelijk! Dan houdt ie waarschijnlijk op inderdaad. Had wat amateur complexen in Nederland en Belgie.

Wesley10__

Zouden de 'excel-experts' eens kunnen laten zien op wat voor manier ze hun wedstrijden en dergelijke bijhouden? Zou leuk zijn om wat ideeën op te doen. Dat was in eerste instantie ook de bedoeling van het topic. Voorbeelden delen wat andere weer als inspiratie kunnen gebruiken.

Joost

Citaat van: Wesley10__ op sep 16, 2016, 15:00:09
Zouden de 'excel-experts' eens kunnen laten zien op wat voor manier ze hun wedstrijden en dergelijke bijhouden? Zou leuk zijn om wat ideeën op te doen. Dat was in eerste instantie ook de bedoeling van het topic. Voorbeelden delen wat andere weer als inspiratie kunnen gebruiken.

Er valt niet zoveel bijzonders aan te zien bij mij. Belangrijk is om de data hetzelfde te houden, dus iedere keer dezelfde clubnaam of stadionnaam gebruiken.

Ik heb een flink aantal kolommen die ik invul;
1. Datum
2. Seizoen
3. Stadion
4. Neutraal terrein
5. Thuis
6. Uit
7. Score Thuis
8. Score Uit
9. Toeschouwers
10. Competitie
11. Stad
12. Land
13. Roda Ja/Nee
14. Dag
15. Maand
16. Jaar
17. Wedstrijdnummer totaal
18. Wedstrijdnummer per land

De meeste kolommen lijken me logisch.
Neutraal terrein komt een x te staan mocht dat het geval zijn.
Kolom Roda Ja/nee gebruik ik zodat ik snel de wedstrijden van Roda eruit kan filteren.
Dag/Maanda/Jaar gebruik ik om te zien op welke kalenderdag ik nog niets gezien heb, ja dat is volkomen zinloos.

Mocht ik er uit van gegevens uit willen halen dan gebruik ik het filter of de draaitabel.

Wesley10__

Ook mijn opmaak maar eens delen dan:

Ik heb 2 tabbladen:

1) Wedstrijden
Gewoon een simpele tabel met inderdaad de logische dingen: Wedstrijdnummer, seizoen, jaartal, thuisploeg, uitploeg, uitslag, competitie, toeschouwers, prijs van het ticket, stad, provincie, land

Hieronder heb ik dan een aantal losse tabellen met statistieken die berekend worden uit de wedstrijdentabel. Zo heb ik het in deze tabellen verdeeld:

- Top 10 Actiefste seizoenen
- Top 10 Actiefste jaartal
- Ploegen die ik het vaakst in actie heb gezien (inclusief aantal wedstrijden)
- Stadion dat ik het vaakst bezocht heb (inclusief aantal wedstrijden)
- Top 10 van hoogste toeschouwersaantal.
- Aantal wedstrijden land
- Aantal wedstrijden provincie
- Aantal wedstrijden stad



2) Stadions

Voor mijn tweede tabblad geldt ongeveer hetzelfde. Tabel met stadionnummer, jaartal, naam van het stadion, capaciteit, openingsjaar, stad, land en provincie. Daaronder ook weer de losse tabellen, bestaande uit:

- Top 10 Jaartal met meeste nieuwe stadions
- Top 10 grootste stadions
- Stadions per land
- Stadions per provincie
- Stadions per stad


Uiteraard kan ik in beide overview tabellen ook heel makkelijk dingen filteren of sorteren.

Joost

Ben je bekend met het fenomeen draaitabel Wesley?

Wesley10__

Citaat van: Joost op sep 16, 2016, 20:15:19
Ben je bekend met het fenomeen draaitabel Wesley?

nee maar mijn interesse is gewekt.

Joost

Citaat van: Wesley10__ op sep 16, 2016, 21:27:30
nee maar mijn interesse is gewekt.

Op het lint de tab 'invoegen', meestal de meest linkse knop heet Draaitabel.

Een draaitabel is een tool die van je lijst met data ook informatie maakt, dat scheelt je het bijhouden van al die andere tabellen.

Je zegt dat je een lijst hebt met de volgende gegevens; Wedstrijdnummer, seizoen, jaartal, thuisploeg, uitploeg, uitslag, competitie, toeschouwers, prijs van het ticket, stad, provincie, land

Zorg ervoor dat in de bovenste rij de naam van die kolom staat.

Selecteer vervolgens alle kolommen en klik op invoegen, draaitabel. Bekijk de opties niet, druk maar gelijk op OK.

Rechts in je scherm krijg nu een blok dat bestaat uit twee onderdelen. Boven zie je Draaitabelvelden (=Wedstrijdnummer, seizoen, jaartal, thuisploeg, uitploeg, uitslag, competitie, toeschouwers, prijs van het ticket, stad, provincie, land). Onder zie je de 'gebieden'.

Sleep nu eens 'seizoen' naar het gebied 'Rijen'(linksonder van de 4) en daarna 'thuisploeg' naar het gebied 'waarde'. Er komt dan waarschijnlijk te staan Aantal van Thuisploeg in je sheet. Je ziet nu ee overzicht van het aantal wedstrijden dat je per seizoen gezien hebt.

Daar kun je nu mee spelen. Je kunt in plaats van Aantal van.. ook som van of gemiddelde van kiezen via de waardeveldinstellingen. Zo kun je heel vlot bijvoorbeeld het gemiddelde van teoeschouwersaantal per competitie berekenen.


Wesley10__

Citaat van: Joost op sep 16, 2016, 22:46:01
Op het lint de tab 'invoegen', meestal de meest linkse knop heet Draaitabel.

Een draaitabel is een tool die van je lijst met data ook informatie maakt, dat scheelt je het bijhouden van al die andere tabellen.

Je zegt dat je een lijst hebt met de volgende gegevens; Wedstrijdnummer, seizoen, jaartal, thuisploeg, uitploeg, uitslag, competitie, toeschouwers, prijs van het ticket, stad, provincie, land

Zorg ervoor dat in de bovenste rij de naam van die kolom staat.

Selecteer vervolgens alle kolommen en klik op invoegen, draaitabel. Bekijk de opties niet, druk maar gelijk op OK.

Rechts in je scherm krijg nu een blok dat bestaat uit twee onderdelen. Boven zie je Draaitabelvelden (=Wedstrijdnummer, seizoen, jaartal, thuisploeg, uitploeg, uitslag, competitie, toeschouwers, prijs van het ticket, stad, provincie, land). Onder zie je de 'gebieden'.

Sleep nu eens 'seizoen' naar het gebied 'Rijen'(linksonder van de 4) en daarna 'thuisploeg' naar het gebied 'waarde'. Er komt dan waarschijnlijk te staan Aantal van Thuisploeg in je sheet. Je ziet nu ee overzicht van het aantal wedstrijden dat je per seizoen gezien hebt.

Daar kun je nu mee spelen. Je kunt in plaats van Aantal van.. ook som van of gemiddelde van kiezen via de waardeveldinstellingen. Zo kun je heel vlot bijvoorbeeld het gemiddelde van teoeschouwersaantal per competitie berekenen.

Zal er straks eens mee gaan spelen. Bijhouden van die onderste tabellen doe ik overigens niet zelf. Door middel van functies worden de tabellen automatisch bijgewerkt als ik nieuwe data toevoeg.

Ik weet overigens niet of een draaitabel hetzelfde werkt als in Numbers, ik gebruik dat namelijk in plaats van Excel.

Robbie

Ik heb nogal een fetisj voor opstellingen. Houdt niemand de opstellingen bij van bezochte wedstrijden?

Wesley10__

Citaat van: Robbie op sep 17, 2016, 10:23:30
Ik heb nogal een fetisj voor opstellingen. Houdt niemand de opstellingen bij van bezochte wedstrijden?

Op welke manier doe je dit?