Briljante suptoppers

Gestart door TeeZee, dec 21, 2007, 20:52:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Terranova

Citaat van: hgrm op feb 11, 2015, 20:20:09
Prince Polley

Had ik al, maar het kan nooit kwaad om hem tweemaal te noemen.



Voetbalman


Freekos79

Volgende wedstrijd: ?

spons

Citaat van: smitswessel op feb 10, 2015, 21:38:30
Barry Opdam, Patrick Pothuijzen en Stijn Vreven

Stijn Vreven subtop ? Lijkt me wat overdreven een zeer middelmatige schoppertje met weliswaar een fantastische wedstrijdmentaliteit en daarom populair bij het eigen publiek
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen


FCT1980

There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

hgrm

Kenneth een subtopper?

Die is momenteel met grote afstand de beste speler in de 3e klasse zaterdag.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

FCT1980

Ja in Nederland en met name bij ons (FC Twente) vond ik hem ook een topper. Dat vond ik ook van Theo Jansen maar die werd hier ook als subtopper genoemd. Dus ach.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

wekke

Als ik terug denk aan mijn 15 seizoenen als Lierse supporter dan zijn er 3 namen die me direct te binnen schieten.

1) Dan Marius Mitu. Sublieme (trap)techniek waarmee hij ons meerdere malen tot verstomming deed slaan. Daarbij denk ik onder andere aan een goal vanop de eigen speelhelft tegen KV Oostende. Mitu ging daarna naar Anderlecht, maar daar werd hij ontslagen. Hij was namelijk betrokken bij het grote Zeyung Ye omkoopschandaal bij Lierse. Mitu ging later nog naar oa. Metalurg Donetsk en Xanthi.

2) Jurgen Cavens. Begon als veel belovende spits bij Lierse en kon later niet doorbreken bij clubs zoals Standard, Marseille (dubieuze transfer), Twente. Zijn beste vorm had hij misschien wel in de nadagen van zijn carrière en telkens aan de zijde van goalgetters zoals Sterchelle bij Beerschot en Radzinski bij Lierse. Die 2,5 jaar in tweede klasse met het duo Radzinski - Cavens waren schitterend. Cavens had een fenomenale lange pass in de voeten en zag openingen die niemand anders zag. Toch zag je toen al dat hij in eerste klasse geen meerwaarde meer zou zijn. Cavens moest achteruit kunnen leunen en was nooit een hardwerkende speler met duelkracht.

3) Charlie Miller. Als ik er zo over nadenk dan is deze misschien wel mijn favoriet. Deze Schot kwam na succesvolle periodes in Schotland en Noorwegen naar Lierse. Miller stond veel te zwaar toen hij bij Lierse aankwam, maar drukte meteen zijn stempel in een uit-wedstrijd op Standard. Geniaal inzicht en ditto traptechniek. Een echte cultheld. Op KSK Beveren kreeg hij eens een opmerkelijke rode kaart. Het was in tweede klasse en we maakten Beveren gewoonweg af. Ik denk dat het 0-6 ofzoiets was. Het Beverse publiek nam Miller gans de wedstrijd op de korrel om zijn eerder zware verschijning. Charlie maakte een goal, liep naar de kop van Beveren, trok zijn truitje omhoog en wreef over zijn (bier)buik. De scheidsrechter kon er niet mee lachen en trakteerde hem op een tweede gele en dus rode kaart. Schitterende kerel.

HRM1880

Citaat van: wekke op feb 14, 2015, 12:25:08
Als ik terug denk aan mijn 15 seizoenen als Lierse supporter dan zijn er 3 namen die me direct te binnen schieten.


2) Jurgen Cavens. Begon als veel belovende spits bij Lierse en kon later niet doorbreken bij clubs zoals Standard, Marseille (dubieuze transfer), Twente. Zijn beste vorm had hij misschien wel in de nadagen van zijn carrière en telkens aan de zijde van goalgetters zoals Sterchelle bij Beerschot en Radzinski bij Lierse. Die 2,5 jaar in tweede klasse met het duo Radzinski - Cavens waren schitterend. Cavens had een fenomenale lange pass in de voeten en zag openingen die niemand anders zag. Toch zag je toen al dat hij in eerste klasse geen meerwaarde meer zou zijn. Cavens moest achteruit kunnen leunen en was nooit een hardwerkende speler met duelkracht.

Cavens had altijd zijn beste vorm een half jaar voor zijn contract ten einde liep. Los daarvan heeft die wel alles uit zijn carrière gehaald.

Langemannetje

73 grounds in 14 verschillende landen

Langemannetje

Pius Ikedia

Enkele jaren geleden trainde ik nog in een 'underground' sportschool in Veenendaal. Underground klinkt spannend, komt erop neer dat het een sportschool was met lage abonnementskosten, weinig leden, weinig voorzieningen en het lag redelijk verstopt in het een hoekje van het centrum. Op de loopband zag ik een klein negertje meters maken. We besteedden er verder geen aandacht aan. Toen we na afloop buiten een peuk rookten bleek dat kleine negertje Pius Ikedia te zijn. Na wat babbels over en weer vroeg ik hem waarom ie hier trainde. Hij bleek geen club te hebben maar zijn zaakwaarnemer was bezig met clubs in de zandbak. Geen idee waar en of hij nog is gaan voetballen.
73 grounds in 14 verschillende landen

ALenstra


hgrm

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen