Promotie/Degradatie België 2019-2020

Gestart door Joost, feb 02, 2020, 20:55:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Er komt weer iemand om de hoek kijken!

K.S.V. Roeselare stelt dat de onder 23 van Club Brugge nooit een licentie heeft aangevraagd en dus nooit kan en mag deelnemen aan 1B. Zelf zijn ze na het fiasco met de vorige investeerder weer op de goede weg kunnen ze aan alle voorwaarden voldoen. Dus stellen ze zich beschikbaar.

hgrm

Citaat van: Joost op aug 01, 2020, 00:21:28
Er komt weer iemand om de hoek kijken!

K.S.V. Roeselare stelt dat de onder 23 van Club Brugge nooit een licentie heeft aangevraagd en dus nooit kan en mag deelnemen aan 1B. Zelf zijn ze na het fiasco met de vorige investeerder weer op de goede weg kunnen ze aan alle voorwaarden voldoen. Dus stellen ze zich beschikbaar.

Lijkt me kansloos. Voor zover ik weet wordt een licentie aan een vereniging (club, stamnummer, whatever) gegeven, niet aan een bepaald elftal. En Club Brugge heeft een licentie.

Wat me interessanter lijkt om uit te zoeken: wat zegt het bondsreglement over de deelname van niet-eerste elftallen in de profdivisies. In het verleden kwamen tweede elftallen in 4e provinciale geregeld voor maar hogerop niet. Als het bondsreglement alleen in 4e provinciale tweede elftallen toestaat, dan is het verhaal van Roeselare kansrijk.

Overigens complimenten aan Lierse, dat het inzicht had een licentie aan te vragen hoewel het sportief kansloos was. In België weet je nooit en kun je je zo toch een hogere divisie inrommelen....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Ik zou er eens in moeten duiken maar dat is lastig vanaf de camping. Ik ben er wel zeker van dat er over de deelname van beloften in de nationale klassen sowieso geen regels zijn. In provinciale mogen ze stijgen tot 1e provinciaal. Volgens mij is dat FC Liège ooit gelukt. Er zitten sowieso een aantal tweede teams in 2e Prov.

Saltacampos

Citaat van: Joost op aug 01, 2020, 00:21:28
Er komt weer iemand om de hoek kijken!

K.S.V. Roeselare stelt dat de onder 23 van Club Brugge nooit een licentie heeft aangevraagd en dus nooit kan en mag deelnemen aan 1B. Zelf zijn ze na het fiasco met de vorige investeerder weer op de goede weg kunnen ze aan alle voorwaarden voldoen. Dus stellen ze zich beschikbaar.
100% terecht, gewoon schandalig om dat B-elftal erin te gooien, ik heb het echt volledig gehad met de hebzuchtige idioten die de profliga leiden.
Het BAS kan weer aan de slag en daar vragen ze gewoon zelf om.
Over land and sea

wekke

Citaat van: hgrm op aug 01, 2020, 01:45:44
Overigens complimenten aan Lierse, dat het inzicht had een licentie aan te vragen hoewel het sportief kansloos was. In België weet je nooit en kun je je zo toch een hogere divisie inrommelen....

Bwa, veel inzicht had men nu ook weer niet nodig om een blanco licentiedossier in te dienen om nadien rustig alle stukken te verzamelen voor het BAS. Ach, ik juich hun promotie toe. Hoe sneller ze promoveerden, hoe sneller ze op hun limieten stuiten en hun project zelf de das om doen.

Mrmtty20

Citaat van: wekke op aug 01, 2020, 14:46:00
Bwa, veel inzicht had men nu ook weer niet nodig om een blanco licentiedossier in te dienen om nadien rustig alle stukken te verzamelen voor het BAS. Ach, ik juich hun promotie toe. Hoe sneller ze promoveerden, hoe sneller ze op hun limieten stuiten en hun project zelf de das om doen.
Dat denk ik nu ook. Vorig seizoen amper 13de in 1ste amateur en nu snel ineens wat profs verzamelen om binnen een aantal weken al in 1B te starten.

wekke

De transfers die ze reeds deden, waren zelfs niet voldoende om in 1e amateur de titel te ambiëren. Nu nog zwaar investeren om geen mal figuur te slaan in 1B in deze crisistijden en zonder inkomsten staat echt gelijk met je doodsvonnis tekenen. Ik vermoed dat ze begin 2021 wel verkocht zullen worden aan een buitenlander.

Joost

Wellicht gokken ze erop dat er geen enkele ploeg degradeert komend seizoen. Daarnaast, ze hadden zelf ook niet meer de keuze aangezien ze zelf de piste zijn beklommen door een licentie te vragen. Dat die dan pas op het laatste moment verzilverd wordt is vooral typisch België.

Ik denk overigens nog steeds dat ze gezelschap zullen krijgen van Virton, en wat die nog op het veld kunnen brengen is ook onduidelijk.

De zaak van Westerlo lijkt me vrij kansloos.

hgrm

Citaat van: wekke op aug 01, 2020, 16:18:10
De transfers die ze reeds deden, waren zelfs niet voldoende om in 1e amateur de titel te ambiëren. Nu nog zwaar investeren om geen mal figuur te slaan in 1B in deze crisistijden en zonder inkomsten staat echt gelijk met je doodsvonnis tekenen. Ik vermoed dat ze begin 2021 wel verkocht zullen worden aan een buitenlander.

Als er geen andere gegadigden zijn voor 1B, blijven ze er in zelfs met 0 punten.
Ik ben overigens wel benieuwd wat er gebeurt als, zeg, Lierse 8e wordt, Club II 5e en er is nog een 8e club met een licentie voor 1B. Vliegt Lierse er dan uit of moet Club II dan plaatsmaken?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Westerlo heeft een zaak aangespannen en waar ik ze eerder nog kansloos achtte twijfel ik nu toch.

Door het spelen van de promotiefinale is er een duidelijke winnaar; Beerschot.
Dat betekend dat Leuven eigenlijk bij keuze promoveert. Maar waarom dat Leuven en niet Westerlo is, dat is nergens vastgelegd.

KRCM1904

Citaat van: hgrm op aug 01, 2020, 01:45:44
Lijkt me kansloos. Voor zover ik weet wordt een licentie aan een vereniging (club, stamnummer, whatever) gegeven, niet aan een bepaald elftal. En Club Brugge heeft een licentie.

Wat me interessanter lijkt om uit te zoeken: wat zegt het bondsreglement over de deelname van niet-eerste elftallen in de profdivisies. In het verleden kwamen tweede elftallen in 4e provinciale geregeld voor maar hogerop niet. Als het bondsreglement alleen in 4e provinciale tweede elftallen toestaat, dan is het verhaal van Roeselare kansrijk.

Overigens complimenten aan Lierse, dat het inzicht had een licentie aan te vragen hoewel het sportief kansloos was. In België weet je nooit en kun je je zo toch een hogere divisie inrommelen....

Je kan dan ook nog de vraag stellen, in welk stadion gaat Club Brugge U23 spelen. Ze gaan zeker niet als 3de team op Jan Breydel spelen. Zoveel stadions in de buurt voldoen niet aan 1B-normen.
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

Saltacampos

Citaat van: KRCM1904 op aug 03, 2020, 22:21:55
Je kan dan ook nog de vraag stellen, in welk stadion gaat Club Brugge U23 spelen. Ze gaan zeker niet als 3de team op Jan Breydel spelen. Zoveel stadions in de buurt voldoen niet aan 1B-normen.
Roeselare zal het alvast niet worden ;p
Maar mits het nodige geld op tafel komt, zullen clubs als Oostende of Deinze wel overstag gaan.
Ik geloof dat de reserven van Club sowieso al in Aalter spelen normaal, maar daar zal 1B-voetbal niet kunnen.
Walgelijk precedent en gewoon om ervoor te zorgen dat we alvast wennen aan die B-teams hogerop om het plan van de grote clubs door te duwen om die U23-teams in de strot van de amateurclubs te rammen.
Over land and sea


Joost

Mandel United zou alsnog promoveren naar 1 amateur.

Heel raar aangezien La Lou volgens mij hoger in de pikorde stond. Het gaat dus ook daar nog wel juridisch een vervolg krijgen. Hoe de volgorde op lager niveau er uit ziet weet ik nog niet.

Mrmtty20

Citaat van: Joost op aug 05, 2020, 17:52:54
Mandel United zou alsnog promoveren naar 1 amateur.

Heel raar aangezien La Lou volgens mij hoger in de pikorde stond. Het gaat dus ook daar nog wel juridisch een vervolg krijgen. Hoe de volgorde op lager niveau er uit ziet weet ik nog niet.
Wetteren gaat daardoor naar 2AM.