De Nederlandse Inglis

Gestart door TeeZee, jan 02, 2008, 22:14:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TeeZee

Hm, nog niet besteld. Op de ene site kost het 45 euro, op de andere €34,95. Nu vind ik het geen probleem om 45 euro voor dit boek neer te leggen, maar het moet natuurlijk niet onnodig zijn. Ik wacht even totdat het definitief in de verkoop gaat. Al moet het niet te lang duren, want ik wil het boek graag hebben.

Joost

Derde week van februari.

Joost

Sportpark Kaldeborn rond de opening in 1961:







Joost

CiteerBeroepsvoetbalclub Alkmaar gaat het terrein delen met de Boys en speelt de eerste thuiswedstrijd in de NBVB-competitie al in De Hout, op zaterdag 18 september 1954 tegen Utrecht (2-1)

Ik kan gek worden maar was de eerste wedstrijd niet Alkmaar-Venlo?

hgrm

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Het internet meldt o.a. op http://www.sportkroniek.nl/sporthistorie1/540814_profvoetbal.html inderdaad Sportclub Venlo'54, maar het internet heeft zeker niet altijd gelijk. Misschien heeft de auteur andere bronnen gevonden in gemeentearchieven of iets dergelijks... Dat zou kunnen, maar misschien is het een foutje.

Wikipedia is een prachtig product op het net, maar niet alles wat er te lezen is is per se waar.

TeeZee

Wat dacht je van deze bron:

http://www.rsssf.com/tablesn/ned55.html

Die suggereert Utrecht v Fortuna'54 op 11 september 1954!

Joost

Ik had niet goed gelezen, hij vermeld in het boek wel degelijk Alkmaar-Venlo maar dat was een oefenwedstrijd. Alkmaar-Utrecht was gewoon de eerste officiele in de Hout.

Sebastiaan_W

Ik heb het boek een week thuisliggen en ik vind het een prachtig naslagwerk. Jammer dat er toch plaatsjes van stadions zijn verdwenen in ons kikkerlandje. Vorig jaar heb ik zelf wat foto's gemaakt van de oude houten tribune van Heracles en foto's van Sportpark Schoonenberg.

Hier wat foto's, allereerst Sportpark Schoonenberg:


















Hieronder foto's van de houten tribune van Heracles:

















TeeZee

Ik snap niet dat er zoveel geklaagd wordt over Schoonenberg, het is afgaande op deze plaatjes een schitterende bak. Enige minpunt vind ik de hekken, dat vind ik persoonlijk altijd erg lelijk in een stadion. Nog een jaren-80 relikwie denk ik.

Pieros

Citaat van: TeeZee op mrt 16, 2008, 10:22:13
Ik snap niet dat er zoveel geklaagd wordt over Schoonenberg, het is afgaande op deze plaatjes een schitterende bak. Enige minpunt vind ik de hekken, dat vind ik persoonlijk altijd erg lelijk in een stadion. Nog een jaren-80 relikwie denk ik.

Hekken vind ik juist weer mooi. Lekker terug naar de jaren 80.

TeeZee

Ik heb het boek inmiddels in huis en zeer onder de indruk. Het is een dik boek met een harde kaft en de layout is rustig en ziet er goed uit. Wat een prachtig werk en wat een must-have voor de liefhebber van )Nederlandse) stadions.

Han

Wat wordt er in het boek geschreven over de ground van SC Erica/Sportclub Drenthe?. Waar lag dat? Ik ben er geweest in de tijd van Tonnie Rooskens en ik weet niet of het Zwartemeer, Erica of Klazinaveen was in die goelag-archipel daar. Het was een verschrikkelijk open permafroststadionnetje met een hoofdtribune en drie onoverdekte op meccano lijkende constructies. Van die open steigertribunes.

Staan er foto's in van De Vrolijkheid en Het Gemeentelijk Sportpark (Ceintuurban, Oosterenk) in Zwolle.

Moet ik het laten overkomen als ik qua fotografie met name geïnteresseerd ben in de verloren gegane bakjes van voor de grote schoonmaak in 1970?


Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Joost

Citaat van: Han op apr 05, 2008, 22:57:01
Wat wordt er in het boek geschreven over de ground van SC Erica/Sportclub Drenthe?. Waar lag dat? Ik ben er geweest in de tijd van Tonnie Rooskens en ik weet niet of het Zwartemeer, Erica of Klazinaveen was in die goelag-archipel daar. Het was een verschrikkelijk open permafroststadionnetje met een hoofdtribune en drie onoverdekte op meccano lijkende constructies. Van die open steigertribunes.

Staan er foto's in van De Vrolijkheid en Het Gemeentelijk Sportpark (Ceintuurban, Oosterenk) in Zwolle.

Moet ik het laten overkomen als ik qua fotografie met name geïnteresseerd ben in de verloren gegane bakjes van voor de grote schoonmaak in 1970?

1. Beide lagen in Klazienaveen. De hoofdtribune van het eerste stadionnetje is verplaatst naar het tweede en staat er nog steeds. Daarvan een foto. Tevens een foto van eerste stadionnetje met daarop in zwart-wit twee van de 'op mecano lijkende constructies'.

2. Van het Gemeentelijk Sportpark een foto van de oude hoofdtribune (fragment), van de nieuwe hoofdtribune (Johan Cruyff Tribune). Van de Ceintuurbaan een foto van de hoofdtribune genomen vanuit een positie achter het doel.

3. Foto's zijn niet groot van formaat logischerwijs maar van elk stadion is wel een (soms bescheiden) foto aanwezig. Dat betreft met grote regelmaat een foto waarop ook echt wat te zien is, een volledig stadion of een groot deel van het complex. Kan de bevestiging van een foto van het Velocitas in het Groninger Stadspark en van de oude tribune van Roda Sport jou helemaal over de streep trekken.